Re: [Lug-bg] picture rotate като се запазва EXIF

2007-03-12 Thread Ivan Adams

От известно време имам фотоапарат. Като върл привърженик на линукс си
складирам цялата информация именно на едно линукс сървърче. Ползвам gimp и
kuickshow, но и двете програми ми губят exif-a.

Друго интересно е че като ротате-на снимката с kuickshow и запиша, след като
е отворя пак ми е по старо му. ...

Някой да има представа какво мога да ползвам за да мога лесно да си
ротате-вам снимките ?!

п.с. натиснах ентер без да искам на предишното писмо :(

Благодаря много!
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] picture rotate като се запазва EXIF

2007-03-12 Thread Ivan Adams

От известно време имам фотоапарат. Като върл привърженик на линукс си
складирам цялата информация именно на едно линукс сървърче. Проблема е ч
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] picture rotate като се запазва EXIF

2007-03-12 Thread Ivan Adams

2007/3/12, Yordan Boikov [EMAIL PROTECTED]:


здрасти,
в конзола можеш да ползваш ImageMagick
примерно: mogrify -rotate 90 pict1.jpg
или jhead има опция за автоматично въртене стига от апарата ти jpg-a да
излиза с Exif orientation tag.
иначе в X ползвам gqview, но той всъщност изполва jpegtran.



Благодаря много ! ... аз намерих пак от imagemagick ...
и с: convert -rotate (+/-)90 pict1.jpg pict1.jpg
пазеше exif, но създаваше нов файл и ми се губеха атрибутите ...
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] picture rotate като се запазва EXIF

2007-03-12 Thread Ivan Adams

Най-добре ползвай програмата jpegtran - тя е част от стандартната
библиотека JPEG (libjpeg, reference implementation на стандарта JPEG).
В Debian е част от libjpeg-progs, в RHEL - от libjpeg, във FreeBSD -
от ports/graphics/jpeg, за други OS в момента не мога да проверя :)

$ jpegtran -rotate 90 -copy all -outfile dst.jpg src.jpg



Мерси много.
тествах е ...  доста по-бърза е от  другата :)  и наистина пази exif. Но пак
новия файл който пази е с параметри: create modify и access с текущия дата и
час

Въпреки че в exif-a ми се пазят тези параметри ... исках да имам и дата и
час в самия created на файла.

п.с. това че е по бързо наистина ми върши чудесна работа, тъй като машинката
не е първа младост и доста (около 5-10 минути) се мъчеше с convert ...
(само за една снимка!)
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] picture rotate като се запазва EXIF

2007-03-12 Thread Ivan Adams

На 12.03.07, Svilen Ivanov [EMAIL PROTECTED] написа:


Това, което ти трябва е jpegtran
(http://www.gsp.com/cgi-bin/man.cgi?section=1topic=jpegtran). Тя не
само запазва EXIF, но и завърта JPEG картинки беззагубно, т.е. не
прекодира картинката, а само пренарежда матрицата на коефициентите на
дискретната косинусова трансформация, като по този начин се избягва
намаляване на качеството при повторно кодиране до JPEG на завъртяното
изображение.

Единствения недостатък на тази програма е, че в EXIF има и малка
версия на оригинала (thumbnail), който остава незавъртян. Това лесно
може да си го решиш със perl модула Image::ExifTool и просто скриптче
което вади thmbnail-а, завърта го и пак го слага.

Успех,
Сви



Това много ми помага като информация. Накратко снимам с konika minolta. От
самия апарат имам да завъртя изображението. След като го завъртя и сваля на
линукса някои програми го отварят право (gimp, kuickshow ...). Но примерно
от konqueror има модул за снимки, от малката снимка която генерира е
правилно завъртяно, но от голямата снимка - не. Също при уиндоус снимките са
неправилно завъртяни.

Което доста ме озадачи. Затова главното което търся е да се запазят exif и
параметрите на файла :).

Знам че малко нахалствам с исканията си ... но все пак ако има нещо такова
бих желал да го ползвам :)

Приятна работа
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] bootcd problem

2007-03-01 Thread Ivan Adams

Един колега се занимаваше с bootcd и е много навътре в нещата.
Той каза че и той е пробвал с опцията за 1 гигабайт и при него не е станало.
Каза че го е сложил на 512 Мегабайта и е тръгнало.

Видя конф-а и каза да пробваш с 2 пъти по малко памет.
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] ftp vs samba ?!

2007-02-19 Thread Ivan Adams

можеш да позваш yafc ( http://yafc.sourceforge.net/ )
той има доста опции на командата 'get', една от които е:
-p
--preserve
 Try to preserve file attributes and timestamps.


Предполагам, че и в други клиенти е реализирано. До колкото знам,
сървърите не предлагат възможност при 'put' да сменяш дата/час.




Инсталирано, тази вечер ще го тествам!
Благодаря много :)
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] ftp vs samba ?!

2007-02-16 Thread Ivan Adams

Здравейте,
имам едно малко (теоретично) въпросче свързано със запазване на атрибутите
на файл (това кога е създаден, променян и отварян) при трансфер. Ползвам
дебиан ънстейбъл.
Ползвам proftpd стандартно инсталиран. Когато копирам през ftp файла, на
destination машината файла е със текуща дата и час (а не както на source
машината, където е с датата на точното създаване на файла и часа).
При трансфер със самба, файла който се копира е с еднакви атрибути както на
source така и на destination.
Друго което забелязах, че през самба трансфера ми е почти 2 пъти по малко
(approx. 2 Mb/s) от колкото със ftp (approx. 4Mb/s)

Благодаря ви много.
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] Iceweasel Debian unstable

2007-01-24 Thread Ivan Adams

Здравейте група,

Firefox-a ми гърми с:
Segmentation fault

На някой друг да му се е случило същото ?
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Драйвър за вградено видео i945 ?

2007-01-19 Thread Ivan Adams

Aйде и аз да се включа. :)
Имам лаптоп с I915GM. Ползвам дебиан. БЯХ с хорг версия 7.0 и ядро 2.6.16,
което си е готово от дебиан (unstable).
Благодарение на: http://dri.freedesktop.org/snapshots/
се радвах на DRI, че даже и Xgl подкарах. Значи играех си всичко свързано с
3д без никакви проблеми.

За моя жалост не си направих някакъв backup. И един златен ден ъпдейтнах.
След което вече 2-3 (ако не и повече) месеца нямам никакво DRI.

Дано да се сетят да го оправят че да се ползват пълните възможности на тази
карта.
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] stranen problem

2006-12-25 Thread Ivan Adams

Като цяло, ако правиш NAT, може както каза колегата да се опитваш да го
отваряш от частните адреси. Ако е така имаш нещо от сорта

iptables -A POSTROUTING -s (частна мрежа)/маска .. -nat -j SNAT
-to-source PUBLICIP

можеш да пробваш нещо от сорта ...

iptables -A POSTROUTING  -s (частна мрежа)/маска -d ! (частна
мрежа)/маска) .. -nat -j SNAT -to-source PUBLICIP

Поиграй си малко :) за да откриеш точно къде е проблема
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-24 Thread Ivan Adams
Здравей,
благодаря ти за предложенията, и наистина мисля да ги използвам

 Ако искаш да си оправиш проблема перманентно най добре да сложиш rbl чекове и
 да отказваш направо връзките на всички листнати в rbl list-ите. Влезе ли ти
 спама в опашката неминуемо ще имаш лоад. Номера е въобще да не стига до там.
 Малко е драстично но при тежки ситуации( то веднъж като те напипат после
 трудно се отърваваш за дълго :) може да ти спести 80-90% от спама.
 Освен това може да си добавиш и white list с мрежи които да не блоква.
 За qmail ние ползваме нещо от рода

 /var/qmail/bin/tcp-env -R /usr/local/bin/rblsmtpd -R \
  -r bl.spamcop.net \
 -r dul.dnsbl.sorbs.net \
 -r xbl.spamhaus.org -r sbl.spamhaus.org \
/usr/bin/env DENYMAIL=DNSCHECK \
 RCPTCHECK=/var/qmail/bin/rcptcheck \
  /var/qmail/bin/qmail-smtpd /bin/checkpassword /bin/true


Това от моя край, ползвам само relays.ordb.org, но ще добавя и другите.

cat /var/qmail/supervise/qmail-smtpd/run
#!/bin/sh
export QMAILQUEUE=/var/qmail/bin/qmail-scanner-queue.pl
exec /usr/local/bin/tcpserver -p -R -S -u92 -g91 -v -c100 0 smtp
/usr/local/bin/rblsmtpd -r relays.ordb.org /var/qmail/bin/qmail-smtpd
21

Това DENYMAIL=DNSCHECK дали само ако го напиша в
/var/qmail/supervise/qmail-smtpd/run и ще тръгне?

 Добре е и рцптчек да си сложиш за да отказва и несъществуващи адреси още
 на рцпт командата вместо да ти ги вкарва в опашката и после да баунсва.

нямам такова животно като
/var/qmail/bin/rcptcheck - май ще трябва да се пачва
даже нямам никъде нищо с rcpt да започва ...

 Ако имаш голям трафик може и да си пуснеш собствен rbldnsd. Листите които са

Трафика не е толкова голям.

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-23 Thread Ivan Adams
Грешка! Излиза извън контрол, въпреки че спрях антивирусната и спама
да се проверяват, пак се мъчи много машината!

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-23 Thread Ivan Adams
2006/11/23, Ivan Adams [EMAIL PROTECTED]:
 Грешка! Излиза извън контрол, въпреки че спрях антивирусната и спама
 да се проверяват, пак се мъчи много машината!


Последно, играх си доста с qmail-scanner-queue.pl
и по точно частта му perlscanner там вградения му скенер.

Оттам можеш да окажеш какво да прави с дадена част от писмата. И
понеже, целия спам идва от [EMAIL PROTECTED], взех че ги отрязах, и сега
леко се напъва, но е около 1-2 load average, а не както преди, стигна
до 160 !

Като цяло търсих пач за qmail-scanner-queue.pl, но така и не намерих :(

Това е за сега, ще пиша като има още подобрения

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-23 Thread Ivan Adams
Ми не се сещам в точно в момента как на входа на qmail-а да го отрежа
директно ... затова ползвах това което знаех - именно
qmail-scanner-queue.pl

Ако имаш идея, само ми дай насока.
Иначе за сега всичко е наред, получавам директно след като влезе в
опашката, минава към мой акаунт за запазване на писмата, които са
спам. И load average-a падна на 0.92 някъде, както и сървъра си
функционира в рамките на нормалното. Перл скенера се справя за
0.06 - 0.09 секунди, и много бързо обработва писмата, защото
още като им види MAILFROM: [EMAIL PROTECTED] и заминават :)

Преди с clamav-a отнемаше 700.00 - 800.00 секунди !!! И това
заради гадния zip архив който незнайно защо се извикваше ?!

Та сега мисля да си сложа пак clamav и spamassasin но като първи
скенер ще си остане perlscanner-a ..., а сега ми трябват идеи КАК ДА
РАЗБЕРА ОТ КЪДЕ ПРИСТИГА АТАКАТА ?!

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-23 Thread Ivan Adams
Благодаря за всичко

2006/11/23, Dimitar Vasilev [EMAIL PROTECTED]:
 Без паника

Ааа, аз даже мисля да ходя да ям. Вече от около 1 час положението е
овладяно, и вече само разглеждам още подробности за случилото се :)

 - пусни един tcpdump на MX-а

аммм, tcpdump-a съм го пуснал, даже по едно време събирах IP, адреси,
но в последствие се оказах - отвсякъде са. За много кратко време
записах 46Кб с ИП-та :). И незнам от тях кой истински, кой не.

, snort, логване на named за
 резолвера и

виж, сега ще гледам за логване на named-а, пак ще ми даде малка следа :)

   гледай кой праща заявките за MX-а ти.
  Говори и с доставчика си за помощ.

Доставчика НЕ МОЖЕ ДА МИ ПОМОГНЕ :). Аз съм си автономна система,
което е добре, в предвид, че като знам доставчика ми ...

  Спамърите са умни създания и няма да се издадат лесно.
  Пусни и един RHSBL - не е панацея но помага.

ми имам pyzor и още някаквъм за RHSBL, но не помага :)

  Колкото до zip-a - може и да е mail bomb - правиш го че е 5МБ, а в
 действителност е 5Г.

Гадна работа, с тия архиви и вируси вътре ...

  За препакетиране на архиви да не говорим.
  Временно спри и сканирането и предупреди клиентите си/потребителите си.
  Успех.


Мерси, за сега всичко е добре :)
следя писма имам разни статистики ... гледам и изследвам ...

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-23 Thread Ivan Adams
 Можеш да го отрежеш директно с поставяне на лошият e-mai адрес във файла
 /var/qmail/control/badmailfrom

аууу, какъв идиот съм :), сега ще го добавя, дано да има wildmask (*)

tcpdumpa не съм го спирал от сутринта :), но не видях един и същ IP
адрес. Много са, не са 1 и 2 IP-ta ... мога смело да кажа че са повече
от хиляда!

Благодаря много!

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-23 Thread Ivan Adams
Хиляди благодарности.
След като сложих адресите в /var/qmail/control/badmailfrom

всичко започна да си е наисина наред, сега ще си пусна и скенерите ...

fork rate - на половина,
mySQL queries - 1/3

имам още доста трафик насочен към мен, но не се усеща ...

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-23 Thread Ivan Adams
2006/11/23, Yanko Kaneti [EMAIL PROTECTED]:
 On Thu, 2006-11-23 at 13:06 +0200, Ivan Adams wrote:
   а сега ми трябват идеи КАК ДА
  РАЗБЕРА ОТ КЪДЕ ПРИСТИГА АТАКАТА ?!

 Най вероятно никой не те атакува. Някои от всички активни ботнетове е
 избрал произволно твой домейн за
 From:[EMAIL PROTECTED]  тип спамене. Мейл сървърите на
 получателите на този спам баунсват по една или друга причина. Нищо не
 можеш да направиш извън това да си оптимизираш локално мейл
 обработката.


Даам, благодаря. Наистина пристигат покани да си купя уиндоус или там
фотошоп ...

 Това от скорошен личен опит го споделям..за голямо мое съжаление.


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Атакуваха ме; за сега положени ето е овладяно!

2006-11-23 Thread Ivan Adams
  Имаш ли възможност да препращаш ip-тата към perl whois към различни
 сървъри?
  В такъв случай генерирай снорт сигнатура и изфилтрирай писмата генерално

Генерално съм се отказал да събирам информация за писмата, тъй като не
малко от писмата са реални, и хората ще им трябва да ги получат. Но в
по-спокойно време не е изключено и това да направя


  daemon.info в syslog.conf +rndc querylog on за named 9.x


непременно ще го пусна

  spamd бридж пред мейлсървъра също може да свърши работа.

миии, той clamav-a прави големия лаг, но за сега няма да включвам
други щайги вътре в играта ... държи се доста прилично :)

  За МГУ ли иде реч?

Въпреки че съм студент там, и имам тук там някой познат из
университета, не, не става въпрос за МГУ :)

  http://undeadly.org/cgi?action=articlesid=20061108134508
 --
 Димитър Василев
 Dimitar Vassilev


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] След добавяне на нов хард сист емата забива при натоварване

2006-11-23 Thread Ivan Adams
Здравей,

 Дайте някаква идея, че тези забивания са много изнервящи. Сега харда е
 закачен и не смея да пусна един филм да гледам


Имаш ли някакви проблеми по разпознаването на хардуера от биоса ?!
Скоро имах следния проблем: Хадрдиск и Оптика. Като са на един кабел,
единия на мастър, другия на слейв, се разпознават от биоса. Но при
тръгване да се буутне, все едно няма буут дял. След много мъки, се
оказа марковия кабел Асус :). Предлагам ти, да намериш работещ
кабел, както и да закачиш да направиш леки натоварвания на друг
компютър.

Това се сещам за в момента

Лека работа :)

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


lug-bg: Уеб мейл архив

2006-10-26 Thread Ivan Adams

Здравейте група,
имам един мейл сървър, с qmail, vpopmail, ezmlm ..., чудесно работещ.
Сега ми се налага да пусна няколко мейл листи :), и с qmailadmin, се
правят за кратко време. Проблема е че искам да правя web mail archive,
на листите. В момента намерих за ezmlm, само за SME Server тук:
http://www.tech-geeks.org/contrib/loveless/SMEServer/contribs/list-archive/

Някой да знае за готов проект, свързан с моя инсталиран софтуер?

Благодаря много!


Re: lug-bg: Уеб мейл архив

2006-10-26 Thread Ivan Adams

2006/10/26, Ivan Adams [EMAIL PROTECTED]:

Здравейте група,
имам един мейл сървър, с qmail, vpopmail, ezmlm ..., чудесно работещ.
Сега ми се налага да пусна няколко мейл листи :), и с qmailadmin, се
правят за кратко време. Проблема е че искам да правя web mail archive,
на листите. В момента намерих за ezmlm, само за SME Server тук:
http://www.tech-geeks.org/contrib/loveless/SMEServer/contribs/list-archive/

Някой да знае за готов проект, свързан с моя инсталиран софтуер?

Благодаря много!



Мисля, че намерих това което ми трябва:
http://ezmlm-www.sourceforge.net/


Re: lug-bg: Два проблема...

2006-10-20 Thread Ivan Adams

Виж си в конфигурационния файл на самбата това:

# security = user is always a good idea. This will require a Unix account
security = share

При мен имаше такъв случай, от линукс се закача, но от уиндоуси неще.
Оказа се че съм бил на security = user, промених го на share, и
проблема ми беше решен.


Re: lug-bg: Статия за ...

2006-10-16 Thread Ivan Adams

http://rick.vanrein.org/linux/badram/


Да! точно така беше. Благодаря много


lug-bg: Статия за ...

2006-10-13 Thread Ivan Adams

Някъде четох (и представа си нямам къде?!) статия за подаване на
параметър към ядрото, с цел ограничаване на секторите на RAM. Че тука
имам една дефектирала памет, която има само един дефектирал address.
Благодаря предварително!


lug-bg: Видео изход на лаптоп с I915

2006-10-02 Thread Ivan Adams

Здравейте,
наскоро тествах видео изхода си (аналоговия) на лаптопа, за да видя
дали ще може да се ползва мултимедийно устройство ако се наложи.
Използвам Дебиан и i810switch lcd on, за да включа сигнала. За жалост,
самият образ на монитора трепти, и то ужастно. Тествах с CRT и TFT
монитор и даже мултимедиен прожектор, но винаги си трепти. Някой имал
ли е такъв проблем, и ако да, дали го е решил.

Благодаря предварително.


Re: lug-bg: vpopmail, qmailadmin, routing, forward to.

2006-09-30 Thread Ivan Adams

И при създаване ще ми трябва, но и при вече създадени.

Но както гледам, ще си правя скриптче, което да прави това :)


lug-bg: vpopmail, qmailadmin, routing, forward to.

2006-09-27 Thread Ivan Adams

Здравейте,
това което правя е от qmailadmin, да задам на даден потребител поле
forward to, и опция save copy. Обаче искам да автоматизирам процеса.
Значи след като направя нещата от qmailadmin, се прави един файл вътре
в папката на съответния потребител с име .qmail и на всеки ред къде да
ходи писмото.

Най-лесния начин е да си напиша скрипт и да правя този файл, но моята
идея е дали има готов в vpopmail. Примерно в ~/bin/ папката на
vpopmail. Гледах из google, но нищо не излезе. Също една по една
разгледах всички executable от bin папката, има за quota и други
екстри но не и за това.

Благодаря предварително.


Re: lug-bg: Оптимизация

2006-09-26 Thread Ivan Adams

Мерси за tune2fs -j - стана ;)

Имам друго въпросче отностно нестандартна памет.

Една и съща щайга (Prosignia 300). Имам 112 MB, 16MB вътрешна и 6 чипа
по 16 MB. С ядро 2.2.20-compact и опция mem=112M работи, но с ядро
2.6.8 i опция:

[EMAIL PROTECTED] ядрото хваща само 96 MB
[EMAIL PROTECTED] ядрото стига до 3тия ред: Uncompresing Linux . и дотам
[EMAIL PROTECTED] ядрото стига до 3тия ред: Uncompresing Linux . и дотам

махам 4 чипа и остава с 48М, но с:

[EMAIL PROTECTED] си хваща всичките 48Mb.

Как мога с новото ядро да си мапна всичките 112 Mb, вместо само 96.

Предварително благодаря


lug-bg: Оптимизация

2006-09-26 Thread Ivan Adams

Здравейте,
имам няколко въпроса

1. Имам една много стара машина, която хостваше страничка, със мейл
сървър и там mysql-и imap, pop3 ... и просто машината умря в един
момент. Сега съм ги разхвърлил нещата, на втора машина - същата като
първата (150 MHz, 96Mb ram, (Compaq Prosignia 300)) има в момента
apache2, mysql 4.11, ssh, и munin (ако мунин много товари, няма
проблем и да го спра)
и това е. И уеб страницата се генерира за 8-20 секунди (което е доста
по добре, че преди се чакаше поне минута), в зависимост от големината
на информацията която се генерира, и от потребителите които
симулативно мъчат машинката. Има ли някакъв начин да оптимизирам
нещата, имам още една същата щайга зад тази (свързани са с private
адрес) първата. Ползвам Дебиан стейбъл. Ядрото е
kernel-image-2.6.8-3-386. Мислех за някакъв вид load balance, има за
апаче такова нещо, но то препращаше заявките ту към едната ту към
другата. Мисля че няма да върши работа, защото трябва страницата да
има една и съща база и на 2та компютъра, което ще затлачи допълнително
нещата. Трябва да отбележа, че най-много го мъчи PHP-to. В момента съм
ложил turck-mmcache, но проблема си остава.

2. За същата щайга. Инсталиран Дебиан woody (преди около 2 години
някъде), където ядрото което хваща SCSI контролера беше единствено
compact (v2.2.20). И там няма създаването на ext3 journal file system.
И сега след доста време сложих новото ядро (с цел оптимизация),
2.6.8-3-386. Но все още съм с ext2. Търсих в apt-cache search, някаква
програмка за безпроблемно конвертиране от ext2 към ext3, но не
намерих. Въпроса ми е ... има ли начин без да се преинсталира, да си
конвентирам файловата система, без загуба на данни.

Ако не съм дообеснил нещо, моля попитайте.

Благодаря много.


lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug-bg: апаче на 80-ти порт и редирект към друга машина на 80-ти

2006-09-25 Thread Ivan Adams


хммм ся като се замисля, защо се е получавало така, като не би
трябвало. Освен тоя линк да си е бил хардкоднат така, но не мисля че
е. Утре ще го видя.



Аз съм спретнал едно решение на твоя проблем.
Имам същия случай. Моето решение е съвсем просто.
Главна машина и зад нея има още една като втората е натната.

Когато напишат http://test.com отиват на първата. Когато напишат
http://test.com/test се зарежда един iframe и върте се извиква
test.com:81 (в моя случай използвам https). Така горе в браузъра
излиза http://test.com/test/ а всъщност се зарежда цялата информация
от 2рата машина.

Знам че не е това което търсиш. Но моите щайги са много слаби ... и
едно евентуално прокси ще ги затлачи съвсем


Re: lug-bg: Рязане на конекции firewall

2006-08-14 Thread Ivan Adams

2006/8/14, Alexander N. [EMAIL PROTECTED]:

Значи имам следната постановка:

INET--SV1--Wireless1  Wireless2 -- USERS 192.168.0.xx

От сървърната машина Sv1 се задават скоростите на юзърите и прочее...

Но идва проблем. Wireless1 и 2 се претоварват и забиват от време на
време

Идеята ми е да сложа една машина Sv2 м/у  Wireless2 и USERS,

INET--SV1--Wireless1  Wireless2 --SV2 -- USERS 192.168.0.xx

и тя да реже конекциите  на потребители. Но тук идва уловката --
потребителите трябва да излизат със същите адреси 192.168.0.xx до SV1,


Това би трябвало да става лесно.
Примерно, ако SV1 ти е 192.168.0.1 а на потребителите си задал да
слагат там адресите от 192.168.0.2-Х ... и техен gw: е 192.168.0.1
(sv1), правиш следното:

Слагаш на sv2 IP същото както sv1 (примерно - при 192.168.0.1/24 за
sv1, слагаш това IP на sv2), и всички потребители ще ходят до sv2 без
да пипаш нищо по въпросните user-и ... на другия му интерфейс (на sv2)
си вдигаш друга private мрежа, (примерно 10.0.0.0/30) и слагаш на sv1
10.0.0.1 (този който е бил 192.168.0.1) и на sv2 10.0.0.2 с обща маска
/30. При което на sv2 слагаш default gw: 10.0.0.1, а на sv1 за да
достига сегмента 192.168.0.0 правиш следният статичен route:
route add -net 192.168.0.0/24 gateway 10.0.0.2 ...



за да може машината да ги разпознава и да им дава скростите. Въпросът ми
е как да осъществя това.

firewall+connlimit ще ми свърши ли работа?



а вече за ограничаване на конекциите си ги режиш от sv2 както си искаш ...

Поздрави
Иванчо


lug-bg: esfq проблем

2006-08-10 Thread Ivan Adams

Здравейте група,

проблем: дори и 1 потребител да ползва torrent клиент, заема 90% от
канала, и другите се радват на по 1%-2% от канала.

Имам esfq и две мрежови карти, съответно eth0 са вдигнати няколко
public IP-та, eth1 private IP. Има NAT, като там 16 private излизат с
1 public.

Трафик контрола е на следващият рутер, където се разпределя трафика на
базата public IP-тата. Съответно той не вижда private IP-тата.

esfq:
tc qdisc add dev eth0 root esfq hash src
tc qdisc add dev eth1 root esfq hash dst

при дъмп на eth0 се виждат моите public IP-та и другите public IP-та.
При това, че се ползва torrent, мисля че това правило така или иначе
нищо не прави, тъй като:
1. 16 private адреса излизат с един публичен
2. торент връзките не са към един централизиран хост, а към много и
различни IP-та

при дъмп на eth1 се виждат моите private IP-та и другите public IP-ta.
Това правило, поне според моята логика, би трябвало да разпределя
трафика на равни порции, на базата на IP, като това е по дестинация,
или download.

Уви, при всякакъв вид играчка със esfq - ефекта е същият, и няма
никакво значение дали ще го има или не.

Моля за малко помощ от ваша страна, с това както точно трябва да направя.
Мотаят ми се няколко идеи, но уви, нищо смислено :)

Приятна работа!


Re: lug-bg: esfq ЯаЮСЫХЬ

2006-08-10 Thread Ivan Adams

2006/8/10, Anton Glinkov [EMAIL PROTECTED]:

SFQ Ш бкЮвТХвЭЮ ESFQ бР classless qdiscs - в.Х ЭпЬРв бЮСбвТХЭ ЪЫРб Ш
вапСТР ФР бХ ЯаШЪРзРв ЪкЬ вРЪкТ (ЮСШЪЭЮТХЭЭЮ CBQ ШЫШ HTB) бкб ЧРФРФХЭ
rate. єРвЮ qdisc-ЮТХвХ баРСЮвТРв _Б°јѕ_ ЪЮУРвЮ ЪЫРбкв Х ЯаХЯкЫЭХЭ (tc -s
class show dev DEV ЯЮЪРЧТР ЮваШжРвХЫЭШ tokens ЧР ФРФХЭШп ЪЫРб)

ЯаЮСТРЩ ЭХйЮ Юв бЮавР:

tc qdisc add dev eth0 root handle 1 htb default 10
tc class add dev eth0 parent 1: classid 1:10 htb rate RATE ceil CEIL
tc qdisc add dev eth0 parent 1:10 handle 10 esfq perturb 10 hash HASH

бкЮвТХвЭЮ бкйЮвЮ Ш ЧР eth1.

·Р ЯЮТХзХ ШЭдЮ: http://www.lartc.org/ Ш http://www.docum.org/

гбЯХе
--
Anton Glinkov
network administrator - ssi ltd.



Съжалявам - но не успях да открия точното съдържание на писмото, освен
нещата написани на латиница.

Но като цяло разбрах какво искаш да кажеш. И сега тествам. Мислех си
че може да сложа esfq като root interface.

Благодаря много !


Re: lug-bg: esfq ЯаЮСЫХЬ

2006-08-10 Thread Ivan Adams


 tc qdisc add dev eth0 root handle 1 htb default 10
 tc class add dev eth0 parent 1: classid 1:10 htb rate RATE ceil CEIL
 tc qdisc add dev eth0 parent 1:10 handle 10 esfq perturb 10 hash HASH



eth0 = eth1
hash HASH = dst
rate = ceil

Като ползвам вътрешния интерфейс (в моя случай eth1) и като задам
максимума който ми е даден от интерфейса (включително и вземането на
заем) - работи идеално.

Интересно е че, ако задам rate 1Mbit и ceil 5Mbit (примерно). Като
това са стойностите дадени на следващия рутер, се оказва че повече от
1Mbit не се вдига. Затова зададох rate 5Mbit ceil 5Mbit, и нещата
заспаха.

Благодаря много!


Re: lug-bg: esfq ЯаЮСЫХЬ

2006-08-10 Thread Ivan Adams

Да, ама не :)

След няколко часови тестове, се оказа че по непонятни причини ...
стана същото ... въпреки че тествах и привидно работеше както се
очаква ...


Re: lug-bg: Странни проблеми със switch/pc

2006-08-08 Thread Ivan Adams

Никакви услуги няма там, ползва се като file server.

Не знам как може трафик от/към тази машина да предизвикат някакъв бъркоч
в ARP таблиците на суича, което вероятно небе причината да се държи по
този начин.



Когато на този switch му се препълни CAM таблицата (таблица, която
switch-а си създава за да знае кой MAC адрес, на кой порт е горе
долу), той започва да праща пакетите не само към дестинацията, а
навсякъде. При което всички получават frame-овете. Ако не се лъжа,
самият суич работи като хъб. При този случай, докато единия праща,
другите чакат. При което този мигащия е възможно да е задръствал
канала. И така ту един пакет мине, ту друг пакет ...

Погледни тази машина. Там ако е под линукс, виж кой има достъп и какво
е предизвиквало трафика. Ако е Уин ... изследвай го обстойно ... и ако
нищо не откриеш го преинсталирай там го наблюдавай внимателно.


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Грешка при ъпгрейд

2006-07-19 Thread Ivan Adams

Малко offtopic, но ми напомни на един друг случай на apt-get dist-upgrade тук:

http://lists.debian.org/debian-devel/2004/09/msg00775.html


Re: lug-bg: qmail+daemontools relay previous host

2006-06-20 Thread Ivan Adams

С какво правиш препращането ?!


Re: lug-bg: мигриция на е-майл акаунти във vpopmail

2006-05-20 Thread Ivan Adams

Wow !!!
изгледах филмчето което са пуснали ...
направо изглежда невероятно :)


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug-bg: Филтър за поща на друга машина?

2006-04-06 Thread Ivan Adams
spamassasin ...
След спирането му почти целия swap се освободи ...

/etc/default/spamassassin
OPTIONS=-v -m 15 # тук ползвах 50 демона пуснати ... сега са 15 и е
изсмукало половината swap за 1 ден горе долу работа


lug-bg: Qmail+procmail

2006-04-06 Thread Ivan Adams
Здравейте,
като сме на тема mail servers. Имам една функционалност която има
procmail, която искам да интегрирам в qmail.
1. Бих желал писмата маркирани от Spamassasin с: X-Spam-status: Yes да
си ходят в ~/.spam
2. procmail позволява всеки потребител да си има block sender list и
така ако не иска само той да не получава писма (дори от цял домейн) да
си слага сам правата за drop-ване на писма

Тук трябва да се добави procmail...

 cat /var/qmail/rc
#!/bin/sh
exec env - PATH=/var/qmail/bin:/usr/local/bin \
qmail-start ./Maildir/

Гледам от известно време разни Howto-та как се интегрират заедно.
И исках да питам дали някой го използва ?


Re: lug-bg: Qmail+procmail

2006-04-06 Thread Ivan Adams
Дам, мерси ... най вероятно за всички ще е но май ще трябва да се
пачва procmail, защото по принцип слага писмата в /var/spool/mail ...
но ще го оправим това :)


Re: lug-bg: Qmail+procmail

2006-04-06 Thread Ivan Adams
2006/4/6, Kiril Todorov [EMAIL PROTECTED]:
 -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
 Hash: SHA1

 Ivan Adams wrote:
  Здравейте,
  като сме на тема mail servers. Имам една функционалност която има
  procmail, която искам да интегрирам в qmail.
  1. Бих желал писмата маркирани от Spamassasin с: X-Spam-status: Yes да
  си ходят в ~/.spam
  2. procmail позволява всеки потребител да си има block sender list и
  така ако не иска само той да не получава писма (дори от цял домейн) да
  си слага сам правата за drop-ване на писма
 
  Тук трябва да се добави procmail...
 
   cat /var/qmail/rc
  #!/bin/sh
  exec env - PATH=/var/qmail/bin:/usr/local/bin \
  qmail-start ./Maildir/
 
  Гледам от известно време разни Howto-та как се интегрират заедно.
  И исках да питам дали някой го използва ?


 Само да попитам, ~/.spam/ е мейлдир, който не се чете и в цялата схема
 няма набъркани впопмейл и имап, правилно ли разбирам?
 -BEGIN PGP SIGNATURE-
 Version: GnuPG v1.4.2.2 (GNU/Linux)

 iD8DBQFENVPiNACY/F2/q5ERArw9AJ9G0/sMvbqwFcv8JxhGAQT9DfubIQCaAzcO
 YJxwFXzQmuuQi6FcJwboAAg=
 =XRwu
 -END PGP SIGNATURE-



Re: lug-bg: Qmail+procmail

2006-04-06 Thread Ivan Adams
Sorry, cuknah bez da iskam izprati ...

, ima ot vsichko - courier-imap i vpopmail ...
a na men mi trqbva filtur ...

Mersi na vsichki ottuk az poemam :)


Re: lug-bg: Qmail+procmail

2006-04-06 Thread Ivan Adams
Zamenih tekushtiq /var/qmail/rc s tozi ot /var/qmail/boot/proc kato go
slojih na mqstoto na /var/qmail/rc ...
pismata se poluchavat tochno kakto predi ... za vseki domain si hodi
deto trqbva i za vseki potrebitel ... tui kato nqmah /etc/procmailrc
si napravih edin i testvah edin plugin za block_sender prez
squirrelmail ... za jalost neshto ne zahapa ... no utre shte go gledam

Oshte vednuj blagodaria


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug-bg: Филтър за поща на друга машина?

2006-04-05 Thread Ivan Adams
Айде да ви питам :), Имам един qmail със всичко там spamassasin clamav
... 500 Mhz, 128 Mb ram, Raid-1, LVM2 ... apache,mysql ... не е много
натоварен. За определено време му свършва swap-a който е 500 Mb ... и
след това всичко умира, освен routing-a ...
някакви идеи ?!?!


Re: lug-bg: Спам в листата?

2005-12-29 Thread Ivan Adams
Аз нещо не го осещама тоя спам ... сигурно гугол мейл добре се грижи ...


Re: lug-bg: Спам в листата?

2005-12-29 Thread Ivan Adams
... УСЕЩАМ ... 2005/12/30, Ivan Adams [EMAIL PROTECTED]:
Аз нещо не го осещама тоя спам ... сигурно гугол мейл добре се грижи ...



lug-bg: Mozilla Firefox i javascript ?!

2005-12-28 Thread Ivan Adams
Някой може ли да проследи връзките от:http://www.mostbg1.com/most/PriceList.aspxс мозила-та ?Защото към всяка част си има линк с описание, но незнам защо не се отваря с огнената лисица ?!



Re: lug-bg: Проблем при компилиране на PHP 5.1.1

2005-12-12 Thread Ivan Adams
cc1: out of memory allocating 47411156 bytes after a total of 2941088 bytesмисля че няма нужда от коментар ...2005/12/11, Georgi Hristozov 
[EMAIL PROTECTED]:Здравейте! Имам Slackware 
10.2, пакетите са ми обновени. Тези дни сииграх да слагам Apache 2.2 (мигрирах от Apache 2.0.55 + PHP 4.4.1).Build-на се перфектно, всичко си проработи. Само PHP-то от старотоApache не се сработи с новото, та в крайна сметка реших да си пробвам
късмета с PHP 5. Свалих го, дадох:./configure --with-apxs=/usr/httpd/bin/apxs --with-mysqlДаде ми нещо от сорта на MySQL is no more bundled with PHP. Разкарахго, малко се замисли на частта от config-а с 
apxs.Всичко мина добре, нопри make направо изгоря:[EMAIL PROTECTED]:/data/php-5.1.1# make.../bin/sh /data/php-5.1.1/libtool --silent --preserve-dup-deps--mode=compile gcc -Iext/date/lib -Iext/date/-I/data/php-
5.1.1/ext/date/ -DPHP_ATOM_INC -I/data/php-5.1.1/include-I/data/php-5.1.1/main -I/data/php-5.1.1 -I/usr/include/libxml2-I/data/php-5.1.1/ext/date/lib -I/data/php-5.1.1/TSRM-I/data/php-5.1.1/Zend-g -O2-prefer-non-pic -c
/data/php-5.1.1/ext/date/lib/parse_date.c -o ext/date/lib/parse_date.locc1: out of memory allocating 47411156 bytes after a total of 2941088 bytesmake: *** [ext/date/lib/parse_date.lo] Error 1[EMAIL PROTECTED]
:/data/php-5.1.1#И дотук. Искам да подчертая, че имам latest пакета на GCC. PHP 4.4.1 сиго компилирах безпроблемно и си работи на машинката със същите опции приconfigure. Някакви идеи? Благодаря предварително!
--|Georgi Hristozov||E-mail: [EMAIL PROTECTED]||ICQ: 3-119-401 / 81-850-937 |



Re: lug-bg: Копиране с SFTP през stdout/stdin?!

2005-12-09 Thread Ivan Adams
Само идея:nmap ?! за връзка м/у двете машини, а за сигурността от клиентската машина на която ще се взема информацията се прави ssh тунел с цел криптирана връзка м/у двете машини.


Re: lug-bg: Копиране с SFTP през stdout/stdin?!

2005-12-09 Thread Ivan Adams
Moq greshka ... imah v predvid netcat (nc) vmesto nmap ... burkam gi dvata shtata. 
Ta s nc, mogat da se napravqt dosta chudesa.



Re: lug-bg: Toshiba Laptop

2005-11-24 Thread Ivan Adams
Episode II, sagata produljava ...
kakto v 1voto si suobshtenie pak sum bez kirilica :(
i pak se izvinqvam ... 

Nakratko: Laptopa zarejda s vesa (KDE) za okolo 4-5 minuti i sled tova
uvisva dokato zaredi panela, ako se pusne neshto ot tipa na amaroK,
trqbva mnogo da se chaka.
Kakto beshe kazano po gore i opisano, slojih kernel 2.6.14.2
(kompilirah go i si go napravih na paket) kato go patchnah za harddiska.
Sled koeto vsichko GREINA i SVETNA. Samata grafichna sreda s i810 se
zarejdashe za broeni secundi. Sled koeto reshih da slagam i810 ot
http://dri.freedesktop.org ... za celta backup-nah /usr/X11R6/lib i
/usr/X11R6/include papkite i smelo smuknah 3te posledni (ot 1123) faila
i gi instalirah, kato pri common chasta vsichko mina dobre, a pri samiq
driver i810 otkaza, s predtekst che ne se e spravilo sus qdroto.
V tochno tozi moment KDE-to i vsichki prilojeniq zapochnaha vidimo da
se otvarqt za chasti ot sekundata i to bez nikakuv zamisul. Pri
testvaneto obache na OpenGL totalno se beshe provalilo i zatova
produljih da mucha s installaciqta na i810 (tova go znam ot opit na
laptop s intel 915, pri koito s 2.6.13 qdro i nqkoi ot starite versii -
openGl-a trugna ot raz). Vzeh poslednite (star) failove (suotvetno ot
1107) i gi instalirah v poredicata. 1. common 2. i810 i 3. i915 (tuk
davah po navik i ne sum testval ... :() SLED KOETO ! 
Pri restart na Kde-to i startiraneto mu se poluchi absoliutno sushtoto
zavisvane kakto predi da dlojim 2.6.14.2 i zapochna da se vlachi s
desetki minuti (kato KDE-to zavisva na inicializirane na systemnite
resursi - 2 roto migashto, no i Gnome zavisva ...)

strannoto koeto se sluchi e che sled restart (opit da se prezaredqt
pravilnite moduli) uslugata openLdap BSD se chakache poveche ot 5
minuti dokato produlji natatuk sus zarejdaneto na ostanalite ... tochno
sushtiq problem imashe sus 2.4.27 kogato pak zavisvashe. (ne moga da
razbera kakva vruzka imat i810 i openLdap ?!)

Sled nqkolkochasova bezmilostna borba za rollback na polojenieto se okaza che si ostava staroto zavisvashto polojenie.

Rollback:
- Nqkolko puti preinstalirah qdroto kakto i modulite ot suzdadeniq predi omazvaneto (predi i810) paket
- Vurnah si /usr/X11R6/lib ot predi i810
- Tui kato sled razglejdane kakvo tochno pravi tozi script, vidqh che
pipa i v /usr/src/linux/ i poneche v /lib/modules/kernel/2.6.14.2/ imam
symlink natam reshih i tova da si sloja sus linux2.6.14 ot linux-source
- Izkliuchih vsichki moduli koito se zarejdat ot xorg.conf s cel da ne bi da e dobavil nqkoi koito pravi tova zavisvane
- dori se opitah da insciniram predishnata situaciq kato se vurnah na
2.4 i izpoiztrih vsichko ot 2.6 qdroto i otnovo instalirah vsichko
- apt-get remove x-window-system i posle pak instalaciq
- SOLIDNO TURSENE IZ GOOGLE - bez uspeh ...

Vuprosa mi e: nqkoi da se e sbluskval s opisaniq problem, i nqkoi da se
seshta bezpolezneno premahvane (s purge) i slagane na grafichnoto
prilojenie pod debian ... 

Predvaritelno vi blagodarq za nervite ako ste procheli tova (ne e na kirilica), kakto i za vashite predlojeniq i komentari!



Re: lug-bg: Toshiba Laptop

2005-11-23 Thread Ivan Adams
Благодаря ви МНОГО,
тази информация е много изчерпателна и полезна, много ще ми помогне, тъй като лаптопа е на един познат който мъчих снощи.
След като буутна от 2.4.27 слагам 2.6.14-2-686 и ядрото зависва след
ИНИТД точно както е описано в горния постинг и има решение в:
http://www.student-zw.fh-kl.de/~vabe0001/debian/readme.txt
след което понеже ползвах i810 като video device, без да сложа
последните пакети от http://dri.freedesktop.org/snapshots/ се оказва че
зависването на графичната среда като цяло е оттам. Слагайки vesa се
чака малко и след това всичко е нормално. Явно ще сложа новите пакети и
ще се реши и втория проблем.

С най-добри пожелания!


Re: lug-bg: Spam: Странно съобщение! eth down; eth up

2005-11-23 Thread Ivan Adams
Точно вчера имах същия проблем и беше лошо кримптнат кабел ...


lug-bg: Toshiba Laptop

2005-11-22 Thread Ivan Adams
HI,
pisha na tova zashtoto nqmam kirilica v momenta, a problema me smuti dosta

Laptop: Toshiba Satellite
Kernel 2.6 pri instalaciq na Debian Sarge s opciq linux26 tvurdo otkazva da nameri harddiska, (koito e na IDE)
sled instalaciq na kernel 2.4.27 razpoznava harddiska kato hda. Vsichko
raboti dobre. Pri minavane na unstable obache KDE-to zapochna da
uvisva, kato zarejda mnogo bavno, dori sled 4-10 minuti chakane sled
opit da se otvori dadeno prilojenie, pak ne iska da zaredi po
obichainiq nachin. Logovete mulchat po povoda. Tui kato laptopa e s
Intel 810 probvah i s dvete (vesa, i810) i e sushtoto. TWM zarejda ...
no sled opit da se pusne kakvoto i da e bilo prilojenie misli
neupisuemo mnogo.

Nqkoi da se e sbluskval s podoben problem ot tipa Zavisvasht linux ?!
Blagodarq vi mnogo 
(oshte vednuj se izvinqvam za taka napisaniq posing)


lug-bg: Тъй като неотдавна излезе OpenOffice 2 ...

2005-10-27 Thread Ivan Adams
Тъй като неотдавна излезе OpenOffice 2, реших че сега е времето да
мигрирам офиса на свободен софтуер. В момента самият аз го разучавам и
затова имам следното питане:
За разлика от стария офис, оpenoffice oтваряйки файл, който е само за четене, НЕ предоставя опция за временни промени по него.

Решението е да се цъкне Save As, да се запише локално вече като файл
годен за писане по него. И след това процедурата е принтиране и
предоставяне на променливите на колега.

Проблема е че е малко объркващо, а и хората на работното място си иска
старото положение, аз лично претърсих няколко пъти настройките и не
отрких такава, позволяваща да се пише в файл само за четене ...

Някои от вас вече имат повече опит, и тайничко се надявам някой да се е сблъсквал с този проблем и да одари едно рамо.

Благодаря ви много


Re: lug-bg: Тъй като неотдавна излезе OpenOffice 2 ...

2005-10-27 Thread Ivan Adams
Стария офис е добрия стар Microsoft Office XP ... :(


Re: lug-bg: xfree86 или xorg ?

2005-10-25 Thread Ivan Adams
И аз не съм имал опит с такава видео карта, но трябва сам да тестваш.
Трептенето може да се дължи на ниските херци на които работи мониторът
ти на съответната резолюция с която си работил. За предпочитане е над
85 херца. За настройката имаше тема някъде тук, аз бих ти препоръчал
xvidtune.

Лично моята карта е S3 Trio64+, и с Xorg и Xfree86 не можах да пусна
резолюция 1024х768 на 85 херца, за което се принудих да сложа стар
пакет, намиращ се още в стария Дебиан Стейбъл. XFree86-S3 който е
версия 3, и сега пали за секунда графичната среда, за разлика от Xorg и
Xfree86, които зареждаха за 4-5 секунди.




Re: lug-bg: offtopic: Защитен с парола хард диск.

2005-10-10 Thread Ivan Adams
Мерси много :)


lug-bg: offtopic: Защитен с парола хард диск.

2005-10-07 Thread Ivan Adams
Здравейте група,
пиша тук защото знам че всеки от вас е с голям опит и може да му се е
случвало това ... вместо да питам всеки мой познат поотделно,
попадна ми един хард диск (Fujitsu) който за мое най-голямо съжаление е заключен:
WARNING
020F: Password locked: Fixed Disk 0

Press F1 to resume, F2 to Setup

това казва Биос-а. За жалост не знам паролата :(
Пробвах с няколко програмки (под дос ... http://www.rockbox.org/lock.html)
Главно с:
ATAPWD
hddl20 
hddunlock 
но без парола не може с тях да се отключи. Най-лошото е че никъде не
казват че може да се отключи без парола, а именно обратното.
Прочетох подробно документацията (на руски) от ATAPWD и там се казва
точно че няма начин без знанието на паролата и за 2 нива на сигурност,
както че тази парола
на харддиска няма нищо общо с тази на биоса, следователно пускането на същия харддиск на друг компютър няма да махне паролата. 

Извинявам се предварително за offtopic-а, и бих се радвал някой да ми
каже дали има начин въобще (въпреки че леко се надявам да има някакъв
метод ... знам че 
едва ли ще стане - затова пробвам тук)

Приятна работа


lug-bg: Re: lug-bg: Мистериозно изключване на сървър ...

2005-09-02 Thread Ivan Adams
Светлина в тунела ...

Вчера пак мистериозно спря. Този път бях леко подготвен. Въоръжих се
със захранване батерия за биоса и кабели. UPS така и не намерих в
наличност и затова потеглих (мястото не се намира там където работя
...). Отивайки там направих няколко резки и силни опита да запаля
машината от копчето, но както предполагах (и както вие предполагахте
:)) явно защитата на въпросното захранване се беше активирало и нещя и
нещя. След което измъкнах захранващия кабел и същата секунда го вмъкнах
пак, при което пак нямаше никой. Наложи се да го измъкна за няколко
секунди (сек.  4) и тръгна. Набързо смених захранването (сложих
това което имах под ръка - foxconn от кутия 570A 350W) и махнах
захранване: Q-TEC PSU 550 W Dual Fan GOLD (което ми се вижда МНОГО по
добро от това което сега сложих ... но всичко сочеше към него). След
което тръгнах да сменям батерийката на дъното. За целта реших да си
направя backup на настройките на биос-а на хартиено листче. След като
описах почти всичко видях че батерийката е отчита 3,2 волта и се
отказах да е сменям. Но поне информацията мога да е постна тук (ако
случайно нещо някой види)

Primary IDE MASTER
LBA/LAR AUTO
Block/multi... AUTO
PIO/MODE AUTO
S.M.A.R.T AUTO
32BIT DATA TRANSFER DISABLED

BOOT
QUICK BOOT DISABLED
QUIET BOOT DISALBLED
ADDON ROM DISPLAY MODE FORCE BIOS
BOOT NUM-LOCK ON
SYSTEM KEYBOARD PRESENT
POST ERRORS ENABLED
CLEAR SCREEN DELAY 5 SEC
INTERRUPT 19 CAPTURE DISABLED
MEMORY TEST ENABLED
BOOT MENU DISABLED

CPU
L3 CACHE ENABLED
FAST STRING OP. ENABLED
COMPETIBLE FPU CODE DISABLED
SPLIT LOCK ENABLED
ADJACENT SECTOR PREFETCH ENABLED
HYPER THREADING FUNCTION ENABLED
MPS REVIDION 1.4
CPU MISMATCH DETECTION  ENABLED
CPU CLOCK THROTLING DELAY NONE

IDE CHANNEL SELECTION BOTH
S-ATA RUNNING ENAHANCED MODE YES
CONFIGURE SATA AS RAID NO

ACPI AWARE O/S NO

HARDWARE HEALTH
SYSTEM TEMP 39 C
CPU TEMP 34 C
VCOREA 1.519V
+3.3Vin 3.435V
+5Vin 5.175V
+12Vin 12.441
Battery 3.209

Remote access disabled
--
Дъното е Asus psch-l (наследена машина)
Процесора е Pentium 4 2.4Mhz

За мое учудване по логовете 3-4 минути преди да изгасне (по времето съдя) намерих ТОВА:
Kernel: ATA: abnormal status 0x80 on port 0xEC07
Last message repeated 2 times

Също средно веднъж на 2 дни излиза ТОВА:
APIC error on CPU0 60(60)
но никакви последици след това.



Re: lug-bg: Re: lug-bg: Мистер иозно изключван е на сървър ...

2005-09-02 Thread Ivan Adams
Ok, мерси. Следващия път като умре ще го пипна ... :)


lug-bg: Мистериозно изключване на сървър ...

2005-08-31 Thread Ivan Adams
Здраейте група,
много истории съм чувал за всякакви интересни случки от типа спрял
wireless заради микровълнова или чистачка спира сървър с цел да си
направи кафе ...
Така и не предполагах че такова нещо (или подобно) може да ми се случи.
Накратко - от Събота тази седмица мистериозно се спира ДВА ПЪТИ
(shutdown) един от сървърите (който е доста важен). Стаята където се
помещава е сървърно помещение и само 2ма души имат достъп, а те НЕ СА
направили нищо. Също там има други сървъри които нямат никакви проблеми
и не са спирали. Сървъра е на ЮПиЕс, и преди 3 дни обвиних въпросния
ЮПиЕс (много е малък, но не помня колко ампер/часа е ... - сигурно
държи не повече от 10 мин.) че не е пуснал тока след като е дошъл. Това
си го помислих по следната причина - когато отидох да видя какъв е
проблема забелязах че ЮПиЕс-а е превключил тока (не беше на батерия) и
не пищеше, а самият сървър беше изключен (за мое учудване му светеха
светлодиодите на лан картите! - не мога да си го обясня това все още).
Това което направих е да му измъкна кабела и да го намъкна пак (не съм
пипал копчето) при което въпросното желязо тръгна. Поради тези причини
си помислих че нещо не е от ПиСи-то.
Втория случай бе снощи. Тъй като бях махнал ЮПиЕс-а от веригата на
тока, си мислех че може да има спирания но компютъра трябва да се пусне
след това. За мое най-голямо учудване 2 дни след като беше тръгнал пак
угасна. При отиването (пак) на място виждам че пак е изключен. Няколко
пъти проверяваш биос-а, но всичко ми се видя наред. Пък и тествах
спирането на ток около 30 минути, като пъхах и измъквах захранващия
кабел както на сървъра така и на ЮПиЕс-а и при всичките ми опити всичко
тръгваше. 

Реших да изследвам времето по което става случката и логовете около
това време. В единия случай е ~ 18 45, а по скорошния е ~ 23 00 часа.
Логовете мълчат по въпроса. Единственото което се логва е crontab-a.
Няма никакви грешки, от типа че ядрото мрънка или че някой даже се е
опитвал да влезе през ssh няма никакви логове за спиране на компютъра.
Просто спира всякаква информация по същото време. Паролата е знам САМО
аз ... никъде не съм е писъл и на никой не съм е казвал. Ползвам е на
няколко други места но там никой не знае 1 че е същата, 2 едва ли ще е
разбие с Джак изкормвача защото е доста символи.

Нещата които се сещам е случайно батерията на биоса да е сдала багажа,
но при този случай би трябвало да ми даде че биос-а не си знае датата и
пак да го настройвам.

Ако нещо започне систематично да става ми се върти из главата да
направя една нощна там, но бих желал да се реши проблема без такива
процедури. Всякакви препоръки приемам и ви благодаря предварително. Ако
ви трябва някаква информация, само я поискайте :)




lug-bg: Re: lug-bg: Мистериозно изключване на сървър ...

2005-08-31 Thread Ivan Adams
Този определено не е :). Има само 1 гнездо за потребител на ЮПиЕс-а и 1 изходящ от ЮПиЕс-а към контакта ...
Но май изключих проблема да е от него (UPS) и затова сега съм си го закачил пак ...


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Мистер иозно изключван е на сървър ...

2005-08-31 Thread Ivan Adams
Мерси за забележката, ще си направя бележка по случая.
Захранването е много читаво (поне според мен). Тъй като марката му е
QNX. Аз съм чувал и чувам добри думи за това захранване, както и фактът
че преди не го правехе това нещо (повече от 4 месеца е нямало
проблеми). 

Друго нещо което забравих е че е на Дебиан Сардж 3.1, със САМО стейбъл пакети.


lug-bg: Re: lug-bg: Мистериозно изключване на сървър ...

2005-08-31 Thread Ivan Adams
Схемата е много интересна със захранванията.

От 1 токов кръх излиза разклонител. Кутия със бушончета нямаше. В този
разклонител са вързани всички кабели които водят до всички ЮПиЕс-и.
Няма други консуматори на въпросния контакт (но не и на въпросния токов
кръг). До колкото разбрах всичко е на един токов кръг, освен климатика
(и слава богу :)). Смених гнездото на моя ЮПиЕс на друго място но в
същия разклонител. Захранването (QNX) няма ключ за изключването.
Единствената НОВА част която има е една лан карта (поради не наличието
на друга чипсета е Realtek 8139Д), но не ми се вярва тази карта да
пренатоварва захранването и да не може да захранва всичко ...


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Мистер иозно изключван е на сървър ...

2005-08-31 Thread Ivan Adams
Сервиз имаме, електротехник - не ... Едвали е от кабелите защото доста
ги мърдах (не съзнателно). А за друго захранване не съм пробвал. Значи
този сървър го преинсталирах (преди беше на слак) и не е имало
проблеми с него - докато беше на слак. След моята инсталация също
нямаше до тази седмица. Именно заради тази причина не мислех че може да
е от захранването. 


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Мистер иозно изключван е на сървър ...

2005-08-31 Thread Ivan Adams
Ами, по принцип капака от другата страна на дъното е махнат и така
виждам че вентилатора на процесора е добре (върти се на пръв поглед
доста бързо), а и не се чува никакъв шум, но да ти кажа право не се
сещам да съм оглеждал вентилатора на захранването. Което може да е
проблема. Мерси - веднага след като диагностицирам тези подробности ще
дам резултатите.


lug-bg: Asus laptop

2005-08-30 Thread Ivan Adams
Здравейте група, само да ви уведомя че с новото ядро 2.6.13 нямам проблеми със звука!
стар линк:
http://www.linux-bulgaria.org/webarchive/2005/Jul/34392.html
приятен ден


Re: lug-bg: Asus laptop

2005-08-30 Thread Ivan Adams
АА, по точно с вградените тонколони. Модула за звука тръгна отдавна с аласата ... 


Re: lug-bg: OFFTOPIC: Anti-reflective LCD(TruBrite,Xbrite)

2005-08-22 Thread Ivan Adams
Аз от скоро имам Асус и съм доста доволен ... за сега не мога само
вградените тонколонки и вградената камера да си подкарам под линукс.


Re: lug-bg: SOUND PROBLEM

2005-07-28 Thread Ivan Adams
По принцип БМР можеш да го нулираш с дискетка на уин98 или диск ...
(трябва ти ДОС и ФДИСК ... ) след боотването от другото устройство
(кото имаш - дискета диск ...) пишеш:
 fdisk /MBR 
и си готов ...


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug -bg: липстващ х ардуер за лаптоп

2005-07-22 Thread Ivan Adams
discover -b -t -v
Loading XML data... ata pci pcmcia scsi usb Done
unknown unknown
unknown unknown
Intel Corp. Mobile Memory Controller Hub
Intel Corp. Mobile Graphics Controller
Intel Corp. Mobile Graphics Controller
Intel Corp. 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) High Definition Audio Controller
Intel Corp. 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #1
Intel Corp. 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #2
Intel Corp. 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #3
Intel Corp. 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #4
Intel Corp. 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB2 EHCI Controller
Intel Corp. 82801 Mobile PCI Bridge
Intel Corp. 82801FBM (ICH6M) LPC Interface Bridge
Intel Corp. 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) IDE Controller
Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+
Ricoh Co Ltd RL5c476 II
Ricoh Co Ltd R5C552 IEEE 1394 Controller
unknown unknown
unknown unknown
Intel Corp. PRO/Wireless 2200BG
unknown unknown
unknown unknown
unknown unknown
unknown unknown
unknown unknown
unknown unknown

Въпроса е - и сега на къде? Днес мисля (обмислям ...) да скоча до
сервиза и да ги помоля да ми вържат на късо вградените тонколонки с
входа за външни тонколонки ... така ще загубя (предполагаем) 6 канален
звук ...


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug -bg: липстващ х ардуер за лаптоп

2005-07-22 Thread Ivan Adams
Бях при тях [сервиза] (не за звука, а за една част отстрани на дисплея)
и като видях колко пипкаво е да се сложи една част която е от външната
част на лаптопа (разглоби се почти целия - чак wireless-а трябваше да
се измъкват кабелчетата ...), и въобще реших да не ги занимавам с това
да ми правят мост от вградените колонки до входа за външните ... А и
май щяха да ми се изсмеят само, защото като ми видяха дебиан буута (и
видяха линукс) ми се изсмяха, и ако бях им казал че още колонките не
мога да си подкарам [под линукс] щях да им дам да се хилят [да плюят]
линукс ...

Поради тези причини си оставам до където съм стигнал :)


Re: lug-bg: Re: lug-bg: л ипстващ хард уер за лаптоп

2005-07-22 Thread Ivan Adams
Тц, не е от това. В ядрото го имах като модул ..., а сега го махнах
(коментирах) и изтрих модулите от /lib/modules/linux-2.6.12 ...

cd /usr/src/linux
make modules; make modules_install 

сега и да искам не мога да го заредя (въпреки че погледнах и не го зареждах от никъде тоя модул ...)




Re: lug-bg: Fwd: lug-bg: липстващ хард уер за лаптоп

2005-07-21 Thread Ivan Adams
Нищо необичайно не видях на оказаните места ...
Снощи в миг на отчаяние тръгнах да слагам федора.
Федора Коре 4 при буут умира с нещо от сорта че не може да закачи рам
нещо си и после с кърнъл паник - не мога да закача руут дивайс или нещо
от сорта след което вади някакви дебъг информации които ми закриват
грешките които ме интересуват. (а тази федора съм е инсталирал и на
друго пс - следва че не е от дисковете ...)
Федора Коре 3 пък имам само 1вия диск ... и така и не успях да му кажа
(не се мъчих много ...) че имам само 1 диск и така по едно време ми
поиска втория диск, веч


Re: lug-bg: Fwd: lug-bg: липстващ хард уер за лаптоп

2005-07-21 Thread Ivan Adams
ОПСС, натиснах ентер без да искам ...
та вече беше късно и не ми сее занимаваше с федората ... 

Обиколих гугол ... ма така и неуспях да намеря някой с моя проблем ... 


lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug-bg: л ипстващ хард уер за лаптоп

2005-07-20 Thread Ivan Adams
Последното нещо което открих, е че звуковия драйвер е правилно зареден (алсата го доказа). От това:
The build-in stereo speaker system allows you to hear audio without
additional attachments. The multimedia sound system features an
integrated digital audio controller that products rich, vibrant sound
(result improved with external stereo headphones or speakers). Audio
features are software controlled.¨
*последното изречение ме навява на мисълта че нещо не е наред именно с тези вградени колонки.

Сложих външни колонки след което активирах 3Д (виж от снимката по горе)
и от алсамиксер включих 6 канален звук и се чува звук на външните.
Когато пусна PS Speaker на външните се чува само глух шум. Но звук от
вътрешните не чух ... 

Та въпроса ми е - някой пускал ли си е тонколонките на лаптопа
си, и въобще нужен ли ми е модул да поскарам тонколонките (или говоря
глупости).

п.с. от алсата съм махнал на всички mute
п.п.с. самите тонколонки се увеличават и намаляват от клавиатурата. Тествал съм всички възможноссти


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug -bg: липстващ х ардуер за лаптоп

2005-07-20 Thread Ivan Adams
Това беше първото нещо което направих ... 
(не да ги наругая :)) - да сложа Кнопикс. Той не откри даже звука, наложи се да компилирам 2.6.12 ядро и тн. ... 

Иначе звук се чува през въпросните тонколони от медията. (има си
функционални клавиши които активират само сиди-то и може да се плейват
аудио дискове) 
Но при стартирането на дебиана неще и миауу да каже. 





Re: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug -bg: липстващ х ардуер за лаптоп

2005-07-20 Thread Ivan Adams
Това съм го направил вече ... 
интересно е че алсаконф намира 2 устройства:
hda-intel :00:1b.0 0403: Intel Corp. 82 - това ми е звуковата карта
legacy Probe legacy ISA (non-PnP) chips 

при избора да конфигурирам 2рата казва:
Warning:
Probing legacy ISA cards might make your system unstable ...

това незнам какво е


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug-bg: ��

2005-07-20 Thread Ivan Adams
Д, не съм в никаква група, но най-интересното е че нямам /etc/shadow  а съм с нестабилните (посленди) пакети 
но ще пробвам и ще ви кажа ако тръгне


Re: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug -bg: липстващ х ардуер за лаптоп

2005-07-20 Thread Ivan Adams
Всичко описах по-нагоре. Можеш да погледнеш тук

dpkg -l | grep -i alsa
ii
alsa-base
1.0.9b-2
ALSA driver configuration files
ii
alsa-oss
1.0.9-1
ALSA wrapper forOSS applications
ii
alsa-source
1.0.9b-2
ALSA driver sources
ii
alsa-utils
1.0.9a-3
ALSA utilities
ii
alsamixergui
0.9.0rc2-1-9
graphical soundcard mixer for ALSA soundcard
ii
gamix
1.99.p14.debian1-2
Graphical sound mixer for ALSA
ii
libasound2
1.0.9-3
ALSA library
ii
linux-sound-base
1.0.9b-2
base package forALSA and OSS sound systems
ii
snd-gtk-alsa
7.8-1
Sound file editor (GTK+ user interface)

ето и пакетите на алса, които съм инсталирал. Въпреки че имам алса-сорс не съм го компилирал (още!) 



lug-bg: Fwd: lug-bg: липстващ хардуер за лаптоп

2005-07-20 Thread Ivan Adams
направих следното:
Алса
./configure --help
 Possible cards are:

seq-dummy, dummy, virmidi, mtpav, serial-u16550,

mpu401, serialmidi, loopback, portman2x4, pcsp,

ad1848-lib, cs4231-lib, ad1816a, ad1848, cs4231,

cs4232, cs4236, es968, es1688, es18xx,

gusclassic, gusextreme, gusmax, interwave,

interwave-stb, opti92x-ad1848, opti92x-cs4231,

opti93x, sb8, sb16, sbawe, wavefront, als100,

azt2320, cmi8330, dt019x, opl3sa2, sgalaxy,

sscape, pc98-cs4232, miro, msnd-pinnacle,

ali5451, atiixp, atiixp-modem, au8810, au8820,

au8830, azt3328, bt87x, cs46xx, cs4281, emu10k1,

emu10k1x, ca0106, korg1212, mixart, nm256, rme32,

rme96, rme9652, hdsp, trident, ymfpci, als4000,

cmipci, ens1370, ens1371, es1938, es1968,

maestro3, fm801, fm801-tea575x, ice1712, ice1724,

intel8x0, intel8x0m, sonicvibes, via82xx,

via82xx-modem, vx222, hda-intel, pdplus, hdspm,

asihpi, pcxhr, darla20, gina20, layla20, darla24,

gina24, layla24, mona, mia, echo3g, indigo,

indigoio, indigodj, powermac, sa11xx-uda1341,

armaaci, pxa2xx-ac97, s3c2410, au1x00, usb-audio,

usb-usx2y, vxpocket, vxp440, pdaudiocf,

sun-amd7930, sun-cs4231, sun-dbri, harmony
(azx не видях ... има azt3328 ...)
intel8x0 не ми върши защото: 
Module snd-intel8x0
 ---

 Module for AC'97 motherboards from Intel and compatibles.

* Intel i810/810E, i815, i820, i830, i84x, MX440

* SiS 7012 (SiS 735)

* NVidia NForce, NForce2

* AMD AMD768, AMD8111

* ALi m5455

 Module for Intel ICH (i8x0) chipset MC97 modems.

 ac97_clock - AC'97 codec clock base (0 = auto-detect)



 Module snd-hda-intel
 

 Module for Intel HD Audio (ICH6, ICH6M, ICH7), ATI SB450,
 VIA VT8251/VT8237A


./configure --with-cards=hda-intel
make
make install
./snddevice

sled koeto 

ls -l /lib/modules/2.6.12/kernel/sound/pci/hda/
total 112
-rw-r--r-- 1 root root 90434 2005-07-20 18:07 snd-hda-codec.ko
-rw-r--r-- 1 root root 21287 2005-07-20 18:07 snd-hda-intel.ko

alsaconf ... 
даде същото както преди новите драйвери ...

след леки тестове - пак при 6 каналния звук звук се чува на канала за
външни тонколонки ... и пак няма ни вопъл (ни пук :)) от вградените


lug-bg: Re: lug-bg: липстващ хардуер за лаптоп

2005-07-19 Thread Ivan Adams
Мерси Любо. Видеото ще го оправя :) (още не съм но не ме притеснява точно сега ...)

1. Сложих си последния кърнъл - 2.6.12. ТУК е конфигурационния файл.
2. При стартиране ми се зарежда ТОВА.
3. Модулите които зареждам в началото са ТЕЗИ.
4. Тези които са активни след зареждане на ядрото са ТУК.
5. Нещата които се откриват на PCI се виждат от ТОЗИ линк.

Проблеми.
Звукът се зарежда, което се вижда от: ТУК, ТУК и 
ТУК. Но звук нямаа. Когато се мутира слушалката (най от ляво) Kmix индикира че няма звук ...
Контролен център пък казва на Аудио система - Хардуер че няма никой !
НЕ СЪМ СЛАГАЛ АЛСА за да не се омажат нещата - но ако се наложи веднага ще сложа (ползвам дебиан и не е проблем)
Някой да даде някаква насока ? (Благодаря ви предварително)

Камера
Следния ред в dmesg ме притеснява:
usbaudio: assuming the channel found is the master channel (got a Philips camera?). Should be fine.

Камера наистина имам, но няма марка. Изрових само че е USB Camera ...
От Контролен център Периферия Цифрова камера добавих половината
камери (които са на USB) но нищо не си пасна. Philips има само на
Сериен Порт и имам настройка на порта. Идва ми на ум да пробвам със
серийния порт като му дам да гледа в /dev/ttyUSB0 

Също не ми се закача Samsung-X600 за IR (ползвам comsams - sourceforge.org)

Много ви благодаря.
Приятна работа ...


lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug-bg: л ипстващ хард уер за лаптоп

2005-07-19 Thread Ivan Adams
Видеото тръгна!
http://www.stud.ntnu.no/~gronslet/blog/2005/06/03/linux-on-dell-x1/
Това е :) ...

Download the newest kernel from ftp://ftp.kernel.org:/pub/linux/kernel/v2.6/linux-2.6.12.tar.bz2 (untar and install)Download from 
http://dri.freedesktop.org/snapshots/ these files (or newer):  
http://dri.freedesktop.org/snapshots/common-20050618-linux.i386.tar.bz2  http://dri.freedesktop.org/snapshots/i915-20050618-linux.i386.tar.bz2
  http://dri.freedesktop.org/snapshots/i810-20050618-linux.i386.tar.bz2Untar all from the same location and run the 
install.sh script (after rebooting the new kernel)In xorg.conf: change 'vesa' to 'i810′ (yes, the i915GM stuff is in that driver, with help from the i915.ko kernel module)Download, untar, install the ipw2200 stuff from 
http://ipw2200.sf.net (don't forget the patch - search the site for '2.6.12′)Be happy.



lug-bg: липстващ хардуер за лаптоп

2005-07-15 Thread Ivan Adams
Здравейте. Купих си лаптоп!
Модел: ASUS А3Е 5003

За жалост не ми разпознава следния хардуер:
Видео: Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family
Звук: Realtek High Definition Autio
Kamera: USB2.0 1.3 Web Cam

За жалост в официалната страница няма нищо. Всички драйвери са за уиндоус.

П.С. Кнопикс също не ги открива 


lug-bg: Портативна камера ...

2005-07-07 Thread Ivan Adams
Налага ми се да измисля начин за проследяване. Нещото което ми трябва е
някакъв вид на следене (видео). Проблема е на място където е много
неудобно и което е най-важно - да бъде скрито (в един куфар !). Да, но
ако е компютър вътре няма как да се охлажда. А целта е останалите да не
разберат че се снима. Също трябва да се измисли лесен начин за вземане
на събраната информация, защото интернет няма как да се прекара ... Ако
някой има идея дали това е осъществимо - приемам всякакви съвети :)


Re: lug-bg: Порт ативна камера ...

2005-07-07 Thread Ivan Adams
не е незаконно, защото работодателя иска да си следи работниците :)
Проблема му е че не се намира в магазин, нито в друга сграда, а в
обществено помещение. Неговата цел не е да снима из тоалетни :)
Работниците ще знаят че ще бъдат записвани, а информацията няма да бъде публикувана другаде.
Не е много офтопик, заради възможноста да се ползва компютър с линукс :)
On 7/7/05, Dean Stoeff [EMAIL PROTECTED] wrote:
Ivan Adams wrote:Налага ми се да измисля начин за проследяване. Нещото което ми трябва енякакъв вид на следене (видео). Проблема е на място където е много неудобнои което е най-важно - да бъде скрито (в един куфар !). Да, но ако е компютър
вътре няма как да се охлажда. А целта е останалите да не разберат че сеснима. Също трябва да се измисли лесен начин за вземане на събранатаинформация, защото интернет няма как да се прекара ... Ако някой има идея
дали това е осъществимо - приемам всякакви съвети :)Много сериозен off-topic , не виждам какво общо има с копютрите въобще,а с Линукс още по-малко!Като изключим и това, че горното действие незаконно и подлежи на
сериозно накзание първо потърси в Googleза некомпютърно решение навъпроса :D


Re: lug-bg: Порт ативна камера ...

2005-07-07 Thread Ivan Adams
ОК, офтопик е ...

Идеята е че той ги подозира че го крадат с доста пари на ден  И при знание че ще бъдат записвани ще спрат ... 
Безжична камера не върши защото няма къде другаде да се бутне приемника ... (компютъра ...)
Благодаря ви много


Re: lug-bg: htaccess scope

2005-07-01 Thread Ivan Adams
Само отбелязвам че реших проблема по един ПРОСТ (какъвто съм) начин (защото ви занимавах излишно) :)

В Папка А си имам потребител1 с парола1 И потребител2 с парола2. Така в
А може да се влиза с 2 потребителя. В Папка Б може само с потребител2 и
парола2. Така се решава секретността от която се нуждаех :). Благодаря
ви за вниманието. Приятни празнициOn 6/28/05, Ivan Adams [EMAIL PROTECTED] wrote:
Ще чета - къде ще ходя :)Ясен: с alias няма да стане (по принцип работи), защото моя случай емалко по различен. Скрипта сканира текущите папки и си ги визуализиракато линкове. В последствие пътя бива изпратен като Get заявка.
Пример:http:///index.php?spgmGal=Ivan/Moreако вътре има папка ставаhttp:///index.php?spgmGal=Ivan/More/2004и дефакто си стои в главната папка и няма как да му дам alias на Getзаявката (ако има ме поправете :))
А ако му дам alias на 2004 (примерно) той няма да го разбере. Ще меразбере ако му дам:http:///More/2004Петър:А за AllowOverride имаш предвид групите ? Защото аз ползвам AuthConfigAllow use of the authorization directives (AuthDBMGroupFile,
AuthDBMUserFile, AuthGroupFile, AuthName, AuthDigestRealmSeed,AuthType, AuthUserFile, Require, etc.).И понеже ти загатна по-напред да ползвам групи, само да ме насочишкъде бъркам с конфирурацията по-горе.
Мерси много.On 6/28/05, Petar Nedyalkov [EMAIL PROTECTED] wrote: On Tuesday 28 June 2005 12:24, Yasen Atanasov wrote:  Защо не опиташ с Alias директивта?
 Аз пак казвам - с AllowOverride възможностите на Apache може да си оправи проблема с правата. Колкото до конкретните директории - най-доброто решение е mod_rewrite. Нямам време да пиша конкретно решение - просто Иван да прочете
 документациите и да действа. Ако не го измъдри да каже и weekend-а ще го напишем. Лек ден.  Аз съм решил подобен проблем по следния начин:Alias /D/ D:/
  Alias /E/ E:/  Alias /H/ H:/  Alias /d/ D:/  Alias /e/ E:/  Alias /h/ H:/Directory D:/ Options Indexes MultiViews
 IndexOptions +FoldersFirst +FancyIndexing +NameWidth=* AllowOverride None Order allow,deny Allow from ххх.ххх.ххх.ххх  /Directory
Directory E:/ Options Indexes MultiViews IndexOptions +FoldersFirst +FancyIndexing +NameWidth=* AllowOverride None
 Order allow,deny Allow from ххх.ххх.ххх.ххх  /DirectoryDirectory H:/ Options Indexes MultiViews
 IndexOptions +FoldersFirst +FancyIndexing +NameWidth=* AllowOverride None Order allow,deny Allow from ххх.ххх.ххх.ххх  /Directory
   Directory D:/G98W Order deny,allow Deny from all  /Directory   Directory H:/G98W
 Order deny,allow Deny from all  /Directory Ivan Adams wrote:   Съжалявам че занимавам листата ...   Проблемът е от доста време. Даже се бях консултирал с няколко души, но
   така и неуспях (проблема може все още да си е в мен :)) да намеря   решение.   Проблем: .htaccess в apache действа във всички субдиректории.   Описание: Имам папка А. В нея .htaccess с потребител1 и парола1. В
   папка А имам папка Б. В папка Б имам .htaccess с потребител2 и   парола2. Отварянето (през апаче) на папка А иска потребител1 и   парола1. След влизането в папка Б се получава следния ефект- изка ми
   потербител1 и парола1 и след това потребител2 и парола2. Ако имам в   папка Б, папка Ц. И реша да вляза в нея и тя да зареди съдържанието на   папката ми иска потребител1 и парола1 и след това потребител2 и
   парола2 и така се повтяря с всяко мое действие при смяната на пътя. Възможни решения:   1. DirectoryMatch и FileMatch. По описание това са тагове в апачето и
   са с regexpr - регулярен израз. Проблема е че не е пърл-ски регулярен   израз, а обикновен. Идеята е да маркира всичко освен дадената папка Б.   По принцип начина (който ми казаха) е: за папка UNI се пише:
   [^U]*|U[^N]*|UN[^I]*   Проблем 1: Много е тежък а машината е слаба (на теория)   Проблем 2: При прилагане на практика не матчва нищо и дефакто папка А   е незащитена. Дори при наличието в папка А на папка UNI.
   От още един човек разбрах че има начин да се ползва пърл-ски регулярен   израз. За жалост не открих такъв.   Забележка: Регулярният израз мисля че имаше ^ и $ за начало и край но
   го помня по памет, пък и мисля че няма голямо значение (ако има ме   поправете! - може тук да съм сгафил). 2. Отделянето на папка Б извън папка А. Това е най простото решение,
   което в моя случай не че не е възможно, но не е препоръчително. Благодаря ви много! -- Cyberly yours, Petar Nedyalkov Devoted Orbitel Fan :-)
 PGP ID: 7AE45436 PGP Public Key: http://bu.orbitel.bg/pgp/bu.asc PGP Fingerprint: 7923 8D52 B145 02E8 6F63 8BDA 2D3F 7C0B 7AE4 5436



lug-bg: Схема Или Място на ...

2005-06-29 Thread Ivan Adams
Трябва ми схема на: Serial Control (RS232C) 1 (9-pin mini d-Sub). 
Също ми върши място от където мога да си го закупя.
Имам един wireless access point, който трябва да се настрои, но за
жалост са ми го завещали без конзолен кабел и незнам какъв му е IP
адреса.
Това което намерих за моето устройство е на руски сайт:  
http://www.thg.ru/network/20040702/index.html

Благодаря ви много


Re: lug-bg: Схема Или Място на ...

2005-06-29 Thread Ivan Adams
Ааа, намерих си магазин - на раковка. Там има 3 един до друг. И си
поръчах. Благодаря ви много и се извинявам предварително за
прибързания ми върпрос.
Наистина ви благодаря за усилията

On 6/29/05, Nickola Kolev [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Здрасти,
 
 Можеш да хвърлиш едно око на www.pinouts.ru.
 
 
 
 On Wed, 29 Jun 2005 16:28:56 +0300
 Ivan Adams [EMAIL PROTECTED] wrote:
 
  Трябва ми схема на: Serial Control (RS232C) 1 (9-pin mini d-Sub).
  Също ми върши място от където мога да си го закупя.
  Имам един wireless access point, който трябва да се настрои, но за
  жалост са ми го завещали без конзолен кабел и незнам какъв му е IP
  адреса.
  Това което намерих за моето устройство е на руски сайт:
  http://www.thg.ru/network/20040702/index.html
 
  Благодаря ви много
 



Re: lug-bg: htaccess scope

2005-06-28 Thread Ivan Adams
Ами просто не ми се вижда добро решение да пиша логин скрипт който да
ме препраща някъде навътре или да препраща към index_A.php във същия
път, а този index_A.php да ми е преименуван index.php от самият скрипт
...
За целта трябва да дефинирам сесии и да питам всеки път (което няма да
е голям проблем защото се инклудват файловете и ще го опиша само
веднъж) дали е сетната сесията (дали хората са минали през логин
скрипта). Просто ми беше интересно решението на конкретния проблем.

До Антон:
Пробвах следния сценарий:
Папка Скрипт, без .htaccess. Там са файловете които се инклудват. И в
нея слагам папка А с .htaccess. И в папка А слагам Б с .htaccess. Така
се получава (когато вляза в А ми иска парола1 и после отивам в Б и ми
иска парола2 след което си се разхождам без да ми иска допълнителни
пароли), НО
Самата simple picture galery manager сканира за съдържанието на
папките и визуализира (случайна) СНИМА (от папката) отстрани има на
папката ИМЕ на Директорията и КОЛКО СНИМКИ СА ВЪТРЕ, дори при
наличието на .htaccess във самата папка ! :) . Това е доста подробна
информация, която не бих искал да изложа публично.

От тези неща заключавам че проблема въобще не е в .htaccess scope (тъй
като когато искарам скриптовете които се инклудват и в А сложа
.htaccess и в А сложа папка Б, и в Б сложа .htaccess всичко е
нормално), оказва се че трябва да изкарам скриптовете които се
инклудват извън .htaccess ареата. Но в този случай отивам към
решението на Лазаров (идеята беше с .htaccess - да не прибягвам до
допълнителни кодове от моя страна) :), Но ако са извън (без логин
скрипт) - клиент който не се е ауторизирал може да види колко папки
са, как се казват снимките, и колко снимки в папка има :).

Надявам се че не съм ви объркал с моите мисли :)
Приятна работа.


Re: lug-bg: htaccess scope

2005-06-28 Thread Ivan Adams
Ще чета - къде ще ходя :)
Ясен: с alias няма да стане (по принцип работи), защото моя случай е
малко по различен. Скрипта сканира текущите папки и си ги визуализира
като линкове. В последствие пътя бива изпратен като Get заявка.
Пример:
http:///index.php?spgmGal=Ivan/More
ако вътре има папка става
http:///index.php?spgmGal=Ivan/More/2004
и дефакто си стои в главната папка и няма как да му дам alias на Get
заявката (ако има ме поправете :))
А ако му дам alias на 2004 (примерно) той няма да го разбере. Ще ме
разбере ако му дам:
http:///More/2004

Петър:
А за AllowOverride имаш предвид групите ? Защото аз ползвам AuthConfig
Allow use of the authorization directives (AuthDBMGroupFile,
AuthDBMUserFile, AuthGroupFile, AuthName, AuthDigestRealmSeed,
AuthType, AuthUserFile, Require, etc.).

И понеже ти загатна по-напред да ползвам групи, само да ме насочиш
къде бъркам с конфирурацията по-горе.

Мерси много.

On 6/28/05, Petar Nedyalkov [EMAIL PROTECTED] wrote:
 On Tuesday 28 June 2005 12:24, Yasen Atanasov wrote:
  Защо не опиташ с Alias директивта?
 
 Аз пак казвам - с AllowOverride възможностите на Apache може да си оправи
 проблема с правата. Колкото до конкретните директории - най-доброто решение е
 mod_rewrite. Нямам време да пиша конкретно решение - просто Иван да прочете
 документациите и да действа. Ако не го измъдри да каже и weekend-а ще го
 напишем.
 
 Лек ден.
 
  Аз съм решил подобен проблем по следния начин:
  
  Alias /D/ D:/
  Alias /E/ E:/
  Alias /H/ H:/
  Alias /d/ D:/
  Alias /e/ E:/
  Alias /h/ H:/
 
 
  Directory D:/
   Options Indexes MultiViews
   IndexOptions +FoldersFirst +FancyIndexing +NameWidth=*
   AllowOverride None
   Order allow,deny
   Allow from ххх.ххх.ххх.ххх
  /Directory
 
 
  Directory E:/
   Options Indexes MultiViews
   IndexOptions +FoldersFirst +FancyIndexing +NameWidth=*
   AllowOverride None
   Order allow,deny
   Allow from ххх.ххх.ххх.ххх
  /Directory
 
 
  Directory H:/
   Options Indexes MultiViews
   IndexOptions +FoldersFirst +FancyIndexing +NameWidth=*
   AllowOverride None
   Order allow,deny
   Allow from ххх.ххх.ххх.ххх
  /Directory
 
  Directory D:/G98W
   Order deny,allow
   Deny from all
  /Directory
 
  Directory H:/G98W
   Order deny,allow
   Deny from all
  /Directory
  
 
  Ivan Adams wrote:
   Съжалявам че занимавам листата ...
   Проблемът е от доста време. Даже се бях консултирал с няколко души, но
   така и неуспях (проблема може все още да си е в мен :)) да намеря
   решение.
   Проблем: .htaccess в apache действа във всички субдиректории.
   Описание: Имам папка А. В нея .htaccess с потребител1 и парола1. В
   папка А имам папка Б. В папка Б имам .htaccess с потребител2 и
   парола2. Отварянето (през апаче) на папка А иска потребител1 и
   парола1. След влизането в папка Б се получава следния ефект- изка ми
   потербител1 и парола1 и след това потребител2 и парола2. Ако имам в
   папка Б, папка Ц. И реша да вляза в нея и тя да зареди съдържанието на
   папката ми иска потребител1 и парола1 и след това потребител2 и
   парола2 и така се повтяря с всяко мое действие при смяната на пътя.
  
   Възможни решения:
   1. DirectoryMatch и FileMatch. По описание това са тагове в апачето и
   са с regexpr - регулярен израз. Проблема е че не е пърл-ски регулярен
   израз, а обикновен. Идеята е да маркира всичко освен дадената папка Б.
   По принцип начина (който ми казаха) е: за папка UNI се пише:
   [^U]*|U[^N]*|UN[^I]*
   Проблем 1: Много е тежък а машината е слаба (на теория)
   Проблем 2: При прилагане на практика не матчва нищо и дефакто папка А
   е незащитена. Дори при наличието в папка А на папка UNI.
   От още един човек разбрах че има начин да се ползва пърл-ски регулярен
   израз. За жалост не открих такъв.
   Забележка: Регулярният израз мисля че имаше ^ и $ за начало и край но
   го помня по памет, пък и мисля че няма голямо значение (ако има ме
   поправете! - може тук да съм сгафил).
  
   2. Отделянето на папка Б извън папка А. Това е най простото решение,
   което в моя случай не че не е възможно, но не е препоръчително.
  
   Благодаря ви много!
 
 --
 
 Cyberly yours,
 Petar Nedyalkov
 Devoted Orbitel Fan :-)
 
 PGP ID: 7AE45436
 PGP Public Key: http://bu.orbitel.bg/pgp/bu.asc
 PGP Fingerprint: 7923 8D52 B145 02E8 6F63 8BDA 2D3F 7C0B 7AE4 5436
 



lug-bg: htaccess scope

2005-06-27 Thread Ivan Adams
Съжалявам че занимавам листата ...
Проблемът е от доста време. Даже се бях консултирал с няколко души, но
така и неуспях (проблема може все още да си е в мен :)) да намеря
решение.
Проблем: .htaccess в apache действа във всички субдиректории.
Описание: Имам папка А. В нея .htaccess с потребител1 и парола1. В
папка А имам папка Б. В папка Б имам .htaccess с потребител2 и
парола2. Отварянето (през апаче) на папка А иска потребител1 и
парола1. След влизането в папка Б се получава следния ефект- изка ми
потербител1 и парола1 и след това потребител2 и парола2. Ако имам в
папка Б, папка Ц. И реша да вляза в нея и тя да зареди съдържанието на
папката ми иска потребител1 и парола1 и след това потребител2 и
парола2 и така се повтяря с всяко мое действие при смяната на пътя.

Възможни решения: 
1. DirectoryMatch и FileMatch. По описание това са тагове в апачето и
са с regexpr - регулярен израз. Проблема е че не е пърл-ски регулярен
израз, а обикновен. Идеята е да маркира всичко освен дадената папка Б.
По принцип начина (който ми казаха) е: за папка UNI се пише:
[^U]*|U[^N]*|UN[^I]*
Проблем 1: Много е тежък а машината е слаба (на теория)
Проблем 2: При прилагане на практика не матчва нищо и дефакто папка А
е незащитена. Дори при наличието в папка А на папка UNI.
От още един човек разбрах че има начин да се ползва пърл-ски регулярен
израз. За жалост не открих такъв.
Забележка: Регулярният израз мисля че имаше ^ и $ за начало и край но
го помня по памет, пък и мисля че няма голямо значение (ако има ме
поправете! - може тук да съм сгафил).

2. Отделянето на папка Б извън папка А. Това е най простото решение,
което в моя случай не че не е възможно, но не е препоръчително.

Благодаря ви много!


Re: lug-bg: htaccess scope

2005-06-27 Thread Ivan Adams
Това което направих е:
В папка А сложих AuthGroupFile /../.group
$cat .group
mygroup: admin
В папка Б сложих AuthGroupFile /../.group2
$cat .group
mygroup2: admin2
И смених на папка Б потребителя от admin да иска admin2 

При което проблема си остана. Имам 2 опасения.
1. Аз не правя както трябва групите.
2. (Тъй като не са точно папки, а Галерия - spgm) Отваряйки снимките
от папка Б се налага да вземе информация от папка А. (include-ва php
скриптове). Затова ми иска паролата за папка А, защото от Б не може да
отвори А. След което се мъчи да зареди самите снимки от Б и сега пък
няма паролата на Б.

Проблема се оказва че се налага от папка Б да се отварят файловете от
папка А. Но от папка А да не се отварят Файлотете от папка Б, освен с
парола :). Това ми е бедна фантазията как ще стане :)

On 6/27/05, Petar Nedyalkov [EMAIL PROTECTED] wrote:
 On Monday 27 June 2005 13:20, Ivan Adams wrote:
  Съжалявам че занимавам листата ...
  Проблемът е от доста време. Даже се бях консултирал с няколко души, но
  така и неуспях (проблема може все още да си е в мен :)) да намеря
  решение.
  Проблем: .htaccess в apache действа във всички субдиректории.
  Описание: Имам папка А. В нея .htaccess с потребител1 и парола1. В
  папка А имам папка Б. В папка Б имам .htaccess с потребител2 и
  парола2. Отварянето (през апаче) на папка А иска потребител1 и
  парола1. След влизането в папка Б се получава следния ефект- изка ми
  потербител1 и парола1 и след това потребител2 и парола2. Ако имам в
  папка Б, папка Ц. И реша да вляза в нея и тя да зареди съдържанието на
  папката ми иска потребител1 и парола1 и след това потребител2 и
  парола2 и така се повтяря с всяко мое действие при смяната на пътя.
 
  Възможни решения:
  1. DirectoryMatch и FileMatch. По описание това са тагове в апачето и
  са с regexpr - регулярен израз. Проблема е че не е пърл-ски регулярен
  израз, а обикновен. Идеята е да маркира всичко освен дадената папка Б.
  По принцип начина (който ми казаха) е: за папка UNI се пише:
  [^U]*|U[^N]*|UN[^I]*
  Проблем 1: Много е тежък а машината е слаба (на теория)
  Проблем 2: При прилагане на практика не матчва нищо и дефакто папка А
  е незащитена. Дори при наличието в папка А на папка UNI.
  От още един човек разбрах че има начин да се ползва пърл-ски регулярен
  израз. За жалост не открих такъв.
  Забележка: Регулярният израз мисля че имаше ^ и $ за начало и край но
  го помня по памет, пък и мисля че няма голямо значение (ако има ме
  поправете! - може тук да съм сгафил).
 
  2. Отделянето на папка Б извън папка А. Това е най простото решение,
  което в моя случай не че не е възможно, но не е препоръчително.
 
 Ползвай групи - така може да групираш потребителите и да избегнеш проблема :-)
 
 
  Благодаря ви много!
 
 --
 
 Cyberly yours,
 Petar Nedyalkov
 Devoted Orbitel Fan :-)
 
 PGP ID: 7AE45436
 PGP Public Key: http://bu.orbitel.bg/pgp/bu.asc
 PGP Fingerprint: 7923 8D52 B145 02E8 6F63 8BDA 2D3F 7C0B 7AE4 5436
 



Re: lug-bg: slackware 10.1 update

2005-06-22 Thread Ivan Adams
Само едно не ми е ясно - Е какво има повече Слака от Дебиан ?!
/Нямам намерение да започвам flame !/

On 6/22/05, Mladen Angelov [EMAIL PROTECTED] wrote:
 otskoro sym po4itatel , bih kazal ve4e zaklet fen na slackware izvinqvam se
 predvaritelno za glupaviq vypros no za sega sym nov s slacka !
 interesuva me dali ima update sec .. etc za slackware 10.1 i vyop6te
 imali li na4in za avtomati4en update pri slacka.
 predvaritelno se izvinqvam za typiq vypros no vse o6te sym nov v
 slackware /no bih kazal 4e za men li4no Tova e linuxa/
 Predi bqh debian fen no za home work kato ka4ih slaka i se otkazah
 ot vsi4ki drugi distribuzii. Poglednah v slakware.com no tqm nqma ni6to
 za update nito na secur.. nito na sistema vyop6te ili az ne sym otkril
 nadqvam se nqkoi da mi pomogne da nau4a ne6to novo za lubimata
 mi ve4e linux distribuciq



  1   2   >