Hoi Thomas,

Net het script wat verder aangepast voor de nieuwe data, en geuploaded naar
jouw repo. Dus aan iedereen, gelieve vanaf nu vooral
http://aptum.github.io/import.html te testen,

Kan je de appartementsnummers en busnummers als aparte lijsten in de JSON
zetten? Dan kan ik ook het script updaten om addr:flats te ondersteunen.
Lijsten zijn het best aangezien ze gemakkelijker omgevormd kunnen worden
naar de correcte formaat. Ook die best alfabetisch sorteren voor de diffs.
En misschien enkel de lijsten aan de JSON toevoegen indien wel degelijk
(dat zal bandbreedte sparen voor de vele adressen die geen busnummers of
appartementsnummers hebben).

Aangezien de overlappende en de niet overlappende nummers nu in
verschillende kolommen staan, is daar geen verschillende CSS voor nodig.
Een verschillende CSS voor de herkomst kan wel helpen. Momenteel staat die
herkomst nog in CRAB:source om de waarden gemakkelijk te kunnen aflezen.
Dus momenteel die tags nog niet gaan uploaden.

Als het goed is voor iedereen, dan breng ik die tags naar de vorm

   - odbl:note=CRAB:manueleAanduidingVanGebouw
   - odbl:note=CRAB:geinterpoleerdObvNevenliggendeHuisnummersGebouw
   - ...

odbl:note lijkt mij de meest neutrale van alle discardable tags, en het
voorvoegsel CRAB: kan zorgen voor unieke CSS selectors.

De grootste problemen momenteel zijn de huisnummers met een underscore. Ik
kan moeilijk beslissen als ik die naar bis, ter, ... of naar /1, /2, /3,
... breng. Maar het overlaten aan de mapper kan er voor zorgen dat de
huisnummers met een underscore rechtstreeks geuploaded worden.

Het andere grote probleem is de spelling van de straatnaam. Dat is moeilijk
om af te leiden met de beperkte OSM data die ik heb in de webpagina (vooral
als er nog geen adressen in OSM zijn). Een spellingsverschil kan er voor
zorgen dat huisnummers geuploaded worden waarbij addr:street verschilt van
de straatnaam in OSM. Wat natuurlijk voor problemen zal zorgen. Maar
hierbij kan Jo misschien helpen, of de JOSM validator.

Als die problemen opgelost zijn, dan lijken de tools klaar, en wordt het
tijd om enkele definitieve beslissingen te maken:

   - Huizen tekenen of niet
   - Aparte gebruikersnaam of niet
   - Welke tags moeten op de changeset
   - Hoe contacteren we het AGIV met opmerkingen?
   - ...

Groeten,
Sander