Ahoj!

> tak jsem si "stáhl" jedno vybrané KÚ, nahrál do Postgre a zkoumám Dokonce se
> to někde i plusmínus kryje s landuse, co je v OSM :-). Díky za objevení
> tohoto
> zdroje dat a ukázku, jak se k nim dostat. Ty .shp jsou dobře zpracovatelné
>
> No a teď mám asi milion myšlenek, tak jen některé:
>
> - o licenci ať koumá někdo jiný, ale proč je tam ta kapča? Proč to nechtějí
> dát celé najednou?

Tvrdi, ze jim to zatezuje procesor...

> - 13 tisíc KÚ je strašně moc. Import, dělaný tak, jak navrhuješ, nebude
> hotový
> nikdy. Po zkušenostech z importu adres - nedělej si iluze, že se toho budou
> účastnit stovky lidí. Paretovo pravidlo platí i zde.

Co je Paretovo pravidlo? A vic pracny nez budovy to nebude, ne? (Ty se
delaj uplne rucne).

Ja jsem ted mapoval landuse v okoli rican rucne, a tohle je urcite lepsi.

> - dělat to manuálně bude neuvěřitelně pracné, tedy natáhnout do JOSM tak, jak
> to je

No, konverzni skript mam, nekde je pribalenej. Ziskat ty zip fily je
obtizny, zbytek uz je docela dobrej.

> - merging data - myslím, že je opravdu naprosto nutné to propojit s
> existujícími polygony landuse, co jsou v OSM

No, prvni otazka je proc (zas tak moc tech dat neni, a kdyz to
propojime, bude se to mizerne editovat) a hned druha je jak...

Mezi lesem a polem byva uzky pruh ne-pole. Podobne mezi plotem a
polem. Kdyz to spojime, nebude to odpovidat realite, a pokud nekde ten
pruh bude, bude dost tezky ho beznym editorem vyrobit...

> Hraju si a myšlenky jsem mezitím zapomněl ;-)
>
> http://pedro.poloha.net/osm/lpis.png
> http://pedro.poloha.net/osm/lpis-osmonly.png
>
> Zelené tečkované jsou pastviny, ostře žluté tečkované je školka.
>
> Ty červené čáry (nejsou to čáry, ale polygony), jsou z krajinných prvků.  V
> přiloženém DOCu jsem se nedočetl, co ty krajinné prvky znamenají. Bylo by
> škoda to nevyužít. Nějaké meze či co?

Krajinne prvky jsem zatim nezkoumal, me zajimaly hlavne louky. To bych
nechal jako separatni problem.

> Chce to promyslet to spojování s existujícími daty v OSM a promyslet
> aktualizace. Taky vymyslet, jak to dostat celé a jak to aktualizovat. Dále -
> co všechno importovat - je tam flag Ekologické zemědělství, zajímá
> nás?

No, dostat to cele by bylo cool. Jinak ta captcha se nemusi zadavat,
staci jen menit cislo, takze to neni tak strasny.

Aktualizace.. no vzhledem k captche bych ocekaval ze se udelaj rucne
kdyz se dana oblast zmeni.

Ekologicke zemedelstvi -- snazil jsem se googlit, ale zda se ze na to
nemame tagy.

Co jsem zkusil a nemusi byt dobry napad -- dost uzitecny by bylo kdyby
z toho slo vykoukat automaticky barrier=fence.

> V Postgisu by si s tím šlo docela pěkně hrát, naskriptovat aktualizace atd. a
> určitě i nějaké testování a propojování s existujícími landuse.
>
> Každopádně je to velmi zajímavé. Nějaká domluva o přebírání dat bez kapči
> všeho najednou? Šlo by to zpracovávat z těch mailů. Představuji i na to
> separátní adresu, jakmile přijde mail, hned se obsah nahraje do
> Postgre :-)

Jestli bys byl schopen vytvorit adresu ktera to dostane a rozbali, to
by bylo fajn...

Jinak na nezanedbatelny casti uzemi uz nekdo ty pole udelal, a jsem si
celkem jistej ze s timhle se to bude delat lip nez uplne rucne.

                                                                        Pavel
(cesky, pictures)
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html