Wat ik in dit hele verhaal compleet niet snap:

Waarom is e nu klapsplots zoveel te doen over het mappen van 1 rivier (en dan nog.... *)

Waarom zou die Leie anders gemapt worden dan de Rijn of de Seine of de Nete, Klein of Groot?

Verder bemoei ik me niet met de discussie, ze gaat duidelijk mijn petje te boven.

Karel

*cfr Dirk Van Esbroeck op tekst van Richard Minne:
De Leie en lijkt ons maar een landelijk rivierken
Een wandelende streep, en wat traag water toe
Met aan iederen draai een waaiend populierken
Een half-verdronken ponte, een schilder en een koe