On Thu, 14 Nov 2013, Iulian Murgulet wrote:

>   Eu nu am sugerat ca e din cauza RAID-lui. Eu cred ca e menirea
> RAID-ui sa le corecteze daca poate(parerea mea proprie), si mai cred
> deasemenea ca cel putin ar trebui sa ma anunte sau sa-mi dea o comanda
> ca sa verific datele, care sa-mi zica ceva de genul si exemplific pt.
> md RAID1(tot dupa mine FAKE-RAID1):
>  "Bai fraiere, vezi ca ai sectoare oglindite care au continut
> diferit, si e posibil sa ai probleme. Sectoare respective afecteaza
> fisierele X,Y,.. din calea /..., sau afecteaza metadatele ...."

        Pai odata scrise datele SI verificate la scriere pe toti membrii
matricii (vorbim de implementarile redundante) tu cine crezi ca ar trebui
sa mai ruleze inca o ferificare destul de costisitoare dpdv. al I/O cind
poate sistemul ala ruleaza niste tranzactii critice?
        Ar trebui sa se apuce implementarea RAID sa rupa discurile in
bucati intimplator fix in mijlocul unui eveniment critic sau asta ar
trebui sa fie parte a unui proces de mentenanta (de asta multe
implementari hardware raid au optiuni pentru verificarea discurilor)?

        Tot o dai pe asta cu fake raid, nu prea inteleg la ce te referi
sincer sa fiu, pentru ca implementarea de software raid e cit se poate de
similara cu cele hardware raid cu diferenta ca la implementarile hardware
raid se ocupa altcineva de I/O, sume de control (era sa zic checksumuri,
probabil declansam un cocktet de atacuri aeriene cu asta), shiftari pe
biti acolo unde datele se scriu in oglinda, samd.

>  Si uite ca mai sunt si altii care au avut tot ideea asta
> "ezoterica", ca adminul sa stie daca sunt astfel de situatii:
> ZFS(mirror,raidz). Mai mult aia de au conceput ZFS, au zis ca e treaba
> RAID-ui sa corecteze on-the-fly(daca am suficienta informatie
> redundanta) situatiile in care am erori la ce citesc(ce citesc de pe
> disc/pool e diferit de ce am scris pe disc/pool). Si au facut si
> comanda:

        Ce legatura are implementarea de FS cu cea de RAID? De ce ar fi
proasta implementarea RAID (dupa tine toate ar fi proaste) pentru ca nu
face si chestii pe care le fac anumite sisteme de fisiere?
        Serios acuma, masina ta de spalat ar trebui sa faca 0-100 in 10-15
secunde doar ca sa fie demna de termenul "masina" sau indatorirea ei este
sa stea cumintica in portbagaj pina o duci acasa si-o fixezi de un perete
unde iti va spala tone de rufe pe care masina cealalta a ta care face
0-100 in 10-15 secunde nu ti le va putea spala?

> zpool scrub un-pool-de-discuri-varza
> ... si dupa ce termina de verificat "varza" imi zice:

        Pfaii... niste comenzi pe care nu le-am rulat si nu le voi rula
niciodata...!! Ma gindesc oare de ce...

--
I'm a genuine network and sys admin.
I swear, I curse, I stick my dick into things in order to fix them.