On Mon, 5 Feb 2007, Sebastian Antonescu wrote:

* Linux Torvalds a furat mult din codul sursa ce apartine companiei
SCO, companie la care a lucrat un timp, astfel legalitatea sistemului
de operare este foarte chestionabila. Primul lucru care trebuie sa il
fac inainte de a considera macar "Linux", este sa imi consult
avocatul. Rau.

        Sau invers?
Te-ai uitat pe net sa vezi care a fost verdictul in procesul respectiv? A fost procesul cistugat de SCO (in spatele carora s-au aflat cei de la Microsoft care nu stiu ce sa mai faca sa aiba monopol)?. Arunca un ochi pe slashdot.com si vesi povestea.

* Cum pot angajatii nostri sa isi faca task-urile fara interfata
grafica? Expertii imi recomanda Vim, EMACS si Wordstar (asta nu era si
pe CP/M? este viu inca?). Exista programe care le-ar permite sa isi
citeasca mail-ul, sau sa browse-se un site in vreun fel de GUI si nu
mod text?

Pe linux sint o droaie de interfete grafice (desktop si window managere). De asemenea pentru o migrare mai usoara de la goz la linux se poate folosi suita de programe openoffce (care e disponibila si pe windows), astfel ca se vor putea pastra majoritatea documentelor create cu aplicatiile din MS Office. Vechiul wordstar de pe CP/M nu stiu sa mai existe, insa exista joe care are cam acelasi look, aceleasi combinatii de taste, etc.

* Linux-ul este foarte vulnerabil la atacurile hackerilor. Acestia
sparg servere pentru a rula roboti de IRC, si a "fluda" inamicii. Cum
ne putem proteja de asa ceva? Aceste probleme nu exista pe Windows.
Are Linux firewall?

        :)))
        Da, are si linux firewall, si chiar e firewall :)
Din nefericire pentru tine tin sa te anunt ca linux e mult mai putin vulnerabil la asa ceva, si spre deosebire de windows pentru care uneori microsoft intirzie cu updates-urile critice si cu lunile, updates-urile la pachetele de aplicatii linux apar de obicei (dar nu ca regula) inainte de a fi publice modalitatile de exploatare. Apoi pe linux nu exista virusi care sa se raspindeasca prin modalitati uzuale (mail, web, etc).

* Performanta si securitatea sistemului de fisiere sunt foarte
importante. Acum cu NTFS suntem multumiti. Unul dintre server-ele
noastre contine si cateva sute de giga de documente arhivate. Cum am
putea avea incredere in Linux, cand sistemul lui de fisiere este scris
de un hacker care si-a taiat sotia in bucati (Hans Reiser)?

Exista mai multe sisteme de fisiere pe linux. Vei vedea ca sint mai performante ca NTFS si cel putin la fel de sigure (e NTFS sigur??). Nu stiu ce a facut Reiser acasa cu nevasta'sa, dar nu inteleg cum este afectata calitatea codului scris de el de preferintele sale sexuale.

* Utilizatorii si autorii Linux-ului au fost acuzati ca sunt comunisti sau fanatici (RMS). Acum ca suntem in Uniunea Europeana, nu ar afecta aceste idei imaginea companiei mele? Bill Gates este un filantrop foarte generos si are o fundatie cu sotia sa, prin care doneaza miliarde de dolari (si produse Microsoft) oamenilor neoviasi.

Astea-s timpenii. Un utilizator linux ar putea spune despre cei de windows ca ar fi retarzi, toata ziua clica-clica prin ferestre si nimic mai mult. Ar fi adevarat? Eu zic ca nu neaparat.

--
Any views or opinions presented within this e-mail are solely those of
the author and do not necessarily represent those of any company, unless