Iulian Roman <iulian.ro...@gmail.com> wrote:

> [...]
> foarte bine ce este mksysb si cum se foloseste. Tocmai faptul ca
> exista unelte echivalente  in Linux am sugerat ca ar fi bine ca Red
> Hat sa le integreze frumos intr-un tool eficient si intuitiv. Este
> ceva gresit in asta ? Nu crezi ca ar fi benefic pentru toti
> utilizatorii de Linux ? Eu nu am nici timpul si nici priceperea
> transformarii si integrarii mksysb-ului  intr-o solutie robusta , dar
> imi permit sa ti-o sugerez ca idee de business ;). Afirmatia
> referitoare la spalaturile pe creier este neeleganta , si nu cred ca
> ne cunoastem suficient incit sa avem o disputa pe tema asta.

OK, mă bucur că ai înțeles din prima ce am avut de zis, din răspunsul
tău anterior nu mi-am dat seama. Și, pentru că ai formulat mai exact
problema cu găsitul echivalentului mksysb, cred că îți pot explica și
de ce nu vei găsi așa ceva în Linux. Pentru backup-uri din astea de OS
la nivel de fișiere noi folosim de regulă rsync, care face ceva ce
mksysb/backup din AIX deocamdată doar visează: backup incremental.

Mai departe? Ce dorești? Să salvezi și metadatele unui VG când faci
backup? Folosește vgcfgbackup și vgcfgrestore din LVM-ul de Linux. Și
poți face asta pentru orice VG, nu doar pentru rootvg, ca mksysb. Sau
poți să folosești LVM snapshots pentru a face backup la un sistem live
în fracțiuni de secundă (spre deosebire de mksysb, unde îți zice în
manual că e indicat să nu folosești sistemul când îi faci backup). Ori
folosește ZFS, de există resurse pentru așa ceva și n-ai ceva personal
cu cei de la Oracle… :)

În ce privește NIM server și alte scule, cred că tre' să detaliezi mai
mult ce ai nevoie, alți listași au tot încercat să ghicească și ți-au
tot dat sugestii. Nu știu de mai avem pe aici și alți oameni ce au
folosit AIX ca să-ți citească gândurile. Se poate să pornești un sistem
curat din rețea, să-i torni ultimul backup și să repornești sistemul
din acel backup, nu-i mare brânză. Dar tu ai insistat că vrei ceva ce
funcționează ca mksysb în AIX… Ei bine, sigur n-o să găsești, pentru că
avem rsync, avem LVM snapshots, avem ZFS șamd. De ce ne-am scărpina
atunci în urechea dreaptă cu degetul mare de la piciorul stâng?!?

> Nu am pretentia sa fii mai gingas - prefer o discutie consctructiva,
> chiar daca in contradictoriu - iar daca  te multumeste reply-ul
> inline este un efort care nu costa prea mult si nici nu ma deranjeaza.

Mulțam pentru efort, apreciez! Și îmi cer scuze dacă am atins un punct
sensibil cu gluma din mailul anterior. Așa suntem noi, oamenii, când
suntem călcați pe bătături uneori mai dăm și înapoi din reflex.