Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Krzysztof Garus
On Tue, Oct 12, 2004 at 11:12:06PM +0200, The Undefined wrote:
 On Tue, Oct 12, 2004 at 10:48:27PM +0200, [EMAIL PROTECTED] wrote:
  Ja nie wiem czy to grzech (jestem lamerem), ale swego czasu czytaem
  w archiwum pl.comp.os.advocacy dyskusj o PLD, gdzie rozmiano te
  o tym cholernym linku. _Nie znam si_, ale po lekturze zaczem si
  zastanawia czy to bardziej problem techniczny czy polityczny? ;-)
  
  -- 
  zgadzam sie w 100% ze to nieprzemyslana polityka, dzieki ktorej PLD
  zamiast byc sztandarowa polska dystrybucja (jak Suse dla Niemiec)
  pozostaje dystrybucja niszowa. W koncu zniknie rozgnieciona
  marketingowym walcem Auroxa.
 1. zawijaj linie (gq w vimie)
 2. nie zniknie... nikt nie uywa pld dla marketingu. targetem pld s
wiadomi mozliwoci i wad linuksa uytkownicy i administratorzy
ktrzy j tworz.. dla siebie.

PLD super, ale oprcz tego co w dystrybucji chc te uywa rzeczy z
rzeczywistego wiata gdzie bywaj skrypty opatrzone /bin/sh a uywajce
bajerw basha. Jak checkinstall tak mia - zawiadomiem autora i ten
zareagowa. Ale jak UnrealTournament to ju tak dobrze nie jest.

 3. to nie jest polityka. 
 [EMAIL PROTECTED] undefine]$ ldd /bin/ksh
 libc.so.6 = /lib64/libc.so.6 (0x002a95658000)
 /lib64/ld-linux-x86-64.so.2 = /lib64/ld-linux-x86-64.so.2 
 (0x002a95556000)
 [EMAIL PROTECTED] undefine]$ ldd /bin/bash
 libreadline.so.4 = /lib64/libreadline.so.4 (0x002a95658000)
 libhistory.so.4 = /lib64/libhistory.so.4 (0x002a9579)
 libtinfo.so.5 = /lib64/libtinfo.so.5 (0x002a95898000)
 libdl.so.2 = /lib64/libdl.so.2 (0x002a959d6000)
 libc.so.6 = /lib64/libc.so.6 (0x002a95ad8000)
 /lib64/ld-linux-x86-64.so.2 = /lib64/ld-linux-x86-64.so.2 
 (0x002a95556000)
 
 widzisz rnic? Choby w dugoci?
 Ona powoduje ze: 
 - ksh si uruchamia i bdzie uruchamia szybciej niz bash.
 - w razie uszkodzenia ktrej z tych bibliotek(np podczas nieudanego
   upgradu) nie bdzie problemw z utrat kontroli nad powok

A gdyby tak powyrzuca readline/history i ich zalene z basha i stworzy
dodatkow lekk wersj? : Byby wilk syty i owca caa.

Ewentualnie drugie rozwizanie godzce wszystkich: link sh - bash oraz
fabryczne skrypty jawnie uywajce kash :)

bajcik
-- 
Krzysztof Garus [EMAIL PROTECTED]
  Stronka: http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/
   Serwis: http://gielda.linux.pl/ #GG 2065861

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: BIND 9 na FC2

2004-10-13 Wątek Marcin Krl
Moglbym wiedziec w takim razie czemu tego nie zglaszasz (albo ja nie
zauwazylem, ale nie przypominam sobie czegos takiego)
Zglaszalem to ponad dwa tygodnie temu :/
http://lists.pld-linux.org/pipermail/pld-devel-en/2004-September/001986.html
Niestety reakcji zero, poza jednym mailem na priva, ktory niestety nie 
pomogl rozwiazac problemu.

M.
___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


GNOME 2.8 i regulacja glosnosci z klawiatury

2004-10-13 Wątek Krzysztof Malisiewicz
Witam

Mam oto taki problem, w nowym GNOME, z regulacja glosnosci przy 
uzyciu klawiszy. Jak w Skrotach klawiszowych przypisuje do 
wyciszenia badz do podglaszania jakas kombinacje klawiszy to 
niestety brak efektu. W GNOME 2.6.x bylo podobie tylko z ta roznica
ze tam pojawialo sie okienko regulacji ale bez efektow.

Czy ktos mial moze podobnie i wie jak to naprawic?

--
Pozdrawiam
Krzysztof Malisiewicz

--
pozdrawiam
Krzysiek


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


DHCPd - shared network

2004-10-13 Wątek Piotr 'ares' Siwicki
Witam,

DHCPd umozliwia zdefiniowanie wielu podsieci z osobnymi bramami, maskami
itd. poprzez uzycie shared-network net
Moj problem jest nastepujacy. Uzytkownicy sieci, ktora administruje w
zwiazku ze specyfika sieci sa pozamykani w podsieciach /30 i /29 i nie
moga widziec sie ze soba inaczej jak tylko poprzez serwer.
Zastanawiam sie jak wiele podsieci jednoczesnie ten demon bylby w stanie
obsluzyc - w dokumentacji nie znalazlem nic na temat wytrzymalosci ;-)
Moze ktos z was tez korzysta z tej opcji ?
Potrzebuje na dzien dzisiejszy obsluzyc ponad 600 takich shared-network.


pozdrawiam


Piotr 'ares' Siwicki
 [EMAIL PROTECTED]


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: GNOME 2.8 i regulacja glosnosci z klawiatury

2004-10-13 Wątek Artur Flinta
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 09:49 +0200, Krzysztof Malisiewicz
napisa(a):
 Mam oto taki problem, w nowym GNOME, z regulacja glosnosci przy 
 uzyciu klawiszy. Jak w Skrotach klawiszowych przypisuje do 
 wyciszenia badz do podglaszania jakas kombinacje klawiszy to 
 niestety brak efektu. W GNOME 2.6.x bylo podobie tylko z ta roznica
 ze tam pojawialo sie okienko regulacji ale bez efektow.

Rzeczywicie nie dziaa to od jakiego czasu, nie wiem jeszcze czemu,
nie udao mi si zlokalizowa bdu, dosy upierdliwie, szczeglnie jak
ma si fajen pokrto na klawie do zmiany gonoci.

Artur

-- 
Kady problem ma swoje rozwizanie, 
jeeli nie ma rozwizania to nie ma problemu.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


php4 apache-2.0.52-6 !

2004-10-13 Wątek Tomasz Buziak [uho]
witam,

ku mojemu zaskoczeniu:

[EMAIL PROTECTED] httpd.conf]# poldek -nac-test
[...]
poldek ls -I apache*
apache-2.0.52-6
apache-apxs-2.0.52-6
apache-mod_autoindex-2.0.52-6
apache-mod_dir-2.0.52-6

poldek install php4-4.3.9-0.2 --nodeps -N
Przetwarzanie zalenoci...
bd: php4-4.3.9-0.2: nie znaleziono wymaganego libphp_common-4.3.9.so
bd: php4-4.3.9-0.2: nie znaleziono wymaganego php4-common = 4.3.9-0.2
bd: php4-4.3.9-0.2 (w. php = 4.3.9-0.2) jest w konflicie z zainstalowanm
apache-2.0.52-6 (php  5.0.2)
Zaznaczono 1 pakiet do instalacji:
I php4-4.3.9-0.2
Do cignicia potrzeba okoo 45KB pakietw. Po rozpakowaniu okoo 30KB zostanie
uytych.
bd: 2 niespenione zalenoci, 1 conflicts
Wystpiy bdy podczas instalacji

poldek install php4-common-4.3.9-0.2
Przetwarzanie zalenoci...
Zaznaczono 1 pakiet do instalacji:
I php4-common-4.3.9-0.2
Do cignicia potrzeba okoo 596KB pakietw. Po rozpakowaniu okoo 1MB zostanie
uytych.
Pobieranie
ftp://ftp.pld-linux.org/dists/ac/test/i686/php4-common-4.3.9-0.2.i686.rpm...
. 100.0% [595.6K (595.6K/s)]
Uruchamianie rpm --upgrade -vh --root / --noorder...
Przygotowywanie...  ### [100%]
   1:php4-common### [100%]

poldek install php4-4.3.9-0.2 --nodeps -N
Przetwarzanie zalenoci...
bd: php4-4.3.9-0.2 (w. php = 4.3.9-0.2) jest w konflicie z zainstalowanm
apache-2.0.52-6 (php  5.0.2)
Zaznaczono 1 pakiet do instalacji:
I php4-4.3.9-0.2
Do cignicia potrzeba okoo 45KB pakietw. Po rozpakowaniu okoo 30KB zostanie
uytych.
bd: 1 conflicts
Wystpiy bdy podczas instalacji
poldek

jak sobie z tym poradzic, a php4 jest mi ogromnie potrzebne ?

--
Tomasz Buziak, pozdrawiam ...
# cd /pub  more beer


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: GNOME 2.8 i regulacja glosnosci z klawiatury

2004-10-13 Wątek Artur Flinta
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 10:00 +0200, Fryderyk Dziarmagowski
napisa(a):
 uh, u mnie dziaa (logitech internet co tam), z tego co pamitam to
 nigdy nie miaem problemw.

Ja te mam jakiego wirelessowego logitecha z penym multimedialnym
wypasem, dziaao w 2.6.x, potem przestao, nie wiem tylko czy przestao
jeszcze w 2.6.x czy ju 2.7.x, w kadym razie w 2.8.x nie bangla, ale ,
ze ostatnio mi nawet splash screen gnome przesta znika po starcie
(musze na niego klikn) wic zobacz jak z nowego usera si bdzie
zachowyw, moe jednak pliki konfiguracyjne si posypay, w kocu od
wersji 2.0 ju troch czasu mino :)

Artur

-- 
Kady problem ma swoje rozwizanie, 
jeeli nie ma rozwizania to nie ma problemu.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Mozilla-Firefox, gdzie s certyfikaty CA ?

2004-10-13 Wątek Jaroslaw Koszuk
On Tue, Oct 12, 2004 at 11:49:54PM +0200, Bartek Szady wrote:
 Zestaw certyfikatw jest dostarczany przez nss. eby pojawiy si w mozilli 
 wystarczy wrzuci/podlinkowa plik libnssckbi.so do katalogu w ktrym mozilla 
 szuka pluginw (Nie wiem czy to dziaa z firefoxem itp.)
Dziaa poprawiaem to w cvs-ie jaki czas temu (mozill rwnie). Ale
wanie widz, e zmian zrobiem tylko na AC-branch. I chyba nie zostao
to puszczone na buildery.

Tymczasowe rozwizanie, jak wyej: link do libnssckbi.so.

Pozdrawiam, Jarek

-- 
--
Jarek Koszuk [EMAIL PROTECTED]
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagi fhtagn
Key fingerprint = 7A35 006C 48D1 38A4 AFB6  7EE0 E907 B277 F7D0 E711

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: GNOME 2.8 i regulacja glosnosci z klawiatury

2004-10-13 Wątek Krzysztof Malisiewicz

 Wiadomo Oryginalna 
Od: Fryderyk Dziarmagowski [EMAIL PROTECTED]
Do: PLD: Users list (Polish) [EMAIL PROTECTED]
Data: Wed, 13 Oct 2004 10:00:20 +0200
Temat: Re: GNOME 2.8 i regulacja glosnosci z klawiatury

On Wed, 13 Oct 2004 09:52:49 +0200
Artur Flinta [EMAIL PROTECTED] wrote:

  Mam oto taki problem, w nowym GNOME, z regulacja glosnosci przy 
  uzyciu klawiszy. Jak w Skrotach klawiszowych przypisuje do 
  wyciszenia badz do podglaszania jakas kombinacje klawiszy to 
  niestety brak efektu. W GNOME 2.6.x bylo podobie tylko z ta roznica
  ze tam pojawialo sie okienko regulacji ale bez efektow.
 
 Rzeczywicie nie dziaa to od jakiego czasu, nie wiem jeszcze czemu,
 nie udao mi si zlokalizowa bdu, dosy upierdliwie, szczeglnie
 jak ma si fajen pokrto na klawie do zmiany gonoci.

uh, u mnie dziaa (logitech internet co tam), z tego co pamitam to
nigdy nie miaem problemw.

U mnie nawet jak przypisze do zwyklych klawiszy np Ctrl+Shift+ to nie chula :(

I na pewno przestalo dzialac juz od 2.6.x.

--
Pozdrawiam
Krzysztof Malisiewicz


--
pozdrawiam
Krzysiek


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: bootsplash

2004-10-13 Wątek duch
On Wed, 13 Oct 2004, Marcin Doliski wrote:
Dnia wtorek, 12 padziernika 2004 19:42, mistix napisa:
Slyszalem iz bootsplash prowadzi do bradzo niestabilnej pracy na PLD
1.99 czy to prawda ?? Czy moze cos sie zmienilo ??
Ju go nie ma w kernelu ;-) On by przygotowywany dla bardzo starej wersji
jdra, aktualnie konfliktuje z funkcjami w niego wbudowanymi. Zamiast splasha
moesz w promocji dosta piknego oopsa i zapomnie o zbootowaniu systemu ;-)

nie taki bardzo stary
2.6.7 mialem ze splashem i nie mialem oopsa
zato mam z pcmcia jak wyjme bez wyladowania modulow
Pozdrawiam
ChomAr
--
+-=| Arkadiusz Chomicki |=-+
  84-120 Wadysawowo GG#: 420515
  woj. pomorskie  e-mail:chomar(at)wla(dot)pl
  Registered User: 82605  http://www.chomar.wla.pl
  http://counter.li.org/cgi-bin/runscript/display-person.cgi?user=82605
+-| Powered by PLD Linux |-+___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek jerzy szczudowski
Krzysztof Garus wrote:
 PLD super, ale oprcz tego co w dystrybucji chc te uywa rzeczy z
 rzeczywistego wiata gdzie bywaj skrypty opatrzone /bin/sh a uywajce
 bajerw basha. Jak checkinstall tak mia - zawiadomiem autora i ten
 zareagowa. Ale jak UnrealTournament to ju tak dobrze nie jest.

Nie wiedzie czemu wszyscy wielcy tak robi w instalatorach: Nvidia,
Borland, Intel, Mozilla (ci akurat poprawili si)...



___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: [OT] kontroler ITE IT8212F

2004-10-13 Wątek Marcin Sztolcman
ukasz Kuras wrote:
W najblizszym czasie planuje zakup najzwyklejszego kontrolera IDE
dla poszerzenia mozliwosci podlaczania urzadzen :) Pytam wiec
szanownych grupowiczow co myslicie o kandydaturze ITE IT 8212 F -
zwykly kontroler ATA 133 PCI, wlasny BIOS bla bla bla. Czy moge sie
spodziewac jakis problemow ?
chwilowo na amd64 srednio dziala - zazwyczaj jakies 2-3 doby po 
wlaczeniu modulu pojawia sie kernel panic. bez tego chodzi nawet 
miesiac... chwilowo czekam na kernel 2.6.9, bo jesli dobrze sie 
doczytalem, tam juz bedzie sterownik do tego wkompilowany. moze bedzie 
lepiej.. jesli nie, to zmieniam kontroler :/

MySZ
--
marcin/at/urzenia/dot/net :: http://urzenia.net
___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: SATA-RAID na czym?

2004-10-13 Wątek SP
Uytkownik Marcin Bohosiewicz napisa:
On Tue, 12 Oct 2004, SP wrote:
Uytkownik wscislowski napisa:
Dnia 2004-10-11 22:32, Uytkownik Marcin Bohosiewicz napisa:
Cay urok 3Ware polega na tym e sterowniki do ich kontrolerw
zawarte s w rdach kernela (i to ju od wersji 2.2.x). :)
Sam uywam omio kanaowego 'staruszka'' 3W-5600.
Chodzi o to ze do 7xxx/8xxx sterowniki sa w 2.2, 2.4 i 2.6,
a do najnowszych 9xxx tylko w 2.6. A na plytce dostarczanej
z kontrolerem sa ZRODLA sterownika - mozna go pod 2.4 zbudowac.
Tego nie wiedziaem, miaem tylko 3Ware z serii 7xxx.
Mnie w tej chwili 9500 dziala na Ra+2.4.20+sterownik z plytki.
Jak kogo interesuje to mog podesa artyku (pdf) o 'podkrcaniu'
wydajnoci kontrolerw 3Ware na kernelu 2.4.x
--
pzdr
Stacho
___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Wawrzyniec Niewodniczaski
On Tue, 12 Oct 2004, [EMAIL PROTECTED] wrote:

  dlaczego Linux+ wolal oprzec Auroxa na RedHacie a nie na PLD? Czy to strata
  dla deweloperow PLD
 To pytanie skieruj do redakcji Linux+, a nie tutaj. Ciekaw jestem odpowiedzi.
 
Gowy nie dam, ale chodzio o polityk licencyjn RH. Ludzie L+ zrobili
polski instalator, ale nie mogli go wyda pod nazw RH, bo amali prawa
autorskie. Wydali wic Auroksa czyli RH+polski instalator. A poniej zaczo
to y swoim yciem.
-- 
  Wawrzyniec NiewodniczaskiE-MAIL: niewod(at)kicia.ch.pwr.wroc.pl
vel LarryN  WWW:http://ch.pwr.wroc.pl/~niewod/en-index.php
   PhD student @JID: [EMAIL PROTECTED]
Wroclaw University of TechnologyTEL: +48(071)320-2894

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Marcin Sztolcman
Andrzej Zawadzki wrote:
The Undefined wrote:
jak to nie?
(klik w c, klik w d, klik w spacj, klik w r, klik w tab, klik w S, klik
w P, klik w tab, klik w enter... ;)
Ty to masz posuszn mysz ;-)
wypraszam sobie... ;)
MySZ
--
marcin/at/urzenia/dot/net :: http://urzenia.net
___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD na ppc

2004-10-13 Wątek Andrzej Zadrozny
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 00:11 +0200, The Undefined napisa(a):
   zainstalowa na iMac'u?
  1. sciagnac tarballa z preinstalowanym [EMAIL PROTECTED]
skd?
  2. odpalic LiveCD [EMAIL PROTECTED]
 w lub w przypadku braku cd/oldworldowego ppc - dyskietke instalacyjna
 debiana :
  3. utworzyc mac-fdiskiem partycje
  4. sformatowac
  5. wgrac tam tarballa
  6. ustawic yaboota
 w przypadku oldworldw - quika ;)
  7. smiga :
zobaczymy
-- 
Andrzej Zadrozny [EMAIL PROTECTED]


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Krzysztof Garus
On Wed, Oct 13, 2004 at 12:48:50PM +0200, The Undefined wrote:
 On Wed, Oct 13, 2004 at 09:25:01AM +0200, Krzysztof Garus wrote:
   2. nie zniknie... nikt nie uywa pld dla marketingu. targetem pld s
  wiadomi mozliwoci i wad linuksa uytkownicy i administratorzy
  ktrzy j tworz.. dla siebie.
  
  PLD super, ale oprcz tego co w dystrybucji chc te uywa rzeczy z
  rzeczywistego wiata gdzie bywaj skrypty opatrzone /bin/sh a uywajce
  bajerw basha. Jak checkinstall tak mia - zawiadomiem autora i ten
  zareagowa. Ale jak UnrealTournament to ju tak dobrze nie jest.
 bash skrypt_instalacyjny.sh
 nie zadziaa?

skrypt moe by wywoany z innego skryptu

  A gdyby tak powyrzuca readline/history i ich zalene z basha i stworzy
  dodatkow lekk wersj? : Byby wilk syty i owca caa.
 SOD #1
 tylko jak chcesz go nazwac?
 /bin/sh? odpada - jest to link do shella
 /bin/bash? odpada - ktos kto uruchamia basha jako powloke z /etc/passwd
 ma prawo oczekiwac ze bedzie dzialac z wszystkimi featurami, czyli
 uzupelnianiem, kolorkami i wogole.

nazwa na przykad /bin/chudy-bash i niech /bin/sh bdzie linkiem do
niego :)

  Ewentualnie drugie rozwizanie godzce wszystkich: link sh - bash oraz
  fabryczne skrypty jawnie uywajce kash :)
 1. kto mowi ze tutaj chodzi wylacznie o fabryczne skrypty?
 2. Skrypty s pisane z uwzgldnieniem posix sh, wiec musz korzysta z
/bin/sh. Dlaczego? Bo jak kto ma zsh/csh/tcsh/.. jako /bin/sh to mu
to te powinno dziaa. W sytuacji gdy bash jest inny - popraw
basha ;)

miaem na myli aby w pierwszej lini wpisywa #!/bin/ksh - wtedy /bin/sh
niech sobie bdzie linkiem do czego uytkownik tam chce.

A co do POSIX - kto w tym wtku wspomnia e skrypty PLDowe czasem
korzystaj ze specyfiki ksh, i podmiana linku moe powodowa jakie
awarie

bajcik
-- 
Krzysztof Garus [EMAIL PROTECTED]
  Stronka: http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/
   Serwis: http://gielda.linux.pl/ #GG 2065861

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: php4 apache-2.0.52-6 !

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 10:07:03AM +0200, Tomasz Buziak [uho] wrote:
 poldek install php4-4.3.9-0.2 --nodeps -N
 Przetwarzanie zalenoci...
 bd: php4-4.3.9-0.2 (w. php = 4.3.9-0.2) jest w konflicie z zainstalowanm
 apache-2.0.52-6 (php  5.0.2)
 Zaznaczono 1 pakiet do instalacji:
 I php4-4.3.9-0.2
 Do cignicia potrzeba okoo 45KB pakietw. Po rozpakowaniu okoo 30KB zostanie
 uytych.
 bd: 1 conflicts
 Wystpiy bdy podczas instalacji
 poldek
jak nie zadziala inaczej sciagnij paczke przez get i zainstaluj rpm-em z
--nodeps

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: DHCPd - shared network

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 09:51:53AM +0200, Piotr 'ares' Siwicki wrote:
 Witam,
 
 DHCPd umozliwia zdefiniowanie wielu podsieci z osobnymi bramami, maskami
 itd. poprzez uzycie shared-network net
 Moj problem jest nastepujacy. Uzytkownicy sieci, ktora administruje w
 zwiazku ze specyfika sieci sa pozamykani w podsieciach /30 i /29 i nie
 moga widziec sie ze soba inaczej jak tylko poprzez serwer.
 Zastanawiam sie jak wiele podsieci jednoczesnie ten demon bylby w stanie
 obsluzyc - w dokumentacji nie znalazlem nic na temat wytrzymalosci ;-)
 Moze ktos z was tez korzysta z tej opcji ?
 Potrzebuje na dzien dzisiejszy obsluzyc ponad 600 takich shared-network.
az tyle nie mam ;)
w tej chwili okolo 30 podsieci na jednym(no.. dwoch dhcp), poprzez
vlany. I zero problemow.

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 09:25:01AM +0200, Krzysztof Garus wrote:
  2. nie zniknie... nikt nie uywa pld dla marketingu. targetem pld s
 wiadomi mozliwoci i wad linuksa uytkownicy i administratorzy
 ktrzy j tworz.. dla siebie.
 
 PLD super, ale oprcz tego co w dystrybucji chc te uywa rzeczy z
 rzeczywistego wiata gdzie bywaj skrypty opatrzone /bin/sh a uywajce
 bajerw basha. Jak checkinstall tak mia - zawiadomiem autora i ten
 zareagowa. Ale jak UnrealTournament to ju tak dobrze nie jest.
bash skrypt_instalacyjny.sh
nie zadziaa?
pozatym - jest to darmowe oprogramowanie?
jezeli tak to podrzucaj linki tutaj albo na devel z prosba o
spaczkowanie. Moze akurat komus sie bedzie nudzilo.. ;)

  widzisz rnic? Choby w dugoci?
  Ona powoduje ze: 
  - ksh si uruchamia i bdzie uruchamia szybciej niz bash.
  - w razie uszkodzenia ktrej z tych bibliotek(np podczas nieudanego
upgradu) nie bdzie problemw z utrat kontroli nad powok
 
 A gdyby tak powyrzuca readline/history i ich zalene z basha i stworzy
 dodatkow lekk wersj? : Byby wilk syty i owca caa.
SOD #1
tylko jak chcesz go nazwac?
/bin/sh? odpada - jest to link do shella
/bin/bash? odpada - ktos kto uruchamia basha jako powloke z /etc/passwd
ma prawo oczekiwac ze bedzie dzialac z wszystkimi featurami, czyli
uzupelnianiem, kolorkami i wogole.

 Ewentualnie drugie rozwizanie godzce wszystkich: link sh - bash oraz
 fabryczne skrypty jawnie uywajce kash :)
1. kto mowi ze tutaj chodzi wylacznie o fabryczne skrypty?
2. Skrypty s pisane z uwzgldnieniem posix sh, wiec musz korzysta z
   /bin/sh. Dlaczego? Bo jak kto ma zsh/csh/tcsh/.. jako /bin/sh to mu
   to te powinno dziaa. W sytuacji gdy bash jest inny - popraw
   basha ;)

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: SATA-RAID na czym?

2004-10-13 Wątek wscislowski
Dnia 2004-10-13 11:14, Uytkownik SP napisa:
Jak kogo interesuje to mog podesa artyku (pdf) o 'podkrcaniu'
wydajnoci kontrolerw 3Ware na kernelu 2.4.x
Ja poprosz :)
wscislowski (at) ramiko.pl
Pozdrawiam!
Bocian

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: php4 apache-2.0.52-6 !

2004-10-13 Wątek Tomasz Buziak [uho]
Cytowanie The Undefined [EMAIL PROTECTED]:

 jak nie zadziala inaczej sciagnij paczke przez get i zainstaluj rpm-em z
 --nodeps

thx, dziala!

--
Tomasz Buziak, pozdrawiam ...
# cd /pub  more beer


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 12:57:47PM +0200, Krzysztof Garus wrote:
   PLD super, ale oprcz tego co w dystrybucji chc te uywa rzeczy z
   rzeczywistego wiata gdzie bywaj skrypty opatrzone /bin/sh a uywajce
   bajerw basha. Jak checkinstall tak mia - zawiadomiem autora i ten
   zareagowa. Ale jak UnrealTournament to ju tak dobrze nie jest.
  bash skrypt_instalacyjny.sh
  nie zadziaa?
 
 skrypt moe by wywoany z innego skryptu
hm.. no to poprawic oba ;)

   A gdyby tak powyrzuca readline/history i ich zalene z basha i stworzy
   dodatkow lekk wersj? : Byby wilk syty i owca caa.
  SOD #1
  tylko jak chcesz go nazwac?
  /bin/sh? odpada - jest to link do shella
  /bin/bash? odpada - ktos kto uruchamia basha jako powloke z /etc/passwd
  ma prawo oczekiwac ze bedzie dzialac z wszystkimi featurami, czyli
  uzupelnianiem, kolorkami i wogole.
 
 nazwa na przykad /bin/chudy-bash 
ok, czekamy na paczke/diffa

 i niech /bin/sh bdzie linkiem do niego :)
nie, ja chce zeby /bin/sh to byl link na ksh
ktos chce zeby to byl link na zsh...

   Ewentualnie drugie rozwizanie godzce wszystkich: link sh - bash oraz
   fabryczne skrypty jawnie uywajce kash :)
  1. kto mowi ze tutaj chodzi wylacznie o fabryczne skrypty?
  2. Skrypty s pisane z uwzgldnieniem posix sh, wiec musz korzysta z
 /bin/sh. Dlaczego? Bo jak kto ma zsh/csh/tcsh/.. jako /bin/sh to mu
 to te powinno dziaa. W sytuacji gdy bash jest inny - popraw
 basha ;)
 
 miaem na myli aby w pierwszej lini wpisywa #!/bin/ksh - wtedy /bin/sh
nie, dlaczego?
ja chce zeby sie wykonywaly przez zsh.
i co? ;)

 niech sobie bdzie linkiem do czego uytkownik tam chce.
 A co do POSIX - kto w tym wtku wspomnia e skrypty PLDowe czasem
 korzystaj ze specyfiki ksh, i podmiana linku moe powodowa jakie
 awarie
nie korzystaja z specyfiki ksh. A jezeli korzystaja zglos to jako blad.
Skrypty PLD powinny korzystac z specyfiki posix sh.

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek jerzy szczudowski
The Undefined wrote:
  miaem na myli aby w pierwszej lini wpisywa #!/bin/ksh - wtedy /bin/sh
 nie, dlaczego?
 ja chce zeby sie wykonywaly przez zsh.
 i co? ;)

W takim razie (hipotetyczny) instalator powinien zapyta co ma by
domylnie podpite pod /bin/sh, z informacj, e jeeli to nie bdzie
bash, to cz rzeczy spoza dystrybucji nie bdzie dziaa.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: [OT] kontroler ITE IT8212F

2004-10-13 Wątek Marteen
jedyna dobra rzecz tego ite to to ze zglasza sie jako urzadzenie sdx
natomiast kontrolore na SIL;u zglaszal mi sie jako hdx

pozdr

m.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek jerzy szczudowski
jerzy szczudowski wrote:
   miaem na myli aby w pierwszej lini wpisywa #!/bin/ksh - wtedy /bin/sh
  nie, dlaczego?
  ja chce zeby sie wykonywaly przez zsh.
  i co? ;)
 
 W takim razie (hipotetyczny) instalator powinien zapyta co ma by
 domylnie podpite pod /bin/sh, z informacj, e jeeli to nie bdzie
 bash, to cz rzeczy spoza dystrybucji nie bdzie dziaa.

Albo jeszcze lepiej:
w skryptach startowych wstawi #!/bin/pld-sh :)


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 01:57:00PM +0200, jerzy szczudowski wrote:
  nie, dlaczego?
  ja chce zeby sie wykonywaly przez zsh.
  i co? ;)
 
 W takim razie (hipotetyczny) instalator powinien zapyta co ma by
 domylnie podpite pod /bin/sh, z informacj, e jeeli to nie bdzie
 bash, to cz rzeczy spoza dystrybucji nie bdzie dziaa.
jeeli co nie dziaa to znaczy e jest niepoprawne i naley to
poprawi.
a nie ukrywa bdy.

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Piotr Szymaski
Hi,
Fryderyk Dziarmagowski (Wednesday 13 of October 2004 00:21):
  troll ju nakarmiony ;)
Minelo 12h prawie, juz jestem znowu glodny.
-- 
Piotr Szymaski [EMAIL PROTECTED]
CS student at Faculty of Fundamental Problems of Technology, 
Wroclaw University of technology, Poland
ROTFL: http://zyciewiki.7thguard.net/index.php/Napoje/Alkohol/Piwo

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek jerzy szczudowski
The Undefined wrote:
 On Wed, Oct 13, 2004 at 01:57:00PM +0200, jerzy szczudowski wrote:
   nie, dlaczego?
   ja chce zeby sie wykonywaly przez zsh.
   i co? ;)
  
  W takim razie (hipotetyczny) instalator powinien zapyta co ma by
  domylnie podpite pod /bin/sh, z informacj, e jeeli to nie bdzie
  bash, to cz rzeczy spoza dystrybucji nie bdzie dziaa.
 jeeli co nie dziaa to znaczy e jest niepoprawne i naley to
 poprawi.
 a nie ukrywa bdy.

Wiesz, napisz do Intela, e maj bd w skrypcie instalacyjnym. Jeeli
s to ludzie tak kulturalni jak developerzy PLD, to pewnie odpisz:
bredzisz. w skryptach instalacyjnych musi by /bin/sh poniewa s one
zgodne z /bin/sh.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek jerzy szczudowski
The Undefined wrote:
  Albo jeszcze lepiej:
  w skryptach startowych wstawi #!/bin/pld-sh :)
 bredzisz.
 w skryptach startowych musi by /bin/sh poniewa s one zgodne z /bin/sh

I wtedy wszyscy na okoo bd mia si z PLD, e ma skrypty niezgodne
z posix. To by dopiero byo.


 co najwyej zrb sobie linka do /bin/non-pld-sh, i go uywaj w skryptach
 niezgodnych z posix sh ;)

Jak wstawi w skrypcie: #!/bin/posix-sh to te powiesz, e posix-sh
jest niezgodne z posix sh? :P


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Plik w formacie djvu.

2004-10-13 Wątek Dariusz Laskowski
Dzisiaj pierwszy raz w yciu zetknem si z plikiem w formacie
_djvu_ (tzn. jeszcze go nie mam - dopiero ma do mnie dotrze)
i bd chcia go obejrze. Na razie widz w poldku, e jest plugin
do Mozilli (mozilla-plugin-djvulibre) i jaki djvulibre-djview
(ten drugi akurat odpada, bo wymaga qt), a pytanie mam takie:
czy kto moe wie czym to jeszcze bd mg obejrze
(oprcz tych dwu co wymieniem)?

PS: NTG? :-) Ale ja pytam o pakiety dostpne w PLD.

-- 
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl Dzisiaj przyjd do mnie koledzy z kalkulatorami...
  Bdziemy razem logarytmowa... i rniczkowa...
 Jarek Dbrowski

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Michal Chruszcz
It seems like on Wednesday 13 of October 2004 13:57, jerzy szczudowski 
typed:
  nie, dlaczego?
  ja chce zeby sie wykonywaly przez zsh.
  i co? ;)

 W takim razie (hipotetyczny) instalator powinien zapyta co ma by
 domylnie podpite pod /bin/sh, z informacj, e jeeli to nie bdzie
 bash, to cz rzeczy spoza dystrybucji nie bdzie dziaa.

We Ty si puknij w gow... Dlaczego przez uomno wierprogramistw my 
(jako developerzy PLD) mamy stwarza sobie nowe problemy?
-- 
_
-=- Michal Chruszcz -=- Seen at http://prox.pl/~troll/gallery.php -=-
To follow the path: look to the master, follow the master,
 walk with the master, see through the master, become the master.

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski

Zainstalowaem PLD na AMD 64. Zainstalowa si zainstalowao, ale dalej
jest gorzej. Kernel 2.6.8-3.4 wywala si od razu podczas startu, na
pocztku skryptw startowych. Kernel 2.6.7-3 przeywa start, ale pada na
uruchamianiu poczenia sieciowego przez Neostrad:  przeywa hotplug
start, przeywa (rczne) eaglectrl -d ale pada po ifup ppp0 (kiedy
pozwalam skryptom startowym adowa wszystko przy bootowaniu, efekt jest
ten sam).

Na 32 bitowej instalacji sprzt dziaa *w miar* stabilnie (czasami jest 
jaki oops, ale sporadycznie. Pierwszym podejrzanym jest oczywicie 
procesor/pami. CPU si nie grzeje (wg pyty), a pamie... prbowaem 
testowa j memtest86 ... nie dziaa (tzn. widz prawie pusty niebieski 
ekran). Memtester testuje pami w userspace, wic caej nie przeleciaem, 
ale test 700 MB (z 1GB) niczego nie wykaza. Dodam, e puszczaem ju 
numeryk na tym CPU (floating point, troch oblicze na duej macierzy i 
jej diagonalizacja) i nie miaem dziwnych rezultatw. Mam wraenie, e 
oopsy pojawiaj si przy wikszych operacjach dyskowych. Z ciekawych 
obserwacji, buffer overflow w gnuplocie (popracuj nad tym na innej 
maszynie z athlonem, moe to po prostu bug w programie).

1. jakie kernele wam *dobrze* dziaaj na AMD 64? na jakim sprzcie?
2. czy kto uruchomi Neostrad na tym?
3. czy kto mia jakie problemy z USB?

W razie pyta o mj sprzt: AMD 64 3000+, Gigabyte K8NS-Pro, 1 GB TwinMos 
CL 2.5 DDR400.

-- 
Roman Werpachowski
 /==\
 | http://www.cft.edu.pl/~roman |
 \==/

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Artur Flinta
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 16:34 +0200, Roman Werpachowski
napisa(a):
 W razie pyta o mj sprzt: AMD 64 3000+, Gigabyte K8NS-Pro, 1 GB TwinMos 

 CL 2.5 DDR400.

Pyty Gigabyte rednio si lubi z TwinMosami - wiem to ze swojego
podwrka, lepiej biegaj pamitki Hynix lub Kingston :)

Artur

-- 
Kady problem ma swoje rozwizanie, 
jeeli nie ma rozwizania to nie ma problemu.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


PLD 1.0

2004-10-13 Wątek dariusz krzempek
Witajcie,

 Mj system to PLD1.0 ze skompilowanym jdrem 2.4.26 oraz nowym iptables.
Wszystko chodzi prawie idealnie ale... jest jedno ale :/

Sytuacja jak nastpuje:

skrypt ktry wykonuje mase rzeczy i uruchamia inne skrypty (norma), odpalam w 
crontabie.
W tym skrypcie s uruchamiane inne skrpty ktre co tam robi...
Problem jest w tym e jedne si adnie wykonaj a inne nie.
Co ciekawe, jeeli np. usun jeden z tych skryptw ktre nie dziaaj to zaczyna 
dziaa jaki inny ktry nie dziaa wczeniej. Cuda na kiju mog si schowa. eby 
byo ciekawiej to prawa, grupa itp. s takie same dla wszystkich uruchamianych 
skryptw. Prbowaem kady skrypt uruchamia na wasnej powoce przez: /bin/bash 
/tutaj/moj/skrypt - niestety to nic nie daje.

Czy kto ma jaki pomys gdzie tutaj tkwi problem? Ja zaczynam siwie a oparem swoj 
prac dyplomow wanie o dstrybucj PLD i nie chcia bym na za pi dwunasta zmienia 
dystrybucji ... :///

skrpty o ktre nie chc startowa uruchomione rcznie ./skrypt dziaaj bez zastrzee.

Pomcie prosz!

Dariusz Krzempek


--
Startuj z INTERIA.PL!!!  http://link.interia.pl/f1837


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD 1.0

2004-10-13 Wątek Lukasz B
Uytkownik dariusz krzempek napisa:
Witajcie,
 

...
Czy kto ma jaki pomys gdzie tutaj tkwi problem? Ja zaczynam siwie a oparem swoj prac dyplomow wanie o 
dstrybucj PLD i nie chcia bym na za pi dwunasta zmienia dystrybucji ... :///
skrpty o ktre nie chc startowa uruchomione rcznie ./skrypt dziaaj bez zastrzee.
 

nie wiem, czy ma zwiazek, ale ja zawsze dla pewnosci zawsze
'service crond restart' (w RA nie ma service, zatem 
'/etc/rc.d/init.d/crond restart')

poza tym cron zawsza wysyla maila z powiadomieniem, co dany skrypt 
wyrzucil na stdout,
dla pewnosci sprawdz /var/log/cron, czy sie wykonalo wogole.

lukasz
___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: GNOME 2.8 i regulacja glosnosci z klawiatury

2004-10-13 Wątek Tomasz Witek
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 10:15 +0200, Artur Flinta napisa(a):
 Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 10:00 +0200, Fryderyk Dziarmagowski
 napisa(a):
  uh, u mnie dziaa (logitech internet co tam), z tego co pamitam to
  nigdy nie miaem problemw.
 
 Ja te mam jakiego wirelessowego logitecha z penym multimedialnym
 wypasem, dziaao w 2.6.x, potem przestao, nie wiem tylko czy przestao
 jeszcze w 2.6.x czy ju 2.7.x, w kadym razie w 2.8.x nie bangla, ale ,
 ze ostatnio mi nawet splash screen gnome przesta znika po starcie

mi znika po 5 minutach.
Zrobilo sie to po przejsciu z 2.4 na  2.4.
Po skasowaniu wszystkiego w .gnome* itd zwrocilo do normy.




___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


cdrom po ntfs

2004-10-13 Wątek Grzegorz Konopko
Nie wiem co robie zle ale nie widze plikw w zamontowanym cdromie 
eksportowanym po ntfs. Wyeksportowalem caly katalog, zamontowalem cdrom ale 
zawarto jego na zdalnej maszynce jest pusta. Exportowalem caly katalog /mnt 
i pliki ktre byly w /mnt sa widocze ale zawartosc zamontowanego cdromu 
w /mnt/cdrom jest pusta.
O co moze chodzi przy eksportowaniu cdromu po ntfs?

montuje z flagami: ro,user,noauto,hard,intr


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski
On Wed, 13 Oct 2004, Artur Flinta wrote:

 Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 16:34 +0200, Roman Werpachowski
 napisa(a):
  W razie pyta o mj sprzt: AMD 64 3000+, Gigabyte K8NS-Pro, 1 GB TwinMos 
 
  CL 2.5 DDR400.
 
 Pyty Gigabyte rednio si lubi z TwinMosami - wiem to ze swojego
 podwrka, lepiej biegaj pamitki Hynix lub Kingston :)

OK, ale czemu 32bit kernel dziaa, a 64bit nie?

-- 
Roman Werpachowski
 /==\
 | http://www.cft.edu.pl/~roman |
 \==/

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: BIND 9 na FC2

2004-10-13 Wątek Grzegorz Konopko
Dnia roda, 13 padziernika 2004 18:30, havner napisa:
 On Wed, Oct 13, 2004 at 06:39:38AM +0200, Dariusz Laskowski wrote:
  On Wed, 13 October 2004 02:00:19 +0200, havner wrote:
  
   Ze na PLD by to dzialalo ?
  
   Niekoniecznie. 9.3.0 na PLD nie do konca dziala :) Ale 9.2.x owszem
  
   Moglbym wiedziec w takim razie czemu tego nie zglaszasz
  
  Bo nie ma sensu? Taki np. gtktalog by zgaszany na pld-devel-pl
  ju w maju, a teraz jest padziernik. I co? I nic. To po pierwsze.
 
 Gtkatalog to nie dziala sam z siebie. Co ja mam zrobic? bugzilla
 gtkal=taloga jest dobrym miejscem na zglaszanie bledow, nie grupy pld.
 

Byla kiedys o tym mowa, podobno to wina naszego gtk po ktrym tam upgrade z 
kolei przesta dziaac. Uzywam od czasu do czasu z chroota z innego distro i 
dziala tam bez problemu.

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek havner
On Wed, Oct 13, 2004 at 06:21:50AM +0200, Dariusz Laskowski wrote:
 On Wed, 13 October 2004 02:28:10 +0200, havner wrote:
 
  Partacze, idioci, ciemniacze...
 
  Powstrzymaj dzieciaku swoje slownictwo w stosunku do ludzi ktorych
  nie znasz i ktorzy prawdopodobnie nie sa temu bezposrednio winni
 
 OK. To powyej byo o wydawcach Linux+. To poniej napisae Ty
 o artykuach w Chip Special Linux:
 
  Bande (mimo wszystko) nieprofesjonalistow, ktorzy chca sie utrzymac
  na rynko starajac sie nieudolnie zabierac za pisanie o czym o czy
  nie maja wielkiego pojecia (niejednokrotnie to potwierdzajac),
 
 A teraz pobierz sobie pliki:
 
 ftp://extern.vogel.pl/spis_tresci/2000-2003.zip
 ftp://extern.vogel.pl/spis_tresci/2004.zip
 
 Przejyj nazwiska autorw artykuw i powtrz jeszcze raz powysz
 formuk Dzieciaku..., ale tym razem patrz w lustro.

Cytuje: To powyej byo o wydawcach Linux+. To poniej napisae Ty o
artykuach w Chip Special Linux:. Twoja powyzsza wypowiedz nia ma
najmniejszego sensu, jako ze nie powiedzialem _nic_ o kulturze wydawcow
z chip'a ani o tresci merytorycznej L+. Wiec nie wmawiaj mi, ze mam
rowno jechac po obu gazetach albo wcale (jak to napisales ponizej) bo w
zaden sposob nie porownywalem tych gazet. Opisalem tylko dwa rozne
aspekty z jakimi sie spotkalem. Nieprofesjonalizm i brak wiedzy
redaktorow chipa i uczciwe zachowanie p. Krawczyka. To ze do obu gazet
pisaly te same osoby nie ma tu absolutnie _NIC_ do rzeczy. Nie nauczyli
Cie czytac tekstu ze zrozumieniem?

  bo wstydze sie, ze tacy ludzie PLD uzywaja...
 
 Szok. Szczyt hipokryzji. :-O Jeszcze raz: spjrz w lustro.

Dobrze rozumiesz znaczenie tego slowa?
hipokryzja  I, DCMs. ~zji, blm
obuda, dwulicowo, nieszczero, udawanie

??? Co ma wspolnego z hipokryzja fakt, ze wstydze sie, ze tacy ludzie
PLD uzywaja...?

  (w wiekszosci winna jest tlocznia)
 
 Na przykad, ale pod warunkiem, e takie nieszczcie przyday si Linux+,
 bo gdyby chodzio o Chip Special Linux, to inaczej by zapiewa, co? :-

Insyunacje i prowokacja. W przeciwienstwie do Ciebie stac mnie jeszcze
na obiektywny osad sytuacji (tego obiektywizmem bym nie nazwal:
Partacze, idioci, ciemniacze..., lepiej od razu wyzwac ludzi niz
zastanowic sie ze nikt Ci nie chcial zrobic na zlosc i fakt zepsucia
tych plytek nie musi byc wina redakcji)

 A z kol. Krawczykiem mi tu nie wyjedaj, bo wtedy On jeszcze
 nie by redaktorem w Linux+. [1]

A co to ma do rzeczy??

 Osob, ktra wtedy zachowaa si
 _bardzo przyzwoicie_ by A. Skura, ale z tego co da do zrozumienia
 na pcol, to to co prbowa tam robi, to czsto byo bicie gow
 w mur. Zamiast wic gupio si ciska zacznij myle i jed rwno,
 po obu czasopismach, albo wcale.

Na to odpowiedzialem powyzej

 [1] Zreszt naucz si moe odrnia _autorw_, _redakcj_ i _wydawc_, OK?
 Poszukaj, to znajdziesz nazwiska tych samych osb, ktre pisay
 i tu i tu. Pisay dobrze. I co? Kto piszc kompetentnie w L+ jest
 Twoim zdaniem OK? A gdy ta sama osoba pisze artyku w CSL, to ju
 jest band nieprofesjonalistw? Wicej konsekwencji ycz.

Czy ja kurwa napisalem COKOLWIEK a propos merytorycznej zawartosci L+?
Skad Ty sie urwales?? Czytaj co sie do Ciebie a nie wymyslaj sobie
jakies farmazony tylko po to by moc sie odegrac.

-- 
RegardsHavner  {jid,mail}:havner(at)pld-linux.org
PLD developer  PLD 2.0 release manager http://www.pld-linux.org
PLD LiveCD author http://livecd.pld-linux.org
   Quis custodiet ipsos custodes?

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Miro Ziemski
Uytkownik Artur Flinta napisa:
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 16:34 +0200, Roman Werpachowski
napisa(a):
W razie pyta o mj sprzt: AMD 64 3000+, Gigabyte K8NS-Pro, 1 GB TwinMos 

Pyty Gigabyte rednio si lubi z TwinMosami - wiem to ze swojego
podwrka, lepiej biegaj pamitki Hynix lub Kingston :)
Mam inne dowiadczenia. Nie dysponuj co prawda AMD64, ale na pycie
Gigabyte GA-7VT880 i jeszcze 3 innych, ktry oznacze teraz nie pomn
TwinMosy chodz bez adnych problemw.
--
Pozdrawiam
Miro Ziemski
___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek DoubleX
Dobra, tak nawiasem pogubiuem si :P
To mam uywa jako powoki /sh czy /bash??
Tylko nie krzyczcie, nowy jestem i rnicy nie znam
a z przyzwyczajenia z innych distro ustawiem wszdzie
tzn. ZU i SU/bin/bash/. Czy moe na desktopie nie stanowi to rnicy?
___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Artur Flinta
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 19:15 +0200, Miro Ziemski napisa(a):
 Mam inne dowiadczenia. Nie dysponuj co prawda AMD64, ale na pycie
 Gigabyte GA-7VT880 i jeszcze 3 innych, ktry oznacze teraz nie pomn
 TwinMosy chodz bez adnych problemw.

Problem w tym, e Ty testowae to na 3 pytach, dajmy na to z 3 - 4
prockami, ja mam za sob testy na kilkudziesiciu modelach i
dowiadczenie ze sprzedanych kilkuset tysicy :) Dlatego o tym
wspomniaem, nie pisz, e TwinMos nie dziaa wcale, tylko, e nie
zawsze, i bezpieczniej robi to z pamitkami Hynix albo Kingstone.

Artur

-- 
Zawsze kiedy jest problem, jest jakie rozwizanie;
 zatem jeli nie ma rozwizania, nie ma problemu.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Artur Flinta
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 18:33 +0200, Roman Werpachowski
napisa(a):
 On Wed, 13 Oct 2004, Artur Flinta wrote:
 
  Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 16:34 +0200, Roman Werpachowski
  napisa(a):
   W razie pyta o mj sprzt: AMD 64 3000+, Gigabyte K8NS-Pro, 1 GB TwinMos 
  
   CL 2.5 DDR400.
  
  Pyty Gigabyte rednio si lubi z TwinMosami - wiem to ze swojego
  podwrka, lepiej biegaj pamitki Hynix lub Kingston :)
 
 OK, ale czemu 32bit kernel dziaa, a 64bit nie?

Zdaje si, ze pisae, e memtest te si sypa, to przecie 32 bit
aplikacja bya.

Artur

-- 
Zawsze kiedy jest problem, jest jakie rozwizanie;
 zatem jeli nie ma rozwizania, nie ma problemu.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: cdrom po ntfs

2004-10-13 Wątek Krzysztof Królikowski
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 18:22 +0200, Grzegorz Konopko napisa
(a):
 O co moze chodzi przy eksportowaniu cdromu po ntfs?
 
wanie...? Jak si exportuje cd-rom po ntfs???

 montuje z flagami: ro,user,noauto,hard,intr
 
hm... ZTCW to cdrom powinno si montowa ustawiajc filesystem
iso9660 ;)

-- 
Krzysztof Krlikowski krolik (at) pld-linux (dot) org
PLD Linux Documentation Team
URL: http://PL.Docs.PLD-Linux.org
nic-hdl: KK19-6BONE


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: SATA-RAID na czym?

2004-10-13 Wątek Krzysztof Taraszka
Dnia wtorek, 12 padziernika 2004 19:16, Marcin Bohosiewicz napisa:

 Mnie w tej chwili 9500 dziala na Ra+2.4.20+sterownik z plytki.
 Tyle, ze to oznacza klopot przy instalacji - potrzeba rescuecd
 i dyskietki z przygotowanym moduem, a nie zwyklej bootkietki.

a sterownik w CVSie jest ? czy moze jakis non-GPL ?

-- 
Krzysztof Taraszka   ([EMAIL PROTECTED])
http://cyborg.kernel.pl/~dzimi/
http://dzimi.jogger.pl/

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: SATA-RAID na czym?

2004-10-13 Wątek Grzegorz Siehie

Jak kogo interesuje to mog podesa artyku (pdf) o 'podkrcaniu'
wydajnoci kontrolerw 3Ware na kernelu 2.4.x
ja te prosibym! :)
gs malpeczka cairo kropcia pl
pozdrawiam
--
Grzegorz Siehie

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek jerzy szczudowski
DoubleX wrote:
 tzn. ZU i SU/bin/bash/. Czy moe na desktopie nie 
 stanowi to rnicy?

A widzisz jak rnic? Jak nie, to masz odpowied.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


PHP5 i MySQL

2004-10-13 Wątek ukasz Marciniak
Witam,
Jak zmusi php5 do pracy z mysql-em?
Dostaj:
*Fatal error*: Call to undefined function mysql_connect() in ...
Czytam i czytam na googlach i nic z tego nie wynika. Prosz, pomcie!!!
ukasz
___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Fryderyk Dziarmagowski
--- Piotr Szymaski [EMAIL PROTECTED] wrote:

 Hi,
 Fryderyk Dziarmagowski (Wednesday 13 of October 2004 00:21):
   troll ju nakarmiony ;)
 Minelo 12h prawie, juz jestem znowu glodny.

nie pal tyle to gd si zmniejszy ;P

-- 
Fryderyk Dziarmagowski

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


zmiana partycji z systemem

2004-10-13 Wątek Krystian T
Hej
Czy dobrze myl, e jak zmieni partycj z systemem z hda8 na hda6
(poprzez usunicie wczeniejszych) to po zmianach w fstab i grubie
powinno wszystko dziaa?
-- 
Pozdrawiam
Krystian T

errare humanum est...


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek DoubleX
Dnia Wed, 13 Oct 2004 20:23:58 +0200, jerzy szczudowski  
[EMAIL PROTECTED] napisa:

DoubleX wrote:
tzn. ZU i SU/bin/bash/. Czy moe na desktopie nie
stanowi to rnicy?
A widzisz jak rnic? Jak nie, to masz odpowied.
Heh, dziki tak mylaem...

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PHP5 i MySQL

2004-10-13 Wątek Piotr Szymaski
Hi,
ukasz Marciniak (Wednesday 13 of October 2004 21:00):
 Tak mylaem, ale mi nie dziaa.
Sprawdz sciezke do modulow.
-- 
Piotr Szymaski [EMAIL PROTECTED]
CS student at Faculty of Fundamental Problems of Technology, 
Wroclaw University of technology, Poland
ROTFL: http://zyciewiki.7thguard.net/index.php/Napoje/Alkohol/Piwo

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PHP5 i MySQL

2004-10-13 Wątek Robert 'dzeus' Grauenis
(Wed, 13 Oct 2004 20:42:21 +0200) ukasz Marciniak [EMAIL PROTECTED]:

 Witam,
 
 Jak zmusi php5 do pracy z mysql-em?
 Dostaj:
 *Fatal error*: Call to undefined function mysql_connect() in ...
 
 Czytam i czytam na googlach i nic z tego nie wynika. Prosz, pomcie!!!
 ukasz

hmm, poldek -i php-mysql?

-- 
Robert 'dzeus' Grauenis
LRU #291194  PLD Linux User

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: zmiana partycji z systemem

2004-10-13 Wątek Lukasz Klimek
On Wed, 13 Oct 2004 20:44:13 +0200, Krystian T [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Hej
 Czy dobrze myl, e jak zmieni partycj z systemem z hda8 na hda6
 (poprzez usunicie wczeniejszych) to po zmianach w fstab i grubie
 powinno wszystko dziaa?

mniej-wicej dobrze

oczywicie zakadajc, e przeinstalujesz tego grub'a po zmianie. 

pzdr.
-- 
Lukasz Klimek :: http://casa.fajni.net
Szczecin Linux/Unix Users' Group
Among programmers, laziness is considered the highest art form, and 
we do our best to express our souls in this art.  (www.namesys.com)

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PHP5 i MySQL

2004-10-13 Wątek Robert 'dzeus' Grauenis
(Wed, 13 Oct 2004 21:00:43 +0200) ukasz Marciniak [EMAIL PROTECTED]:

 Jak zmusi php5 do pracy z mysql-em?
 Dostaj:
 *Fatal error*: Call to undefined function mysql_connect() in ...
 
 Czytam i czytam na googlach i nic z tego nie wynika. Prosz,
 pomcie!!!ukasz
 
 hmm, poldek -i php-mysql?
 
 Tak mylaem, ale mi nie dziaa.

Szukaj w php.ini:
extension_dir = ./ i zmie na extension_dir = /usr/lib/php

-- 
Robert 'dzeus' Grauenis
LRU #291194  PLD Linux User

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: SATA-RAID na czym?

2004-10-13 Wątek Pepe
On Wed, 13 Oct 2004 20:09:16 +0200
Krzysztof Taraszka [EMAIL PROTECTED] wrote:

 a sterownik w CVSie jest ? czy moze jakis non-GPL ?

Jest na GPL/LGPL a w naszym CVSie go nie ma, ale moesz sprbowa
moich wypocin
ftp://ftp.apollo.pl/pub/linux/PLD/Ra-2.4.26-6/SRPMS/[EMAIL PROTECTED]


-- 
Pepe

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: cdrom po ntfs

2004-10-13 Wątek Jarosaw Kamper
Dnia roda, 13 padziernika 2004 18:22, Grzegorz Konopko napisa:
 Nie wiem co robie zle ale nie widze plikw w zamontowanym cdromie
 eksportowanym po ntfs. Wyeksportowalem caly katalog, zamontowalem cdrom
 ale zawarto jego na zdalnej maszynce jest pusta. Exportowalem caly
 katalog /mnt i pliki ktre byly w /mnt sa widocze ale zawartosc
 zamontowanego cdromu w /mnt/cdrom jest pusta.
 O co moze chodzi przy eksportowaniu cdromu po ntfs?

ziew

[EMAIL PROTECTED] root]$ printf /mnt/cdrom/\t192.168.0.1(ro,sync)\n 
 /etc/exports

[EMAIL PROTECTED] root]$ exportfs -r

[EMAIL PROTECTED] root]$ ls -l /mnt/cdrom/
razem 12890
-r--r--r--   2 root root 9129056 2004-04-07 22:23 ARCHIVES.gz
-r--r--r--   2 root root  36 2004-04-07 17:17 autorun.inf
dr-xr-xr-x   3 root root4096 2004-04-07 22:32 boot
[...]

[EMAIL PROTECTED] root]$ ssh [EMAIL PROTECTED]
Password:
Last login: Wed Oct 13 20:39:52 2004
No mail.

[EMAIL PROTECTED] jack]$ su -
Password:

[EMAIL PROTECTED] root]$ mount 192.168.0.2:/mnt/cdrom /mnt/nfs/ -t nfs

[EMAIL PROTECTED] root]$ ls -l /mnt/nfs/
razem 12890
-r--r--r--2 root root  9129056 2004-04-07  ARCHIVES.gz
-r--r--r--2 root root   36 2004-04-07  autorun.inf
dr-xr-xr-x3 root root 4096 2004-04-07  boot
[...]

[EMAIL PROTECTED] root]$ grep 192.168 /etc/hosts|cut -f 1,3|head -2
192.168.0.1 pldmachine
192.168.0.2 pldworkstation

Pytania?

-- 
Jarosaw Kamper [EMAIL PROTECTED] http://jack.eu.org/

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: cdrom po ntfs

2004-10-13 Wątek Jarosaw Kamper
Dnia roda, 13 padziernika 2004 21:36, Jarosaw Kamper napisa:
 Dnia roda, 13 padziernika 2004 18:22, Grzegorz Konopko napisa:
  Nie wiem co robie zle ale nie widze plikw w zamontowanym cdromie
  eksportowanym po ntfs. Wyeksportowalem caly katalog, zamontowalem
  cdrom ale zawarto jego na zdalnej maszynce jest pusta. Exportowalem
  caly katalog /mnt i pliki ktre byly w /mnt sa widocze ale zawartosc
  zamontowanego cdromu w /mnt/cdrom jest pusta.
  O co moze chodzi przy eksportowaniu cdromu po ntfs?

 ziew
[...]
Przepraszam za te brednie (po czasie umkna mi istota, przemczenie) - 
dodaj opcj nohide (wg man 5 exports)

-- 
Jarosaw Kamper [EMAIL PROTECTED] http://jack.eu.org/

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: zmiana partycji z systemem

2004-10-13 Wątek Dariusz Laskowski
On Wed, 13 October 2004 20:44:13 +0200, Krystian T wrote:

 Czy dobrze myl, e jak zmieni partycj z systemem z hda8 na hda6
 (poprzez usunicie wczeniejszych) to po zmianach w fstab i grubie
 powinno wszystko dziaa?

Tak. Ja biegaem z systemem np. midzy hda1, hdd1 i hdd4, i edytowaem
tylko /etc/fstab i /boot/grub/menu.lst. Nawet gruba nie musiaem
reinstalowa, bo miaem go na hda i zawsze stamtd bootowaem system.

-- 
Dariusz LaskowskiPawe A. Fedoryski: Kady chce by pewny siebie.
darlas at post.pl S specjalne kursy pewnoci siebie.
   Wojciech Orliski: Ja bym si chtnie zapisa na kurs
  obniania pewnoci siebie.

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: php5

2004-10-13 Wątek Tomasz Grobelny
On Tuesday 12 of October 2004 14:21, Michal Felski wrote:
 Tomasz Grobelny wklepal:
  On Monday 11 of October 2004 00:30, Jarosaw Kamper wrote:
 Dnia niedziela, 10 padziernika 2004 23:34, Tomasz Grobelny napisa:
 po upgrade do apache-2.0.52-5 i php-5.0.2-2 nie dziaa stronka
 http://oldboy.oswiecenia.net/album.php (dostaj czyst stron). Co
 takiego mogo si zmieni w php5 e nagle ta strona jako jedyna
 (przynajmniej tyle na razie stwierdziem) przestaa dziaa? Gdzie w
 ogle mona szuka jaki logw php (w error logu apache'a nic ciekawego
 nie ma)?
 
 Zrb upgrade do php-5.0.2-3 i wszystko bdzie dziaa.
 
  Dalej nie dziaa:
  $ rpm -qa|grep php|sort

 wlacz sobie wyswietlanie bledow to zobaczysz co jest nie tak.
 np:
 ini_set(error_reporting, E_ALL);
 ini_set(display_errors, '1');
To akurat nie pomogo. Problem polega na tym e autor strony nazwa swoj 
zmienn $this. Przypisanie do tej zmiennej powodowao przerwanie (!) 
dziaania skryptu i wyjcie (najwyraniej) bez bdw (logiczny byby jaki 
warning).

Tomek

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: BIND 9 na FC2

2004-10-13 Wątek Dariusz Laskowski
On Wed, 13 October 2004 18:30:08 +0200, havner wrote:

 Taki np. Leafnode by w PLD popsuty przez kilka wersji, z xMule byo
 podobnie, teraz np. taki drobiazg jak Gcursor ma zepsuty *.desktop...

 Czy te paczki sa w jakis sposob krytyczne dla systemu? Nie wydaje mi
 sie.

No to wanie dlatego wanie napisaem to zdanie niej:

 To s takie drobiazgi, e wstyd zawraca gow,

-- 
Dariusz Laskowski  Gdyby nie religia, to dzi siedziaby
darlas at post.pl  w jamie z innymi kolegami o paskich
   czoach, jedzc odpadki po hienach.
 Moon

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: cdrom po ntfs

2004-10-13 Wątek Grzegorz Konopko
Dnia roda, 13 padziernika 2004 21:50, Jarosaw Kamper napisa:
 Dnia roda, 13 padziernika 2004 21:36, Jarosaw Kamper napisa:
  Dnia roda, 13 padziernika 2004 18:22, Grzegorz Konopko napisa:
   Nie wiem co robie zle ale nie widze plikw w zamontowanym cdromie
   eksportowanym po ntfs. Wyeksportowalem caly katalog, zamontowalem
   cdrom ale zawarto jego na zdalnej maszynce jest pusta. Exportowalem
   caly katalog /mnt i pliki ktre byly w /mnt sa widocze ale zawartosc
   zamontowanego cdromu w /mnt/cdrom jest pusta.
   O co moze chodzi przy eksportowaniu cdromu po ntfs?
 
  ziew
 [...]
 Przepraszam za te brednie (po czasie umkna mi istota, przemczenie) - 
 dodaj opcj nohide (wg man 5 exports)
 

Chyba nawet nie bedzie potrzebna opcja nohide ale potestuje.

Dziala tak jak napisales, poprostu nie dao si wyeksportowa caego 
katalogu /mnt a jedynie /mnt/cdrom.
To moze gdzies w dokumentacji i pisze ze export jest tylko jednego systemu 
plikw.

W kazdym razie dzieki za zainteresowanie.

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski
On Wed, 13 Oct 2004, Artur Flinta wrote:

 Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 18:33 +0200, Roman Werpachowski
 napisa(a):
  On Wed, 13 Oct 2004, Artur Flinta wrote:
  
   Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 16:34 +0200, Roman Werpachowski
   napisa(a):
W razie pyta o mj sprzt: AMD 64 3000+, Gigabyte K8NS-Pro, 1 GB TwinMos 
   
CL 2.5 DDR400.
   
   Pyty Gigabyte rednio si lubi z TwinMosami - wiem to ze swojego
   podwrka, lepiej biegaj pamitki Hynix lub Kingston :)
  
  OK, ale czemu 32bit kernel dziaa, a 64bit nie?
 
 Zdaje si, ze pisae, e memtest te si sypa, to przecie 32 bit
 aplikacja bya.

No tak. Ale w trakcie dziaania systemu (prawie) wszystko OK.

-- 
Roman Werpachowski
 /==\
 | http://www.cft.edu.pl/~roman |
 \==/

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Oczywicie chodzilo o nfs.

2004-10-13 Wątek Grzegorz Konopko
Dnia roda, 13 padziernika 2004 20:10, Krzysztof Krlikowski napisa:
 Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 18:22 +0200, Grzegorz Konopko napisa
 (a):
  O co moze chodzi przy eksportowaniu cdromu po ntfs?
  
 wanie...? Jak si exportuje cd-rom po ntfs???
 
  montuje z flagami: ro,user,noauto,hard,intr
  
 hm... ZTCW to cdrom powinno si montowa ustawiajc filesystem
 iso9660 ;)
 

Zdarza sie pomyli. Oczywicie nfs.

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Dariusz Laskowski
On Wed, 13 October 2004 18:53:26 +0200, havner wrote:

 Szok. Szczyt hipokryzji. :-O

 Dobrze rozumiesz znaczenie tego slowa?

Doskonale.

 hipokryzja  I, DCMs. ~zji, blm
 obuda, dwulicowo, nieszczero, udawanie

[...]

 Czytaj co sie do Ciebie a nie wymyslaj sobie
 jakies farmazony tylko po to by moc sie odegrac.

Buuu... Mylenie w kategoriach odegrania si? :- Dno!

-- 
Dariusz Laskowski
darlas at post.plOdnosz wraenie, e w Twoich artykuach
 kryje si alternatywna tre: I want plonk.
   fEnIo


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Krystian T
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 19:16 +0200, DoubleX napisa(a):
 Dobra, tak nawiasem pogubiuem si :P
 To mam uywa jako powoki /sh czy /bash??
 Tylko nie krzyczcie, nowy jestem i rnicy nie znam
 a z przyzwyczajenia z innych distro ustawiem wszdzie
 tzn. ZU i SU/bin/bash/. Czy moe na desktopie nie stanowi to rnicy?
 
Opierajc si na przedpiscach

zamiany linku /bin/sh - /bin/ksh NIE zaleca si
w /etc/passwd nie ma przeciwskaza

-- 
Pozdrawiam
Krystian T

errare humanum est...


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Krystian T
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 16:00 +0200, jerzy szczudowski
napisa(a):
 The Undefined wrote:
   Albo jeszcze lepiej:
   w skryptach startowych wstawi #!/bin/pld-sh :)
  bredzisz.
  w skryptach startowych musi by /bin/sh poniewa s one zgodne z /bin/sh
 
 I wtedy wszyscy na okoo bd mia si z PLD, e ma skrypty niezgodne
 z posix. To by dopiero byo.
 
Ja to zrozumiaem tak, e skrypty pld wanie S ZGODNE Z POSIX i
dlatego nie zaleca si zmiany linku /bin/sh z ksh na bash

Z caej dyskusji wynika, e skrypty z #!/bin/sh powinny by zgodne z
posix i dziaa w pld. Jeli nie dziaaj (bo zawieraj jakie niezgodne
z posix specyficzne dla basha elementy) to przed spakietowaniem naley
je doprowadzi do zgodnoci z posix lub zmieni pierwsz linijk na
#!/bin/bash
-- 
Pozdrawiam
Krystian T

errare humanum est...


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Krystian T
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 01:17 +0200, The Undefined napisa(a):
[...]
 owszem.
 i s firmy ktre zarabiaj.
 co wicej - 3/4 ludzi pracujcych nad pld w ten sposb zarabia...
 Moe nie bezporednio, ale napewno w jaki sposb porednio.
 A wikszo z tych co nie zarabia - po prostu si uczy, by w przyszoci
 mc zarabia.
BTW jest moe jaka lista instytucji i firm, ktre uywaj pld? Co w
rodzaju referencji, do pokazania szefowi (osobie decydujcej o tym co w
firmie ma by): O prosz - Oni tego uywaj to moe i u nas warto si
tym zainteresowa
-- 
Pozdrawiam
Krystian T

errare humanum est...


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek jerzy szczudowski
Krystian T wrote:
   bredzisz.
   w skryptach startowych musi by /bin/sh poniewa s one zgodne z /bin/sh
  
  I wtedy wszyscy na okoo bd mia si z PLD, e ma skrypty niezgodne
  z posix. To by dopiero byo.
  
 Ja to zrozumiaem tak, e skrypty pld wanie S ZGODNE Z POSIX i
 dlatego nie zaleca si zmiany linku /bin/sh z ksh na bash

A jak ci powiem, e bash jest zgodny z POSIX, to jak to teraz rozumiesz?


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Adam Gapiski
Osbka znana jako jerzy szczudowski, wystukaa:
 Krystian T wrote:
bredzisz.
w skryptach startowych musi by /bin/sh poniewa s one zgodne z
/bin/sh
  
   I wtedy wszyscy na okoo bd mia si z PLD, e ma skrypty
   niezgodne z posix. To by dopiero byo.
 
  Ja to zrozumiaem tak, e skrypty pld wanie S ZGODNE Z POSIX i
  dlatego nie zaleca si zmiany linku /bin/sh z ksh na bash

 A jak ci powiem, e bash jest zgodny z POSIX, to jak to teraz rozumiesz?

e PLDowe skrypty bez problemu dziaaj pod bashem. Ale bashowe skrypty ju 
nie musz mie 100% zgodnoci - zgadza si?

pozdrawiam
-- 
Adam Gapiski : adas-news (at) artikon (dot) one (dot) pl
Na pytanie *Ktra godzina?* chciaem zainstalowa rdate... (/me 18.05.2004)

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Jacek Rzsista
Dnia roda, 13 padziernika 2004 22:32, Krystian T napisa:
 Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 01:17 +0200, The Undefined napisa(a):
 [...]

  owszem.
  i s firmy ktre zarabiaj.
  co wicej - 3/4 ludzi pracujcych nad pld w ten sposb zarabia...
  Moe nie bezporednio, ale napewno w jaki sposb porednio.
  A wikszo z tych co nie zarabia - po prostu si uczy, by w przyszoci
  mc zarabia.

 BTW jest moe jaka lista instytucji i firm, ktre uywaj pld? Co w
 rodzaju referencji, do pokazania szefowi (osobie decydujcej o tym co w
 firmie ma by): O prosz - Oni tego uywaj to moe i u nas warto si
 tym zainteresowa
Kto chyba kiedy prbowa zrobi taki spis - ale nei wiem czy co z tego 
wyszo  Ja sam mog poda kilka ;)
-- 
Jacek Rzsista
GG 61213

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


popsuty apacz?

2004-10-13 Wątek Piotr 'drozdo' Drozdowski
Witam

zainstalowalem aktualnego apacza i php z ac i nie dziaa. W logu apacza nic
interesujcego, a w logu php:

[13-Oct-2004 21:47:29] PHP Warning:  PHP Startup:  ~YM`M: Unable to
initialize module Module compiled with module API=20020429, debug=0,
thread-safety=1 PHPcompiled with module API=20040412, debug=0,
thread-safety=1 These options need to match
 in Unknown on line 0

apache-2.0.52-6
apache-apxs-2.0.52-6
apache-devel-2.0.52-6
apache-mod_auth-2.0.52-6
apache-mod_autoindex-2.0.52-6
apache-mod_deflate-2.0.52-6
apache-mod_dir-2.0.52-6
apache-mod_expires-2.0.52-6
apache-mod_file_cache-2.0.52-6
apache-mod_headers-2.0.52-6
apache-mod_info-2.0.52-6
apache-mod_rewrite-2.0.52-6
apache-mod_ssl-2.0.52-6
apache-mod_status-2.0.52-6
apache-mod_vhost_alias-2.0.52-6
apache-suexec-2.0.52-6

php-5.0.2-3
(+ spro moduw w tej samej wersji)

o co chodzi?
p.

-- 
Piotr Drozdowski
drozdo(at)uszatek.int.pl
http://opensolutions.pl/
Brejkam wszystkie rule   

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek havner
On Wed, Oct 13, 2004 at 10:26:55PM +0200, Dariusz Laskowski wrote:
 On Wed, 13 October 2004 18:53:26 +0200, havner wrote:
 
  Szok. Szczyt hipokryzji. :-O
 
  Dobrze rozumiesz znaczenie tego slowa?
 
 Doskonale.

Ja widac na zalaczonym obrazku chyba jednak nie.

  hipokryzja  I, DCMs. ~zji, blm
  obuda, dwulicowo, nieszczero, udawanie
 
 [...]
 
  Czytaj co sie do Ciebie a nie wymyslaj sobie
  jakies farmazony tylko po to by moc sie odegrac.
 
 Buuu... Mylenie w kategoriach odegrania si? :- Dno!

lol, a reszty maila to juz nie aska skomentowac? Z kim ja dyskutuje...
EOT.

-- 
RegardsHavner  {jid,mail}:havner(at)pld-linux.org
PLD developer  PLD 2.0 release manager http://www.pld-linux.org
PLD LiveCD author http://livecd.pld-linux.org
   Quis custodiet ipsos custodes?

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Artur Flinta
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 22:19 +0200, Roman Werpachowski
napisa(a):

 No tak. Ale w trakcie dziaania systemu (prawie) wszystko OK.

Prawie :) Masz moliwo zobaczenia tego na innych kostkach? Ja miaem z
TwinMosami objawy takie jakby zasilacz komputera nie wyrabia (mia
200W, a procek 3,4GHz, do tego Radeon X600, pady przy wikszym
obcieniu lub losowe) - ale okazao si jednak, e to pamitki byy :)
Oczywicie na innej pycie pamici chodziy OK. Czasem poprawi pamici
mona wymieniajc BIOS na nowszy. To wszystko to w ogle taka  macana
zgadywanka jest :)

Artur

-- 
Zawsze kiedy jest problem, jest jakie rozwizanie;
 zatem jeli nie ma rozwizania, nie ma problemu.


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 03:28:26PM +0200, jerzy szczudowski wrote:
ja chce zeby sie wykonywaly przez zsh.
i co? ;)
   
   W takim razie (hipotetyczny) instalator powinien zapyta co ma by
   domylnie podpite pod /bin/sh, z informacj, e jeeli to nie bdzie
   bash, to cz rzeczy spoza dystrybucji nie bdzie dziaa.
  jeeli co nie dziaa to znaczy e jest niepoprawne i naley to
  poprawi.
  a nie ukrywa bdy.
 
 Wiesz, napisz do Intela, e maj bd w skrypcie instalacyjnym. Jeeli
 s to ludzie tak kulturalni jak developerzy PLD, to pewnie odpisz:
 bredzisz. w skryptach instalacyjnych musi by /bin/sh poniewa s one
 zgodne z /bin/sh.
ja?
to Ty mwisz e masz problem ;)
btw - w jakim _konkretnie_ pakiecie z intela jest wymagany bash?
Prosz wraz z linkiem ;)

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 04:00:59PM +0200, jerzy szczudowski wrote:
  bredzisz.
  w skryptach startowych musi by /bin/sh poniewa s one zgodne z /bin/sh
 
 I wtedy wszyscy na okoo bd mia si z PLD, e ma skrypty niezgodne
 z posix. To by dopiero byo.
hm?

  co najwyej zrb sobie linka do /bin/non-pld-sh, i go uywaj w skryptach
  niezgodnych z posix sh ;)
 
 Jak wstawi w skrypcie: #!/bin/posix-sh to te powiesz, e posix-sh
 jest niezgodne z posix sh? :P
jak w stawisz w skrypcie #!/bin/posix-sh to Ty si musisz martwi by
/bin/posix-sh umia to zinterpretowa.
ja takiego shella nie znam.

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 10:41:43PM +0200, jerzy szczudowski wrote:
w skryptach startowych musi by /bin/sh poniewa s one zgodne z /bin/sh
   
   I wtedy wszyscy na okoo bd mia si z PLD, e ma skrypty niezgodne
   z posix. To by dopiero byo.
   
  Ja to zrozumiaem tak, e skrypty pld wanie S ZGODNE Z POSIX i
  dlatego nie zaleca si zmiany linku /bin/sh z ksh na bash
 
 A jak ci powiem, e bash jest zgodny z POSIX, to jak to teraz rozumiesz?
jeeli jest w peni zgodny to znaczy e nie bdziesz mie adnych
problemw w momencie gdy _sobie_ zrobisz linka z /bin/bash na /bin/sh
Poza tym e skrypty bd si odrobink wolniej uruchamia. Wic.. feel
free to do it ;) (na swoim wasnym systemie).

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Adam Gapiski
Osbka znana jako jerzy szczudowski, wystukaa:
 Adam Gapiski wrote:
Ja to zrozumiaem tak, e skrypty pld wanie S ZGODNE Z POSIX i
dlatego nie zaleca si zmiany linku /bin/sh z ksh na bash
  
   A jak ci powiem, e bash jest zgodny z POSIX, to jak to teraz
   rozumiesz?
 
  e PLDowe skrypty bez problemu dziaaj pod bashem. Ale bashowe skrypty
  ju nie musz mie 100% zgodnoci - zgadza si?

 To nie tumaczy niezalecania zmiany.

Oczywicie. Pod warunkiem, e Kto[tm] pilnuje basha i wszystkich bibliotek 
od ktrych on zaley. A jak ju byo napisane w tym wtku ksh jako 
lejszy i zaleny od mniejszej iloci paczek jest w tym wypadku 
atwiejszy do upilnowania... Ale to moje zdanie i ja tak to widz jako 
ZU :)

pozdrawiam
-- 
Adam Gapiski : adas-news (at) artikon (dot) one (dot) pl
Na pytanie *Ktra godzina?* chciaem zainstalowa rdate... (/me 18.05.2004)

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD 1.0

2004-10-13 Wątek dariusz krzempek
Witam,

 Czy kto ma jaki pomys gdzie tutaj tkwi problem? Ja zaczynam siwie a
 oparem swoj prac dyplomow wanie o dstrybucj PLD i nie chcia bym na
 za pi dwunasta zmienia dystrybucji ... :///
 
 skrpty o ktre nie chc startowa uruchomione rcznie ./skrypt dziaaj
 bez zastrzee.
 
   
 
 nie wiem, czy ma zwiazek, ale ja zawsze dla pewnosci zawsze
 'service crond restart' (w RA nie ma service, zatem 
 '/etc/rc.d/init.d/crond restart')

: nie no a tak zielony nie jestem.
ale dzikuj e zwrcie mi na to uwag.

 poza tym cron zawsza wysyla maila z powiadomieniem, co dany skrypt 
 wyrzucil na stdout,
 dla pewnosci sprawdz /var/log/cron, czy sie wykonalo wogole.

skrypty sa odpalane...
To dobrze ale zarazem nie dobrze bo nie dziaa to do koca :(
Nie wiem co o tym ju myle? skrpt jest uruchamiany ale tak jak by po chwili nie by 
dalej wykonywany. Kiepsko to widz.

Chyba pozostaje mi reinstalacja systemu... tak ja robi si to z windowsami :/

Pozdrawiam
Dariusz Krzempek


--
Startuj z INTERIA.PL!!!  http://link.interia.pl/f1837


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: SATA-RAID na czym?

2004-10-13 Wątek Marcin Bohosiewicz
On Wed, 13 Oct 2004, Krzysztof Taraszka wrote:

 Dnia wtorek, 12 padziernika 2004 19:16, Marcin Bohosiewicz napisa:
 
  Mnie w tej chwili 9500 dziala na Ra+2.4.20+sterownik z plytki.
  Tyle, ze to oznacza klopot przy instalacji - potrzeba rescuecd
  i dyskietki z przygotowanym moduem, a nie zwyklej bootkietki.
 
 a sterownik w CVSie jest ? czy moze jakis non-GPL ?

W CVS nie ma, ale jest na GPL. Chcesz dorzucic do kernel24.spec ?

M.


-- 
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - [EMAIL PROTECTED]  == |-
-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - [EMAIL PROTECTED]   == |-
-| == http://www.kernel.pl/ -  ftp://ftp.kernel.pl/ == |-

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: zmiana partycji z systemem

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 09:05:27PM +0200, Lukasz Klimek wrote:
  Czy dobrze myl, e jak zmieni partycj z systemem z hda8 na hda6
  (poprzez usunicie wczeniejszych) to po zmianach w fstab i grubie
  powinno wszystko dziaa?
 
 mniej-wicej dobrze
 
 oczywicie zakadajc, e przeinstalujesz tego grub'a po zmianie. 
a po co?

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek jerzy szczudowski
The Undefined wrote:
   co najwyej zrb sobie linka do /bin/non-pld-sh, i go uywaj w skryptach
   niezgodnych z posix sh ;)
  
  Jak wstawi w skrypcie: #!/bin/posix-sh to te powiesz, e posix-sh
  jest niezgodne z posix sh? :P
 jak w stawisz w skrypcie #!/bin/posix-sh to Ty si musisz martwi by
 /bin/posix-sh umia to zinterpretowa.

Dokadniej: skrypcie startowym PLD.


 ja takiego shella nie znam.

A takiego: /bin/posix-sh - /bin/ksh ? :P


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek dars

hi
BTW jest moe jaka lista instytucji i firm, ktre uywaj pld? Co w
rodzaju referencji, do pokazania szefowi (osobie decydujcej o tym co w
firmie ma by): O prosz - Oni tego uywaj to moe i u nas warto si
tym zainteresowa
-- 
tu jest sedno problemu. Jak dluga mogla by byc taka lista
gdyby nie takie wypowiedzi

  Co wiecej nikt nawet nie mowi ze ona dziala. Wiecej kazdy robi ja w
  wolnym czasie DLA SIEBIE, a nie dla uzytkownikow i uzytkownik jest
  niejako dodatkiem, a w przypadku gdy nic nie wnosi do projektu to
  wogole jest niepotrzebny. Niech sobie aurox bedzie, niech bedzie lepszy



___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski
On Thu, 14 Oct 2004, jerzy [iso-8859-2] szczud³owski wrote:
The Undefined wrote:
A jak ci powiem, ¿e bash jest zgodny z POSIX, to jak to teraz rozumiesz?
je¿eli jest w pe³ni zgodny to znaczy ¿e nie bêdziesz mieæ ¿adnych
problemów w momencie gdy _sobie_ zrobisz linka z /bin/bash na /bin/sh
Poza tym ¿e skrypty bêd± siê odrobinkê wolniej uruchamiaæ. Wiêc.. feel
Ile milisekund na minutê bootowania?
[EMAIL PROTECTED] roman]$ time bash -c ''
real0m0.003s
user0m0.000s
sys 0m0.002s
[EMAIL PROTECTED] roman]$ time sh -c ''
real0m0.001s
user0m0.000s
sys 0m0.002s
--
/--\
| http://www.cft.edu.pl/~roman |
\--/___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski
On Wed, 13 Oct 2004, The Undefined wrote:

http://www.oiz.p.lodz.pl/   (wydzia³ org i zarz±dzania politechniki ³ódzkiej)
http://www.task.gda.pl/ (centrum informatyczne trójmiejskiej akademickiej 
sieci naukowej)
http://www.mimuw.edu.pl/(wydzia³ mechaniki, informaytki i mechaniki 
Uniwersytetu Warszawskiego)
http://academic-info.uj.edu.pl  (serwer gdzie¶ na Uniwersytecie Jagieloñskim odno¶nie 
wspó³pracy z US)
http://manta.univ.gda.pl/   (serwer studencki wydzia³u matematyki na uniwersytecie 
gdañskim)
http://snsinfo.ifpan.edu.pl/
+ student.ifpan.edu.pl
(Szko³a Nauk ¦cis³ych)
--
/--\
| http://www.cft.edu.pl/~roman |
\--/___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Wed, Oct 13, 2004 at 11:54:59PM +0200, jerzy szczudowski wrote:
   Jak wstawi w skrypcie: #!/bin/posix-sh to te powiesz, e posix-sh
   jest niezgodne z posix sh? :P
  jak w stawisz w skrypcie #!/bin/posix-sh to Ty si musisz martwi by
  /bin/posix-sh umia to zinterpretowa.
 
 Dokadniej: skrypcie startowym PLD.
nie. 
skrypty startowe PLD s napisane w posix sh wic bd dziaa w kadym
shelu ktry jest zgodny z specyfikacj posix sh. ksh zosta wybrany
dlatego e:
- jest bardzo may
- jest w peni zgodny z specyfikacj

  ja takiego shella nie znam.
 
 A takiego: /bin/posix-sh - /bin/ksh ? :P
te nie.
na co on komu?

Zgodnie z specyfikacj to /bin/sh powinien by zgodny z posix sh.

Jeeli wstawie tam jakiegos wasnego shella ktry nie jest zgodny to
jest Twj problem.
Jeeli napisae/uywasz skryptu ktry ma w nagwku #!/bin/sh, a ktry
nie jest zgodny z posix sh, to tez jest Twj problem.

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: BIND 9 na FC2

2004-10-13 Wątek Dariusz Laskowski
On Wed, 13 October 2004 18:58:09 +0200, havner wrote:

 Byla kiedys o tym mowa, podobno to wina naszego gtk po ktrym tam upgrade
 z kolei przesta dziaac. Uzywam od czasu do czasu z chroota z innego distro
 i dziala tam bez problemu.

 Smierdzi mi to. Nie bede wypowiadal sie autorytatywnie, bo nie wiem, ale
 nie wydaje mi sie, zeby nasze gtk bylo az tak mocno popatchowane, zeby
 gtkatalog nie mogl na nim dzialac:
 Patch0: %{name}-insensitive-iain.patch
 Patch1: %{name}-2.2.0-path-check.patch
 Patch2: %{name}-menushadow.patch
 Patch3: %{name}-xlibs.patch
 Jakos z innymi aplikacjami nie ma problemu.

Tak, tak...

Nigdy nie byo adnych problemw z Evolution? Nigdy nie byo adnych
problemw z xMule? Nigdy nie byo adnych problemw z Liferea?
Nigdy nie byo adnych problemw z Liferea-Mozilla? Nigdy...

Mam marudzi dalej? Chyba lepiej nie. Przecie to nie s pakiety krytyczne
dla systemu, :- a moje gadanie nadaje si wycznie do /dev/null. Grunt,
e wikszo z nich ma podstawow funkcjonalno i ley sobie w Ac Main,
a Ty jeste zadowolony. :- Wybacz, ale prdzej sobie jzyk odgryz ni
zgosz jakiego buga w PLD *2.0*. Miego ycia. EOT.

-- 
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl  Pan rzek do usera ,,Segmentation fault''
   po czym nie powiedzia nic wicej...
Marcin Bielewicz


___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Thu, Oct 14, 2004 at 12:09:01AM +0200, [EMAIL PROTECTED] wrote:
 BTW jest moe jaka lista instytucji i firm, ktre uywaj pld? Co w
 rodzaju referencji, do pokazania szefowi (osobie decydujcej o tym co w
 firmie ma by): O prosz - Oni tego uywaj to moe i u nas warto si
 tym zainteresowa
 -- 
 tu jest sedno problemu. Jak dluga mogla by byc taka lista
 gdyby nie takie wypowiedzi
a jakie ma znaczenie dugo tej listy?

   Co wiecej nikt nawet nie mowi ze ona dziala. Wiecej kazdy robi ja w
   wolnym czasie DLA SIEBIE, a nie dla uzytkownikow i uzytkownik jest
   niejako dodatkiem, a w przypadku gdy nic nie wnosi do projektu to
   wogole jest niepotrzebny. Niech sobie aurox bedzie, niech bedzie lepszy
owszem. bo spjrz na t list... zazwyczaj wikszo komputerw z pld na
niej oznacza e tam pld yje, e kto dokada jak warto do pld.

chcesz liczyc na sztuki?
ja sam mam 3 komputery z pld w domu, 7 w osiedlwkach, 1 w kafejce,
kilka serwerw na uczelni oraz ponad 200 workstacji. Ale jakie ma to
znaczenie skoro np to nie ja a taki djurban oprcz tego e si napa, ma
jednego rozwalonego peceta w domu gdzie na wentylatorze pewnie sobie
suszy zioo, to jeszcze zrobi dla pld kde ;)

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski
On Wed, 13 Oct 2004, havner wrote:
On Tue, Oct 12, 2004 at 11:14:11PM +0200, The Undefined wrote:
On Tue, Oct 12, 2004 at 11:10:53PM +0200, [EMAIL PROTECTED] wrote:
dlaczego Linux+ wolal oprzec Auroxa na RedHacie a nie na PLD? Czy to strata dla deweloperow PLD
bo redhat jest prostszy do typowych klikalnych zastosowañ. Czyli kogo¶
kto chce sobie 3 razy klikn±æ i mieæ to co twórcy za³o¿yli.
podobnie jak aurox.
pld jest dla tych którzy wol± klikn±æ 5 razy i mieæ to co oni chc±..
Pewien znajmoy mi redaktor Linux+ chcial spowodowac by baza dla
dodawanego przez nich do kazdego numery linux+ live (czy tam jak to sie
zwalo) bylo PLD livecd, zamiast Aurox live. Mimo, ze naczelny Linux+
twierdzi, ze PLD Livecd to dobry produkt o propozycji ucichlo... O czyms
to swiadczy. (Nie zebym plakal z tego powodu, po prostu chce pokazac, ze
ludzie boja(?) sie PLD, wola poklikac).
Apropos u¿ywalno¶ci PLD kontra SUSE: dzisiaj pomaga³em koledze uruchomiæ
w SUSE dwa procesory (2xPII 350MHz) w komputerze. Próbowa³ skompilowaæ
sobie sam kernel i co¶ mu nie wychodzi³o, wiêc powiedzia³em, ¿eby
zainstalowa³ kernel z dystrybucji, pewnie maj± taki skompilowany pod
wiele procesorów. No to otworzy³ najnowsz± wersjê yasta. £adowa³o siê
toto ok 30 sekund (móg³bym parê razy uruchomiæ i wyj¶æ z poldka w tym
czasie), po czym po klikniêciu na ikonkê opisan± jako dodawanie/usuwanie
programów przedstawi³o nieposortowan± listê pakietów. Na li¶cie widnia³
'kernel-smp'. Mówiê koledze, ¿eby to zainstalowa³. On na to: ju¿ jest.
Nie kapn±³ siê, ¿e smp oznacza ¿e kernel jest na wiele procesorów, bo
w opisie by³o tylko 'The standard kernel', nic wiêcej. Nie napisali, ¿e
kernel jest skompilowany na 1 procesory! Je¿eli to jest userfriendly,
to ja serdecznie dziêkujê. Ca³a para im posz³a w robienie graficznego
bootloadera (grub chodzi chyba w 1024x768 z bajeranckim paskiem postêpu
etc.) i coolerskich tapet. Aha, a na innym kompie (z AMD 64) SuSe nie
potrafi zainstalowaæ mplayera. No comments.
--
/--\
| http://www.cft.edu.pl/~roman |
\--/___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski
On Wed, 13 Oct 2004, Artur Flinta wrote:
Dnia 13-10-2004, ¶ro o godzinie 22:19 +0200, Roman Werpachowski
napisa³(a):
No tak. Ale w trakcie dzia³ania systemu (prawie) wszystko OK.
Prawie :) Masz mo¿liwo¶æ zobaczenia tego na innych kostkach? Ja mia³em z
TwinMosami objawy takie jakby zasilacz komputera nie wyrabia³ (mia³
200W, a procek 3,4GHz, do tego Radeon X600, pady przy wiêkszym
obci±¿eniu lub losowe) - ale okaza³o siê jednak, ¿e to pami±tki by³y :)
Oczywi¶cie na innej p³ycie pamiêci chodzi³y OK. Czasem poprawiæ pamiêci
mo¿na wymieniaj±c BIOS na nowszy. To wszystko to w ogóle taka  macana
zgadywanka jest :)
Mi siê tylko wydaje, ¿e gdyby to by³ sprzêt, to k³opoty by³yby takie
same na pakietach Ac/athlon i Ac/amd64. A jest tak, ¿e Ac/athlon dzia³a,
a Ac/amd64 wywala siê w parê minut po starcie.
--
/--\
| http://www.cft.edu.pl/~roman |
\--/___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek dars

 Wiadomo Oryginalna 
Od: The Undefined [EMAIL PROTECTED]
Do: PLD: Users list (Polish) [EMAIL PROTECTED]
Data: Thu, 14 Oct 2004 00:44:34 +0200
Temat: Re: PLD i Chip

On Thu, Oct 14, 2004 at 12:09:01AM +0200, a target='_blank' 
href=/?cmd=napisz[EMAIL PROTECTED][EMAIL PROTECTED]/a wrote:
 BTW jest moe jaka lista instytucji i firm, ktre uywaj pld? Co w
 rodzaju referencji, do pokazania szefowi (osobie decydujcej o tym co w
 firmie ma by): O prosz - Oni tego uywaj to moe i u nas warto si
 tym zainteresowa
 -- 
 tu jest sedno problemu. Jak dluga mogla by byc taka lista
 gdyby nie takie wypowiedzi
a jakie ma znaczenie dugo tej listy?

dla osob tworzacych PLD nie ma to znaczenia ? To przeciesz
swiadectwo dobrej roboty.



___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek dars

 Wiadomo Oryginalna 
Od: Roman Werpachowski [EMAIL PROTECTED]
Do: PLD: Users list (Polish) [EMAIL PROTECTED]
Data: Thu, 14 Oct 2004 00:46:56 +0200 (CEST)
Temat: Re: PLD i Chip

On Wed, 13 Oct 2004, havner wrote:

 On Tue, Oct 12, 2004 at 11:14:11PM +0200, The Undefined wrote:
 On Tue, Oct 12, 2004 at 11:10:53PM +0200, [EMAIL PROTECTED] wrote:
 dlaczego Linux+ wolal oprzec Auroxa na RedHacie a nie na PLD? Czy to strata dla 
 deweloperow PLD
 bo redhat jest prostszy do typowych klikalnych zastosowa. Czyli kogo
 kto chce sobie 3 razy klikn i mie to co twrcy zaoyli.
 podobnie jak aurox.

 pld jest dla tych ktrzy wol klikn 5 razy i mie to co oni chc..

 Pewien znajmoy mi redaktor Linux+ chcial spowodowac by baza dla
 dodawanego przez nich do kazdego numery linux+ live (czy tam jak to sie
 zwalo) bylo PLD livecd, zamiast Aurox live. Mimo, ze naczelny Linux+
 twierdzi, ze PLD Livecd to dobry produkt o propozycji ucichlo... O czyms
 to swiadczy. (Nie zebym plakal z tego powodu, po prostu chce pokazac, ze
 ludzie boja(?) sie PLD, wola poklikac).

Apropos uywalnoci PLD kontra SUSE: dzisiaj pomagaem koledze uruchomi
w SUSE dwa procesory (2xPII 350MHz) w komputerze. Prbowa skompilowa
sobie sam kernel i co mu nie wychodzio, wic powiedziaem, eby
zainstalowa kernel z dystrybucji, pewnie maj taki skompilowany pod
wiele procesorw. No to otworzy najnowsz wersj yasta. adowao si
toto ok 30 sekund (mgbym par razy uruchomi i wyj z poldka w tym
czasie), po czym po klikniciu na ikonk opisan jako dodawanie/usuwanie
programw przedstawio nieposortowan list pakietw. Na licie widnia
'kernel-smp'. Mwi koledze, eby to zainstalowa. On na to: ju jest.
Nie kapn si, e smp oznacza e kernel jest na wiele procesorw, bo
w opisie byo tylko 'The standard kernel', nic wicej. Nie napisali, e
kernel jest skompilowany na 1 procesory! Jeeli to jest userfriendly,
to ja serdecznie dzikuj. Caa para im posza w robienie graficznego
bootloadera (grub chodzi chyba w 1024x768 z bajeranckim paskiem postpu
etc.) i coolerskich tapet. Aha, a na innym kompie (z AMD 64) SuSe nie
potrafi zainstalowa mplayera. No comments.

a czy w PLD nie zdarzaja sie potkniecia ?



___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek The Undefined
On Thu, Oct 14, 2004 at 12:52:15AM +0200, [EMAIL PROTECTED] wrote:
  BTW jest moe jaka lista instytucji i firm, ktre uywaj pld? Co w
  rodzaju referencji, do pokazania szefowi (osobie decydujcej o tym co w
  firmie ma by): O prosz - Oni tego uywaj to moe i u nas warto si
  tym zainteresowa
  -- 
  tu jest sedno problemu. Jak dluga mogla by byc taka lista
  gdyby nie takie wypowiedzi
 a jakie ma znaczenie dugo tej listy?
 
 dla osob tworzacych PLD nie ma to znaczenia ? To przeciesz
 swiadectwo dobrej roboty.
nie.
swiadectwo dobrej roboty to wielko cyferki ktra si pojawi na wycigu
bankowym(*).
od tego czy pld zainstaluje 10 czy 1000 ludzi ktrzy tylko marudz e im
co nie dziaa ta cyferka si nie zmieni.
Natomiast ta cyferka moe si zmieni w momencie gdy:
- w pld co bdzie lepsze
- zrobienie czego w pld bdzie prostsze ni w innej dystrybucji - wtedy
  w zwizu z wiksz iloci wolnego czasu moe pojawi si kolejna
  liczba.

tak wogle - pozwl e zapytam.
Co konkretnie chcesz osign swoim trolowaniem?

Pokaza e PLD nie jest lame-user-friendly?
To jest wiadome od dawna.

Pokaza e inne dystrybucje s prostsze w uyciu dla pocztkujcego?
To pisze nawet na gwnej stronie PLD.

Pokaza e w pld jest mnstwo bdw?
Tak dugo jak ich kto nie poprawi one bd tkwi. Wic zaproponuj
lepiej co konstruktywnego(byle nie z serii zabierzmy si i zrbcie).

Namwi kogo by zamiast si wyspa/zrobi co co mu jest potrzebne i
wpynie na warto (*)/pogra w quake - zabra si za robienie czego co
Ty potrzebujesz?
le Ci idzie.

Odcign developerw od pracy skaniajc ich do kolejnego flama?
No.. tutaj masz pewne sukcesy... :)

-- 
Andrzej 'The Undefined' Dopieraa
UNIX  Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
JID: [EMAIL PROTECTED]e-mail: [EMAIL PROTECTED]

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Dariusz Laskowski
On Wed, 13 October 2004 23:12:19 +0200, Adam Gapiski wrote:

 A jak ci powiem, e bash jest zgodny z POSIX, to jak to teraz
 rozumiesz?

 e PLDowe skrypty bez problemu dziaaj pod bashem. Ale bashowe skrypty
 ju nie musz mie 100% zgodnoci - zgadza si?

 To nie tumaczy niezalecania zmiany.

 Oczywicie. Pod warunkiem, e Kto[tm] pilnuje basha i wszystkich bibliotek 
 od ktrych on zaley. A jak ju byo napisane w tym wtku ksh jako 
 lejszy i zaleny od mniejszej iloci paczek jest w tym wypadku 
 atwiejszy do upilnowania... Ale to moje zdanie i ja tak to widz jako 
 ZU :)

To ja jako ZU dodam, e IMHO ten kij ma dwa koce. Mianowicie desktopowy
uytkownik robic sobie linka do basha zyskuje to, e nie musi si uera
z rozmaitymi programami zawierajcymi bashizmy (czy jak to si tam mwi).
To kwestia tego jakie kto ma priorytety. IMHO.

PS: Acha, eby nie byo:

$ ls /bin/sh -l
lrwxrwxrwx  1 root root 3 2004-07-12 00:40 /bin/sh - ksh

;-)

-- 
Dariusz Laskowski
darlas at post.plArgumentowi Bo nie! przeciwstawiam
 kontrargument Bo tak!.
   Tomasz 'tsca' Sienicki

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski
On Thu, 14 Oct 2004 [EMAIL PROTECTED] wrote:
a czy w PLD nie zdarzaja sie potkniecia ?
Ale podstawowe pakiety s± opisane dobrze.
--
/--\
| http://www.cft.edu.pl/~roman |
\--/___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Dariusz Laskowski
On Thu, 14 October 2004 00:09:01 +0200, [EMAIL PROTECTED] wrote:

 BTW jest moe jaka lista instytucji i firm, ktre uywaj pld? Co w
 rodzaju referencji, do pokazania szefowi (osobie decydujcej o tym co w
 firmie ma by): O prosz - Oni tego uywaj to moe i u nas warto si
 tym zainteresowa

 tu jest sedno problemu. Jak dluga mogla by byc taka lista
 gdyby nie takie wypowiedzi

 Co wiecej nikt nawet nie mowi ze ona dziala. Wiecej kazdy robi ja w
 wolnym czasie DLA SIEBIE, a nie dla uzytkownikow i uzytkownik jest
 niejako dodatkiem, a w przypadku gdy nic nie wnosi do projektu to
 wogole jest niepotrzebny. Niech sobie aurox bedzie, niech bedzie lepszy

A ja z uporem maniaka jeszcze raz: ale po co o tym mwisz developerom?
A jeeli developerzy PLD nie chc, eby taka lista bya duga? :-
Ja tam nie wiem, ale moe naprawd nie chc? Ich mapy, ich cyrk
- po co ludzi uszczliwia na si? Kady sam wie czego chce. I ju. IMHO.

-- 
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl
  Nie lubi man bash. Jest dugi i nudny.
Wojciech Moczydlowski, Jr

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: PLD i Chip

2004-10-13 Wątek Michal 'lipek' Lipka
On Thu, 14 Oct 2004, The Undefined wrote:

 Odcign developerw od pracy skaniajc ich do kolejnego flama?
 No.. tutaj masz pewne sukcesy... :)



czytam to i czytam juz od dobrych kilkudziesieciu postow
havner dobrze zrobil odsylajac go do /dev/drzewo ale odpowiedz pewnie
dostaje.
proponuje wiec niniejszym zakonczyc ta bezowocna dyskusje i skupic sie na
problemach tych nieznosnych userow ktorzy nic do pld nie wnosza a tylko
zadaja lamerskie pytania co zrobic zeby cos dzialalo :) (vide ja ;P)
pozdrawiam
Michal 'lipek' Lipka

___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


Re: Ooopsy na kernelach 2.6.x na AMD 64

2004-10-13 Wątek Roman Werpachowski
On Wed, 13 Oct 2004, Artur Flinta wrote:
Dnia 13-10-2004, ro o godzinie 19:15 +0200, Miro Ziemski napisa(a):
Mam inne dowiadczenia. Nie dysponuj co prawda AMD64, ale na pycie
Gigabyte GA-7VT880 i jeszcze 3 innych, ktry oznacze teraz nie pomn
TwinMosy chodz bez adnych problemw.
Problem w tym, e Ty testowae to na 3 pytach, dajmy na to z 3 - 4
prockami, ja mam za sob testy na kilkudziesiciu modelach i
dowiadczenie ze sprzedanych kilkuset tysicy :) Dlatego o tym
wspomniaem, nie pisz, e TwinMos nie dziaa wcale, tylko, e nie
zawsze, i bezpieczniej robi to z pamitkami Hynix albo Kingstone.
Moesz mi napisa co bliej o tym? Jakie pamici TwinMos z jakimi
pytami Gigabyte robiy problemy, i na czym te problemy polegay?
U mnie to komputer bootuje, ale potem albo:
1. aduj 32-bitowy kernel, i system wstaje
2. aduj 64-bitowy kernel, i system nie wstaje.
Jeeli tak si objawiaj problemy na linii pyta--RAM, to skd tak rne
zachowanie w zalenoci od architektury pod jak kernel zosta
skompilowany?
--
/--\
| http://www.cft.edu.pl/~roman |
\--/___
pld-users-pl mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.pld-linux.org/mailman/listinfo/pld-users-pl


  1   2   >