Ik bedoelde alvast de fouten in de routering. Ik kan niet voor Wouter
spreken, maar vermoed hetzelfde

2013/10/2 Guy Vanvuchelen <guy.vanvuche...@gmail.com>:
> De zin 'Laat de andere vele voorbeelden gerust komen' is waarschijnlijk
> cynisch bedoeld.
>

> •       Op de weg die in OSM tot de relatie 200-224 behoort staan borden die
> naar knooppunt 218 en 241 wijzen i.p.v.  224.   Het knooppunt 224 heb ik
> niet gevonden

Kunnen we moeilijk oplossen zonder zelf de routes af te rijden en de
bordjes te zoeken. Bordjes kunnen ontbreken voor allerlei redenen:
herleggen van route, een boer die vindt dat de paal in de wegstaat en
verwijdert, ...

> •       Knooppunt 220 is verplaatst. Bovendien staat het ongeveer 50 meter
> voor het kruispunt.

Knooppunt nodes worden in OSM altijd op het kruispunt geplaatst. De
exacte positie geven we niet in.

> •       Vanaf de nieuwe plaats van knooppunt 220 loopt een weg die volgende
> de borden naar 221 en 201 loopt.

Om dit juist te mappen heb je het spoor van je GPS nodig en de exacte
positie van de nieuwe knopen.

> •       Op de kaar staan twee knooppunten 241 maar ik vond er maar één.

Dit kan of een foutje zijn of zoals ik vroeger reeds schreef om aan te
geven dat er 2 routes een tijdje samenlopen na knoop 241 en pas later
uit elkaar gaan.

> •       De fietsrouteplanner-zuid.nl berekent de weg tussen 241 en 253 via
> een omweg langs knooppunten 228 en 229. De borden       wijzen rechtstreeks
> naar 253. (fietsnet.be berekent correct)

Dit  kunnen bekijken we in OSM, zoals Wouter deed voor je eerdere voorbeeld.

> •       Op de rechtstreekse weg tussen 241 en 253 loopt de weg volgens OSM
> door het Dommelpark maar dat is afgesloten en de        borden wijzen de weg
> rond via Haagdoorndijk.

Dit is altijd problematisch. is het definitief afgesloten ? dan kan je
dat zo mappen (bicycle=no). In OSM worden geen wegwerkzaamheden
gemapt. Er is een gelijkaardig probleem met wandelknooppunten in
Zoersel. Wandel maar eens 5 km extra omdat het jaagpad is afgesloten
door wegwerkzaamheden.
Of liep de route vroeger misschien door het park en nu niet meer ? Dat
is gewoon een kwestie van hermappen van de nieuwe route.
Er is een park in Puurs dat sluit om 19u. De wandelroute loopt
daardoor. Er is geen enkele router die daar rekening mee houdt.

Het is altijd nuttig om een verwijzing (link/URL) naar de
desbetreffende plaats op de openstreetmap kaart toe te voegen bij het
melden van problemen op de mailing list. Dat (toevoegen van link) mag
nu geen probleem meer zijn dankzij het harde werk van Gilbert ivm met
de NL handleiding voor de map.

groeten

p.s. ik dacht dat je samen met Jo al een aantal van deze problemen had
aangepakt. Is de routering nu juist ?
p.p.s je zal je route maar  gepland hebben op een duur betaalde kaart
van Tourisme Vlaanderen met gegevens die 2 jaar oud zijn :-)