Re: PHP, quotes i gestors de continguts

2008-01-28 Conversa Roger Pueyo Centelles
D'acord, és "molt fàcil":

"Només" cal instal·lar el mòdul d'apache libapache2-mod-suphp .

Després cal editar /etc/suphp/suphp.conf , el primer pas és posar que els
errors del mòdul surtin pel navegador, de manera que és fàcil veure que cal
desactivar (en el meu cas) la comprovació de que el fitxer que s'executa
està a la mateixa carpeta, o en una de recursiva, del virtual host.

Moltes gràcies a tots!

El 28/01/08, Roger Pueyo Centelles <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
>
> No és mala idea, però em temo que donarà problemes perquè quan alguna
> aplicació PHP creï un fitxer i se li canviï el propietari, si està en mode
> 755 (per exemple), ja no el podrà modificar, i podria deixar de funcionar.
> L'ideal és fer que l'apache faci les coses com a un altre usuari i, si més
> no, fer un chown recursiu, però només un cop.
>
> Moltes gràcies,
>
> Roger
>
> El 28/01/08, David Trigo Chávez <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
> >
> >
> >
> > El que se m'acudeix asi ràpidament es fer un script que modifiqui el
> > propietari y el grup del ficher de cada carpeta, i que estigui programat en
> > el cron.
> >
> >
> > Per exemple, si els fitchers estan en la carpeta de pepe fer un.
> >
> > for $i (ls carpeta)
> >
> >chown $i 
> >
> >
> > (l'escript no funciona)
> >
> >
> >
> > Es una solució una mica cute i rapida per sortir del pas, segurament hi
> > ha altres de millors.
> >
> >
> >
> >   >
> >
> > Salutacions,
> >
> >
> > Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian
> > Etch, Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En
> > instal·lar gestors de continguts en PHP com portals, galeries de fotos, etc
> > (Joomla, Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent problema:
> > qualsevol arxiu que es crea via web (per exemple, pujant un fitxer d'un
> > mòdul de Joomla) té com a propietari l'usuari de l'apache: www-data.
> >
> >
> > Això és un gran inconvenient, ja que:
> >
> >
> > - L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a
> > www-data
> >
> > - La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es puja
> > (cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que ho fan.
> >
> > - Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del www-data
> > dins del directori d'un altre usuari.
> >
> >
> > I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:
> >
> >
> > - No puc treure PHP
> >
> > - No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria de
> > pàgines en PHP deixarien de funcionar.
> >
> >
> > Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan
> > servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és el que
> > vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna idea? He estat
> > mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre usuari, o pot córrer
> > amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per l'estil, però no tinc gaire
> > clar que això sigui possible.
> >
> >
> > Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.
> >
> >
> > Moltes gràcies!
> >
> >
> > Salutacions,
> >
> >
> > Roger
> >
> >
> >
> >
> >
> > --
> >
> > Saludos,
> >
> >  Davidmailto:[EMAIL PROTECTED]<[EMAIL 
> > PROTECTED]>
> >  __ LLama Gratis a cualquier
> > PC del Mundo. Llamadas a fijos y móviles desde 1 céntimo por minuto.
> > http://es.voice.yahoo.com
> >
>
>


Re: PHP, quotes i gestors de continguts

2008-01-28 Conversa Roger Pueyo Centelles
No és mala idea, però em temo que donarà problemes perquè quan alguna
aplicació PHP creï un fitxer i se li canviï el propietari, si està en mode
755 (per exemple), ja no el podrà modificar, i podria deixar de funcionar.
L'ideal és fer que l'apache faci les coses com a un altre usuari i, si més
no, fer un chown recursiu, però només un cop.

Moltes gràcies,

Roger

El 28/01/08, David Trigo Chávez <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
>
>
>
> El que se m'acudeix asi ràpidament es fer un script que modifiqui el
> propietari y el grup del ficher de cada carpeta, i que estigui programat en
> el cron.
>
>
> Per exemple, si els fitchers estan en la carpeta de pepe fer un.
>
> for $i (ls carpeta)
>
>chown $i 
>
>
> (l'escript no funciona)
>
>
>
> Es una solució una mica cute i rapida per sortir del pas, segurament hi ha
> altres de millors.
>
>
>
>   >
>
> Salutacions,
>
>
> Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian Etch,
> Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En instal·lar
> gestors de continguts en PHP com portals, galeries de fotos, etc (Joomla,
> Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent problema: qualsevol arxiu
> que es crea via web (per exemple, pujant un fitxer d'un mòdul de Joomla) té
> com a propietari l'usuari de l'apache: www-data.
>
>
> Això és un gran inconvenient, ja que:
>
>
> - L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a
> www-data
>
> - La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es puja
> (cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que ho fan.
>
> - Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del www-data
> dins del directori d'un altre usuari.
>
>
> I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:
>
>
> - No puc treure PHP
>
> - No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria de
> pàgines en PHP deixarien de funcionar.
>
>
> Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan
> servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és el que
> vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna idea? He estat
> mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre usuari, o pot córrer
> amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per l'estil, però no tinc gaire
> clar que això sigui possible.
>
>
> Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.
>
>
> Moltes gràcies!
>
>
> Salutacions,
>
>
> Roger
>
>
>
>
>
> --
>
> Saludos,
>
>  Davidmailto:[EMAIL PROTECTED]<[EMAIL PROTECTED]>
>  __ LLama Gratis a cualquier
> PC del Mundo. Llamadas a fijos y móviles desde 1 céntimo por minuto.
> http://es.voice.yahoo.com
>


Re: PHP, quotes i gestors de continguts

2008-01-28 Conversa Roger Pueyo Centelles
Hola Carles,

He provat durant una bona estona de configurar-lo, però no me n'he sortit...
Ho seguiré intentant, malgrat no he trobat gaire informació per internet (hi
ha un tutorial però és per a sistemes amb ISPconfig instal·lat, i jo no tinc
ni vull ISPconfig).

Moltes gràcies a tots,

Roger

El 28/01/08, Carles Briansó <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
>
> On dl, 2008-01-28 at 15:01 +0100, Roger Pueyo Centelles wrote:
> > Salutacions,
> >
> > Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian
> > Etch, Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En
> > instal·lar gestors de continguts en PHP com portals, galeries de
> > fotos, etc (Joomla, Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent
> > problema: qualsevol arxiu que es crea via web (per exemple, pujant un
> > fitxer d'un mòdul de Joomla) té com a propietari l'usuari de l'apache:
> > www-data.
> >
> > Això és un gran inconvenient, ja que:
> >
> > - L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a
> > www-data
> > - La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es
> > puja (cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que
> > ho fan.
> > - Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del
> > www-data dins del directori d'un altre usuari.
> >
> > I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:
> >
> > - No puc treure PHP
> > - No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria
> > de pàgines en PHP deixarien de funcionar.
>
> Podries mirar-te el suphp, que basicament és un modul l'apache que
> executa el php amb els permisos del propietari del script. Amb això
> arreglaries el teu problema de quotes, ja que tot el que generessin els
> scripts de X serien de l'usuari X
>
> Tot i que te altres inconvenients, com el fet que es necessita executat
> el suphp amb permisos de root.
>
>
>
> > Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan
> > servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és
> > el que vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna
> > idea? He estat mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre
> > usuari, o pot córrer amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per
> > l'estil, però no tinc gaire clar que això sigui possible.
> >
> > Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.
> >
> > Moltes gràcies!
> >
> > Salutacions,
> >
> > Roger
>
>
> --
> To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
> with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact
> [EMAIL PROTECTED]
>
>


PHP, quotes i gestors de continguts

2008-01-28 Conversa Roger Pueyo Centelles
Salutacions,

Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian Etch,
Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En instal·lar
gestors de continguts en PHP com portals, galeries de fotos, etc (Joomla,
Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent problema: qualsevol arxiu
que es crea via web (per exemple, pujant un fitxer d'un mòdul de Joomla) té
com a propietari l'usuari de l'apache: www-data.

Això és un gran inconvenient, ja que:

- L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a
www-data
- La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es puja
(cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que ho fan.
- Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del www-data
dins del directori d'un altre usuari.

I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:

- No puc treure PHP
- No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria de
pàgines en PHP deixarien de funcionar.

Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan
servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és el que
vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna idea? He estat
mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre usuari, o pot córrer
amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per l'estil, però no tinc gaire
clar que això sigui possible.

Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.

Moltes gràcies!

Salutacions,

Roger


Re: Els programes es pengen en llegir l'arrel

2007-11-14 Conversa Roger Pueyo Centelles
Sí, passa tant amb root (fent sudo programa) com amb un usuari creat de zero
amb el seu home buit. Tenir o no la carpeta .kde no ha solventat tampoc el
problema a cap dels usuaris.

També veig que en obrir coses com system:/ o media:/ que abans anaven,
igualment es penja el konqueror (però no en obrir qualsevol cosa que no
sigui l'arrel, com /carpeta).

Si obro una altra sessió de X, en aquesta segona sessió tampoc llegeixo
l'arrel, però el gestor de finestres no es queda penjat i puc redimensionar
la finestra del programa "mort", obrir el menú "K", etc.

Potser hi té a veure que just en iniciar KDE per primer cop, surt un
missatge del plafó de KDE que diu que el procés ha mort inesperadament.

És curiós tot plegat!

Moltes gràcies a tots,

Roger
El 14/11/07, [EMAIL PROTECTED] <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
>
> Hola Roger:
> A Dimarts 13 Novembre 2007 23:07, Roger Pueyo Centelles va escriure:
> > (disculpeu el misatge partit)
> >
> > I per últim, si executo els programes des d'un terminal, no hi apareix
> cap
> > missatge d'error quan el programa es penja.
>
> Això passa també si hi fas com a root? Ho dic per si no és un problema de
> permisos.
>
> >
> > He esborrat els fitxers de ~/.kde relatius a aquests programes, però no
> > goso (encara) esborrar la carpeta ~/.kde .
> >
> > A algú li ha passat mai, o té alguna idea?
> >
> > Moltes gràcies per endavant,
> >
> > Roger
> >
> > El 13/11/07, Roger Pueyo Centelles <[EMAIL PROTECTED]> ha
> escrit:
> > > Hola,
> > >
> > > Des de fa uns dies estic experimentant problemes amb uns quants
> programes
> > > (konqueror, xmms, gwenview, k3b, kwrite etc.) però no d'altres
> (firefox,
> > > vim, consola...) en llegir el directori arrel ( / ).
> > >
> > > Per exemple, quan a la barra d'adreces del konqueror poso "/", el menú
> > > desplegable que hauria de sortir amb totes les carpetes que pengen de
> > > l'arrel es mostra, en blanc, i les X deixen de respondre al teclat o
> al
> > > ratolí (que es mou però no fa res).
> > >
> > > El firefox, en canvi, em permet anar amunt i avall des de l'arrel, i
> des
> > > de terminal puc llistar, entrar a directoris, etc.
>
> --
>
> La China, la gran desconocida: "La sociedad Ming [1368-1644] experimentó
> suficientes transformaciones como para situar a China como el centro
> económico del mundo, un papel que sostuvo sin dificultad hasta finales del
> siglo XVIII"
>
> Jack Goody. Capitalismo y modernidad: el gran debate. Barcelona 2005, pàg.
> 125
>
> Generated by Signify v1.14. For this and more, visit
> http://signify.sourceforge.net/
>
>


Re: Els programes es pengen en llegir l'arrel

2007-11-13 Conversa Roger Pueyo Centelles
(disculpeu el misatge partit)

I per últim, si executo els programes des d'un terminal, no hi apareix cap
missatge d'error quan el programa es penja.

He esborrat els fitxers de ~/.kde relatius a aquests programes, però no goso
(encara) esborrar la carpeta ~/.kde .

A algú li ha passat mai, o té alguna idea?

Moltes gràcies per endavant,

Roger

El 13/11/07, Roger Pueyo Centelles <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
>
> Hola,
>
> Des de fa uns dies estic experimentant problemes amb uns quants programes
> (konqueror, xmms, gwenview, k3b, kwrite etc.) però no d'altres (firefox,
> vim, consola...) en llegir el directori arrel ( / ).
>
> Per exemple, quan a la barra d'adreces del konqueror poso "/", el menú
> desplegable que hauria de sortir amb totes les carpetes que pengen de
> l'arrel es mostra, en blanc, i les X deixen de respondre al teclat o al
> ratolí (que es mou però no fa res).
>
> El firefox, en canvi, em permet anar amunt i avall des de l'arrel, i des
> de terminal puc llistar, entrar a directoris, etc.
>


Els programes es pengen en llegir l'arrel

2007-11-13 Conversa Roger Pueyo Centelles
Hola,

Des de fa uns dies estic experimentant problemes amb uns quants programes
(konqueror, xmms, gwenview, k3b, kwrite etc.) però no d'altres (firefox,
vim, consola...) en llegir el directori arrel ( / ).

Per exemple, quan a la barra d'adreces del konqueror poso "/", el menú
desplegable que hauria de sortir amb totes les carpetes que pengen de
l'arrel es mostra, en blanc, i les X deixen de respondre al teclat o al
ratolí (que es mou però no fa res).

El firefox, en canvi, em permet anar amunt i avall des de l'arrel, i des de
terminal puc llistar, entrar a directoris, etc.


Re: Usuari "alemany"

2007-09-25 Conversa Roger Pueyo Centelles
Alt Gr + S :)

El 25/09/07, Ernest Adrogué <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
> El Tuesday 18/09/07, a les 12:01 (+0200), Pau Climent i Pérez va escriure:
>
> > [...] el teclat en català (el meu teclat, actualment, fa totes les
> > lletres específiques de l'alemany que són: ß ä ö ü).
>
> Com la fas la ß?
>
> Ernest
>
>


Re: Configuració del nucli per defecte de Debian

2007-09-25 Conversa Roger Pueyo Centelles
Què simple!

I jo que cercava per tot arreu el fitxer .config...

Gràcies a ambdós :)

El 25/09/07, Pere Nubiola Radigales <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
> El 25/09/07, Roger Pueyo Centelles <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
> > Hola a tots,
> >
> > Fa uns dies vaig estar compilant un nucli 2.6.22-6 amb força èxit,
> > però amb certes mancances.
> >
> > A l'hora de configurar-lo, m'aniria bé tenir el fitxer de configuració
> > del nucli que porta Debian (encara que sigui per a la versió 2.6.18-5)
> > per tal de poder comparar em meu fitxer i el seu.
> >
> > Malauradament, sembla que el nucli de debian està compilat sense la
> > opció de mostrar el fitxer de configuració (amb el que vaig fer jo el
> > tinc visible a /proc/config.gz), i el paquet del codi font del nucli
> > ve sense el fitxer .config .
> >
> > Com podria saber la configuració del nucli de Debian, o trobar el
> > fitxer .config que s'ha fet servir per a compilar-lo?
> >
> > Moltes gràcies,
> >
> > Roger
> >
>
> Si no recordo malament em /boot trovaras el fitxer de configuració
> --
> Pere Nubiola Radigales
> Telf: +34 656316974
> e-mail: [EMAIL PROTECTED]
>[EMAIL PROTECTED]
>
>


Configuració del nucli per defecte de Debian

2007-09-25 Conversa Roger Pueyo Centelles
Hola a tots,

Fa uns dies vaig estar compilant un nucli 2.6.22-6 amb força èxit,
però amb certes mancances.

A l'hora de configurar-lo, m'aniria bé tenir el fitxer de configuració
del nucli que porta Debian (encara que sigui per a la versió 2.6.18-5)
per tal de poder comparar em meu fitxer i el seu.

Malauradament, sembla que el nucli de debian està compilat sense la
opció de mostrar el fitxer de configuració (amb el que vaig fer jo el
tinc visible a /proc/config.gz), i el paquet del codi font del nucli
ve sense el fitxer .config .

Com podria saber la configuració del nucli de Debian, o trobar el
fitxer .config que s'ha fet servir per a compilar-lo?

Moltes gràcies,

Roger


Suport de UUID al nucli, Initrd

2007-09-13 Conversa Roger Pueyo Centelles
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1

Hola a tots,

Tinc una màquina amb Debian Etch amb el nucli 2.6.18-5-686 a la qual he
afegit una controladora serial ATA PCI recentment. Des d'aleshores i de
vegades, els discos serial ATA es llisten al sistema de forma aleatòria, de
manera que el que abans era sda passa a ser sdb o sdc i a la inversa.

Això feia que, de vegades, en arrencar no es trobés la imatge del nucli i
aparegués un kernel panic. Per a evitar-ho, utilitzo UUID per a muntar les
particions a /etc/fstab i per al Grub de manera que sigui quin sigui el nom
dels discos el sistema arrenqui i es munti tot:

proc/proc   procdefaults0   0
UUID=a783cca9-c664-47b3-8402-2b61efbadd47   /   ext3
defaults,errors=remount-ro 0   1
...


title   Debian GNU/Linux, kernel 2.6.18-5-686
root(hd0,0)
kernel
/boot/vmlinuz-2.6.18-5-686root=UUID=a783cca9-c664-47b3-8402-2b61efbadd47
ro
initrd  /boot/initrd.img-2.6.18-5-686
savedefault





Fa una estona he compilat un nucli 2.6.22.6 (el darrer estable i des del
qual us escric) i he posat al Grub la següent entrada (l'he compilat sense
initrd):

title   Debian GNU/Linux, kernel 2.6.22.6
root(hd0,0)
kernel  /boot/image-26226
root=UUID=a783cca9-c664-47b3-8402-2b61efbadd47 ro
savedefault

Però en arrencar, ha sortit:

Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root. I més amunt deia que
no sabia quina mena d'arrel era UUID=a783... Al Grub he canviat UUID=... pel
tradicional /dev/sda1 i aleshores he pogut arrencar.


Quin paràmetre m'he deixat durant la configuració per tal que el nucli
entengui què és la partició UUID=a783cc..? A /etc/fstab no he tocat res i
està tot muntat. Hauria d'haver utilitzat initrd? (Malauradament no sé ben
bé què és).


Moltes gràcies!


Salutacions,
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.0 (GNU/Linux)
Comment: http://firegpg.tuxfamily.org

iD8DBQFG6bgjOIpOmllqZVURAgbAAJ4pp544wK8DQywiHtSQ7XHJmaulHQCgj7Bx
E/PTKmyYDhqflpoV7PwSDto=
=KfOf
-END PGP SIGNATURE-


Re: Iceweasel i KDE

2007-06-02 Conversa Roger Pueyo Centelles

Hola Ivan, benvingut :)

Prova d'instal·lar els paquets de fonts de les X que no tinguis... a mi
també em va passar fa temps, però no recordo quin paquet era específicament.
:(

Salutacions

El 02/06/07, Ivan Radigales Creus <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:


Hola, sóc nou en aquesta llista.

M'he instal·lat Debian 4.0 amb KDE i en veure certes pàgines amb
l'Iceweasel, com ara la Viquipèdia ,
apareixen amb el text molt petit i són incomprensibles. Si uso GNOME, això
no em passa, i amb el Kubuntu i el Firefox tampoc em passava.

Algú té idea de per què passa?

Moltes Gràcies!

--
Iradigalesc


Re: Problemes amb Postfix

2007-05-16 Conversa Roger Pueyo Centelles

Pel que fa als logs, he canviat el propietari d'algunes carpetes a "postfix"
i ja no en diu res més, imagino que anava per on em deies.

Finalment he reinstal·lat el postfix, l'he tornat a configurar de dalt a
baix, i ja funciona (aparentment) bé. Després faré un "diff" amb el
main.cfactual i el que tenia abans, a veure què hi ha diferent.

Moltes gràcies a tots

El 16/05/07, Francesc Guasch <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:


En/na Roger Pueyo Centelles ha escrit:
> Al /var/log/mail.log surt:
>
> May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from
> celtic.aaa.es[123.456.789.012]
> May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
> DD4EB3103B7 log: Permission denied

Fes:
postconf -d | grep owner

Et dirà quin és l'usuari de postfix. Hauria de coincidir amb
el propietari de la majoria dels directoris del /var/spool/postfix.

Tots menys etc, lib i usr haurien de ser propietat de
l'usuari postfix.

Per altra banda, si atures i reinicies el postfix i mires el log
potser et dona algun altre avís que et faciliti la feina.



Re: Problemes amb Postfix

2007-05-15 Conversa Roger Pueyo Centelles

També veig que si poso un usuari que no existeix, no l'accepta.

RCPT TO:
550 5.1.1 : Recipient address rejected: User unknown in
local recipient table

Salut!

2007/5/15, Roger Pueyo Centelles <[EMAIL PROTECTED]>:


Al /var/log/mail.log surt:

May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from celtic.aaa.es[
123.456.789.012]
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10019 exit status 1
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/cleanup: bad command startup -- throttling
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to
the public cleanup service
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10020 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10021 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 10015 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling



A /var/log/mail.err

May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to
the public cleanup service
May 15 21:20:55 casal9 postfix/cleanup[10023]: fatal: trace: remove
03C5E3103B7 log: Permission denied


/var/log/mail.info

May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from celtic.upc.es[
147.83.205.48]
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10019 exit status 1
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/cleanup: bad command startup -- throttling
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to
the public cleanup service
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10020 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10021 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 10015 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling


Està clar que hi ha quelcom que falla... Vaig a veure això de que no pugui
esborrar el log, que tampoc entenc ben bé perquè ho ha de fer.

Salutacions,

Roger

El 15/05/07, Jaume Sabater <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:
>
> Hauries de mirar el /var/log/mail.log a veure què hi diu...
>
> El Tuesday 15 May 2007 12:47, Roger Pueyo Centelles va escriure:
> > Hola,
> >
> > Estic instal·lant una Debian Etch per substituir una Woody que fa
> temps que
> > va fer-se vella. Aquest
> >
> > Ara mateix tinc problemes amb el Postfix, no hi ha manera que entrin
> > missatges al servidor, així que he enviat un mail a pic i pala, per
> telnet:
> >
> >
> >
> > [EMAIL PROTECTED]:~$ telnet casal9.aaa.es 25
> >
> > Trying aaa.bbb.ccc.ddd...
> > Connected to casal9.aaa.es
> > Escape character is '^]'.
> >
> > 220 casal9.aaa.es ESMTP Postfix (Debian/GNU)
> >
> > ehlo celtic
> >

Re: Problemes amb Postfix

2007-05-15 Conversa Roger Pueyo Centelles

Al /var/log/mail.log surt:

May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from celtic.aaa.es[
123.456.789.012]
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10019 exit status 1
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/cleanup: bad command startup -- throttling
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: warning: premature end-of-input
on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to the
public cleanup service
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10020 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10021 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 10015 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling



A /var/log/mail.err

May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to the
public cleanup service
May 15 21:20:55 casal9 postfix/cleanup[10023]: fatal: trace: remove
03C5E3103B7 log: Permission denied


/var/log/mail.info

May 15 21:19:01 casal9 postfix/smtpd[10015]: connect from celtic.upc.es[
147.83.205.48]
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10019]: fatal: trace: remove
DD4EB3103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:53 casal9 postfix/cleanup[10020]: fatal: trace: remove
E8D0E3103B8 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10019 exit status 1
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/cleanup: bad command startup -- throttling
May 15 21:19:54 casal9 postfix/cleanup[10021]: fatal: trace: remove
E95493103B7 log: Permission denied
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: warning: premature end-of-input
on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:54 casal9 postfix/smtpd[10015]: fatal: unable to connect to the
public cleanup service
May 15 21:19:54 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10020 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/pickup[10004]: warning: premature
end-of-input on public/cleanup socket while reading input attribute name
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/cleanup pid 10021 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning: process
/usr/lib/postfix/smtpd pid 10015 exit status 1
May 15 21:19:55 casal9 postfix/master[9998]: warning:
/usr/lib/postfix/smtpd: bad command startup -- throttling


Està clar que hi ha quelcom que falla... Vaig a veure això de que no pugui
esborrar el log, que tampoc entenc ben bé perquè ho ha de fer.

Salutacions,

Roger

El 15/05/07, Jaume Sabater <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:


Hauries de mirar el /var/log/mail.log a veure què hi diu...

El Tuesday 15 May 2007 12:47, Roger Pueyo Centelles va escriure:
> Hola,
>
> Estic instal·lant una Debian Etch per substituir una Woody que fa temps
que
> va fer-se vella. Aquest
>
> Ara mateix tinc problemes amb el Postfix, no hi ha manera que entrin
> missatges al servidor, així que he enviat un mail a pic i pala, per
telnet:
>
>
>
> [EMAIL PROTECTED]:~$ telnet casal9.aaa.es 25
>
> Trying aaa.bbb.ccc.ddd...
> Connected to casal9.aaa.es
> Escape character is '^]'.
>
> 220 casal9.aaa.es ESMTP Postfix (Debian/GNU)
>
> ehlo celtic
>
> 250-casal9.aaa.es
> 250-PIPELINING
> 250-SIZE 10485760
> 250-ETRN
> 250-ENHANCEDSTATUSCODES
> 250-8BITMIME
> 250 DSN
> MAIL FROM:<[EMAIL PROTECTED]>
> 250 2.1.0 Ok
> RCPT TO:<[EMAIL PROTECTED]>
>
>
>
> I aquí mor la conversa. Al cap d'una estona, surt "session 

Re: Migrant les quotes d'un servidor a un altre

2007-04-29 Conversa Roger Pueyo Centelles

Hola de nou,

Disculpeu-me però quelcom tan simple com copiar el fitxer original de quotes
(/home/quota.user) sobre el del nou sistema (/home/quota.user) ha funcionat.
Pensava que no seria així, per haver canviat de v1 a v2...

Salut!

El 29/04/07, Roger Pueyo Centelles <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:


Hola a tothom,

Porto un temps migrant un servidor d'una Woody a la Etch, i ara m'estic
ocupant de les quotes dels usuaris. M'agradaria conservar les que tenen
actualment, i transferir-ho al nou servidor, de manera que el canvi sigui
transparent en aquest aspecte.

El problema és que per a fer-ho a mà, hauria de canviar les quotes de >700
usuaris, tasca que no vull ni imaginar el que duraria. He provat de copiar
el fitxer original de quotes (/home/ quota.user) sobre el del nou sistema
(/home/aquota.user) però sembla que no li agrada.

Com puc fer per importar les quotes actuals?

Salut!



Migrant les quotes d'un servidor a un altre

2007-04-29 Conversa Roger Pueyo Centelles

Hola a tothom,

Porto un temps migrant un servidor d'una Woody a la Etch, i ara m'estic
ocupant de les quotes dels usuaris. M'agradaria conservar les que tenen
actualment, i transferir-ho al nou servidor, de manera que el canvi sigui
transparent en aquest aspecte.

El problema és que per a fer-ho a mà, hauria de canviar les quotes de >700
usuaris, tasca que no vull ni imaginar el que duraria. He provat de copiar
el fitxer original de quotes (/home/quota.user) sobre el del nou sistema
(/home/aquota.user) però sembla que no li agrada.

Com puc fer per importar les quotes actuals?

Salut!


Re: Exportar so amb audacity a mp3

2007-04-19 Conversa Roger Pueyo Centelles

A mi també em va passar, vaig fer el mateix que tu però als repositoris de
debian-multimedia vaig posar-hi stable. Pensa que la etch ara és estable.

Si t'hi fixes, quan fas aptitude update (o apt-get update), t'hauria de
sortir un avís de que les versions de debian-multimedia (testing) i debian
(etch) no es corresponen.

Salut!

2007/4/19, VOLK <[EMAIL PROTECTED]>:


Hola a tothom:

Estic intentant exportar un fitxer de so a mp3 amb l'audacity , m'és
imprescindible fer-ho amb mp3, i em dona l'error:

Audacity does not export MP3 files directly, but instead uses the
freely available LAME library to handle MP3 file encoding.  You must
obtain libmp3lame.so separately, either by downloading it or building
it from the sources, and then locate the file for Audacity.  You only
need to do this once.
Would you like to locate libmp3lame.so now?

He mirat al google " etch libmp3lame.so " , he trobat aquests
enllaços:
http://xunilung.balearweb.net/post/21668
http://www.espaciolinux.com/blogs-display-jid-710.html

He afegit el repositori i les signatures de :
deb http://www.debian-multimedia.org/ testing main

Pero no hi és ni lame , ni libmp3lame.so , ni liblame0 ,

Algú sap com trobar libmp3lame.so ? Utilitze Debian Etch.


--
VOLK
Usuari de GNU/Linux Debian i Ubuntu
___

NO SOFTWARE PATENTS , NO DRM and NO CANON
http://www.spain.fsfeurope.org/index.ca.html
http://www.todoscontraelcanon.es/index2.php?body=ppal
http://www.defectivebydesign.org/