> Zowel de postcodes als de gemeentes worden op basis van  grenzen getekend.
> De straten als lijnen die binnen bepaalde van die grenzen liggen, en de
> adressen als punten die ook binnen bepaalde van die grenzen liggen.
> Aangezien dit project enkel focust op adressen, is het dus genoeg dat we
> het nummer en de straatnaam correct hebben. De rest zou al in OSM moeten
> zijn, en kan gecorrigeerd worden indien nodig.
>
> Een verkeerde postcodegrens kan ook een oorzaak zijn van een "wrong"
> adres, maar in dat geval moet gewoon de postcodegrens verbeterd worden.

Ik heb mijn werk aan de post code grenzen stopgezet bij gebrek aan
deelgemeente grenzen. De postcodes zouden er moeten inzitten voor
Antwerpen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen. Voor Vlaams-Brabant heb ik
maar enkele deelgemeente grenzen toegevoegd. Voor Limburg zijn er enkel de
postcode grenzen die samenvallen met een gemeente. Daar is bij mijn weten
geen enkele deelgemeente grens ingetekend (toch niet vorig jaar toen ik
bezig was met de postcode grenzen).

Met deze Overpass query kan je zien hoever ik ben geraakt.
http://overpass-turbo.eu/s/5Gs

mvg