lonely wolf scria la data de 27 Ianuarie 2006:
> Liviu Daia wrote:
[...]
> misto problema. cred ca o sa googlez si eu dupa solutia acestei
> probleme, imi place cum suna :)

    Scrii BIOS-ul nou cu un anumit nume (in cazul asta "A8V.ROM") pe
o discheta formatata DOS, stergi CMOS-ul si boot-ezi.  Cand pleaca
gaseste checksum-ul CMOS-ului invalid si incarca imaginea BIOS-ului de
pe discheta.  Asta e tot, trebuie sa stii doar numele "A8V.ROM".

> Eu am citeva calculatoare cu ASUS A8V Deluxe / AMD ATHLON64 3000+ /
> 2x512MB SAMSUNG DDR si SEAGATE ST380013AS / carcasa no name (KME nu
> stiu cit) si merg super OK toate (ruleaza Centos 3.5 / 3.6).
[...]

    Din ce spune amicul meu, problema vine de la o combinatie de factori
intre design-ul placii, BIOS, memorii si procesor.  Nici unul luat
separat nu e "defect", dar combinatia duce la asta.

> Am o vaga banuiala ca la tine ceva setari sint la limita.. Fortezi
> (voit sau nu, poate ca e pur si simpu BIOS-ul aiurea) sistemul dincolo
> sau foarte aproape de maximul de care ar trebui sa fie capabil dpdv al
> frecventelor de lucru

    Setarile memoriilor sunt default si nu fac overclocking.  Asta
ar trebui sa fie safe, pentru ca memoriile spun sistemului care sunt
timing-urile la care au fost proiectate.

[...]
> hm... chestii din astea am vazut pe vremea cind faceam overclocking
> si frecventa bus-ului PCI era sincronizata cu a procesorului, drept
> care in loc de 33 MHz ajungeau acolo 37.5 sau mai mult. unele placi
> PCI (sau meoriile ... dar asta e alta pb) nu tineau si fie se bloca
> sistemul, fie apareau diverse comportamente neplacute

    Din cate am inteles RTC-ul functioneaza foarte diferit cu un singur
procesor si cu mai multe.  In cazul meu asta impinge dincolo de limita
normala ceva legat de bus-ul I2C.  Problema de proiectare a placii...

> mda,. am avut si eu o experienta nefericita cu promise (rata sustinuta
> de transfer intre 2 HDD cuplate pe un PDC20276 era 1/3 din rata
> sustinuta folosind exact acelasi kernel si aceleasi hdd, dar legate la
> un VT8235).

    Intr-adevar, atat Promise cat si HighPoint (fac tot controller-e
RAID software) au redefinit conceptul de "low end".  PDC20276 a fost
insa mai reusit decat PDC20378 de pe A8V.  De exemplu PDC20378 nu mai
suporta nici SMART.

> eu as fi zis ca e vechiut :) sincer, eu nu m-as fi hazardat sa il
> folosesc, experienta m-a invatat ca de cite ori un producator de
> motherboard-uri actualizeaza BIOS-uri de la placi vechi ca sa suporte
> procesoare noi substantial diferite (nu ma refer la chestii care se
> rezuma doar la modificarea frecventei de tact, ci cind apar si oarece
> diferente tehnologice, iar X2 e o mare diferenta fata de tot ce a
> existat anterior ) , cel putin 2-3 release-uri au probleme

    Adevarat.  Insa unul din criteriile mele in alegerea placii a fost
sa aiba doar slot-uri PCI si AGP, nu PCIe, nici procesoare de video
capture.  Si am vrut sa evit chipset-urile nVidia (nu ca VIA ar fi mai
breze).  Evident, nu se mai gasesc multe placi care sa indeplineasca
toate astea.

    Fenomenul asta seamana ca doua picaturi de apa cu evolutia
telefoanelor mobile.  Cate telefoane se mai fac astazi fara ecran color
si camera foto?

> as zice ca placa aleasa de tine a fost o optiune nefericita.. cam tot
> ce ai descris par a fi de fapt probleme legate de firmware, respectiv
> de BIOS inca neadaptat.

    Si de proiectare a placii.  Dar asta subliniaza ce spuneam mai
devreme: de-abia peste cateva luni (sau mai mult) va fi safe sa cumperi
configuratia asta.  Un model nou de placa nu inseamna neaparat ca
design-ul nu a fost adaptat 90% dupa unul vechi.

> eu as sta cu ochiul pe site-ul asus si m-as uita saptaminal dupa vers.
> noi de BIOS. Si as face si un bug report, nu se stie niciodata de unde
> sare iepurele

    Salutari,

    Liviu Daia

--