Een allegaartje van antwoorden en opmerkingen:

- Ja, dit is een import (je kopieert data van een andere databank zonder
survey) en dus moet je voldoen aan de import procedure. Deze moet dus
beschreven worden en voorgelegd worden aan de import lijst. Een van de
voorwaarden is een specifieke account..Je mag dus nu feitelijk nog geen
data overnemen via de tool, omdat de procedure nog niet is goedgekeurd. Ik
vraag me wel af in hoeverre deze werkwijze tegemoet komt aan de
vragen/eisen die er met de vorige manier opdoken.
- Ik heb Chrome gebruikt (te lui om ook Firefox te installeren) en hoopte
dat dat ook zou werken. Sander, Welke vieze trucks heb je gebruikt omdat
het enkel op Firefox zou werken ? (grapje  :-)  Eerst met 2840 (Rumst),
daarna met de A-straten (10 of zo), dan met 1 straat. Kreeg geen resultaat.
Zal later nog wel eens met Firefox proberen
- Als je geen initiële survey doet, hoe weet je dan of de nummers in AGIV
Crab juist zijn ? Ik wil daar niet vanuit gaan, heb al een paar problemen
gezien. Ook ontbreken er soms nummer (niet alleen nieuwbouw). Als je nu de
nummers gewoon overneemt, zonder controle, gaan die fouten er maar heel
langzaam uitgaan. Waar geven we de voorkeur aan: geen data of data met ??
fouten. Ik heb er nog steeds geen zicht op hoe goed AGIV Crab is. 5% fouten
? meer ? minder ? Dit is volgens mij een van de vragen van de import
mailing list.
- Het kadaster is volgens mij niet rechtsgeldig (zie bv
http://bouwinfo.be/forum/threads/136644-buurman-zet-afsluiting-1-5m-over-de-scheidingslijn/page2
)
- Het is nu de bedoeling dat de gemeenten de huizen gaan intekenen (meen ik
begrepen te hebben van Gilbert). Volgens zijn "contact" persoon tekenen zij
ook de huizen in vanaf de luchtfoto's. Moeten we daar niet nog eens
contacten leggen, een presentatie geven ?
- Waarvoor wil je de gegevens van de gebouwen tekenen ? Hoe groot mag de
foutenmarge zijn ? Een dakgoot is volgens mij niet meer dan 1 of 2 pixels.
Wat is het fouten percentage als je die volgt ? Het perspectief geeft een
grotere fout. Ik wil best meewerken aan de beste kaart, maar gaat het
volgen van de dakgoot de kwaliteit van de kaart zodanig naar beneden halen
dat ze niet meer bruikbaar is voor je toepassing ?
- Wat is het nut om een huisnummer op de voordeur van een privé woning te
zetten ? Voor deur naar deur routering voor slechtzienden ? Maar dan moet
het ook wel echt juist zijn. Een meter of 2 naar rechts of links helpt dan
ook niet. Bij grote gebouwen (bedrijven, of evenementshallen) kan ik er nog
inkomen, maar dan moet je ook entrance=... erbij zetten. Een huisnummer bij
de deur plaatsen is enkel nodig indien er verschillende huisnummers in een
gebouw zijn met elk een eigen ingang. En dat kan je enkel weten door een
survey.
- Zijn huisnummers niet belangrijker voor autonavigatie dan de gebouwen ?

- oh ja, ook nog een +1 voor Glenn's antwoord i.vm. met al dan niet
overtekenen van GRB kaart, de mogelijke easter eggs en zijn standpunt dat
als alles correct is de 2 kaarten toch gelijk zouden moeten zijn.

met vriendelijke groeten