Tirsdag den 16. februar 2016 15:13:25 skrev Adrian Kern:
> Men hvis både Norge og Tyskland begynder konsekvent at benytte motorroad
> for motortrafikveje, så burde vi nok begynde at overveje det. Men det er
> nok ikke nødvendigt endnu. Især eftersom at vi til at hver tid sagtens kan
> finde alle vores highway=trunk veje.

Jeg finder det oplagt lige at kommentere dette: Det er absolut ikke sikkert at
det vores kolleger i vores nabolande foretager sig på nogen måde er hverken
korrekt eller hensigtsmæssigt. At de gør tingene på en bestemt måde bør ikke
medføre at vi automatisk kopierer dem.

Selvfølgelig er der god mening i at holde en vis konsensus i OSM, men det
fritager os ikke fra at tænke selv og om nødvendigt gøre ting på vores egen
måde uanset om alle vores nabolande gør noget andet. Der er endda en del
nationale og kulturelle forskelle verden over der direkte kræver at tingene
gøres lidt forskelligt fra det ene område til det andet.

 (jeg har iøvrigt selv i et enkelt tilfælde for ikke så længe siden sendt en
tysker hjem med en grim kommentar til et uheldigt punkt i deres wiki, som han
var så fræk at vifte mig om næsen med. Jeg har ikke set ham redigere i DK
siden)

Mvh Hjart