Jeg har nu i en del år set på og håndteret et stort tankstationer i OSM og det
har været helt tydeligt at der ikke har været nogen helst konsistens i forhold
til hvordan de skulle tagges.

Nogle har f.eks. været tagget med både operator=OK & name=OK & brand=OK, mens
andre har været tagget med kun en enkelt af disse eller diverse kombinationer.
Det forekommer mig i langt de fleste tilfælde aldeles unødvendigt at bruge mere
end et af disse tags og det kan også være ret uheldigt at bruge mere end et af
disse idet jeg adskillige gange har set folk ændre det ene tag, men ikke det/
de andre, når en station har fået nyt navn.

Jeg forstår udmærket hvis andre end jeg har været forvirrede over hvordan
disse bedst skulle tagges idet de forskellige editorer har haft felter for
alle 3 tags (hvilken er så den "rigtige"?)

Fornyligt besluttede jeg mig så for at begynde at rydde op i de danske
tankstationer (vi har pt ca 1800 i OSM) og at standardisere til kun at bruge
name tagget.

Derfor har langt størstedelen af danske tankstationer nu kun et name tag og
ikke noget brand eller operator tag.

Desuden har jeg i noget tid eksperimenteret med at bruge https://
wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:branch og derfor ændret en stor del fra at
hedde f.ek.s "OK et-eller-andet-stednavn" til kun at hedde "OK" og så at have
stednavnet i branch tagget

I en del tilfælde rundt omkring kan man se hvordan butikker der ligger tæt på
hinanden "skygger" for hinandens navne (fordi der på kortet kun er plads til
det ene navn) og dette problem bliver kun værre når man tilføjer stednavne til
butikkernes egentlige navn (hvilket i forbindelse med f.eks. supermarkedskæder
& tankstationer mm længe har været almindeligt)

Mvh Hjart