On tirsdag den 26. september 2017 15.18.25 CEST Niels Elgaard Larsen wrote:

> Wikien lægger ret meget op til at bruge alle tre felter, når det giver
> mening.

> Det er jeg ked af.
> Se fx:
> https://www.openstreetmap.org/node/611352900
>
> For det første har Statoil vel skiftet navn til Circle-K.
>
> Men der har aldrig stået hverken Statoil eller Circle-K på den
> benzinstation.
> Der står 1-2-3 med store bogstaver. Det er meget forvirrende, når
> sætter name-tagget til noget helt andet, end stederne kalder sig selv.

Der står faktisk Statoil på skiltet ved den station (se https://
www.mapillary.com/map/im/ND1v2JKNGlQ30_iSVi4mTA) og lige nedenunder med en
anelse mindre bogstaver står der 1-2-3.
Jeg kommer jævnligt selv forbi, men må da indrømme at jeg har undret mig over
hvad der mon var det rette primære navn og har derfor efterfølgende ikke
rettet andre.

> Men jeg har et Circle-K benzinkort, så jeg kunne godt finde på at søge
> efter benzinstationer med operator=Circle-K, som jeg forventer finder
> både Circle-K, 1-2-3 (og Statoil, hvis der er nogen, der stadig hedder
> det)

Jeg kender til adskillige stationer hvor der stadig er store Statoil skilte.

> Benzinstationen på den anden side af krydset er nu en Bonus station,
> der stadig drives af Uno-X og stadig tager Uno-X kort.
>
> Der er en grund til, at der flere tags for benzinstationer. De behøver
> ikke at have samme værdi.

Ok, men så vil jeg sætte pris på at vi får lavet en klar vejledning i hvornår
vi bruger hvilke tags og til hvad., for der har vitterligt ikke været nogen
som helst konsistens i det.