> Na druhou stranu, v dnešní době *všechny* lidské činnosti používají zažitou
> a pro nováčka zpočátku nesrozumitelnou terminologii. Namátkou: elektronika,
> modelařina, fotografování...  Takže tohle není jen specifikum OSM. A nováček
> se s tím stejně musí, dříve či později, popasovat. Stejně tak je velkou
> výhodou alespoň základní znalost angličtiny.

Tady se ale zaměňují dvě skupiny lidí. Podívej se třeba na rádio:

Každý elektronik musí vědět, že kondenzátorem s proměnnou kapacitou
mění rezonanční frekvenci oscilátoru. Budeš to učit i uživatele?
Kdepak, těm stačí vědět, že tímhle čudlíkem to zapne, a tady tím bude
kroutit, než naladí tu svoji stanici. Terminologii elektronika k tomu
opravdu nepotřebuje.

A tak je to i u OSM. Tu mapu přeci nekreslí matematici se znalostí
teorie grafů. Kreslí ji obyčení lidé - libovolní uživatelé. A ti
kreslí čáry a malují puntíky. Ať tomu říkáš jakkoliv.

Já sám za sebe budu raději, když tito laici občas užitečně do mapy
přispějí, než když se budou prát s nepochopitelnou terminologií, až
se na to vykašlou úplně.

--
Lukas Gebauer.

http://synapse.ararat.cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.