Michael Andersen:

> Der står faktisk Statoil på skiltet ved den station (se https://
> www.mapillary.com/map/im/ND1v2JKNGlQ30_iSVi4mTA) og lige nedenunder med en
> anelse mindre bogstaver står der 1-2-3.

Det har du da ret i. Jeg har aldrig lagt mærke til skiltet på
Vesterhavsvej, selvom det er stort.

Den i Brøns har til gengæld et rigtigt 1-2-3 skilt:

https://d1cuyjsrcm0gby.cloudfront.net/3mwT8HWnvQEXgVZNelmBxg/thumb-2048.jpg

i OSM har den name=1-2-3, operator=Statoil.

Hvilket jeg mener er korrekt, bortset fra at Statoil nu er Circle K.

> Jeg kommer jævnligt selv forbi, men må da indrømme at jeg har undret mig over
> hvad der mon var det rette primære navn og har derfor efterfølgende ikke
> rettet andre.

Og jeg synes at den på Rømø burde tagges på samme måde som den i Brøns,
selvom Statoil logoet godt nok er ret stort. For det er en 1-2-3
benzinstation. 1-2-3 er vel en slags discount Circle-K så bilister kan
foretrække 1-2-3 fremfor Circle-K eller foretrække Circle-K, hvis de vil
have betjening eller hotdogs.

> Jeg kender til adskillige stationer hvor der stadig er store Statoil skilte.

Det tænkte jeg nok. Derfor omdøber jeg også kun de stationer, jeg selv
har set.

> Ok, men så vil jeg sætte pris på at vi får lavet en klar vejledning i hvornår
> vi bruger hvilke tags og til hvad., for der har vitterligt ikke været nogen
> som helst konsistens i det.

Det har været diskuteret lidt før her på listen. Så vidt jeg husker var
vi i det mindste enige om at bruge navne, som siger brugerne noget. Dvs.
fx Circle K og ikke Alimentation Couche-Tard som er de egentlige ejere.

Og det handler vel bare om at sætte tags til noget fornuftigt. Fx
Operator tags på benzinstationer.

Det gør vi jo også med andre knuder. Der er fx Irma-butikker, der er
tagget med operator=COOP. Hvis Irma en dag bliver selvstændigt igen
eller solgt til Dansk Supermarked, så skal vi også opdatere alle de tags.

--
Niels Elgaard Larsen