Ahoj,
jeste k tem referencim.
Nevim, jak to vidi ostatni, ale ja bych hodne moc zadal o to, abychom ty
reference na RUIAN opravdu oddelili.

Mame v RUIAN mimimalne (zatim) ctyri ID cisla, ktera kazde znamena neco
jineho:

AM - adresni misto
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/adresnimista/26147394

SO - stavebni objekt
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/25647661

P - parcelu
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/parcely/2110216101

TEA vchodu
tady neznam primy link na vyhledavani

Prijde mi naprosto nevhodne, abychom to nerozsilovali a znacili stejnym
tagem.
Jednak pak neni mozne se atuomaticky odkazat na web RUIAN a zobrazit
si detaily o te veci z RUIAN, protoze se proste nevi, jaky link vytvorit.
Za druhe nektere veci proste nejdou udelat. Pokud nekdo prida adresu dle AM
na nejaky maly domek (tedy nepouzije adresni bod, ale da to na jeho cestu,
coz hodne lidi dela, pac jim to prijde lepsi), pak uz neni kam pridat RUIAN
ID te budovy.
Nebo, kdyz narazite na takovy objekt, tak se nevi, jestli to ref:ruian
odkazuje  na AM nebo SO.

> V OSM už jsou tisíce stavebních objektů s ref_ruian=nnnnnn; někteří jsme
byli pilní.
> Spíš ref_ruian brát jako budovu, i když nevím, jaký je aktuální stav.
Chapu, nenavrhuju to ted zpetne menit, ale byl bych rad, kdybychom od ted
zacali
pripadavat tu referenci do jine znacky, nez se usnest, ze ref_ruian bez
rozliseni je SO.

> ref:ruian:am=nnnn nebo ref:ruian:addr=nnnnn (asi mezinárodně
srozumitelnější)
Jo, to je urcite lepsi. RUIAN sice je taky cesky, ale to addr aspon dava
smysl.

> To nechám na ostatních, jak se k tomu vyjádří. Ono záleží, jakým stylem se
mapuje, případně bude mapovat.
> Ono je něco jiného ref:ruian na budově a něco jiného je ref:ruian na
pozemku nebo adresním místě.
No, prave proto, ze je to neco jineho. A rozlisovat to jen podle toho, na
jakem prvku je to pridane
mi prijde velmi nevhodne, protoze se to bude v praxi michat mezi sebou
(nekdo treba prekopiruje
znacky z adresniho bodu na cestu domu).

Muj navrh by tedy byl zacit pouzivat treba toto:
AM - adresni misto
ref:ruian:addr=nnnnn

SO - stavebni objekt
ref:ruian:building=nnnnn

P - parcelu
ref:ruian:parcel=nnnnn  (nebo mozna ref:ruian:land ci ref:ruian:estate)

TEA vchodu
ref:ruian:entrance=nnnnn

Co myslite?

Zdravi,
 Dalibor

PS: Za pokus o prohlaseni kraju za neexistujici se omlouvam. To byla blbost.
Jen jsem mel zafixovano,
ze kraje byly zruseny, pak zavedeny jinak a nekde se pouzivala porad stara
struktura, pac byla v necem lepsi.
Moc rychle jsem psal a malo myslel.