Od: majka <majka.zem+t...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 12. 2. 2017 11:24:32
Předmět: Re: [Talk-cz] Data z magistratu Brna - poštovní schránky
"
Ahoj,

máš chybu v matrixu : ) Taky jsem použila to csv, jen je třeba ty řádky se
stejnou adresou v těch časech výběru sloučit. Tím jsem u zámku v Českém
Krumlově nakonec dostala časy výběru Po-Pá 14:40, 16:00 a So 11:30, tedy
jedinou společnou hodnotu. Projela jsem to v bashi, už netuším jestli awk
nebo něco jiného a pak hromadně převedla do syntaxe OSM v angličtině.

Pro geokódování, protože toho nebylo tolik, jsem použila web - https://www.
doogal.co.uk/BatchGeocoding.php(https://www.doogal.co.uk/BatchGeocoding.php)
 , ideálně výstup s tabulátory, všechny údaje, včetně vstupu a přesnosti (a
je možné i včetně url na google maps). Má to výhodu že lze omezit jen na
Českou republiku. Je třeba to pak projít, specificky u obcí jsem nezkoumala,
zda připojení kraje či okresu by to zpřesnilo - prostě jsem upravila "místo_
popis" do formy "jen adresa", případné "pošta/nádraží/obchod/.../ jsem
hodila do samostatného sloupce jako poznámka, ty křížovatky jsem nechala jen
ulici, křížení opět do poznámky a dohledala ručně. V datech OSM ta poznámka
zůstala, vyhazuju jí až když dostane schránka ref, tedy číslo uvedené přímo
na ní. Což znamená k té schránce dojít fyzicky.

Co dávám na OSM je ve stylu minimálně "potvrzeno vizuálně" ať už z auta/
autobusu nebo streetview či seznam panorama nebo "aha, vzpomínám si že tam
je", nedávala jsem tam věci, kde sice mám přesnou adresu ale nemám alespoň
takovéhle ověření.

Okres České Budějovice dodělávám postupně, dotáhnu klidně i zbytek postupem
času, jen to bude chvíli trvat a pokud schránka není viditelná na streetview
nebo seznam panorama, nechala bych jen tabulku nebo json pro případné
zájemce ke stažení do JOSM nebo kamkoli jinam včetně těch příslušných tagů -
tedy včetně operator, collection_times a note.

Operátora jsem dávala jen "Česká pošta", nechtěla jsem to v půlce měnit.
Pokud se dohodneme na celém, opravím to hromadně, je to záležitost jednoho
dotazu na overpass turbo.

Jinak ta práce nebyla zas tak složitá, spíš stylem nejdřív upravit nahrubo,
pak dát do tabulky, vykopírovat jeden sloupec, upravit ten samostatně
regexem, vložit zpátky do tabulky do samostatných sloupců, vykopírovat jiný
sloupec, vrazit na web, výsledek zpátky :) Vypadá hrozivě, ale šlo to
rychle.

Takže jestli je zájem, projedu takhle celý ten seznam, dělala jsem zatím jen
Depo České Budějovice, nic jiného. V rámci toho můžu připravit i ty pošty, a
můžeme je odkontrolovat samostatně. Ty budou ještě jednodušší, v podstatě by
pak mělo jít jen o sloučení už existujících bodů s tím, co bude z té
tabulky. Data už stejně mám připravená na další volné chvíle.

Majka

(mailto:mky...@email.cz)>"

Ahoj,
pokusně jsem vzal celý ten seznam (csv_prehled_schranek.zip), převedl
souřadnice z křováka, překonvertoval do JSON a nahodil do testovací instance
POI-Importeru. Sice tam nemám body bez souřadnic, ale i tak je tam krásně
vidět, kolik toho ještě chybí:

http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=
(http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=14/48.9555/14.4922&datasets=CZECPbox)
"