Ahoj,

já to radši zas sloučím do jednoho vlákna. A rovnou se omlouvám, že ty
tvoje dva maily a odpovědi na ně promíchám, ale je to jedno téma, tak ať
je to pohromadě.

Dne 13.2.2014 18:20, Pavel Machek napsal(a):
> [...]

Ne, talk-cz@ skutečně taky žádná norma není. Norma pro OSM tagování
totiž jednoduše neexistuje. Jaké tagy jsou nebo nejsou požíváno určuje
jen a pouze to, jestli skutečně jsou nebo nejsou v databázi používány.
Wiki slouží jako dokumentace "best-practice". Rozhodně není pravda, že
co je na wiki, tak se musí používat a žádná jiná varianta není
přípustná, nebo že co není na wiki, to neexistuje a se nesmí se používat.
A tohle není můj osobní výmysl, takto je to prezentováno, jak na wiki
samotné, tak i jednotlivých mezinárodních mailing listech.
(A příště mi prosím nepodsouvej věci, které jsem ani v nejmenším
nenaznačoval.)

> Coz porad neni duvod to kazit jeste vic. Dela se hromadna uprava,
> hromadna uprava by mela byt spravne. Pokud nesouhlasis s wiki, fajn,
> oprav wiki. Ale import by se mel ridit tim co je na wiki.

Import by se v prvé řadě měl řídit zdravým rozumem, až následně nějakým
článkem na wiki. Znění těch článků se koneckonců mění právě na základě
diskuze a předložení racionálních argumentů.

> Wiki si to nemysli. Jestli s tebou zbytek sveta souhlasi, tak nebude
> problem problem problem opravit na wiki, ze?

Wiki není potřeba opravovat, ono to tam už totiž je. Jen jsi to asi
přehlédl:
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Addr)

> (A ne, nemyslim ze by pro import bylo vic prace pridat addr:country, a
> nemyslim ze tech par bajtu navic neco zmeni.)

Těmi pár bajty se tu ohání lidi nějak často...

Celá státní hranice ČR (relace, všechny cesty a body a jejich tagy) má
11 MB v nekomprimovaném formátu.

'<tag k="addr:country" v="CZ"/>\n'
31 B * 2917732 adresních míst = 86 MB

Těch "par bajtu navic" je ve skutečnosti mnohonásobně víc než má
kompletní hranice ČR (jejímuž stahování se těmi par bajty navic snažíš
vyhnout).

> Mam tady offline navigaci na n900. Fakt chci aby zustala offline, a
> ne, nebudu si instalovat posgresql pro to, a by mi fungovalo
> vyhledavani podle adresy.

Nenapsal jsi, v čem konkrétně by nastal problém, takže neumím dát
konkrétní odpověď. Ale předpokládám, že nějak ty data aktualizuješ. A z
toho, co jsi psal hádám, že tam necpeš přímo celý dump OSM dat, ale
děláš nějaký pre-processing, nevím čím a jak ale divil bych se, kdyby to
neumělo spolupracovat z relacemi hranic a spoléhalo se jen a pouze na
addr:country, nebo is_in tag. A i kdyby neumělo, tak existuje zmíněné
overpass API.

> Is_in se pouzival treba tady:
>
> http://code.google.com/p/osmand/issues/detail?id=391

Irelevantní po přečtení první věty:
> Convert using OsmAndMapCreator-0.5.1beta-b2, an osm map without borders to
> delimit cities, so street ownership is determined by is_in tag in the
> corresponding "way".
My ty hranice (nejen) měst máme... a ještě k tomu máme (a nikdo se
nesnaží to změnit) i addr:place.
Já netvrdím, že se to "nikde a vůbec" nepoužívá... právě naopak z
historických důvodů to jako úplně poslední fallback používá celá řada
softwaru, ale je to skutečně až ten nejposlednější fallback. Jednoduše
tenhle tag je deprecated a nemá smysl ho dále udržovat, protože existují
spolehlivější cesty, jak se k daným informacím dostat.

> Opravdu si chces projit vsechen existujici software, a overit, ze uz
> to nikdo nepouziva?

Nechci, chtěl jsem po tobě alespoň jeden konkrétní příklad, k čemu/kde
je to užitečné - myslel jsem, že jsem to napsal dost jasně, ne? A myslím
opravdu užitečné, tzn. "S is_in/addr:country tagem 'tohle' funguje, bez
něj ne."

> Na wiki ten tag stale jeste je, tak by to tam byt melo.

Na wiki je napsáno, že tam být nemusí, tak tam taky být nemusí :P

> Proc bych mel mit priklad pro CR?

Eh, to jako vážně? Nu, dobrá... Tématem této diskuze je "Adresy z
RUIAN", to jsou adresy v ČR. Tvoji výše uvedenou poznámku jsem si
vyložil tak, že is_in tag by se v rámci tohoto importu neměl mazat,
protože je užitečný, protože může obsahovat jiné město než addr:city.
Jelikož mě osobně nenapadá žádný příklad adresního místa (importovaného
z RUIAN), kde by se tato vlastnost hodila, tak jsem se zeptal, jestli ty
nějaký takový máš.
Je to stejné jako s tím softwarem - předlož nějaký rozumný příklad. Já
jsem připraven kdykoliv změnit svůj názor, ale potřebuji k tomu nějaký
racionální argument.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk