On Tue, 5 Dec 2017 22:53:56 +0100
Anders <and...@alweb.dk> wrote:

> Hej,
>
> Jeg har eksperimenteret lidt med nominatim
> (http://nominatim.openstreetmap.org), og jeg kan simpelthen ikke få de
> resultater den giver i danmark til at give mening (det ser ikke i mine
> øjne meget bedre ud i Sverige).

Ja, det er lidt spøjst, hvad der kommer ud af den. Den påstår fx at jeg
bor i Marmormolen.  Jeg laver nok foreløbigt en neighbourhood knude der
hedder Indre Østerbro. Og når jeg får tid et mere præcist areal.
Østerbro har allerede place=suburb, så det kan ikke være et
neighbourhood
..
> Findes der brugbare alternativer til nominatim, eller andre løsninger
> på problemet, eller skal man bare glemme alt om at forsøge at finde
> fornuftige søgemuligheder i osm?

Det kommer an på, hvad du skal bruge det til.

Men jeg brugte Nominatim til at finde positioner på adresser i mit
madstedsproject. Men jeg kunne ikke få noget ordentlig ud af Nominatim,
så nu bruger det Overpass API og det virker meget bedre.

Se:
https://github.com/elgaard/OpenStreetmapTools/blob/master/restaurants/addressLookup.py

Koden prøver at finde positioner på de adresser på madsteder fra
fødevarestyrelsen, som fødevarestyrelsen ikke har en position på.

--
Niels