Draga Alin/Alan, nu te supara, ti-am mai dat un reply si te anunt sa
nu il mai descoperi tresarind iarasi dupa 2 sapt.:
In calculele alea scolastice cu media ponderata n-ai inteles/n-ai
stiut cum se face retribuirea.NU toti cei 99.3% pot avea salariul
maxim.Sunt diverse proportii cu salarii variind functie de
vechime.Ti-am dat o sursa despre Chrysler, cu mentiunea ca UAW
negocieaza salariul aprox. la fel pentru Big Three si suppliers,
daca poti intelege.
http://www.carlist.com/autonews/2005/autonews_131.html
de unde am extras:In China, car makers generally pay about $1.95 an
hourin wages and benefits. By comparison, DaimlerChrysler pays its
German workers about $49.50 an hour, and its U.S. workers about
$36.50 an hour.

Cand ai 30 de ani, lucrezi pe vanzari de "bomboane agricole"/bumbac
undeva prin Ohio, chiar de ai terminat un MBA de curand la un
college ce nici cu lupa nu poate fi gasit printre primele 200
universitati US, nu trebuie sa te deranjeze daca cineva iti da o
cifra.N-ai cum sti ce e in industrie lucrand in agricultura, chiar
de scrii ca vrei sa faci lobby Romaniei,ii tragi analize politice pe
zeci de pagini de bla-bla-bla, tii discursuri kilometrice, nu
neaparat "imbacsite" , dar batzoase:), de "ambasador" US in privinta
war in Iraq de parca de ambasadori ar duce lipsa US...Cu toate astea
mai inveti chiar si la calcule, ca nu strica.Extrag:

http://www.local2209.org/content/showquestion2.asp?faq=19&fldAuto=622

"The automakers need to sit down with the UAW and say, `We can't
afford to make cars at this pay scale,''' he says. That scale
averages $46 an hour in wages and benefits at UAW plants, $28 an
hour at the nonunion factories.

http://www.detnews.com/2005/autosinsider/0506/09/C01-206161.htm

"Visteon and Ford plan to sign a definitive agreement by Aug. 1.
Following the deal, Visteon's average hourly wages and benefits in
North America will fall to $17 an hour from $39 an hour."

Sa vezi cum vorba romanului "socoteala (cu media ponderata, cand nu
stii situatia) de acasa, nu se potriveste cu cea din targ".

Cu Gorby nu ma asteptam sa accepti ca ai fost complet neinformat in
comentariul acela, asa cum nu ma astept nici in chestiunea despre
salarii sa accepti ca ai fost, voba frantzuzului, completement a
cote...

Altfel sa stii ca am mai intalnit destui prin US care iau o mina
batzoasa si se ataca cand cineva critica US spunand:"cum cand tara
asta ti-a dat atatea, mai critici"? de parca a critica ceva insemna
o crima, o insulta, ceva groaznic.
O astfel de mentalitate de patriotism de tip tub digestiv care se
bucura atat de mult ca face burta si se da cu masina la America,
incat nu vrea sa mai vada si accepte realitatea, mi-a displacut si
continua sa imi displaca la conationalii nostrii mai vechi sau mai
noi sositi in US:( si cu asta am incheiat!

DN

--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, Alan Rosca <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:
> Stimate domn,
>
> Am citit cu mai multa atentie articolul pe care il prezentati, si
imi dau seama ca sursa dumneavoastra sustine, de fapt, datele citate
de subsemnatul, din Business Week. Muncitorii cu compensatie scazuta
reprezinta un procent minuscul (0.7% si 2.8%, respectiv, la nivel de
2004) din totalul muncitorilor la cele doua firme (cu toate ca in
viitor se prognozeaza ca acest procent o sa devina semnificativ).
Citez din sursa dvs:

> - compensatie totala veterani (Delphi & Visteon): $55.40 / ora (in
2004);
> - compensatie totala "new hires" (Delphi & Visteon): $25.89 / ora
(in 2004);
> - procent "lower wage" employees: Delphi: 0.7%; Visteon: 2.8%.
>
> Un calcul simplu de medie ponderata arata ca media pe firma
(incluzand salariati noi si veterani) este:

> - Delphi: (99.3%x$55.40) + (0.7%x$25.89) = $55.19
> - Visteon (calcul similar): $54.57.
>
> Media intre cele doua, pentru angajatii Visteon si Delphi:
$54.88.
> Cifra Business Week pentru angajatii GM: aproximativ $60.
>
> Oricum, nu reuseam sa inteleg ce legatura ar fi avut subiectul
articolului cu faptul ca acolo se cita o cifra.  Dupa aceasta
logica, ar rezulta ca Business Week ar fi prezentat cifre diferite
privind compensatia medie a angajatilor GM, in functie de subiectul
articolului...