On 11/15/2013 10:54 AM, Paul Lacatus (Personal) wrote:
> Eu nu inteleg ce diferenta este intre  implementare "Hardware"  de raid
> si "Software" .  Corect este cu controler dedicat sau fara controller
> dedicat .
tehnic e corect ce spui. practic exista
- cu controler dedicat ( cu procesor, memorie si preferabil baterie
proprie )  == raid hardware
- cu implementare software de raid la nivel de BIOS + driver pt OS
provenit de la fabricantul placii (!)  == fakeraid
- cu implementare software de raid la nivel de OS ( ex: mdadm ) == raid
software

>   Chiar daca e un controler dedicat raid , asa cum s-a spus si
> mai sus, el face exact aceleasi
> lucruri ca si implementarea cu procesorul si controlerul I/O al
> calculatorului insa o face separat fara sa consume resursele
> calculatorului si transparent pentru SO . Din experienta mea si cu un
> tip si altul nu am avut probleme de date corupte decit o singura data
> cind conform legilor lui Murphy doua discuri au picat la diferenta de
> 1/2 ora dintr-un raid 5 soft cu 4 discuri la care avea voie sa pice doar
> unul .
mie mi-au picat simultan 3 barracuda din cele 4 ( raid 10 )