Re: [talk-cz] Připojení el. vedení na trafostanice

2020-10-25 Thread Miroslav Suchý

Dne 25. 10. 20 v 17:19 Tomáš Oslzlý napsal(a):
Zdravím, jakým způsobem lze připojit el. vedení na sloupovou či 
stožárovou trafostanici? Pokud je trafostanice v mapě pouze jako bod 
(substation), nelze na ni připnout vedení.


Díval jsem se, jak je to řešeno v místech, kde je již vedení zmapované 
a buď na konci linky, kde je trafo na sloupu/stožáru, není místo vůbec 
nijak označeno a vedení tam jednoduše končí, nebo je označeno jako 
"energetický bod".


Nebo trafostanice značím špatně a měli by být na mapě úplně jinak?


Já to dělám takto:

https://www.openstreetmap.org/node/7352626628

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:transformer?uselang=cs

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Mazání nepohodlných dat z OSM

2020-10-21 Thread Miroslav Suchý

Dne 21. 10. 20 v 1:29 Pavel Machek napsal(a):

Cas na spolupraci s data working group? Tohle je normalni vandalismus...


Není. Z pohledu Gornyho je to tak, že se snaží udělat svět lepší (smazat 
cesty z mapy a tím zamezit nelegálním jízdám v lese). Vandalismus je 
vědomé poškozování.


Gorny se prostě mýlí a je třeba mu to vysvětlit.

Mirek



___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Mapa nebo infotabule?

2020-08-23 Thread Miroslav Suchý

Dne 23. 08. 20 v 20:11 majka napsal(a):

nejsou určené turistům ale místním.


Když jezdím s kluky na čundr tak tyto vývěsky dost používáme jako 
neocenitelný zdroj informací. Říkáme jim "vesnický internet". :)


M.



___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Začátek obce

2020-08-23 Thread Miroslav Suchý

Dne 23. 08. 20 v 14:14 majkaz napsal(a):
Myslíš pokud už v mapě není zadaná? Tohle je nesmysl, značka 
"začátek/konec obce" obvykle nesedí s hranicí katastru obce. Pravda, 
hodně obcí ji na tu hranici někam "do polí" posouvá. Přitom správně má 
být až u prvních baráků.


Generovat do mapy je rozhodně blbost. Tohle má být maximálně součástí 
heuristiky navigace. A tam...


...hranice obce ne. Ale hranice residential area už zní lépe. Zejména s 
ohledem na nedávný judikát [1], že i když chybí značka hranice obce, tak 
řidič sám má podle zástavby poznat zda platí limit v obci nebo mimo obec.


[1] http://pravo4u.cz/judikatura/nejvyssi-spravni-soud/1-as-183-2012/

M.

--
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Mapa nebo infotabule?

2020-08-23 Thread Miroslav Suchý

Dne 23. 08. 20 v 19:25 majka napsal(a):
Jak správně označovat místní mapy, na kterých jsou uvedené i informace 
o obci?

Příklad: https://osm.fit.vutbr.cz/fody/files/28075.jpg

Dnešní "úlovek" je v datech cca půl na půl, tedy část jako mapa, část 
jako infotabule. Máme k tomu nějaké doporučení?



tourism=information
information=map
map_type=topo
map_size=region

S information=board bych to nekombinoval. Převládající prvek je mapa. 
Vypadá to jako mapa. Otagoval bych to jako mapu.



M.


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] [začátečníci] Maximální rychlost

2020-08-23 Thread Miroslav Suchý
Při letních výletech používám navigaci založenou na OSM a všimnul jsem 
si, že ne všude mi navigace indikuje správnou rychlost. Jak to vylepšit?


Existuje klíč maxspeed=*
  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:maxspeed

Proklikávat všechny cesty a kontrolovat existenci a hodnotu maxspeed by 
bylo únavné. Zkuste použít:

  https://www.openstreetbrowser.org/
Vlevo vyberte Doprava -> Individuální doprava -> Maximální rychlost a na 
mapě se vám přehledně zobrazí maximální rychlosti.


Lehce tak najdete ulice protažené až za hranice města. Takové cesty 
rozstřihněte a přiřaďte jim správné hodnoty.


Obdobně vysoké hodnoty ve městě jsou podezřelé a nechám na vašem úsudku 
co s tím.


Pokud je něco zelené, tak je hodnota maxspeed neznámá. Navigace ji musí 
heuristikou odvozovat. Pomoci můžete přiřazením správné hodnoty. Např.:

    maxspeed=90

Jak na složitější situace: například ve směru orientace cesty je 90 
(protože mimo obec) ale v protisměru je 70 (protože cedule kvuli 
nepřehledné křižovatce):

    maxspeed:forward=90
    maxspeed:backward=70

Plus můžete přidat zdroj - jak jste na ty hodnoty přišli:
    source:maxspeed:forward=CZ:rural
    source:maxspeed:backward=sign

Více o source:maxspeed=*:
    https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:source:maxspeed

Pokud vaše navigace používá OSRM a divíte se proč váse vede nějakou 
cestou, tak je dobré se podívat na:

    http://map.project-osrm.org/debug/#13.54/49.1887/16.5984
kde se rychle dozvíte co si algoritmus myslí o rychlosti. Při maximálním 
přiblížení uvidíte penalizace a bonusy.


Mirek



___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] iD: Když mapovat, tak důkladně ;)

2020-05-20 Thread Miroslav Suchý

Dne 19. 05. 20 v 11:05 majkaz napsal(a):
Já chápu, že to iD uživatelům v podstatě podsouvá a jde v současnosti 
stylem maximálního mapování místo toho, aby se zadaly jen základní 
dostačující informace a zmapovaly odchylky od normálu. V konečném 
důsledku se to ale tímhle způsobem rychle dostane do stádia, kdy 
budeme mít v OSM tolik nadbytečných dat, že nějaká systematičtější 
údržba bude nad lidské síly.


Pokud to iD editor umožnuje, tak se vždycky najde někdo, kdo to tam 
nakliká. Nemá cenu si tady stěžovat. To nemyslím zle. Jenom konstatuji.


Druhá věc je, co to je "... zmapovaly odchylky od normálu"? Tedy co je 
normál? Například na kanálu není definováno co je normál pro 
intermittent=* a lock=*. Tedy aspoň v iD editoru. Wiki je taková 
nejednoznačná. Ale iD editor přímo říká - když není intermittent 
definován - že "není známo". A při klikání cykluje mezi "není známo" 
(atribut chybí-resp. ho smaže), "ne", "ano". Ale napříklád u ulice a 
oneway=* cykluje mezi "ano", "ne", "implicitně ne" (atribut smazán). Tím 
pádem nemáme ulice s oneway=no. Takže iD editor to umí. Ale musí vědět 
co je to "normální stav" pro daný atribut.


Pokud tě to trápí, tak doporučuji napálit issue na 
https://github.com/openstreetmap/iD a žádat ať třeba tidal=* cykluje 
mezi "ano", "ne" a "implicitně ne".


Mirek



___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Označené křižovatky

2020-05-17 Thread Miroslav Suchý

Dne 17. 05. 20 v 18:52 Miroslav Suchý napsal(a):

Byl jsem dneska v Průhonicích v parku a mají tam označené křižovatky.

Na jejich mapičce to vypadá takto:

http://www.pruhonickypark.cz/wp-content/themes/mf-park/docs/poutac_mapa_trasy_2130x1140mm_1ku2_2014.pdf 



V realitě to je dřevěný patník v křižovatce cest na kterém je vyryto 
číslo a je tam případně plechová ikona (to co je zelené na tom plánku) 
a šipka.


Je to guidepost? To číslo dát do ref nebo do name? Nebo do obého?


Odpovím si sám - kousek dál v oboře to už někdo použil jako 
information=route_marker.


Což asi sedí:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:information

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Označené křižovatky

2020-05-17 Thread Miroslav Suchý

Byl jsem dneska v Průhonicích v parku a mají tam označené křižovatky.

Na jejich mapičce to vypadá takto:

http://www.pruhonickypark.cz/wp-content/themes/mf-park/docs/poutac_mapa_trasy_2130x1140mm_1ku2_2014.pdf

V realitě to je dřevěný patník v křižovatce cest na kterém je vyryto 
číslo a je tam případně plechová ikona (to co je zelené na tom plánku) a 
šipka.


Je to guidepost? To číslo dát do ref nebo do name? Nebo do obého?

Mirek



___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Role pro relace (nejen) naucnych stezek

2020-05-14 Thread Miroslav Suchý

Dne 14. 05. 20 v 8:36 Tom Ka napsal(a):

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:information%3Dboard

Rad bych to bud nekde nasel, nebo doplnil at se to da standardizovat a 
pri kontrolach rovnou rozumne opravovat.


Ma nekdo nejake info/zkusenosti apod?


Já dávám

role=board

a do te board dávám

ref=1

kde to číslo je pořadí zastávky.

Ale zdokumentované to asi nikde není.

--
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Neexistující ulice v obci Tři Dvory (okres Kolín)

2020-05-05 Thread Miroslav Suchý

Dne 05. 05. 20 v 22:33 Jan Macura napsal(a):
ale v reálu, aspoň některé, zřejmě existují: 
https://mapy.cz/turisticka?x=15.2534002=50.0320444=17=1=67474589=1.426=1.257=0.168

nebo existovaly...



Jj, "lomená" i "nová" na panoramě je taky vidět. Takže za OK. Maximalně 
bych napsal starostovi proč to neposlal na RUIAN :)


M.

--
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky

2020-04-27 Thread Miroslav Suchý

Dne 27. 04. 20 v 13:37 Jakub Jelen napsal(a):

Ano, netagujeme pro render, ale nemyslim si, ze nejaky render tento
slozeny tag nejak kresli a proto vetsinou kde to dava smysl chodniky
kreslim velmi podobne jako Martin. Vyhoda toho je, ze je na prvni
pohled jasne, kde chodnik je a kde ne a lze velmi prehledne kreslit
prechody, pripojeni na dalsi silnice/chodniky, ktere jsou prave
oddelene 30 cm travnateho pasu, nebo se od silnice oddeluji v nejakem
miste.


Přesně. Netagujeme pro render. Jenže... Mně - jakožto spíše příznivce 
sidewalk=* pokud jde chodník hned u kraje silnice - se dost často stalo, 
že pár týdnů nebo měsíců po mně přišel někdo další a ... hele, tady 
chybí chodník a ... dokreslil ho bokem, protože nějakého sidewalk=* na 
silnici si vůbec nevšiml. :(


Mirek


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Spočítat výměru bazénů

2020-04-25 Thread Miroslav Suchý

Dotaz do pléna.

Když mám v obci zmapované soukromé bazény, dá se z OSM nějak rozumně 
vytáhnout jejich agregovaná výměra? Tj. kolik m2 celkem zabírají?


M.
--
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] [začátečníci] Elektrické vedení

2020-03-24 Thread Miroslav Suchý

Dne 24. 03. 20 v 14:09 Petr Schönmann napsal(a):

Ahoj Miroslave.
Nechceš takovýto návod co mapovat dat na osmap.cz ?
Přijde mi to srozumitelně popsané. Pokud chceš oslovit opravdu laiky, 
dej k tomu obrázky.
Já myslím, že to je vrchol ke kterému se vybičuji. Rád publikování 
přenechám někomu jinému. Klidně ten můj text můžete bezostyšně 
zkopírovat. :)

M.

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] [začátečníci] Elektrické vedení

2020-03-22 Thread Miroslav Suchý

Další úkol vhodný pro začátečníky. Jednoduchý a přitom je hned vidět v mapě.

V České republice máme zmapovanou většinu (nebo snad i všechno?) vedení 
vysokého napětí. Což se mj. značí takto:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:power=line
Příklad na OSM:
https://www.openstreetmap.org/way/28392102

Co ale zhusta chybí je vedení nízkého napětí. To se značí takto:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:power%3Dminor_line

Zatímco dráty samy nejsou na foto mapě vidět - sloupy jsou velmi dobře 
vidět. Zejména na polích:


https://www.bing.com/maps?osid=5e1bf747-ba4a-464a-aaa2-88f1a8a5654f=49.210296~16.37585=18=h=2=2=S00027

Tady vidíte příklad, kdy jde vedení přes pole a později na severu podél 
levé strany silnice. Jsou vidět stíny stožárů. Stopy od traktorů jak 
stožáry objíždějí. Někdy máme dokonce v OSM díry v landuse. Pokud je to 
vše hezky v řadě a v pravidelných rozestupech, pak to je elektrické vedení.


Stačí zmapovat tohle vedení. Nemusíte se zatěžovat detaily jako je 
provozovatel nebo napětí. To může přidat někdo později.
Co můžete udělat je bod na každém místě kde vidíte sloup a otagovat ho 
jako sloup:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:power=pole
To je asi časově nejnáročnější část.

Doporučuji mapovat jenom vedení na polích a na loukách. V lese a přes 
remízky se vedení ztrácí a není z fotografií rozeznatelné. Je určitě 
bezpečnější takové vedení dál nemapovat a pokračovat až za remízkem či 
lesem, kde bude vedení zase jasně zřetelné.

Chybějící část může později domapovat někdo s místní znalostí.

Také v blízkostí obcí můžou být různé neobvyklé situace. U již výše 
zmiňovaného příkladu o pár set metrů na sever:

https://www.bing.com/maps?osid=cab37721-89c9-484f-871c-ca8f64fea27b=49.212853~16.377977=19=h=2=2=S00027
dochází k zajímavé situaci, kdy vedení dělá spirálu a kříží se, ale 
přitom se nespojuje.

https://www.openstreetmap.org/way/759207368
Vždy platí pravidlo - pokud je něco divného a z orto-fota si nejsem 
jistý - raději nemapuji a místo přeskočím.


Míst, kde můžete mapovat vedení nízkého napětí je mnoho. Ale nejvíce 
jich najdete v místech velkých lánů. Polabí, Haná a Jižní Morava mohou 
být vhodné začátky.



Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] OpenStreetMap Česká republika Local Chapter application

2020-02-23 Thread Miroslav Suchý

Dne 20. 02. 20 v 9:16 Joost Schouppe napsal(a):
However, we would really like to hear from those that support the 
chapter too. Anyone here who would like to see the OSM Czech 
organization become an official Local Chapter?


Hi,
I do support this.

Miroslav

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] [začátečníci] fixme=continue

2020-02-18 Thread Miroslav Suchý

Úkol pro začátečníky na únor:

Pokud chcete zmapovat cestu, která ještě není zmapovaná, tak je 
nejjednoduší začít tam, kde někdo před vámi vyznačil, že neví jak cesta 
dál pokračuje.


Typicky - mapuji cestu a najednou přijdu na křižovatku. Cesta odbočuje 
doleva i doprava. Já pokračuji rovně. Ale do mapy později zanesu 
křižovatku a kousek cesty doleva a kousek cesty doprava. Cesta dál 
pokračuje, ale já nevím jak. Tak na poslední uzel odbočky přidám

  fixme=continue

Takových míst existuje spustu. Nejjednodušeji je najdete přes OverPass 
Turbo:


  https://overpass-turbo.eu/s/QPk

Najděte si nějakou nedokončenou cestu a zmapujte její další průběh.

Tag fixme je hodně volně používaný. Další oblíbené varianty naleznete na 
wiki:

  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:fixme

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] [začátečníci] wikipedie k place=*

2020-01-01 Thread Miroslav Suchý

Ahoj,
asi zde máme nějaké nováčky, kteří hledají své místo na slunci. Rádi 
byste zkusili zmapovat něco a myslíte si, že vše podstatné je zmapováno?
Zkusím vám každý měsíc dát tip na jednoduchý úkol. Jednoduchý v tom, že 
nevyždaduje předchozí zkušenosti. Ale je toho hodně k zmapování. Takže 
na vás určitě zbyde... :)


Úkol na leden
=

Máme zmapované všechny vesnice. Ale hodně jich nemá přiřazeno heslo z 
Wikipedie. Přitom většina turistických aplikací odkaz na wikipedii 
využívá k zobrazení podrobností o obci. A skoro každá vesnice už dnes má 
vlastní heslo na Wikipedii. Takže: přiřadit vesnici heslo z wikipedie!


V Overpass turbo můžete spustit tento dotaz:
https://overpass-turbo.eu/s/PnN
```

[out:json][timeout:25];
(
  node["place"="village"][!"wikipedia"]({{bbox}});
);
// print results
out body;
>;
out skel qt;

```


Najděte si oblast, která vás zajímá. A klikněte na Spustit.
Tento dotaz nalezne všechny vesnice, které nemají atribitut wikipedie.

Já si, dejme tomu, vyberu Domašov:
  https://www.openstreetmap.org/node/1601617498

Najděte tuto obec na Wikipedii. V mém případě
  https://cs.wikipedia.org/wiki/Domašov
Vetšinou v pravém info boxu jsou zeměpisné souřadnice. Po kliknutí na ně 
si je můžete otevřít v různých mapách a ověřit si, že jste si vybrali 
správnou obec.


Otevřete si svůj editor OpenStreetMap (iD nebo JOSM nebo cokoliv jiného).
Na uzel té vesnice (tj. place=village) přidejte další atribut 
wikipedia=cs:Domašov neboli obecně: vemto ten text za posledním lomítkem 
v tom URL wikipedie a přidejte to za "cs:" v atributu wikipedia.

Například pro
  https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%AD%C4%8Dany_(okres_Brno-venkov)
by to bylo
  wikipedia=cs:Říčany_(okres_Brno-venkov)

Pokud použijete iD editor (to je ten co se nastartuje když kliknete na 
"Upravit" na stránce openstreetmap.org), tak vám zkusí hned i doplnit 
atribut "wikidata". Pokud to nevyplní automaticky, tak můžete kliknout 
do prázného políčka Wikidata a v dropdown menu vybrat správnou hodnotu. 
V takovém případě klikněte na ten čtvereček se šipkou (view on 
wikidata), což vás dostane sem:

  https://www.wikidata.org/wiki/Q761824
a v záložce "coordinate locatation" se ujistěte, že se jedná o správnou 
obec.


A nyní už stačí jenom uložit s commit popisem:
  přidat wikipedii a wikidata k obci

A můžete pokračovat na další obec.

Podobně můžete přidávat odkaz na wikipedii i na jiných objektech: 
kostely, známé kopce, kulturní památky, řeky apod.


Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Návrh na import jeskyní

2019-12-27 Thread Miroslav Suchý

Dne 26. 12. 19 v 10:03 Michal Fabík napsal(a):

Ahoj,
takhle na první pohled bych řekl, že "location=cave" asi nebude úplně v 
duchu toho, jak se jinak location=* používá, tj. _kde_ něco je, a ne 
_co_ to je: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:location.
Pokud to opravdu bylo myšleno tak, že např. Královský dóm je v jeskyni 
(location=cave), tak potom chybí informace co to je "Královský dóm". 
Řekl bych, že by mělo být place=locality + location=underground.


Jsem vychazel z

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/natural%3Dcave#Ways.2C_objects_and_natural_features_inside_the_cave
kde to je takto popsano.

Možná by se nemusel duplikovat název jeskyně u natural=cave_entrance, 
když už je na celé relaci (ostatně, není to název vchodu - nedivil bych 
se, kdyby složitější jeskyně s více vchody měly vchody pojmenované). 
Spíš bych to viděl třeba na roli "entrance" v relaci, aby si to 
renderery mohly správně propojit. Ale to už si úplně vymýšlím.


Cave_entrance je hodne zebehnuty. Takze bych je nemenil a nic z nich 
neodebiral. A o tom, zda tam pridavat nejake role je spis do diskuze k 
tomu obecnemu navrhu na tagovani.


Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Návrh na import jeskyní

2019-12-26 Thread Miroslav Suchý

Dne 26. 12. 19 v 19:05 Pavel Machek napsal(a):

Predpokladam ze na import mailing list?


Ano. Sorry. Spravne na import ML.


   https://www.openstreetmap.org/relation/10478883

K tomu uvítám také připomínky.
Další nebudu dělat dokud nebude import schválen.

Je nekde videt i ta jeskyne? Zjednodusit jeskyni na cestu je .. dost
zjednoduseni.


Ten obrys je tady:
  https://www.openstreetmap.org/relation/10478723
a je soucasti te hlavni relace.

Ta cesta je ten turisticky chodnicek po kterem probihaji prohlidky.

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Návrh na import jeskyní

2019-12-25 Thread Miroslav Suchý

Tohle:
  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/SJCR_Import
bych chtěl poslat na tagging list. Než to tam pošlu, tak uvítám případné 
připomínky.


I když se to nedoporučuje, tak s ohledem na komplexnost jsem provedl 
vzorový import jedné jeskyně (což se dá v případě jednoduše revertovat).


  https://www.openstreetmap.org/relation/10478883

K tomu uvítám také připomínky.
Další nebudu dělat dokud nebude import schválen.


Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Kontejnery na sklo (glass/glass_bottles)

2019-11-18 Thread Miroslav Suchý

Dne 18. 11. 19 v 11:01 Karel Volný napsal(a):

minulý týden jsem si u baráku všimnul, že již nemáme zvlášť kontejnery na bílé
a barevné sklo, nýbrž univerzální


Tak ono to je jedno už dlouho. Protože sklo se už dlouhou dobu třídí takto:
  https://youtu.be/jE4cxE4Ai9U?t=85
Všude.

M.

--
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Jak v iD editoru vybrat konkretni ze soubeznych linii?

2019-10-24 Thread Miroslav Suchý

Dne 24. 10. 19 v 14:33 Marián Kyral napsal(a):
Obávám se, že tohle iD zatím neumožňuje: 
https://github.com/openstreetmap/iD/issues/2225


workaround může být:
 * v pravém menu: mapová data, mapové prvky
 * odebrat některé prvky až ti zbyde jenom jedna viditelná linie

Pokud jsou stejného typu, tak jseš v pytli.

M.

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] import SHP

2019-08-24 Thread Miroslav Suchý
Dne 24. 08. 19 v 11:42 Jakub Trojan napsal(a):
> Problém je (jak už to tady zaznělo) v souřadnicovém systému.
> Nejjednodušší postup mi přišel ten, že smažu z balíku dat soubor PRJ
> (kde jsou informace o Křovákovi 102065). V QGISu potom otevřu tu vrstvu
> jeskyně, QGIS se zeptá na souřadnicový systém (protože PRJ soubor
> nenajde) a já mu rovnou navolím EPSG: 5514. Potom se jeskyně vykreslí už
> tam, kde má (dobré je to promítnout nad vrstvou OSM z OpenLayers pluginu).
> 
> Export do WGS84 je už pak taky OK.
> 

Tohle funguje! Super. Je to teda divny, ale funguje to.

Diky

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] import SHP

2019-08-21 Thread Miroslav Suchý
Dne 20. 08. 19 v 0:24 Jan Macura napsal(a):
> 
> Já jsem uložil jeskyni Na pomezí jako GeoJSON (ve WGS84), nahrál do JOSM
> a vypadá ok (rozdíl asi 11 m, takže zanedbatelný). Pozice sedí v QGISu i
> v JOSM.

Super. Takže chyba je v tom, že to dělám blbě. To je ta lepší varianta.

Já dělám:

* qgis Na_Pomezi_OSM.shp
* Vpravo dole se ujistím, že "vykreslování" ukazuje 102065.
* Vrstva -> Uložit jako
* Vyberu Formát=shapefile, SRS=WGS84
* nazev souboru test.shp
* otevřu JOSM s opendata pluginem a dám
* Soubor -> otevřít -> test.shp
* Soubor -> stáhnout data

A mám to posunuté. Výsledek viz příloha.
Co dělám špatně?

Zkoušel jsem to samé i přes ten geojson plugin a geojson formát, ale
JOSM mi píše "Chyba při nahrávání".

Mirek


test.shp
Description: application/esri-shape
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] import SHP

2019-08-18 Thread Miroslav Suchý
Dne 18. 08. 19 v 21:52 xkomc...@centrum.cz napsal(a):
> Ahoj,
> 
> to vypadá na špatně provedenou reprojekci. V jakém souřadnicovém systému
> jsou ta data od jeskyňářů? Křovák?

S-JTSK_Krovak_East_North

Mirek
-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Vyhledávání v předdefinovaných (nalezených) trasách

2019-05-31 Thread Miroslav Suchý
Dne 31. 05. 19 v 11:08 Mikoláš Štrajt napsal(a):
> Já osobně bych se při plánování delší cesty do divočejších částí světa
> držel spíše papíru, tužky a mapy, vytváření SW je IMHO spíše ztráta
> času, protože tvůj hlavní problém je spíše nedostatek kvalitních dat
> kterými bys svůj SW nakrmil.

+1
Já byl v Africe (Namibii) loni a ačkoliv OSM byl jeden z
nejpodrobnějších zdrojů (asi nejlepší byl Tracks4Africa), tak pořád těch
dat je málo.
Já měl plán velmi přibližný - "tady sem se asi dá dostat - uvidíme", ale
den či dva nebyla žádná míra. Pokud se něco nedá projet, tak objíždka
klidně zabere den.

Co mě osobně spíše chybělo, že neexistuje routovací appka pro 4x4, která
by brala v potaz highway=track jako akceptovatelnou cestu. Což v Africe
je normální silnice - akorát po ní nemůžeš jezdit tak rychle.

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Is name=Automat na jizdenky MHD a good tagging?

2019-05-24 Thread Miroslav Suchý
Dne 24. 05. 19 v 21:54 Mateusz Konieczny napsal(a):
> There is a group of 51 vending machines( http://overpass-turbo.eu/s/JjV
> ) tagged
> 
> * amenity=vending_machine
> * name=Automat na jizdenky MHD
> * operator=DPMB
> * payment:coins=yes
> * vending=public_transport_tickets
> 
> Is it a good idea to use name tag in this way?

Technicaly public_transport_tickets can be for any public transport.
Rails, boats, trams... so the name *can* specify this. In theory this
can be already specified by operator...
In my opinion the name does not make a harm. And taginfo say that 12.64%
of vending=public_transport_tickets use the name as well. So it is not
so uncommon.

Miroslav

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Update translation of Cs:Tag:route=hiking

2019-05-22 Thread Miroslav Suchý
Dne 22. 05. 19 v 18:19 Tom Ka napsal(a):
> ahoj, myslim ze ne. zadne jednosmerky u nas podle mne nejsou.

Karlova studanka
https://openstreetmap.cz/#map=16/50.0777/17.2746=wHGB
Ten usek mezi "Nad vodopady" a "Na paloucku" co vede po zlute a naucne
je znacen jednosmerne a ma se chodit smerem do kopce, tj. z vychodu na
zapad.

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] cyklostezka skrz vojenský újezd Libavá

2019-05-11 Thread Miroslav Suchý
Při procházení poznámek jsem narazil na:

https://www.openstreetmap.org/note/1702491
plus tři podobné další:

Týká se to:
https://www.openstreetmap.org/relation/2900777

Má smysl dávat do mapy cyklostezku, která je otevřená jeden den v roce?
I kdyby se tam doplnil openinghours tag, který tam teď není.

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Pro nováčky

2019-04-21 Thread Miroslav Suchý
Přibývají nám sem do konference nováčci - pokud jste to zrovna vy tak:
Vítejte!

Ne každý má odvahu se ptát zde na mailing listu - nebojte se a ptejte se
pokud něčemu nerozumíte!

Pokud hledáte na čem pracovat, tak máme rozjeto několik mapovacích projektů:

Mapování turistických cest:
  http://taskman.poloha.net/

Sbírat fotky rozcestníků a info tabulí:
  https://openstreetmap.cz/fody

Můžete mapovat poštovní schránky nebo přidávat k sídlům odkazy na wiki
  https://openstreetmap.cz/mapovaci-projekty

Doplňovat POI body podle volně dostupných dat:
  https://openstreetmap.cz/poi-importer

Můžete ověřovat a pomáhat vyřešit poznámky od uživatelů:
  https://openstreetmap.cz/poznamky-uzivatelu

Můžete řešit chyby v mapě:
  https://www.keepright.at/

Přidávat chybějící domy z RUIANu
  https://openstreetmap.cz/tracer
  http://ruian.poloha.net/budovy/

Mimo ČR můžete pomáhat mapovat pro humanitární akce:
  https://tasks.hotosm.org/contribute?difficulty=BEGINNER


Mirek Suchý

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Fody: Neobsahuje datum a čas v EXIF!

2019-04-21 Thread Miroslav Suchý
Mám nějaké fotky rozcestníků co neobsahují datum a čas v EXIFu. A Fody hlásí
  Neobsahuje datum a čas v EXIF!
a odmítá nahrát fotku. Je pro to nějaký zvláštní důvod?
Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] vzdálenost u návěsti cyklo tras

2019-04-19 Thread Miroslav Suchý
Na tomhle místě:
https://openstreetmap.cz/#map=18/49.19519/15.39474=wHGB

jsem umístnil do křižovatky rozcestník pro cyklotrasu. V místě je návěst
(dle terminologie KČT) před křižovatkou.
Do fody jsem ru návěst dal na místo kde přesně je (před křižovatkou),
ale v OSM ho máme v křižovatce (protože jsou ze všech stran křižovatky).

No a Fody to nespáruje. Tome - dá se nastavit na cyklorozcestníky delší
vzdálenost?

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Použití OSM porušující licenci (další z milionu)

2019-03-13 Thread Miroslav Suchý
Dne 13. 03. 19 v 0:48 Jan Macura napsal(a):
> Ale nedaří se mi najít na jejich webu žádný vhodný konktaktní e-mail.
> Můžu zkusit generický p...@psp.cz , ale nevím, jestli
> to padne na úrodnou půdu...
> 

Z:
  http://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=32
vypadne:
  www...@psp.cz

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] sjezdovky

2019-03-10 Thread Miroslav Suchý
Dne 09. 03. 19 v 12:45 Marek Janata napsal(a):
> omlouvám se, asi vyřešeno - zůstalo mi tam vlastní nešikovností pár
> vastnotí co tam neměly být, snad už je to ok
> 

Vypadá to ok, ale vždy je co zlepšovat - takže pokud se ti chce:
 * vymezit ještě sjezdovku jako plochu

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:piste:type=downhill#The_piste_as_area
 * pokud se na vleku nudíš, tak mužeš zmapovat i sloupy
   https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:aerialway%3Dpylon
 * prvni a posledni uzel vleku by mel byt:
   https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:aerialway%3Dstation

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Fwd: Porušení licenčních podmínek

2019-02-27 Thread Miroslav Suchý
FYI - iDnes by měl už uvádět správně kontribuci.

Mirek


 Přeposlaná zpráva 
Předmět:Porušení licenčních podmínek
Datum:  Wed, 27 Feb 2019 15:56:37 +
Od: Kchimelová Ivana


Dobrý den,

popisky u map v článcích jsme upravili, máte tam prolink na stránku o
autorských právech.

Díky za upozornění

Ivana Kchimelová, vedoucí magazínů iDNES.cz

 

 

 

-Original Message-

From: Miroslav Suchy [mailto:miros...@suchy.cz]

Sent: Thursday, February 21, 2019 1:37 PM

To: Sefredaktor

Subject: Porušení licenčních podmínek

 

Dobrý den,

 

jako člen OpenStreetMap Česká republika jsem velmi potěšen, že používáte
mapy OpenStreetMap na svém webu:

 

např.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/malawi-vezen-prezil-popravu-kat-uz-byl-unaveny.A190221_111637_zahranicni_kha

https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zatopene-lomy-tipy-na-koupani-cesko.A180731_155040_po-cesku_hig

https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta/enklavy-exklavy-evropy-mapa-hranice-staty.A180123_152705_kolem-sveta_hig

a mnoho dalších

 

Nicméně jsem si všiml, že mapy neuvádějí správně autorství.

Licence OpenStreeMap vyžaduje, abyste uvedli autorství OpenStreeMap a
aby uživatelé byli viditelně upozorněni na licenci dat (odkazem na naši
stránku o autorských právech). Více informací najdete na:

 

https://www.openstreetmap.org/copyright

 

V článku máte, že mapy poskutjí PhoneMaps (na obrázku) a Fraytag &
Berndt (pod mapou).

Bohužel to není dostačující, protože mapa vznikla z podkladů
OpenStreetMap a je nutné přiznat autorství - samotné použití je zdarma.

Přitom na http://mapy.idnes.cz máte toto autorství uvedeno správně,
takže se jedná opravdu jenom o ty případy, kdy je mapa použita v článcích.

 

Správné uvedení autorství pomáhá předejít nedorozuměním ohledně zdrojů
map či toho, co s nimi mohou ostatní dělat. Chcete-li s touto změnou
pomoci nebo máte-li jakýkoli jiný dotaz, neváhejte mě kontaktovat přímo
na tento e-mail nebo českou komunitu na této konferenci:

 

https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

 

Hlavně nám však správné označení autorství pomáhá šířit povědomí o
OpenStreetMap, přilákat další přispěvatele a budovat komunitu.

To je velmi důležité pro zlepšování kvality naší databáze, na kterou Vy
a miliony ostatních spoléhají.

 

Pokud poskytnete záruku, že správné příznaní autorství bude provedeno v
budoucích článcích, tak nebudu trvat na upravách starších článků, což by
vám zřejmě způsobilo značné komplikace.

 

Velmi bych ocenil, pokud byste mi mohli potvrdit přijetí této zprávy.

 

S pozdravem

 

Miroslav Suchý

 



___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Rozcestníky a turistické trasy, jejich (ne)aktuálnost

2019-02-24 Thread Miroslav Suchý
Dne 23. 02. 19 v 19:11 majka napsal(a):
> Co s tím správně? Označit hned fotky rozcestníků za neaktuální, tedy je
> vypnout? Konkrétně v tom druhém případě to bude rozcestník Vidov
> , přibyla tam značená žlutá +
> bude chybět rozcestník Nedabyle.

Napadaji me dve moznosti:

1) OSM Notes

2) V taskmanu invalidovat prislusny ctverec a napsat tam poznamku, ze v
brzke dobe to bude predelano a nasledujicih mesicih je to treba znovu
projit.

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Data telefonich budek

2019-02-19 Thread Miroslav Suchý
Dne 19. 02. 19 v 19:59 majka napsal(a):
> Ta data jsou rok stará. Teoreticky to půjde, se k nim nějak dostat, ale
> není lepší jít po tomhle
> ?
> Není to sice tak podrobné, jsou to telefonní budky “ze zákona”. (Data
> budou pravděpodobně stejně stará, netuším jestli ten měsíc udělá rozdíl)

Jupiii, to je dokonce lepsi. Na tom webu O2 jsou i automaty, ktere uz
neexistují - což jde sice lehce ověřit zavoláním na to číslo -
neexistující automaty hlásí, že číslo neexistuje. Ale je to zbytečný opruz.
Ta data CTU lépe vystihují realitu - alespoň co jsem mohl soudit dle
svého okolí. A vzhledek k výnostnosti automatů počítám, že O2
neprovozuje jediný navíc než musí. :)

Je tohle kombatibilní s ODbl?
http://data.ctu.cz/podminky-uziti-dat
Mě se zdá, že ano. Zejména pokud je uvedeme na:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Contributors#Czech_Republic
Ale ocením pokud se na to podívá ještě někdo.

Mirek


-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Data telefonich budek

2019-02-19 Thread Miroslav Suchý
Dne 19. 02. 19 v 17:50 Dalibor Jelínek napsal(a):
> jasně. Jen bych potřeboval něco, co případě můžou podepsat. Máš něco už
> připraveného?

Predpokladam, ze vetsi problem nez ten souhlas bude problem ziskat ta
data v rozumnem formatu. Protoze podle tech pinu co maji v te embeded
mape to bude PITA to delat. Chtelo by to CSV nebo neco podobneho.
Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Pramen Bobravy

2019-02-17 Thread Miroslav Suchý
Narazil jsem na zajímavost, kterou jsem v naších podmínkách moc neočekával:
Dneska jsem byl mapovat NS Rudka a teď když to zanáším do OSM, tak jsem
narazil na:
https://www.openstreetmap.org/way/81924781
kde na konci je hezký opečovávaný pramen a NS (založená obcí) tvrdí, že
je to pramen Bobravy.
Přitom Dibavod a tudíž všechny ostatní zdroje tvrdí, že pramen je:
https://www.openstreetmap.org/way/81917943#map=17/49.24745/16.31801

Jedná se asi o 500 metrů a oba kousky leží v katastru stejné obce, takže
se dá vyloučit soutežení typu "bude to u nás".
V reálu jsou oba ocásky spíše strouha plná vlhkého bahna (ta na západ
více bahna, ta na východu více voda) - a obávám se, že v tom západním
ocásku bude těžko určit začátek (to může být klidně rozdíl 300 metrů),
takže klasická poučka - co je delší je začátek řeky - se tu bude blbě
hledat.

V podstatě je to dilema zda věřit místním, nebo zda věřit ouřadům.
Co s tím?

Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Data telefonich budek

2019-02-16 Thread Miroslav Suchý
Narazil jsem na:
https://www.o2.cz/osobni/286484-mapa_pokryti_vta/
Nemate nekdo nejaky rozumny kontakt do O2? Protoze ten moloch ma jenom
infolinky na kterych mi predpokladam nikdo souhlas s exportem pro OSM neda.
Mirek

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] [Talk-cz] Mapy.cz a OSM data v CZ (a jinde)

2019-01-12 Thread Miroslav Suchý
Dne 12. 01. 19 v 0:49 majka napsal(a):
> Na to obeslání dopisem se chystám, ale bude to zase jen a pouze první
> krok k tomu, začít jednat.

Obecna rada - doporucuji se stavit na magistratu osobne a predjednat to
face2face a pak teprve poslat oficialni dopis.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] SoTM 2018 -- startovac

2018-11-24 Thread Miroslav Suchý
Dne 24. 11. 18 v 19:36 Pavel Machek napsal(a):
> Ahoj!
> 
> Jen, na SoTM jsem nebyl... ale koukam na zaznamy a neprijde mi uplne
> rozumne vybirat penize bez toho aby predem bylo receno na co
> jsou. Jestli se vybere na provoz serveru na pristi 2 roky, proc ne,
> ale ono je zjevne cilem vybrat vic. V takovou chvili by mi prislo fer
> rict na co ty penize pujdou...

Tak on je nejlepší vyrovnaný stav s jistotou příjmů. Bohužel to se v
praxi těžko dosahuje.

V současnosti vybrané - nebo spíše přislíbené - příspěvky, jsou dost
nízko nad mandatorními výdaji (provoz domény, účetnictví).
Jakékoliv neočekávané výdaje mohou být pro jednatele docela problém.
Naše organizace nemá žádnou finanční rezervu.

Osobně bych byl rád pokud by se podařilo vybrat nižší řády desetitíců,
což mi nepřijde nijak moc. A klidně se ty peníze mohou spotřebovávat
více roků (klidně i deset).

Je pravda, že na SOTM se vedli i diskuse "co když se vybere deset
milionů" - ale toho bych se opravdu nebál :)) To už bylo dost pozdě
odpoledne a něktěří měli popito dost čaje. :))

Obecně mě přijde mnohem lepší být v situaci "jejda - my jsme vybrali
hodně peněz" než v situaci "sakra, nemáme na zaplacení kolku".

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)




signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] OpenLoveMap

2018-11-23 Thread Miroslav Suchý
Dne 23. 11. 18 v 11:08 Mikoláš Štrajt napsal(a):
> Věděli jste, že existuje OpenLoveMap, která zobrazuje sexshopy,
> striptýzové bary, nevěstince a automaty na kondomy?
> 
> Já teda ne a pak jsem docela koukal. :-O

Koukam ze maji spatne uvedenou contribuci :)

Mire

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Mapy ve vlacich/autobusech

2018-11-11 Thread Miroslav Suchý
Dne 11. 11. 18 v 13:11 Pavel Machek napsal(a):
> Poznavam openstreetmap :-(. Screenshot v priloze.

To fakt vypada hoodne podobne. Akorat mi v tom screenshotu chybi ta
administrativni hranice mezi Mukarovem a Zernuvkou.
Ale jinak i ty pocty linii a jejich zalomeni na pesinach sedi.

Zda se, ze dodavetel je
  http://www.rehspot.de/
Nechcete jim nekdo kdo umite nemecky napsat?
Nebo mam napsat na Cesky FlixBus?

Mirek



signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Mapovací párty po SOTM

2018-10-31 Thread Miroslav Suchý
Ahoj,
v sobotu 17.11 bude v Brně SOTM a říkali jsme si, že v neděli bychom
mohli udělat nějaké společné mapování.

V okolí Brna jsem našel tyto vhodné kandidáty:

Hády:
http://taskman.poloha.net/project/2#task/2540
chybí tam 2 NS stezky a je to velmi zajímavé místo na procházku.
V dosahu MHD.

Předklášteří
http://taskman.poloha.net/project/2#task/3080
http://taskman.poloha.net/project/2#task/3081
http://taskman.poloha.net/project/2#task/3083
klášter v Překlášteří je zajímavá kulturní památka
Velmi dobré spoje vlakem.

Moravský kras
http://taskman.poloha.net/project/2#task/6259
http://taskman.poloha.net/project/2#task/7126
http://taskman.poloha.net/project/2#task/7128
http://taskman.poloha.net/project/2#task/6261
hustá síť turistických tras a plno jeskyní.
Spíše vhodnejší pro auto.

Já osobně můžu vzít auto.

Pokud někoho napadá co jiné místo pro mapování v okolí Brna, tak sem s tím.
Během pár dní bych udělal letáček s podrobnými pokyny pro účastníky.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] ŘSD - ploty - odpověď

2018-10-18 Thread Miroslav Suchý
Tak tady je odpověď
https://www.dropbox.com/s/h9du9mobtzkfdn4/616193662_0_Ozn%C3%A1men%C3%AD%20o%20po%C5%BEadavku%20na%20%C3%BAhradu%20n%C3%A1klad%C5%AF.pdf?dl=0

Pokud by měl někdo návrh jak postupovat dále, tak řekněte.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Data od měst, prosím o seznam zkušeností (a odkazy na existující souhlasy)

2018-10-16 Thread Miroslav Suchý
Dne 16.10.2018 v 18:34 majka napsal(a):
> 
> 
> On Tue, 16 Oct 2018 at 18:10, Jan Macura  > wrote:
> 
> Hoj,
>  ...pokud ta externí firma není zároveň majitelem té věci, kterou
> pro obec spravuje, což zrovna v případě VO je častý případ.
> 
> No, hlavně představa o tom, že kdejaká menší obec je natolik zdatná, že
> si ve smlouvě s velkou firmou (což tohle byla) ohlídá, aby výsledná data
> byla opravdu její, mi připadá dost naivní. Nechci Vám brát iluze, ale z
> obcí jsem viděla dost smluv na úrovni "ale Máňa říkala, že to není
> směroplatný", které starostovi zpracoval patrně nějaký kamarád. Hlídat
> si to všichni začnou až si první z nich naběhne, a starostové si to na
> nějakém setkání večer u piva poví.

Zaměstnanecké dílo -  ze zákona vykonává k těmto dílům majetková práva
autorská exkluzivně zaměstnavatel, zaměstnavatel se také uvádí jako
autor díla a rozhoduje o zveřejnění či změnách díla (právní domněnka
autorova souhlasu se strpěním zásahu do osobnostních práv)

§58 AZ
(7)
Počítačové programy a databáze, jakož i **kartografická díla**, která
nejsou kolektivními díly, se považují za zaměstnanecká díla i tehdy,
byla-li autorem vytvořena na objednávku.


Ergo - není třeba nic psát do smlouvy. Stačí objednávka a zaplatit a je
to zaměstnanecké dílo a o tom, co se s ním stane rozhoduje ten kdo to
objednal, tedy obec.
Nedá se to napasovat na foto mapy, které zpravidla existovali před
objednávkou a pouze se znovu licencují. Ale passporty pro obce se dělají
až na základě objedávky a tudíž jsou zaměstnanecké dílo. I když to dělá
externí firma.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Data od měst, prosím o seznam zkušeností (a odkazy na existující souhlasy)

2018-10-15 Thread Miroslav Suchý
Dne 15.10.2018 v 15:07 majka napsal(a):
> Zdravím všechny,
> 
> podařilo se mi zkontaktovat správnou osobu na magistrátu České
> Budějovice ohledně poskytnutí dat, resp. spolupráce. Lépe řečeno,
> dotyčný si nás našel sám, ukázal se mezi editacemi nových uživatelů...
> 
> Protože začínáme debatovat o tom, co půjde/nepůjde získat od města, a
> jak, prosím o zkušenosti ostatních, a také odkazy na ty souhlasy, co od
> koho máme, ať nevymýšlíme něco nového. Samozřejmě že je to v začátku a
> dotyčný bude muset pro svolení na vyšší místa, ale o to více by se
> hodily zkušenosti odjinud.

Data, která město vlastní a které může poskytnout. Občas může být
problém s tím, že data vlastní městská část, která nemusí souznít s
magistrátem.

* mobiliář: lavičky, odpadkové koše
* sloupy veřejného osvětlení
* hřiště (zpravidla už zmapováno v OSM)
* passporty zeleně
* dopravní passport (zpravidla zatím nikdo nemapuje)
* hydranty (město nemusí vlastnit)
* hřbitovní místa (tuším taky ještě nikdo nemapuje)

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Oploceni dalnic

2018-10-09 Thread Miroslav Suchý
Tak jsem zkusil ziskat od RSD mapu oploceni dalnic, ale RSD za to chce
uplne nesmyslnou castku (260k+).
Zduvodneni viz
https://www.dropbox.com/s/e4lcornew5efljf/Vyrozum%C4%9Bn%C3%AD%20o%20prodlou%C5%BEen%C3%AD%20lh%C5%AFty.pdf?dl=0

Asi nemam silu a chut se s nimi nejak dohadovat zda to ma takovou cenu.

Mirek


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Nejde nahrávat rozcestníky

2018-10-07 Thread Miroslav Suchý
Když přidám rozcestník na Fody (přes osm.cz). Tak u "Nahrát fotografii"
se motá kolečko, ale k faktickému nahrání nikdy nedojde.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] reportáž ČT o navigacích

2018-09-01 Thread Miroslav Suchý
Dne 31.8.2018 v 17:47 jzvc napsal(a):
> A jak poznas v terenu, ze jde o lesni cestu, kdyz je to asfaltka a neni
> tam zadna znacka?

Nijak. Ale to te pred zakonem neomlouva :)

Tech veci, ktere nemas sanci poznat v terenu je vice. Napr. u prace mame
tento bod:
https://mapy.cz/s/30GpB
A resili jsme zda auto sjizdejici po sjezdu a odbocujici do prava na
Purkynovu ma prednost pred vozidlem jedoucim po Hercikove a odbocujici
doleva na Purkynovu. Zaver je ten, ze zalezi zda se jedna o dve
krizovatky nebo zda se jedna o jednu krizovatku. A to poznas jedine v
registru silnic. V terenu to nemas sanci poznat.


Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] reportáž ČT o navigacích

2018-08-31 Thread Miroslav Suchý
Dne 31.8.2018 v 14:34 Jan Sten Adámek napsal(a):
> U nás by měla být navigovatelná i autem (např. různé příjezdy k chatám),
> takže pokud tam auta explicitně nesmí, chyba je spíš v chybějícím access
> než v navigaci.

To je otázka. Příjezd k chate by mel byt znacen highway=service s
prislusnym surface= (gravel nebo ground).

U nas by meli byt highway=track neroutovatelne, protoze na lesni a polni
cesty je vjezd ze zakona/vyhlasky zakazan. Ovsem rozlisit to lze dost
tezko - viz nedavne diskuze zde (polni cesta v obci nemuze existovat,
nebo asfaltove lesni cesty v lese).

Ovsem v takove africe je highway=track uplne luxusni cesta pro 4WD a
mela by byt routovatelna. A pred pul rokem ji Maps.me urcite neroutovalo
(pro mne, bohuzel).

Takze bud by meli navigace prestat routovat track v CR nebo my vsude
nahazeme access, ale rozhodne to neni default pro cely svet.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] maperská minirecenze MI 8

2018-08-28 Thread Miroslav Suchý
Dosloužil mi starý mobil a jako nový jsem si koupi Xiaomi MI 8. Jednou z
jeho inzerovaných vlastností je dual GPS. Tj. umí pracovat s L1 + L5
frekvencemi u GPS a Galilea (E1/E5) a dosahovat tím až 30 cm přesnosti.

No realita je poněkud jiná. GPSTest udává přesnost 4m. Ve statusu vidím
některé satelity dvakrát, nicměně ve sloupci CF jména frekvencí nevidím
navzdory tomu, že GPSTest by dual frekvence měl podporovat.

Realná přesnost - při pohybu po zahradě - mi přijde tak +-2 metry.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Neco rozumneho na editaci co neni josm?

2018-06-22 Thread Miroslav Suchý
Dne 22.6.2018 v 22:58 Pavel Machek napsal(a):
> nevidim moznost zobrazit gpx, coz je celkem zasadni...

osm.org -> GPS Stopy (lista nahore) -> vybrat gps stopu -> upravit

Nebo v iD editoru proste vezmi GPX (nebo GeoJSON) soubor a proste ho
pretahni do okna editoru a pust. On se ti tam zobrazi.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)




signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Rozepisovani nazvu rozcestniku

2018-06-08 Thread Miroslav Suchý
Dne 8.6.2018 v 12:20 Tom Ka napsal(a):
> Zkousel jsem ho kontaktovat a pry vychazi z
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:N%C3%A1zvy#Zkracov.C3.A1n.C3.AD_.28ned.C4.9Bjete_to.29,
> coz je podle mne ale primarne pro nazvy ulic a podobne. Osobne se mi

Určitě nezkracovat. Ale taky neprodlužovat.
Pokud se něco jmenuje "Pražský Hrad", tak nezkracujeme na "Pražský Hr."

Ale pokud se něco jmenuje "sv. Vít", tak neprodlužujeme na "svatý Vít".

A pokud se jmenuje rozcestník "Vyhl. Českého ráje (odb.)", tak se tak
jmenuje. Maximalně bych toleroval rozepsaní do alt_name. Ale ne v name=*.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Plugin Mapathoner

2018-06-08 Thread Miroslav Suchý
Dne 8.6.2018 v 08:53 Janda Martin napsal(a):
> doufam ze kdyz to bude mozne date prednost trasovani dat z RUAIN/LPISu pred 
> kreslenim omalovanek.

Tohle je pro Mapathony Afriky, kde nic takoveho neni a budovy se kresli
podle Bingu.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Plugin Mapathoner

2018-06-08 Thread Miroslav Suchý
Dne 8.6.2018 v 07:12 Zdeněk Pražák napsal(a):
> mohl bych poprosit o krátkou rekapitulaci co to umí pro neznalé angličtiny

Kliknes do tri rohu ctyrhrane budovy a pak takhle oklikas dalsi budovy
ve vesnici. Vse v ramci jedne dlouhe cesty. A pak kliknes Mapathoner ->
Batch Orthogonal Buildings a plugin ti udela budovy.

Velmi podobne pro kulate budovy, akorat vybiras dva body a klikas jinde
v menu.

Kdyz vyberes budovy do vyberu, tak staci dat Mapathoner -> Pick
Residential Ared a nakresli ti kolem budov polygon rezidencni oblasti.

Mirek
-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Plugin Mapathoner

2018-06-07 Thread Miroslav Suchý
Dne 7.6.2018 v 18:08 Petr Schönmann napsal(a):
> Ahoj. Na posledním mapathonu MSF byl představen plugin mapathoner od
> českého tvůrce.
> Pěkný počin který stojí za zmínku. Více v JOSM pluginech nebo
> https://qeef.gitlab.io/mapathoner/

To je naprostá bomba. Super práce. A díky za tip.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Data ze ZÚ

2018-04-24 Thread Miroslav Suchý
Dne 24.4.2018 v 10:53 Pavel Machek napsal(a):
> znamena
> to ze je to uredni dilo, mohou se libovolne kopirovat / pouzivat?

Obávám se, že tohle není úřední dílo. Viz definice v § 3 Autorského zákona:

§ 3 Výjimky z ochrany podle práva autorského ve veřejném zájmu
Ochrana podle práva autorského se nevztahuje na
a) úřední dílo, jímž je právní předpis, rozhodnutí, opatření obecné
povahy, veřejná listina, veřejně přístupný rejstřík a sbírka jeho
listin, jakož i úřední návrh úředního díla a jiná přípravná úřední
dokumentace, včetně úředního překladu takového díla, sněmovní a senátní
publikace, pamětní knihy obecní (obecní kroniky), státní symbol a symbol
jednotky územní samosprávy a jiná taková díla, u nichž je veřejný zájem
na vyloučení z ochrany,
b) výtvory tradiční lidové kultury, není-li pravé jméno autora obecně
známo a nejde-li o dílo anonymní nebo o dílo pseudonymní (§ 7); užít
takové dílo lze jen způsobem nesnižujícím jeho hodnotu.

Mirek



signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Export GPX z Garmina

2018-04-23 Thread Miroslav Suchý
Dne 22.4.2018 v 12:51 Petr Schönmann napsal(a):
> Když už jsme u toho exportu. Garmin si ukládá pro mě nepochopitelně
> nějak trasy. Algoritmu jsem nepřišel na kloub ( Někdy ukládá po 3000
> pointech, někdy tam je i vyšší číslo). Nešlo by docílit chování 1x gpx /
> den ?

Já jsem měl v menu, že se trackování spouští automaticky při zapnutí
GPSky. To jsem si vypnul a musím teď jít do Track managera a spustit
trackování manuálně, ale když to pak stopnu a uložím, tak tam mám jenom
tu stopu z toho výletu.
Ergo nemám ani problém s těmi 3k pointy.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Export GPX z Garmina

2018-04-21 Thread Miroslav Suchý
Dne 21.4.2018 v 20:15 <0174 napsal(a):
> Ahoj,
> 
> několik let aktivně používám pro mapování Garmina (eTrex 30) a o žádném
> nastavení na spojování tras a bodů nevím - nikdy mi to ale při mapování
> nevadilo, do JOSM načtu oboje.

Ano, JOSM to zvládne, ale osm.org odmítne importovat ty Trasové body a
křičí, že tam nejsou žádné waypointy.

> Nicméně spojit to určitě půjde v GPS Babelu (jen pozor na české znaky v
> cestě k souboru).

Jo to jde:
  gpsbabel -i gpx -f /tmp/Trasové\ body_21-DUB-18.gpx -i gpx -f
/tmp/Prošlá\ trasa_2018-04-21\ 175355.gpx  -o gpx -F /tmp/o.gpx

Díky. S českými znaky se nezdá být nějaký problém.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Export GPX z Garmina

2018-04-21 Thread Miroslav Suchý
Mám za sebou první výlet s novým Garminem (Oregon 700) a mám jeden
dotaz. Podařil se mi udělat export trasy do GPX. Ale ten Garmin
vyexportuje (ve složce Garmin/GPX) zvlášť trasu (Prošlá trasa_2018-04-21
182617.gpx) a zvlášť poznámky (Trasové body_21-DUB-18.gpx).
Nevíte někdo zda se mu buď dá říct ať to exportuje dohromady. Nebo zda
existuje nějaký tool, co to umí spojit? On je to sice XML soubor, takže
lze vzít vše mezi  a  a vrazit to do té Prošlé trasy, ale je
to dost opruz (moc dat, jeden dlouhý řádek).

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] ruční GPS navigace

2018-04-18 Thread Miroslav Suchý
Dne 5.2.2018 v 13:43 xkomc...@centrum.cz napsal(a):
> Kdyby tě zajímaly nějaké podrobnosti ohledně toho Oregonu, tak napiš
> klidně i soukromě, co vím, povím ;-)

Tak jsem nakonec skoncil u Garmin Oregon 700 a uz se tesim az to vyzkousim.

Mam jeden dotaz: Da se ten Garmin nejak propojit s Android telefonem,
tak aby telefon pouzival tu GPSku z Garmina? Nainstaloval jsem si GPS
Bluetooth aplikaci, spojil telefon s Garminem pres bluetooth, zapnul
jsem si developer setting a nastavil GPS Bluetooth aplikaci jako mock
GPS, ale kdyz dam v GPS Bluetooth pripojeni na Garmin (ktereho vydi),
tak se mu nedari pripojit.

Je to marna snaha? Nebo to jde a mam vytrvat?
Kdyz to nepujde, tak to nevadi. Jenom zkousim kde jsou hranice
technologie :)

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Neexistující poštovní schránka v datech ČP?

2018-04-08 Thread Miroslav Suchý
Dne 8.4.2018 v 16:40 Michal Fabík napsal(a):
> dneska jsem si všiml, že schránka
> https://www.openstreetmap.org/node/4683791485 ve skutečnosti neexistuje.
> Na můj dotaz na vrátnici nemocnice jestli je _někde_ v areálu nemocnice
> poštovní schránka (tj. jestli tahle na zdi budovy třeba nebyla přesunuta
> někam dovnitř) mně bylo řečeno, že v nemocnici žádná schránka není a že
> byla zrušena cca před 4 lety. Podle historie změn
> (https://www.openstreetmap.org/node/4683791485/history) byla schránka
> přidána do mapy před cca rokem "dle seznamu ČP", čili je asi špatně ten
> seznam. V POI-Importeru na tomto místě žádná schránka označena není:
> http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=17/49.1841/16.5979=CZECPbox
> 
> Co s tím?

Já tam před půl rokem přidával ten ref (tehdy to určitě bylo v seznamu),
ale když jenom chyběl ref a bylo to v seznamu, tak jsem nekontroloval,
zda to tam reálně je. Ten jak Panorama tak StreetView ukazuje, že to tam
není. A pokud to není ani v seznamu ČP, tak jednoznačně smazat. Jdi to
toho! :)

Mirek


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Místa, která by bylo třeba lépe zmapovat

2018-03-24 Thread Miroslav Suchý
Dne 24.3.2018 v 10:18 majka napsal(a):
> Jak jinak je zmapovaná třeba Afrika?

Jenže to je úplně jiná liga (zrovna Africe se posledních pár týdnů dost
věnuji). Tam je třeba čtverec 10*10km, kde není *vůbec* nic. A podle
Bingu (který má mimochodem v Africe mnohem lepší foto než u nás) tam
třeba mapuji lesní/polní cestu, která je jedinou spojnící mezi několika
vesnicemi. Jiná cesta tam není, ale ani ta není zmapovaná. Ani řeky a
potoky přes které je třeba se brodit. Takže tam je úplně super, když se
to zmapuje *nějak*, protože jestli je ta cesta ulítnutá o 50m, tak to
vůbec nikomu nevadí. Protože pokud tam ta cesta nebude, tak tě routování
pustí třeba 300 km velkou objížďkou.

V Česku takový úlet (už i 10m) docela vadí. Navíc skoro všechny
infrastrukturní prvky máme zmapované, takže už ladíme jenom detaily
(schránky, tur. cesty, obchody, MHD...).

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Místa, která by bylo třeba lépe zmapovat

2018-03-23 Thread Miroslav Suchý
Dne 23.3.2018 v 21:11 Jan Macura napsal(a):
> Fixme tagy reálně nikdo neopravuje.

Tak na mtbmap.cz se zobrazuji fixme=continue a ja to docela pouzivam
jako podklad k tomu co dal mapovat.

A fixme se zobrazuje na
  https://www.keepright.at/
coz taky IMHO pouziva dost lidi.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Místa, která by bylo třeba lépe zmapovat

2018-03-23 Thread Miroslav Suchý
Dne 23.3.2018 v 20:13 xkomc...@centrum.cz napsal(a):
> Jinak by se dala vytvořit nějaká mapa, například pomocí
> http://umap.openstreetmap.fr/en/ a do ní přidávat/ubírat z ní jednotlivá
> místa, která jsou (ne)zmapovaná.

To bych spíš viděl jako heatmapu:
  https://github.com/Leaflet/Leaflet.heat
kde by se brali uzly s fixme=* nebo poznámky. Ale...

... otázka je, co to znamená "která by zasloužila lépe zmapovat". IMHO
to jsou všechna :) Třeba moji vesnici, kde bydlím se snažím mapovat už
šest let a stále je tady toho dost k zmapovaní (teď dělám ploty a
pouliční osvětlení).
To co, znamená pro jednoho výzvu, tak pro druhého to může být nezajímavé
(mě například moc nezajímají železnice).
Dle mého názoru mají smysl tématické žebříčky míst k zmapování (viz
seznam chybějícíh budov na poloha.net), ale obecně to asi nemá smysl.
Maximálně bych pro to využil OSM Notes a přidal poznámky:
  * tady by to chtělo zmapovat břehy řeky
  * tady jsou staré údaje o barácích

Myslím, že OSM Notes jsou docela zaběhnutý nástroj a například já
monitoruji nové poznámky na brněnsku a v rámci možností se snažím s nimi
něco dělat. Takže takto bys měla šanci do toho zapojit další lidi.
Osobně mi to přijde jako lepší cesta než dělat např. další stránku na wiki.

#my0.002

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Schránky - statistiky (aka progress meter ;) )

2018-03-19 Thread Miroslav Suchý
Dne 24.2.2018 v 08:18 Marián Kyral napsal(a):
> Dvě možnosti:
> 1) Mirek poprosí poštu o upřesnění polohy
> 2) Uděláš si výlet do Sedlčánek a zeptáš se někoho místního, kde tam
> mají schránku :-D
> Sedlčánky patří pod Čelákovice a vypadají, že by si schránku zasložily.


Středník v datech ČP odstraněn.

Schránka 2056 má umístnění: Na Vošverku 121, Sedlčánky.

Mirek
-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

2018-03-08 Thread Miroslav Suchý
Dne 8.3.2018 v 00:20 Pavel Machek napsal(a):
> On Tue 2018-03-06 11:33:37, jo...@razdva.cz wrote:
>> Placatou zemi s krychlickama do leteckeho simulatoru? Nebo mi neco
>> uslo?
> 
> No jasne ze nejaka vyskova data to chce. Nastesti letadla casto
> litaj vysoko, a krychlicky z dalky tak moc nevadej.
> 
> Mam tu flightgear, myslim ze osm data nejak pouziva (i kdyz tam svet
> rozhodne nevypada tak hezky jako na zminovanejch webovejch demech).
> 
> https://www.youtube.com/watch?v=NNv3xV5xxEM
> 

Doporucuji Xplane, ktery se da nakrmit OSM daty. A pak to muze vypadat i
takto:
https://youtu.be/WaAI5VsXXXc?t=5m56s

Mirek



signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] telefoni budky

2018-02-15 Thread Miroslav Suchý
Tak jsem si v posledni dobe vsimnul, ze se zacinaji mnozit vyrabovane
telefoni budky. Resp. profesionalne odmontovany vnitrek. A je toho
tolik, ze to vypada na dalsi vlnu ruseni telefonich budek.
Just saying.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Seznam poštovních schránek České pošty

2018-02-14 Thread Miroslav Suchý
Dne 14.2.2018 v 18:36 Marián Kyral napsal(a):
> Ahoj,
> povedlo se toto vyřešit? Ono těch nepřesností bude asi více. Tak by bylo
> fajn to nahlásit, ať to máme v dalším souboru opravené :-D

Ano. Mám od Dalibora (tuším) kontakt na paní v ČP a to Brno jsem ji
poslal. Slíbila, že v dalším exportu to bude opravené, ale už jsem to
nekotroloval.

Asi by nebylo nejvhodnější dávat její email sem veřejně, ale pokud jsou
nějaké opravy, tak se nabízím, že mi je můžete posílat a já to budu
agregovat a pak přeposílat na ČP.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Taskman pro poštovní schránky

2018-01-28 Thread Miroslav Suchý
Dne 28.1.2018 v 22:48 Jakub Jelen napsal(a):
> super, koukl jsem na okoli a hned v prvnim ctverci mam dva cervene,
> protoze nejsou sparovane s POI v OSM (protoze jsou nekolik set metru od
> souradnic v POI importeru. Jak pracovat s temito? Posledni editace na
> nich je od tebe. Uz jsi to nekam reportoval, nebo ti to mam poslat?

Jestli se bavime o Brnu, tak Brno je hotove. Vsechny cervene v Brne jsou
false-negative.
Jeste to musim napsat do toho taskmanu.

Vsechny ty spatne veci jsem preposlal na postu. Neco spravili (Svazna),
neco ne (Obla).

> Dale mi chybi informace co pouzit jako zdroj dat pro OSM changeset.
> Tvoje zmeny obsahuji z iD pouze informaci "Bing aerial imagery", i kdyz
> komentar rika "dle seznamu CP". Asi by bylo fajn toto nejak standardizovat.

Nevim jestli je to nutne. Ale v taskmanu jsem navrhl hash tag
#taskman-cz-postbox
On to neni jenom jeden zdroj. Tomu exportu CP neni mozne slepe verit,
proto jeste to overovani jak pisu v instrukcich.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Taskman pro poštovní schránky

2018-01-28 Thread Miroslav Suchý
Ahoj,
tak když jsem udělal poštovní schránky, tak mi bylo líto to nějak
nepodchytit, tak jsem založil projekt poštovní schránky na taskmanu:

http://taskman.poloha.net/project/5

Budu rád, když si přečtete instrukce a sdělíte mi případné připomínky.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Římské číslice v názvech ulic

2018-01-23 Thread Miroslav Suchý
Dne 23.1.2018 v 20:08 majka napsal(a):
> Řeší problém toho, že to TTS neumí přečíst. 
> Zápis v Unicode je tam hozený jen jako jedna z alternativ, navíc jedna z

Ano. Tady je jsou relevantni znaky
https://en.wikipedia.org/wiki/Numerals_in_Unicode#Roman_numerals

Ale byl uveden protipříklad čísel domů na Madagascaru, která se píší
římsky. A že by bylo lepší to psát taky římsky do dat, a aplikace by to
měla detekovat.

Zajímavý problém pro detekci může být i
  D 8 III
kde D je taky římská číslice.

> těch, postavených až na konci. Jo, padl tam nápad, že by to takhle mělo
> být správně (a osmose by měla vyhazovat chyby), ale to je podle mě jen
> úlet. Většina to rozhodně nechce, většina řeší jak podstrčit výslovnost
> do dat (což považuji za vhodnější). Debata vyšuměla bez rozuzlení.

Řešili zda a jak používat
  name:fr-fonipa
a
  name:phonetic:fr

Napr.
  name:Avenue George V
  name:phonetics:fr=*ˈævənju: **ʒɔrʒ sε̃k*
  name:phonetics:en=*avnyˈdʒɔ:dʒ faɪv*

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Římské číslice v názvech ulic

2018-01-23 Thread Miroslav Suchý
Dne 23.1.2018 v 18:07 Matej Lieskovský napsal(a):
> Já našel jen debatu na Talk-fr, ze které opravdu nepoznám výsledek.

A máš link na to vlákno?

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dlouhé zimní večery.

2018-01-12 Thread Miroslav Suchý
Dne 11.1.2018 v 22:53 Jan Dudík napsal(a):
> Určitě by stálo za to (Majka) popsat mapování poštovních schránek.

Spise vice rozepsat:
  https://openstreetmap.cz/poi-importer

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Výzva k hlasování - bazény Fell3 - smazat nebo private

2018-01-04 Thread Miroslav Suchý
Budu delat dablova advokata:

Dne 4.1.2018 v 23:24 Jan Chren (rindeal) napsal(a):
> 1) Spousty tech bazenu je ve skutecnosti nafukovacich nebo se vubec
> nejedna o bazeny, ale o koi jezirka. -> *Spatna data*

Nafukovaci bazen je bazen. Otazka je jak mapovat, ze tam pres zimu neni.

> 2) Vyber zmapovanych lokalit je evidentne +/- nahodny, a to i v ramci
> jednotlivych obci. -> *Nekompletni data*

A my mame nekde kompletni data? Ja ve svem okoli mapuji take +- nahodne.

> 3) Na vestavene bazeny do 40m2 neni potreba zadne stavebni povoleni,
> takze o nich nikde nejsou ani zadne zaznamy pro pripadnou kontrolu.
> Survey bude nekdo asi taky tezko provadet. Pro cteni ze satelitnich
> snimku je vetsina tech bazenu prilis mala. -> *Tezce ci zcela
> neoveritelna data*

V mistech kde jsou dobre satelitni mapy to overitelne je.

> 4) A konecne, samotny smysl mapovani je pochybny, protoze se jedna
> vetsinou o nevyznamne mini stavby u nekoho na zahrade. -> *Zbytecna data*

Co jsou to zbytecna data? Zkusenost me naucila, ze co prijde zbytecne me
(napr. detaily o zeleznicich) je cenna informace pro jineho.
Dokazu si predstavit z takovychto dat interpolovat data o spotrebe vody
pro bazeny v danem regionu.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Výzva k hlasování - bazény Fell3 - smazat nebo private

2018-01-04 Thread Miroslav Suchý
Dne 4.1.2018 v 17:26 majka napsal(a):
> access=*private*, na

+1
Co jsem koukal ta to asi sedi. Teda az na plavecak v Jihlave.

Mirek


-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Správný operator u rozcestníků

2018-01-04 Thread Miroslav Suchý
Dne 4.1.2018 v 17:12 majka napsal(a):
> Prosím o potvrzení, že správný operátor u turistických rozcestníků by
> měl být psán jako cz:KČT.

+1
Akorát bacha, že existuje spousta rozcestníku které nespravuje KČT.
Nedávno jsem například dával operator=SK Annaberg.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Fwd: [OSM-dev] FYI: Mapzen Shutdown at the end of January 2018

2018-01-02 Thread Miroslav Suchý
FYI - Mapzen končí k poslednímu tohoto měsíce.

Mirek


 Přeposlaná zpráva 
Předmět: [OSM-dev] FYI: Mapzen Shutdown at the end of January 2018
Datum: Tue, 2 Jan 2018 22:37:30 +0100
Od: Wolfram Schneider 
Komu: OSM developer list 

https://mapzen.com/blog/shutdown/

Unfortunately, we have some sad news. Mapzen will cease operations at
the end of January 2018. Our hosted APIs and all related support and
services will turn off on February 1, 2018. [...]

see also
https://mapzen.com/blog/migration/

-Wolfram

-- 
Planet.osm extracts: https://extract.bbbike.org
BBBike Map Compare: https://mc.bbbike.org/mc

___
dev mailing list
d...@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/dev

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Prohlížeč talk-cz na osmap.cz

2017-12-30 Thread Miroslav Suchý
Dne 30.12.2017 v 12:32 Jakub Jelen napsal(a):
> napriklad HyperKitty [1] pouzivame a prijde mi docela pekne a
> uzivatelsky prijemne.

+1
To taky hodne pouzivam.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nahrávání rozcestníků?

2017-12-27 Thread Miroslav Suchý
Dne 27.12.2017 v 17:10 Zdeněk Pražák napsal(a):
> otevřeš si https://openstreetmap.cz/
> zde je vpravo nahoře ikona přidat obrázek, klikneš na ni, vybereš
> obrázek a pokud má souřadnice v EXIF tak klikneš na nahrát obrázek,
> pokud nemá souřadnice v exif, tak je vybereš kliknutím do mapy v místě
> umístění obrázku a dáš nahrát obrázek

Aby tam ta ikona byla, tak musis mit zobrazenu vrstvu "fota
rozcestniku", samostatna vrstava "chybejici rozcestniky" nestaci.
Mirek



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zastaralé trasy MHD v Praze

2017-12-12 Thread Miroslav Suchý
Dne 12.12.2017 v 19:24 jzvc napsal(a):
> Jinak pokud mazat, tak smazte tu relaci komplet celou. Smazat kousek =
> nekdo jinej to mozna doplni, protoze uvidi diru, a logicky doplni
> chybejici usek, aniz by zkoumal, kudy trasa vede v realu. Souhlasim s
> tim, ze lepe nic nez spatne.

Nesouhlasim. Ja jsem delal ted svou prvni MHD a musim rict, ze opravu
jsem zvladl (asi), ale udelat celou relaci from scratch bych urcite nedal.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Adresa v POI

2017-12-10 Thread Miroslav Suchý
Dne 10.12.2017 v 12:08 Radek Kučera napsal(a):
> Ahoj, na wiki jsem nenašel úplně jasnou odpověď, tak bych potřeboval
> ujasnit, jak přesně se přiřazují adresy k bodům zájmu.
> 
> Situace je taková: Je budova, na ní je umístěn bod s adresou se zdrojem
> ruian a v budově je jeden nebo i více POI, třeba tady radnice,
> infocentrum a knihovna:
> 
> http://www.openstreetmap.org/#map=19/50.37133/12.91390
> 
> Jestli to dobře chápu, adresa by měla existovat jenom jednou. Jako
> řešení mě napadá, přiřadit adresu polygonu budovy a na něj umístit body
> zájmu bez adresy. Původní bod s adresou odstranit. Je to tak správně?


Podle
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:addr#How_to_map
by to tak melo byt.
AFAIK v situace v CR je situace trochu jina a vetsinou se pridava
adresni bod doprostred budovy. POI se pripadne prida taky doprostred
budovy. Adresa se pak uz na POI ani na budovu nekopiruje.
Ovsem StreetComeplete a Maps.ME to tam skrze sve uzivatele pridava.
Takze mame hodne duplicit.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Strava Heatmap

2017-11-12 Thread Miroslav Suchý
Dne 11.11.2017 v 21:19 Milan Cerny napsal(a):
> Jen pro zajímavost, po dlouhé době došlo na aktualizaci Strava Heatmap, někdy 
> se to celkem hodí.
> https://medium.com/strava-engineering/the-global-heatmap-now-6x-hotter-23fc01d301de?_branch_match_id=457982050159408399
> 
> https://labs.strava.com/heatmap/#10.37/14.57074/49.98286/hot/all

A ja pridam:
iD editor se Strava vrstvou:
https://strava.github.io/iD/#background=Bing=6.32/18.295/49.973

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] jednosměrka

2017-11-11 Thread Miroslav Suchý
Dne 11.11.2017 v 12:38 marek napsal(a):
> A jak označím směr jednosměrky za sněhu?

Smerem te cesty. Kazda cesta ma smer. I kdyz to neni jednosmerka.
Napriklad u srazu (cliff) znaci smer cesty kde je vrsek a kde spodek srazu.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] jednosměrka

2017-11-09 Thread Miroslav Suchý
Dne 9.11.2017 v 21:26 marek napsal(a):
> Právě, že to nemá datum. Napadne sníh a policajti tam dají jednosměrku a
> vybírají pokuty. Sníh sleze a už to je zase obousměrná.

oneway:conditional=yes @ (snow)

Je to na te wiki popsano "road condition".

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Školení Alpina - report

2017-11-09 Thread Miroslav Suchý
V sobotu jsem udělal školení pro Alpinu. Bylo to v rámci akce, kdy
dělají vzdělávací kurzy pro svoje průvodce. Každý průvodce si vybral co
ho zajímalo. U mě bylo osm průvodců, kterým jsem ukázal jak si tisknout
papírové mapy. Jak si vytvářet vlastní mapy se zvýrazněnými body a
trasami. Jak zaznamenávat trasy v terénu.
Velmi přínosná byla praktická část, kdy jsme se vydali do blízkého
brownfieldu Jižní Centrum, kde jsme zmapovali nedávné změny a pak je
částečně zanesli do mapy.

Mirek
-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Poštovní schránky v Brně

2017-11-09 Thread Miroslav Suchý
Tak pokud by to někoho zajímalo, tak v Brně jsou zmapovány všechny
poštovní schránky.
Někde ještě chybí doplnit ref nebo provozovatel, ale body jsou všechny.

Špatné věci v importu byli nahlášeny zpět na Českou poštu.

Mirek
-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Hlášení budov (Was: Fungující transformace z Křováka!)

2017-11-08 Thread Miroslav Suchý
Dne 8.11.2017 v 21:22 Miroslav Suchý napsal(a):
> Muzu se zeptat jak ziskam kod stavebniho objektu podle RUIANu?
A mozna bych mel upresnit: objektu ktery v realu neexistuje, tudiz neni
v OSM, ale vydim jeho obrys v RUIAN/budovy vrstve.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Hlášení budov (Was: Fungující transformace z Křováka!)

2017-11-08 Thread Miroslav Suchý
Dne 8.11.2017 v 18:19 Petr Vejsada napsal(a):
> Z ostatních reklamovatelných věcí bychom asi mohli využít jen zrušení budovy. 
> Co se dá reklamovat je pěkně popsané v poznámkách přímo ve vzorovém XML na 
> http://reklamace.cuzk.cz/formular/www/info/hromadna_reklamace_ruian.xml

Muzu se zeptat jak ziskam kod stavebniho objektu podle RUIANu?

> A jak to naprogramovat, aby to bylo user friendly?

V openstreetmap.cz je k zobrazení i vrstva budovy RUIAN. Takze si dokazu
predstavit ze po vybrani teto vrstvy si budu moci kliknout na budovu a
... rict ze tato budova v realu neexistuje, nebo ze ma jiny tvar apod.

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] multipolygony a cesty v lese

2017-11-06 Thread Miroslav Suchý
Dne 6.11.2017 v 18:52 majka napsal(a):
> Nemáme někde na wiki místo pro "Tipy a triky"?

Začni si psát deníček:
http://www.openstreetmap.org/diary

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] highway=track v landuse=residential?

2017-10-19 Thread Miroslav Suchý
Dne 19.10.2017 v 11:23 majka napsal(a):
> Není tahle kombinace ze své podstaty nesmysl? 

Není. Několik příkladů:

https://www.openstreetmap.org/way/28570493
https://mapy.cz/zakladni?x=16.4168567=49.2068377=17=1=8011298=4.651=1.257=0.314
Teď už to je z půlky vysypané aspoň štěrkem, ale na fotce je stav, který
trval roky.


https://www.openstreetmap.org/way/49607309
https://mapy.cz/zakladni?x=16.3932189=49.2172520=17=1=48268865=1.257


Dost často to bývá cesta za humnama. Jako např.
https://www.openstreetmap.org/way/27297847
https://mapy.cz/zakladni?x=16.7709567=49.1900105=17=1=47593424=1.850=1.257=0.182
kdy je na kraji rezidenční oblasti. A jak kvalitou, tak asi i po právní
stránce se jedná o polní cestu.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Elbe-Labe-Meeting 2017 - Animované gpx stopy

2017-09-19 Thread Miroslav Suchý
Dne 19.9.2017 v 18:59 Marián Kyral napsal(a):
> vždycky se mi líbila videa ze slovenských mapping párty a chtěl jsem si
> nějaké gpx tracky naanimovat. Ale nebylo moc materiálu. Až teď ;-)

V cem se to animuje?

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Poštovní schránky Brno

2017-09-16 Thread Miroslav Suchý
Naimportoval jsem skoro všechny poštovní schránky v Brně.
Chybi posledních 15. Ty budou ale trvat asi déle, protože horší
přístupnost, nebo se tam brzo nedostanu. Pokud by mi chtěl některý z
brňáků pomoci, tak se jedná o:

BVV


Boby centrum
Hotel Santon (Bystrc)
Kubickova (Bystrc)
Kachlikova 6 (Bystrc)
Mácova 3, Ivanovice
Globus
Letiste Turany
Fryčajova 147, Brno - Obřany
Kociánka - Domov důchodců
Kociánka 2, Ústav soc. péče
pošta Brno 30, Dlouhá (bohunice)
Jihlavská - nemocnice, Brno - Bohunice
Husova - Hotel International
Plotní 57, Brno - Komárov

Jinak jsem používal výborný:
http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=13/49.2202/16.6076=CZECPbox;CZECPboxBrno

Pokud by to chtěl někdo po mě kontrolovat, tak v POI importeru je
několik false negativ - schránky jsou v mape, ale moc daleko od
souradnic ČP:

Bosonohy Vzhledna
Liskovec Svazna
Švermova - MHD
60010/244 - Posta Brno 8
Olympia
Růženin dvůr - MHD, Brno - Vinohrady
Jírova - konečná MHD
Tomkovo náměstí
Nejedlého

A nakonec je tam několik renonců - IMHO chyba v exportu ČP.

60010/725 - Není Turanska 2, ale roh Jubilejni 2 a Turanska 12
60010/210 - Kaminky 2 - tam je jenom neverejna modra schranka
60010/214 - Neni Oblá 277/9 ale, Oblá 518/75a
Libušina třída 3 - neni?
60010/226 - Neni Vltavska 1, ale roh Labska 1 a Vltavska 21
Ukrajinská 1 - neni?
60010/729 - Neni Drazni 2, ale Drazni 4 (ZST)
60010/405 - Kounicova 284/39, Veveří - tady fakt nic neni

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import poštovních schránek - máme id schránky!

2017-09-16 Thread Miroslav Suchý
Dne 3.8.2017 v 21:56 Marián Kyral napsal(a):
> Je to první nástřel, formát ref klidně změním. I když lomítko se mi líbí
> více. I další připomínky jsou vítány.

Tak jak? Ja teda stale pouzivam dvojtecku, ktera tu padla prvni a je
stale na wiki.
Me osobne to je jedno. Ale primlouval bych se aby na wiki a v POI
importeru byla stejna hodnota a aby nekdo provedl hromadnou opravu toho
"spatneho".

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] SotM 2017

2017-09-06 Thread Miroslav Suchý
tl;dr Letošní SotM bude 5.11. jako součást OpenAltu.

Ono to tu už tak nějak padlo, ale nebylo to naplno řečeno, takže jsem se
dneska ujišťoval a Láďa N. za OpenAlt souhlasil a slíbil, že SotM může
být na OpenAltu jako samostaný track pokud si to někdo vezme za své.
A Tom K. si to vzal za své. :)
Takže letošní SotM bude v neděli 5.11. v Brně.

OpenAlt probíhá v sobotu a neděli. Ale jelikož velká část brňáků bude v
sobotu ještě dokončovat "Tmou", tak padla nakonec volba na neděli.
Tam se budou cílit přednášky, které jsou cíleny na OSM komunitu. Tj.
přednášky a workshopy, které jsou pro "nás".
Pokud někdo máte téma pro nováčky, nebo lidi, kteří nemají zkušenosti s
OSM, tak stále můžete přednášet, ale bude to zřejmě umistňováno do soboty.
Stejně tak kdokoliv, kdo pojede na SotM, tak může přijet už v sobotu a
poslechnout si cokoliv z OpenAltu. Vstup je zdarma. Resp. celý OpenAlt
začíná už v pátek večer socialní událostí v hospodě :)

Pokud chcete někdo přednášet nebo vést workshop, tak se hlaste prosím co
nejdříve. Oficiální uzávěrka přihlášek je už 10.9. Tj. za 4 dny! Loni
šlo ještě přidávat věci i po tomto termínu, ale rozhodně to nebude
pravidlo :)

Pokud máte nějaké téma pro nováčky na sobotu, tak to posílejte rovnou přes:
  https://openalt.cz/2017/form_prednasejici.php

Pokud máte něco na neděli pro zkušené mapery, tak to prosím pošlete
Tomášovi na tomas.kaspa...@gmail.com.
On to pak přepošle OpenAltu. Plus jim přepošle už to co je na:
  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:SotM2017
Na této wiki už Tom dal i první nástřel programu. Ten se samozřejmě
ještě bude měnit podle toho jak a zda přijdou další přednášky.

Tom slíbil, že ještě zjistí u kolegů slováků, zda to bude pouze CZ nebo
CZ+SK.

Akce bude zdarma, ale ideální by bylo najít partnery. Pokud někdo o
nějakém víte, tak je směřujte na
  https://openalt.cz/2017/nabidka.php


Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Zápis - kvartální pivo - Brno

2017-09-06 Thread Miroslav Suchý
V Brně jsme probrali:
* letošní SOTM bude. A bude na OpenAltu (více viz separátní email)
* vop říkal, že by chtěl pohnout se založením oficiální organizace a na
SOTM nachystat nějaké materiály k diskusi.
* jak mapovat turistické rozcestníky na sloupech/stromech (jako dvě entity)
* jak mapovat ele= na rozcestnících, kde není na ceduli uvedena n. výška
(nepanovala shoda)
* jak zmapovat Grázlovu stezku
* historii a současnost kct_barva=
* ref= na lokálních rozcestnících, které žádné ref nemají (dávat
ref=none nebo ref=local)
* kvalitu dat z Maps.me
* Sotm v Japonsku (bylo) a v Milane (bude)

Obrazem:
https://twitter.com/osmcz/status/905481203691737089

Mirek

-- 
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Nova turisticka znacka Klimkovice

2017-08-28 Thread Miroslav Suchý
Pokud by nekdo z Ostravska hledal namet na mapovani, tak 30.9. se bude
otevirat novy vozickarsky okruh kolem Sanatoria v Klimkovicich.

http://taskman.poloha.net/project/2#task/10688
http://www.kct.cz/cms/sites/default/files/users/user1/foto/zpravy-kct/zpravy_2017_08-09.pdf
(posledni strana)

Tak by bylo fajn kdyby to nekdo mohl projit.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


  1   2   3   >