Iyo, ka baa lah, jan jauah-jauah bana mancaliak contoh barito surek kaba.
Walaupun lah agak lambek babarapo tahun nan lalu masih takana di awak Peristiwa
Tanah Sungai Kamuyang. Urang surek kaba dan politisian mungkin lah lupo tapi
urang sapasukuan masih manderita dan pasti maraso indak adia sampai ka akhia
zaman. Urang sapasukuan digusur, tamasuak Panghulunyo nan mampartahankan diri
kaumnyo dihesong-hesong di tangah rami...

Indak jauah dari sinan, Masalah Tanah Ulayat di Ampalu Halaban, nan babateh jo
Riau, Batu Sipadan mareka di aliah urang lalu, Hutan Larangan mereka diambiak
urang, sahinggo bateh propinsi lah kacau balau. Urang Padang kurang
mamparatikan daerah tu, karano saroman MakNgah kecekkan itu nasib "daerah
pinggiran".

Untuak Daerah-daerah pinggiran karano "darek sentirik"nyo awak, dininabobokkan
di bawah pusek, kana pulo lah Daerah Bangkinang, nan tadinyo adolah Daerah
Sumatera Barat, lapeh ka Riau ka sadoalahe, sahinggo Urang Bangkinang pun
manjadi Urang Riau. Kurinci nan kayo pun lapeh ka Jambi, sehinggo Kabupaten
Pesisir Selatan Kurinci tingga Pasisia Selatan sajo lai. Kayo-kayo di Kerinci
jadi Jambi-jambi. Salain Mentawai nan mungkin lamo lambek ka Lapeh pulo ayamnyo
Rancak engong-engong pulo di bateh Utara. Maso Padri Utara, Batahan adolah
salah satu Port of Trade Kekuatan Immam Bonjol.

http://www.youtube.com/watch?v=N9rcaaYN-PM&feature=related

Baliak ka Sungai Kamuyang, pantun jenaka anak-anak nan ambo danga katu baranang
tahun 1985 di Batang Tabik akhirnyo tajadi, tampek kajamban di tanah pusako
disita urang...

Iko pantun jenaka anak-anak tu, nan ambo rekam di Batang Tabik tahun 185, kini
menjelma:

Batang Tabik Sungai Kamuyang
Awak ka tacirik jamban baurang ...!

-- MakNgah