Re: PHP, quotes i gestors de continguts

2008-01-28 Thread Roger Pueyo Centelles
Hola Carles,

He provat durant una bona estona de configurar-lo, però no me n'he sortit...
Ho seguiré intentant, malgrat no he trobat gaire informació per internet (hi
ha un tutorial però és per a sistemes amb ISPconfig instal·lat, i jo no tinc
ni vull ISPconfig).

Moltes gràcies a tots,

Roger

El 28/01/08, Carles Briansó [EMAIL PROTECTED] ha escrit:

 On dl, 2008-01-28 at 15:01 +0100, Roger Pueyo Centelles wrote:
  Salutacions,
 
  Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian
  Etch, Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En
  instal·lar gestors de continguts en PHP com portals, galeries de
  fotos, etc (Joomla, Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent
  problema: qualsevol arxiu que es crea via web (per exemple, pujant un
  fitxer d'un mòdul de Joomla) té com a propietari l'usuari de l'apache:
  www-data.
 
  Això és un gran inconvenient, ja que:
 
  - L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a
  www-data
  - La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es
  puja (cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que
  ho fan.
  - Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del
  www-data dins del directori d'un altre usuari.
 
  I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:
 
  - No puc treure PHP
  - No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria
  de pàgines en PHP deixarien de funcionar.

 Podries mirar-te el suphp, que basicament és un modul l'apache que
 executa el php amb els permisos del propietari del script. Amb això
 arreglaries el teu problema de quotes, ja que tot el que generessin els
 scripts de X serien de l'usuari X

 Tot i que te altres inconvenients, com el fet que es necessita executat
 el suphp amb permisos de root.



  Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan
  servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és
  el que vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna
  idea? He estat mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre
  usuari, o pot córrer amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per
  l'estil, però no tinc gaire clar que això sigui possible.
 
  Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.
 
  Moltes gràcies!
 
  Salutacions,
 
  Roger


 --
 To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact
 [EMAIL PROTECTED]




Re: PHP, quotes i gestors de continguts

2008-01-28 Thread Roger Pueyo Centelles
D'acord, és molt fàcil:

Només cal instal·lar el mòdul d'apache libapache2-mod-suphp .

Després cal editar /etc/suphp/suphp.conf , el primer pas és posar que els
errors del mòdul surtin pel navegador, de manera que és fàcil veure que cal
desactivar (en el meu cas) la comprovació de que el fitxer que s'executa
està a la mateixa carpeta, o en una de recursiva, del virtual host.

Moltes gràcies a tots!

El 28/01/08, Roger Pueyo Centelles [EMAIL PROTECTED] ha escrit:

 No és mala idea, però em temo que donarà problemes perquè quan alguna
 aplicació PHP creï un fitxer i se li canviï el propietari, si està en mode
 755 (per exemple), ja no el podrà modificar, i podria deixar de funcionar.
 L'ideal és fer que l'apache faci les coses com a un altre usuari i, si més
 no, fer un chown recursiu, però només un cop.

 Moltes gràcies,

 Roger

 El 28/01/08, David Trigo Chávez [EMAIL PROTECTED] ha escrit:
 
 
 
  El que se m'acudeix asi ràpidament es fer un script que modifiqui el
  propietari y el grup del ficher de cada carpeta, i que estigui programat en
  el cron.
 
 
  Per exemple, si els fitchers estan en la carpeta de pepe fer un.
 
  for $i (ls carpeta)
 
 chown $i nom carpeta
 
 
  (l'escript no funciona)
 
 
 
  Es una solució una mica cute i rapida per sortir del pas, segurament hi
  ha altres de millors.
 
 
 

 
  Salutacions,
 
 
  Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian
  Etch, Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En
  instal·lar gestors de continguts en PHP com portals, galeries de fotos, etc
  (Joomla, Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent problema:
  qualsevol arxiu que es crea via web (per exemple, pujant un fitxer d'un
  mòdul de Joomla) té com a propietari l'usuari de l'apache: www-data.
 
 
  Això és un gran inconvenient, ja que:
 
 
  - L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a
  www-data
 
  - La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es puja
  (cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que ho fan.
 
  - Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del www-data
  dins del directori d'un altre usuari.
 
 
  I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:
 
 
  - No puc treure PHP
 
  - No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria de
  pàgines en PHP deixarien de funcionar.
 
 
  Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan
  servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és el que
  vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna idea? He estat
  mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre usuari, o pot córrer
  amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per l'estil, però no tinc gaire
  clar que això sigui possible.
 
 
  Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.
 
 
  Moltes gràcies!
 
 
  Salutacions,
 
 
  Roger
 
 
 
 
 
  --
 
  Saludos,
 
   Davidmailto:[EMAIL PROTECTED][EMAIL 
  PROTECTED]
   __ LLama Gratis a cualquier
  PC del Mundo. Llamadas a fijos y móviles desde 1 céntimo por minuto.
  http://es.voice.yahoo.com
 




Re: PHP, quotes i gestors de continguts

2008-01-28 Thread Roger Pueyo Centelles
No és mala idea, però em temo que donarà problemes perquè quan alguna
aplicació PHP creï un fitxer i se li canviï el propietari, si està en mode
755 (per exemple), ja no el podrà modificar, i podria deixar de funcionar.
L'ideal és fer que l'apache faci les coses com a un altre usuari i, si més
no, fer un chown recursiu, però només un cop.

Moltes gràcies,

Roger

El 28/01/08, David Trigo Chávez [EMAIL PROTECTED] ha escrit:



 El que se m'acudeix asi ràpidament es fer un script que modifiqui el
 propietari y el grup del ficher de cada carpeta, i que estigui programat en
 el cron.


 Per exemple, si els fitchers estan en la carpeta de pepe fer un.

 for $i (ls carpeta)

chown $i nom carpeta


 (l'escript no funciona)



 Es una solució una mica cute i rapida per sortir del pas, segurament hi ha
 altres de millors.



   

 Salutacions,


 Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian Etch,
 Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En instal·lar
 gestors de continguts en PHP com portals, galeries de fotos, etc (Joomla,
 Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent problema: qualsevol arxiu
 que es crea via web (per exemple, pujant un fitxer d'un mòdul de Joomla) té
 com a propietari l'usuari de l'apache: www-data.


 Això és un gran inconvenient, ja que:


 - L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a
 www-data

 - La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es puja
 (cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que ho fan.

 - Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del www-data
 dins del directori d'un altre usuari.


 I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:


 - No puc treure PHP

 - No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria de
 pàgines en PHP deixarien de funcionar.


 Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan
 servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és el que
 vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna idea? He estat
 mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre usuari, o pot córrer
 amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per l'estil, però no tinc gaire
 clar que això sigui possible.


 Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.


 Moltes gràcies!


 Salutacions,


 Roger





 --

 Saludos,

  Davidmailto:[EMAIL PROTECTED][EMAIL PROTECTED]
  __ LLama Gratis a cualquier
 PC del Mundo. Llamadas a fijos y móviles desde 1 céntimo por minuto.
 http://es.voice.yahoo.com



Re: Els programes es pengen en llegir l'arrel

2007-11-14 Thread Roger Pueyo Centelles
Sí, passa tant amb root (fent sudo programa) com amb un usuari creat de zero
amb el seu home buit. Tenir o no la carpeta .kde no ha solventat tampoc el
problema a cap dels usuaris.

També veig que en obrir coses com system:/ o media:/ que abans anaven,
igualment es penja el konqueror (però no en obrir qualsevol cosa que no
sigui l'arrel, com /carpeta).

Si obro una altra sessió de X, en aquesta segona sessió tampoc llegeixo
l'arrel, però el gestor de finestres no es queda penjat i puc redimensionar
la finestra del programa mort, obrir el menú K, etc.

Potser hi té a veure que just en iniciar KDE per primer cop, surt un
missatge del plafó de KDE que diu que el procés ha mort inesperadament.

És curiós tot plegat!

Moltes gràcies a tots,

Roger
El 14/11/07, [EMAIL PROTECTED] [EMAIL PROTECTED] ha escrit:

 Hola Roger:
 A Dimarts 13 Novembre 2007 23:07, Roger Pueyo Centelles va escriure:
  (disculpeu el misatge partit)
 
  I per últim, si executo els programes des d'un terminal, no hi apareix
 cap
  missatge d'error quan el programa es penja.

 Això passa també si hi fas com a root? Ho dic per si no és un problema de
 permisos.

 
  He esborrat els fitxers de ~/.kde relatius a aquests programes, però no
  goso (encara) esborrar la carpeta ~/.kde .
 
  A algú li ha passat mai, o té alguna idea?
 
  Moltes gràcies per endavant,
 
  Roger
 
  El 13/11/07, Roger Pueyo Centelles [EMAIL PROTECTED] ha
 escrit:
   Hola,
  
   Des de fa uns dies estic experimentant problemes amb uns quants
 programes
   (konqueror, xmms, gwenview, k3b, kwrite etc.) però no d'altres
 (firefox,
   vim, consola...) en llegir el directori arrel ( / ).
  
   Per exemple, quan a la barra d'adreces del konqueror poso /, el menú
   desplegable que hauria de sortir amb totes les carpetes que pengen de
   l'arrel es mostra, en blanc, i les X deixen de respondre al teclat o
 al
   ratolí (que es mou però no fa res).
  
   El firefox, en canvi, em permet anar amunt i avall des de l'arrel, i
 des
   de terminal puc llistar, entrar a directoris, etc.

 --

 La China, la gran desconocida: La sociedad Ming [1368-1644] experimentó
 suficientes transformaciones como para situar a China como el centro
 económico del mundo, un papel que sostuvo sin dificultad hasta finales del
 siglo XVIII

 Jack Goody. Capitalismo y modernidad: el gran debate. Barcelona 2005, pàg.
 125

 Generated by Signify v1.14. For this and more, visit
 http://signify.sourceforge.net/




Els programes es pengen en llegir l'arrel

2007-11-13 Thread Roger Pueyo Centelles
Hola,

Des de fa uns dies estic experimentant problemes amb uns quants programes
(konqueror, xmms, gwenview, k3b, kwrite etc.) però no d'altres (firefox,
vim, consola...) en llegir el directori arrel ( / ).

Per exemple, quan a la barra d'adreces del konqueror poso /, el menú
desplegable que hauria de sortir amb totes les carpetes que pengen de
l'arrel es mostra, en blanc, i les X deixen de respondre al teclat o al
ratolí (que es mou però no fa res).

El firefox, en canvi, em permet anar amunt i avall des de l'arrel, i des de
terminal puc llistar, entrar a directoris, etc.


Re: Usuari alemany

2007-09-25 Thread Roger Pueyo Centelles
Alt Gr + S :)

El 25/09/07, Ernest Adrogué [EMAIL PROTECTED] ha escrit:
 El Tuesday 18/09/07, a les 12:01 (+0200), Pau Climent i Pérez va escriure:

  [...] el teclat en català (el meu teclat, actualment, fa totes les
  lletres específiques de l'alemany que són: ß ä ö ü).

 Com la fas la ß?

 Ernest




Suport de UUID al nucli, Initrd

2007-09-13 Thread Roger Pueyo Centelles
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1

Hola a tots,

Tinc una màquina amb Debian Etch amb el nucli 2.6.18-5-686 a la qual he
afegit una controladora serial ATA PCI recentment. Des d'aleshores i de
vegades, els discos serial ATA es llisten al sistema de forma aleatòria, de
manera que el que abans era sda passa a ser sdb o sdc i a la inversa.

Això feia que, de vegades, en arrencar no es trobés la imatge del nucli i
aparegués un kernel panic. Per a evitar-ho, utilitzo UUID per a muntar les
particions a /etc/fstab i per al Grub de manera que sigui quin sigui el nom
dels discos el sistema arrenqui i es munti tot:

proc/proc   procdefaults0   0
UUID=a783cca9-c664-47b3-8402-2b61efbadd47   /   ext3
defaults,errors=remount-ro 0   1
...


title   Debian GNU/Linux, kernel 2.6.18-5-686
root(hd0,0)
kernel
/boot/vmlinuz-2.6.18-5-686root=UUID=a783cca9-c664-47b3-8402-2b61efbadd47
ro
initrd  /boot/initrd.img-2.6.18-5-686
savedefault





Fa una estona he compilat un nucli 2.6.22.6 (el darrer estable i des del
qual us escric) i he posat al Grub la següent entrada (l'he compilat sense
initrd):

title   Debian GNU/Linux, kernel 2.6.22.6
root(hd0,0)
kernel  /boot/image-26226
root=UUID=a783cca9-c664-47b3-8402-2b61efbadd47 ro
savedefault

Però en arrencar, ha sortit:

Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root. I més amunt deia que
no sabia quina mena d'arrel era UUID=a783... Al Grub he canviat UUID=... pel
tradicional /dev/sda1 i aleshores he pogut arrencar.


Quin paràmetre m'he deixat durant la configuració per tal que el nucli
entengui què és la partició UUID=a783cc..? A /etc/fstab no he tocat res i
està tot muntat. Hauria d'haver utilitzat initrd? (Malauradament no sé ben
bé què és).


Moltes gràcies!


Salutacions,
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.0 (GNU/Linux)
Comment: http://firegpg.tuxfamily.org

iD8DBQFG6bgjOIpOmllqZVURAgbAAJ4pp544wK8DQywiHtSQ7XHJmaulHQCgj7Bx
E/PTKmyYDhqflpoV7PwSDto=
=KfOf
-END PGP SIGNATURE-


Re: Iceweasel i KDE

2007-06-02 Thread Roger Pueyo Centelles

Hola Ivan, benvingut :)

Prova d'instal·lar els paquets de fonts de les X que no tinguis... a mi
també em va passar fa temps, però no recordo quin paquet era específicament.
:(

Salutacions

El 02/06/07, Ivan Radigales Creus [EMAIL PROTECTED] ha escrit:


Hola, sóc nou en aquesta llista.

M'he instal·lat Debian 4.0 amb KDE i en veure certes pàgines amb
l'Iceweasel, com ara la Viquipèdia http://ca.wikipedia.org/wiki/Portada,
apareixen amb el text molt petit i són incomprensibles. Si uso GNOME, això
no em passa, i amb el Kubuntu i el Firefox tampoc em passava.

Algú té idea de per què passa?

Moltes Gràcies!

--
Iradigalesc


Re: Problemes amb Postfix

2007-05-16 Thread Roger Pueyo Centelles

Pel que fa als logs, he canviat el propietari d'algunes carpetes a postfix
i ja no en diu res més, imagino que anava per on em deies.

Finalment he reinstal·lat el postfix, l'he tornat a configurar de dalt a
baix, i ja funciona (aparentment) bé. Després faré un diff amb el
main.cfactual i el que tenia abans, a veure què hi ha diferent.

Moltes gràcies a tots

El 16/05/07, Francesc Guasch [EMAIL PROTECTED] ha escrit:


En/na Roger Pueyo Centelles ha escrit:
 Al /var/log/mail.log surt:

 May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from
 celtic.aaa.es[123.456.789.012]
 May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
 DD4EB3103B7 log: Permission denied

Fes:
postconf -d | grep owner

Et dirà quin és l'usuari de postfix. Hauria de coincidir amb
el propietari de la majoria dels directoris del /var/spool/postfix.

Tots menys etc, lib i usr haurien de ser propietat de
l'usuari postfix.

Per altra banda, si atures i reinicies el postfix i mires el log
potser et dona algun altre avís que et faciliti la feina.



Re: Problemes amb Postfix

2007-05-15 Thread Roger Pueyo Centelles

Al /var/log/mail.log surt:

May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from celtic.aaa.es[
123.456.789.012]
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10019 exit status 1
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/cleanup: bad command startup -- throttling
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: warning: premature end-of-input
on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to the
public cleanup service
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10020 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10021 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 10015 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling



A /var/log/mail.err

May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to the
public cleanup service
May 15 21:20:55 casal9 postfix/cleanup[10023]: fatal: trace: remove
03C5E3103B7 log: Permission denied


/var/log/mail.info

May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from celtic.upc.es[
147.83.205.48]
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10019 exit status 1
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/cleanup: bad command startup -- throttling
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: warning: premature end-of-input
on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to the
public cleanup service
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10020 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10021 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 10015 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling


Està clar que hi ha quelcom que falla... Vaig a veure això de que no pugui
esborrar el log, que tampoc entenc ben bé perquè ho ha de fer.

Salutacions,

Roger

El 15/05/07, Jaume Sabater [EMAIL PROTECTED] ha escrit:


Hauries de mirar el /var/log/mail.log a veure què hi diu...

El Tuesday 15 May 2007 12:47, Roger Pueyo Centelles va escriure:
 Hola,

 Estic instal·lant una Debian Etch per substituir una Woody que fa temps
que
 va fer-se vella. Aquest

 Ara mateix tinc problemes amb el Postfix, no hi ha manera que entrin
 missatges al servidor, així que he enviat un mail a pic i pala, per
telnet:



 [EMAIL PROTECTED]:~$ telnet casal9.aaa.es 25

 Trying aaa.bbb.ccc.ddd...
 Connected to casal9.aaa.es
 Escape character is '^]'.

 220 casal9.aaa.es ESMTP Postfix (Debian/GNU)

 ehlo celtic

 250-casal9.aaa.es
 250-PIPELINING
 250-SIZE 10485760
 250-ETRN
 250-ENHANCEDSTATUSCODES
 250-8BITMIME
 250 DSN
 MAIL FROM:[EMAIL PROTECTED]
 250 2.1.0 Ok
 RCPT TO:[EMAIL PROTECTED]



 I aquí mor la conversa. Al cap d'una estona, surt session closed by
remote
 host, i si torno a fer-li un telnet, quan li envio un EHLO ja ni em
 respon.

 Què pot ser això?

 Moltes gràcies

--
:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::
:: Jaume Sabater

Re: Problemes amb Postfix

2007-05-15 Thread Roger Pueyo Centelles

També veig que si poso un usuari que no existeix, no l'accepta.

RCPT TO:sdaflkdhkjhjhgt
550 5.1.1 sdaflkdhkjhjhgt: Recipient address rejected: User unknown in
local recipient table

Salut!

2007/5/15, Roger Pueyo Centelles [EMAIL PROTECTED]:


Al /var/log/mail.log surt:

May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from celtic.aaa.es[
123.456.789.012]
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10019 exit status 1
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/cleanup: bad command startup -- throttling
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to
the public cleanup service
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10020 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10021 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 10015 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling



A /var/log/mail.err

May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to
the public cleanup service
May 15 21:20:55 casal9 postfix/cleanup[10023]: fatal: trace: remove
03C5E3103B7 log: Permission denied


/var/log/mail.info

May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from celtic.upc.es[
147.83.205.48]
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10019 exit status 1
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/cleanup: bad command startup -- throttling
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to
the public cleanup service
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10020 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10021 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 10015 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling


Està clar que hi ha quelcom que falla... Vaig a veure això de que no pugui
esborrar el log, que tampoc entenc ben bé perquè ho ha de fer.

Salutacions,

Roger

El 15/05/07, Jaume Sabater [EMAIL PROTECTED] ha escrit:

 Hauries de mirar el /var/log/mail.log a veure què hi diu...

 El Tuesday 15 May 2007 12:47, Roger Pueyo Centelles va escriure:
  Hola,
 
  Estic instal·lant una Debian Etch per substituir una Woody que fa
 temps que
  va fer-se vella. Aquest
 
  Ara mateix tinc problemes amb el Postfix, no hi ha manera que entrin
  missatges al servidor, així que he enviat un mail a pic i pala, per
 telnet:
 
 
 
  [EMAIL PROTECTED]:~$ telnet casal9.aaa.es 25
 
  Trying aaa.bbb.ccc.ddd...
  Connected to casal9.aaa.es
  Escape character is '^]'.
 
  220 casal9.aaa.es ESMTP Postfix (Debian/GNU)
 
  ehlo celtic
 
  250-casal9.aaa.es
  250-PIPELINING
  250-SIZE 10485760
  250-ETRN
  250-ENHANCEDSTATUSCODES
  250-8BITMIME
  250 DSN
  MAIL FROM:[EMAIL PROTECTED]
  250 2.1.0 Ok
  RCPT TO:[EMAIL

Migrant les quotes d'un servidor a un altre

2007-04-29 Thread Roger Pueyo Centelles

Hola a tothom,

Porto un temps migrant un servidor d'una Woody a la Etch, i ara m'estic
ocupant de les quotes dels usuaris. M'agradaria conservar les que tenen
actualment, i transferir-ho al nou servidor, de manera que el canvi sigui
transparent en aquest aspecte.

El problema és que per a fer-ho a mà, hauria de canviar les quotes de 700
usuaris, tasca que no vull ni imaginar el que duraria. He provat de copiar
el fitxer original de quotes (/home/quota.user) sobre el del nou sistema
(/home/aquota.user) però sembla que no li agrada.

Com puc fer per importar les quotes actuals?

Salut!


Re: Migrant les quotes d'un servidor a un altre

2007-04-29 Thread Roger Pueyo Centelles

Hola de nou,

Disculpeu-me però quelcom tan simple com copiar el fitxer original de quotes
(/home/quota.user) sobre el del nou sistema (/home/quota.user) ha funcionat.
Pensava que no seria així, per haver canviat de v1 a v2...

Salut!

El 29/04/07, Roger Pueyo Centelles [EMAIL PROTECTED] ha escrit:


Hola a tothom,

Porto un temps migrant un servidor d'una Woody a la Etch, i ara m'estic
ocupant de les quotes dels usuaris. M'agradaria conservar les que tenen
actualment, i transferir-ho al nou servidor, de manera que el canvi sigui
transparent en aquest aspecte.

El problema és que per a fer-ho a mà, hauria de canviar les quotes de 700
usuaris, tasca que no vull ni imaginar el que duraria. He provat de copiar
el fitxer original de quotes (/home/ quota.user) sobre el del nou sistema
(/home/aquota.user) però sembla que no li agrada.

Com puc fer per importar les quotes actuals?

Salut!