On Tue, 26 Sep 2017 13:34:59 +0200
Michael Andersen <hj...@milvus.dk> wrote:

> [...]
> OSM og det har været helt tydeligt at der ikke har været nogen helst
> konsistens i forhold til hvordan de skulle tagges.
>
> Nogle har f.eks. været tagget med både operator=OK & name=OK &
> brand=OK, mens andre har været tagget med kun en enkelt af disse
> eller diverse kombinationer. Det forekommer mig i langt de fleste
> tilfælde aldeles unødvendigt at bruge mere end et af disse tags og
> det kan også være ret uheldigt at bruge mere end et af disse idet jeg
> adskillige gange har set folk ændre det ene tag, men ikke det/ de
> andre, når en station har fået nyt navn.

Wikien lægger ret meget op til at bruge alle tre felter, når det giver
mening.

> Jeg forstår udmærket hvis andre end jeg har været forvirrede over
> hvordan disse bedst skulle tagges idet de forskellige editorer har
> haft felter for alle 3 tags (hvilken er så den "rigtige"?)
>
> Fornyligt besluttede jeg mig så for at begynde at rydde op i de
> danske tankstationer (vi har pt ca 1800 i OSM) og at standardisere
> til kun at bruge name tagget.

Det er jeg ked af.
Se fx:
https://www.openstreetmap.org/node/611352900

For det første har Statoil vel skiftet navn til Circle-K.

Men der har aldrig stået hverken Statoil eller Circle-K på den
benzinstation.
Der står 1-2-3 med store bogstaver. Det er meget forvirrende, når
sætter name-tagget til noget helt andet, end stederne kalder sig selv.

Men jeg har et Circle-K benzinkort, så jeg kunne godt finde på at søge
efter benzinstationer med operator=Circle-K, som jeg forventer finder
både Circle-K, 1-2-3 (og Statoil, hvis der er nogen, der stadig hedder
det)

Benzinstationen på den anden side af krydset er nu en Bonus station,
der stadig drives af Uno-X og stadig tager Uno-X kort.

Der er en grund til, at der flere tags for benzinstationer. De behøver
ikke at have samme værdi.