1. Wie blind op een kaart of gps vertrouwt verdient gewoon dat er met
hem of haar gelachen wordt. Ik vertrouw steeds meer op de situatie op
het terrein dan op wat de gps of kaart me vertelt. Dat is een beetje
als van die mensen die in een kanaal rijden en dan de gps de schuld
geven.

2. Die contradicties zijn dikwijls geen fouten, maar een clash tussen
verschillende bestuursniveaus. Fietsroutes worden meestal door de
provincies bewegwijzerd en toegansrestricties komen meestal uit het
gemeentelijk politiereglement. Het ene niveau vindt dan dat het andere
niveau zich maar moet aanpassen. Belachelijk, inderdaad. Maar het is
niet OSM dat zich daarmee belachelijk maakt.

wouter

2013/10/1 Guy Vanvuchelen <guy.vanvuche...@gmail.com>:
> De honderden fietsers die van knooppunt tot knooppunt fietsen gaan nogal
> lachen met de gebruikers van Openstreetmap omdat die niet mogen doorrijden!
> We maken ons echt belachelijk.
> Misschien was het correct mappen er de oorzaak van dat ik onlangs niet van
> knooppunt A naar B kon maar een omweg van 16 km moest maken via 3 andere
> knooppunten.
>
> Guy Vanvuchelen

"Den som ikke tror på seg selv kommer ingen vei."
                                       - Thor Heyerdahl