Hej,

Jeg har eksperimenteret lidt med nominatim
(http://nominatim.openstreetmap.org), og jeg kan simpelthen ikke få de
resultater den giver i danmark til at give mening (det ser ikke i mine
øjne meget bedre ud i Sverige).

Nominatim finder hvad man beder den om hvis man er heldig, men man kan
for eksempel ikke finde data til en brugbar dansk adresse i outputtet.

For eksempel, ved søgning efter "Englandsvej, Svendborg":

Englandsvej, Tved Byhaver, Vindeby, Tved, Svendborg Kommune, Region
Syddanmark, 5700, Danmark

Vindeby?? (flække på Tåsinge langt væk). Og der er ikke noget bynavn
som passer med postnummeret.

Hvis jeg søger efter min egen adresse: "Toftevej 9, Faaborg" bliver den
ikke fundet. Der er mange andre Toftevej 9'er i Faaborg-Midtfyn, min
kommer nok for langt nede af listen til at være med i de 10 resultater
der er max, selvom det er den eneste Toftevej 9 i 5600 Faaborg. Man får
ikke noget ud af at søge på postnummeret (fx "Toftevej 9, 5600") -
eller rettere, det svarer til at søge efter "Toftevej 9".

Jeg har kigget på denne liste over skabeloner til adressegeneration, og
konkluderet at det faktisk ikke er muligt at lave en skabelon der
virker for danske adresser, hvis de data nominatim kombinerer fra er
hvad der er.

Findes der brugbare alternativer til nominatim, eller andre løsninger
på problemet, eller skal man bare glemme alt om at forsøge at finde
fornuftige søgemuligheder i osm?

Vh,
Anders