Ahoj,

Dne Út 22. července 2014 23:07:38, Pavel Machek napsal(a):

> Co je Paretovo pravidlo? A vic pracny nez budovy to nebude, ne? (Ty se
> delaj uplne rucne).

to pravidlo říká, že v rámci tohoto Matrixu 20 % lidí udělá 80 % práce a
naopak, 80 % lidí udělá jen 20 % práce toho celku (populace).

Na importu adres pracuje/pracovalo dohromady i se mnou 14 lidí. Z toho 8
zpracovalo více než 10 tis. adres.

Víc pracné než budovy to nebude, jistěže ne. U budov taky IMO nemáme šanci ve
stávající sestavě ten "import" dokončit, kdežto u té zemědělské půdy to reálné
je. Jen si nemyslím, že je to reálné ručně.

> Ja jsem ted mapoval landuse v okoli rican rucne, a tohle je urcite lepsi.

> No, konverzni skript mam, nekde je pribalenej. Ziskat ty zip fily je
> obtizny, zbytek uz je docela dobrej.

nj, rozumím, docela v poho, když děláš okolí Říčan. Kolikrát se Říčany vejdou
do ČR? ;-)

> No, prvni otazka je proc (zas tak moc tech dat neni, a kdyz to
> propojime, bude se to mizerne editovat) a hned druha je jak...
>
> Mezi lesem a polem byva uzky pruh ne-pole. Podobne mezi plotem a
> polem. Kdyz to spojime, nebude to odpovidat realite, a pokud nekde ten
> pruh bude, bude dost tezky ho beznym editorem vyrobit...

Já jsem tím nemyslel lepit polygony k sobě tam, kde v realitě nejsou nalepené.
Myslel jsem tím třeba to, že tam, kde je les, rybník, řeka, továrna, dálnice,
obytná zóna a kdoví co ještě, takže tam nemůže být zároveň zemědělská půda.
Toto ocheckovat strojově a v případě kolize řešit ručně, nějak podobně, jako
se to dělá u adres. Myslím, že se to celkem osvědčilo.

Pak je otázkou, co se vzájemně sousedícími polygony téhož. I na tom obrázku,
co jsem dával odkaz, je vidět, že pastvina sousedí s pastvinou. Měly by to
tedy být dvě pastviny vedle sebe nebo to spojit do jedné pastviny? To záleží
na tom, jak by se naplánovala budoucí aktualizace. Nestudoval jsem to tak
podrobně, abych věděl, zda tam je nějaké datum, jak je to se všelijakými ID,
zda máme možnost se dovědět, zda byl nějaký polygon smazán a jak se to dovíme
atd. Prostě aby to bylo dlouhodobě funkční a aktuální.

Co třeba s tímhle?
http://pedro.poloha.net/osm/pastvina-les.png

Možná je tam mezi lesem a pastvinou opravdu území ničeho, možná ne, ale je tam
průnik pastviny a lesa, což je blbost. To je třeba řešit.

A tohle už je komplikovanější:
http://pedro.poloha.net/osm/pastvina-les-2.png

Je zřejmé, že něco z toho není přesné. Jak rozhodnout co to je? Les nebo
pastvina?

> Krajinne prvky jsem zatim nezkoumal, me zajimaly hlavne louky. To bych
> nechal jako separatni problem.

Jo, to můžeme.

> No, dostat to cele by bylo cool. Jinak ta captcha se nemusi zadavat,
> staci jen menit cislo, takze to neni tak strasny.

Takže je triviální naskriptovat něco, co si zažádá o všechna KÚ, ale to bych
nedělal; spíš bych se domluvil. Nejspíš by rychle opravili kapču a zabanovali
nás.

> Aktualizace.. no vzhledem k captche bych ocekaval ze se udelaj rucne
> kdyz se dana oblast zmeni.

? nebo ten strojový čas/zátěž, ne?

> Jestli bys byl schopen vytvorit adresu ktera to dostane a rozbali, to
> by bylo fajn...

To není problém a můžu to rovnou převést tím tvým skriptem. Když jsme u toho -
kolik lidí má na Windows nainstalovaný Python (z toho kolik lidí má pyproj a
shapefile), respektive kolik lidí je schopno si toto nainstalovat (na Windows?)
V této konferenci jistě více než obvykle ;-), ale asi ne úplně každý, kdo by
chtěl mapovat.

No a když takový mail udělám, tak co mám pak s těmi rozbalenými
(zkonvertovanými) soubory dělat?

> Jinak na nezanedbatelny casti uzemi uz nekdo ty pole udelal, a jsem si
> celkem jistej ze s timhle se to bude delat lip nez uplne rucne.

To určitě ano, jen pořád pochybuji, že to bude stačit k dokončení celého
importu v nějakém konečném čase.

--
-p-