> nechce se mi to prepisovat?:)

mluvím o pravidlech pro mapování, jestli to měnit nebo neměnit zpětně, to je
jiná otázka ...

> fallback metoda, building je kazda taky
> nejakeho typu, presto jsou skoro vsechny yes, nema smysl se ptat proc
> by yes melo byt,

smysl to má, protože já teda fakt nechápu, k čemu je dobré vynechat určení
typu trasy při jejím vkládání - jako "fallback metoda" mi přijde mnohem lepší
možnost nadefinovat nový typ, pokud neodpovídá žádný existující

> spise proc by nemelo byt, a pro to zadnej duvod neni.

IMHO je, já jako důvod vidím to, že typ trasy nese podstatnou informaci, která
by neměla chybět - např. typ "ski" by mi měl zaručovat, že se tam (v zimě) dá
jít na běžkách, když vyrazím na trasu takto neoznačenou, tak riskuju, že
dorazím o půlnoci promrzlej na pokraji sil, kvůli špatně prostupnýmu
terénu ... ale když bude všechno jenom "yes", jak si mám vybrat, která je a
která není "ski"?

typy "major" a "local" mi prozměnu říkají, že když někde uprostřed hustého
lesa mezi skalami, kde se GPS nechytne, spatřím zelený pruh a zelený
trojúhelníček, a každá povede jinam, tak budu vědět, po které se chci dát,
zatímco budu-li mít dvě zelené "yes", mám 50% šanci, že vyrazím po jiné než
chci (a budu-li dezorientován úplně a nebudu tušit ani či se dát vpravo či
vlevo, tak 75% že půjdu jinam)

atd. atd.

> krasnou znacku rozcestniku jsem videl tady
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/Guidepost

ha, vida, existence tohoto mi zcela unikla, dík

nicméně tato značka jaksi moc neodpovídá tomu, co se v mapách KČT vyskytuje, a
myslímže by neškodilo zachovat jistou konsistenci ...
podobnější je toto:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Image:Dav_signpost.png

K.