> Ți-am dat exemplu rsync ca un echivalent superior pentru mksysb, dar
> nu, nu aș folosi rsync pentru scenariul pe care l-ai creionat tu. Cu
> atât mai puțin mksysb, care nu știe nici măcar de backup incremental.
> Chiar și numai pentru rootvg, tot e muuult prea mult să copiezi toate
> rootvg-urile prin rețea la fiecare backup.

Am inteles , e normal ca tu sa folosesti ceea ce vrei si ce este potrivit
setup-ului tau. rsync-ul e un tool super fain (si eu l-am folosit si il
folosesc in anumite situatii)  si probabil poate fi folosit ca si unealta
de backup , insa in setup-uri de mici dimensiuni. Cind environment-ul este
mare si eterogen este unreliable, dificil de mentinut si numai pentru
faptul ca iti trebuie monitorizarea, monitorizarii, monitorizarii. Ai prea
multe dependinte care iti pot influenta integritatea backup-ului.
Este mult mai usor sa garantezi integritatea unei imagini/arhive si faptul
ca backupul s-a facut cu success decit sa sute/mii de fisiere s-au transmis
cu success.
Daca sunt variante mai bune sau superioare care sa faca ceea ce am dorit,
cu atit mai bine, de asta am si pus intrebarea initiala. Scopul este
restore intr-un timp cit mai scurt si in cit mai putini pasi.

[snip]

> Apropo de HMC, n-am zis că nu-i util, e chiar o sculă deșteaptă, de
> interfața lui am zis ca e stupidă. Chiar dacă rulează pe Linux, io din
> Linux nu pot manipula pe de-a întregul interfața web decât dacă-mi
> instalez un Firefox antic, nicio versiune la zi nu are suport de la IBM
> și chiar îs chestii care nu funcționează în Firefox 24 ESR, care-i cea
> mai veche versiune Firefox cu suport de la Mozilla.

Eu la utilitatea mksysb-ului ma refeream .
Referitor la HMC, absolut toate operatiile  au echivalent command line,
deci poti face ssh si rula ce comenzi vrei (nu chiar ce vrei, pentru ca e
un restricted shell de fapt, dar care iti da posibilitatea sa faci cam ce
ai nevoie fara a folosi GUI), online-re, scripturi de automatizare, etc, etc

> La rootvg tot cu mksysb insiști că ai face backup. Dacă ai veni la mine
> cu soluția asta, nu ți-aș accepta-o. O dată pentru traficul de rețea
> inutil dat de lipsa suportului pentru backup incremental. Încă o dată
> pentru frecatul discurilor degeaba, că de fiecare dată ai scrie tot ce
> e în rootvg. Și încă o dată pentru spațiul masiv pe care l-ar ocupa
> multiple salvări, pentru cazul în care s-ar dori restaurări din imagini
> mai vechi.
>
> politicile de backup se fac in functie de RTO , RPO si retention , nu in
functie de traficul de retea si frecatul discurilor . Chiar daca RTO si RPO
nu se fac pentru OS ci pentru aplicatie , ele sunt direct influentate de
restore-ul OS-ului, pentru ca nu poti face restore la aplicatie fara OS.
Acesta este unul din motivele pentru care vreau sa evit  restore de backup
  incremental pentru OS (kickstart+restore from backup este solutia
curenta) .
Probabil ca ti se pare absurd sa nu faci backup incremental pentru OS
pentru ca setup-ul pe care il ai este mic/mediu  si nu te-ai confruntat sau
nu poti  vedea efectele adverse ale backup-ului incremental. Dar deja asta
este o alta disctutie.
Spatiul nu este mare, pentru ca   pastrez maxim 4 mksysb-uri, pentru
siguranta, desi in 90% din cazuri ultimul imi este suficient iar marimea
medie este in jur de 5 GB.

> Mno, aici mi s-o dat bullshit-metrul peste cap. Pentru că în manualul
> mksysb scrie clar:
>
>        Note:
>        1    While the mksysb command is running, ensure that system
>        activity is minimal.
>
> De ziceai ceva de genul „da, dar…” sau alte variante, mai puteam să
> înghit. Dar, să proclami că prima notă din manualul mksysb este complet
> greșită, e prea mult. Extraordinary claims require extraordinary proofs.
>
> Da, este recomandat  sa il faci cind load-ul este redus,in backup window,
si nu ma deranjeaza asta.

> Respectând indicațiile IBM din manual pentru mksyb înseamnă că ar fi
> nevoie de o fereastră de backup pentru salvarea rootvg-urile și, prin
> urmare, va rezulta o granularitate mare pentru salvări, pentru că, cât
> de des ai o fereastră de backup la mașini în producție? O dată pe zi,
> adică peste noapte? Deci la fiecare restaurare se pierd datele de până
> la o zi de pe acea mașină. Se poate mai bine de atât…

Da, si mai mult de o zi, pentru unele systeme un mksysb saptaminal imi este
suficient.  De asta am si mentionat ca ma intereseaza numai OS, pentru ca
restore-ul aplicatiilor se face din clientul de backup (combinat cu alte
tool-uri specifice aplicatiilor uneori).