Nu mente jeg heller ikke at alt skulle presses ned i samme referenceramme.
Du har helt at det kan af gode grunde ikke lade så gøre. Men når vi kan, så
syntes vi bør prøve. Også er det jo logisk at tildels følge hvad vores
naboer gør.

Mit eksempel med Svendborg var bare eksempel på hvornår OSM ikke fulgte det
regler vi havde, og hvad ideen med det var. Havde ikke set den var fornylig
redigeret.

Men udover det. En grund jeg har til at ændre noget / tilføje noget, skulle
være det eksempel med Odenses Østre Ringvej. Og det baserer sig mest at jeg
tilfældigt brugte den for ikke så lang tid siden. Men da jeg ville bruge
openstreetmap til at faktisk finde hvilken vej jeg havde kørt, kunne jeg
ikke let finde den (er overhovedet ikke stedbekendt på Fyn). Når jeg havde
kørt på en vejanlæg med ramper osv, så var min intuition at sådan et vej
let ville fremgå på kortet. Derimod er den kun anført som =secondary.

Nu skal man selvfølgelig ikke bare gøre den til =trunk bare fordi den skal
være mere tydelig (det ville jo være at tagge for renderen). Især eftersom
det er tydeligt at vi kun vil bruge =trunk for motortrafikveje. Og her
ligger så kerne. Hvis vi reelt har veje i Danmark som har betydende form
udover hvordan de officielt er beskrevet så er der værdi i at finde en måde
at inkorporere det. Så kan eventuelle alternative kort vise dette. Måske
kan vi bare tilføje ekstra tags. Men som diskussionen er fremskredet er jeg
mere usikker hvordan og hvornår. Eneste eksempel på et tag der på nogen
måde er i nærheden er det forslået tag expressway=yes.

Du sigde at vi ikke har noget tertiært vejnet, hvilket er jo sandt nok. Men
var også massere kommuner som opdeler vejene i forskellige klasser. For
eksempel opdeler Odense deres trafikveje i fordelingsveje og
gennemfartsveje. Det har ikke nogen betydning når du sider i bilen og skal
finde en rute, men det kan have nogen betydning for hvor vigtig og stor en
vej er. Hvilket igen kan indikere hvilken veje der er bedst at tage.

Men udmiddelbart må jeg jo nok lade det ligge, da jeg ikke har nogen
komplet ide. Og hvis vi begynder at tagge selve anlægsformen af vejene er
der mange overvejelser at gøre.