Ahoj!

> to pravidlo říká, že v rámci tohoto Matrixu 20 % lidí udělá 80 % práce a
> naopak, 80 % lidí udělá jen 20 % práce toho celku (populace).
>
> Na importu adres pracuje/pracovalo dohromady i se mnou 14 lidí. Z toho 8
> zpracovalo více než 10 tis. adres.

Dobra prace :-).

> Víc pracné než budovy to nebude, jistěže ne. U budov taky IMO nemáme šanci ve
> stávající sestavě ten "import" dokončit, kdežto u té zemědělské půdy to
> reálné
> je. Jen si nemyslím, že je to reálné ručně.

Ja nevim co je "rucne". Kdyz mam ty zip fily, tak to muzu skriptem
rozbalit, konvertovat do osm, kouknout na to v josm, a upload. Rozumna
davka je imo tak 10 oblasti najednou..

> nj, rozumím, docela v poho, když děláš okolí Říčan. Kolikrát se Říčany vejdou
> do ČR? ;-)

20x. Tak to jsem cekal horsi, to bude za chvili hotovy :-).

(30km okoli Rican me zajima natolik ze jsem zacal ty pole mapovat
rucne klikanim podle bingu... a to je fakt dost otrava.)

> Já jsem tím nemyslel lepit polygony k sobě tam, kde v realitě nejsou
> nalepené.
> Myslel jsem tím třeba to, že tam, kde je les, rybník, řeka, továrna,
> dálnice,

Aha, ok.

> obytná zóna a kdoví co ještě, takže tam nemůže být zároveň zemědělská půda.
> Toto ocheckovat strojově a v případě kolize řešit ručně, nějak podobně, jako
> se to dělá u adres. Myslím, že se to celkem osvědčilo.

Predstavoval jsem si, ze by na to mel rvat josm-i validator, bohuzel
nerve. (A teda zrovna prekryv lesa a pastviny se dela -- zvirata se
pak maj kde schovat).

> Pak je otázkou, co se vzájemně sousedícími polygony téhož. I na tom obrázku,
> co jsem dával odkaz, je vidět, že pastvina sousedí s pastvinou. Měly by to
> tedy být dvě pastviny vedle sebe nebo to spojit do jedné pastviny?
> To záleží

Urcite nespojovat.

Kdyz jsou 2 pastviny, je mezi nima plot / elektrickej ohradnik.

Kdyz jsou 2 pole, na kazdym muze rust neco jinyho, a i kdyz tam
nahodou roste to samy, je mensi prasarna jit po tom uzkym pruhu mezi
nima.

> na tom, jak by se naplánovala budoucí aktualizace. Nestudoval jsem to tak
> podrobně, abych věděl, zda tam je nějaké datum, jak je to se všelijakými ID,
> zda máme možnost se dovědět, zda byl nějaký polygon smazán a jak se to dovíme
> atd. Prostě aby to bylo dlouhodobě funkční a aktuální.

ID tam jsou, delam z nich ref=. Je tam datum aktualizace.

> Co třeba s tímhle?
> http://pedro.poloha.net/osm/pastvina-les.png

To muze byt i v poradku.. i kdyz nejspis neni, to se nam proste
vymstila generalizace lesu. Posunout les podle ortofota..

> Možná je tam mezi lesem a pastvinou opravdu území ničeho, možná ne, ale je
> tam
> průnik pastviny a lesa, což je blbost. To je třeba řešit.
>
> A tohle už je komplikovanější:
> http://pedro.poloha.net/osm/pastvina-les-2.png
>
> Je zřejmé, že něco z toho není přesné. Jak rozhodnout co to je? Les nebo
> pastvina?

Les je blbe, delala se tam moc silna generalizace.

(Jinak k tomu ekologickymu zemedelstvi jsem nenasel odpovidajici tag
na osm, takze to prozatim ignoruju).

> Takže je triviální naskriptovat něco, co si zažádá o všechna KÚ, ale to bych
> nedělal; spíš bych se domluvil. Nejspíš by rychle opravili kapču a zabanovali
> nás.

Umis to naskriptovat? Me by to chvili trvalo. Tech uzemi je jen par
tisic, kdyz to udelame o weekendu, myslim ze se nebudou s banovanim
obtezovat, zvlast kdyz tam dame par sekund delay aby to ten server
uplne neutavilo.

I kdyz, dohoda by asi byla lepsi :-).

> To není problém a můžu to rovnou převést tím tvým skriptem. Když jsme u toho
> -
> kolik lidí má na Windows nainstalovaný Python (z toho kolik lidí má pyproj a
> shapefile), respektive kolik lidí je schopno si toto nainstalovat (na
> Windows?)
> V této konferenci jistě více než obvykle ;-), ale asi ne úplně každý, kdo by
> chtěl mapovat.

Ten pyproj tam nakonec neni potreba. shapefile se instaluje pomoci
pip-u. A sorry, Windows neznam a nedoporucuju.

> No a když takový mail udělám, tak co mám pak s těmi rozbalenými
> (zkonvertovanými) soubory dělat?

Dat na ftp? Pro zacatek by se hodilo nezkonvertovany, protoze skript
bude jeste potrebovat par uprav.

> To určitě ano, jen pořád pochybuji, že to bude stačit k dokončení celého
> importu v nějakém konečném čase.

No, kdyz jsem s osm zacinal, byla tu velka bila plocha. Kreslit pole
rucne je fakt otrava, a lidi to stejne delaj. Asi bych se toho nebal
:-).

[Samozrejme by byla moznost to tam proste nahrat vsechno, s tim ze
kazdy opravi prekryvy (etc) na uzemi ktery ho zajima. Rychlejc bychom
dosahli kompletniho pokryti za cenu kvality dat... povetsinou kvality
okolnich lesu.]

                                                                        Pavel
(cesky, pictures)
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html