On Mon, 11 Dec 2017 14:11:43 +0100
Michael Andersen <hj...@milvus.dk> wrote:

> Jeg har lige eksperimenteret lidt og det ser ud til at man undgår
> mange af de nævnte "spøjse" resultater ved at angive place=* som en
> (multi)polygon, sådan som jeg f.eks. har lavet omkring Rødding
> (http://www.openstreetmap.org/ relation/6533633) og (mindre
> avanceret) omkring Sdr Hygum (http://
> www.openstreetmap.org/way/143111325).

Det var også hvad jeg regnede med. Når jeg laver en knude Indre
Østerbro, vil det virke for min adresse. Men for dem som er lidt
tættere på Marmormolen end midten af Indre Østerbro, har Nominatim jo
ikke en chance.

Når jeg ikke laver en polygon i dag, er det kun fordi det er en noget
større opgave for Indre Østerbro end for Rødding.

> Når jeg f.eks. søger på adresser i og omkring Damhus (http://
> www.openstreetmap.org/way/95665684) ses forskellen tydeligt.
>
> Når place=* alene er anbragt på en node/punkt har Nomitatim jo ingen
> chance for at vide hvor stort et areal en given bebyggelse reelt
> dækker over og kan kun gætte.

Niels