Kuupäeval 31. juuli 2012 22:06 kirjutas Arvi Võime <avo...@gmail.com>:

> Selline külavahetee, kus on asfalt otsustasin märkida higway=tertiary
> kus asfaltit pole on higway=unclassified

Teid tuleks klassifitseerida mitte teekatte vaid olulisuse järgi. Kui
teel registris numbrit pole, ent tee pole tupiktee ehk siis seda
kasutatakse tavapäraselt kuskilt tulles kuskile minnes, võib ta olla
unclassified. Kui tee viib mingi objektini, näiteks randa ja on
kruusatee, võib ta olla track. Kui on talu juurde viiv tee, on ta
service ja tüübiga driveway.

Eks ta algul raske ole pead pisut teistmoodi mõtlema sundida, ent eks
see tunnetus mingi aja möödudes tuleb. Ka ei tohiks kinni olla kaardi
väljanägemisest -- osm.org renderdus on lähtuvalt välismaistest
oludest ja võib meie kohta vahel kentsakas tunduda, ent ei tohiks
seepeale sildistust muuta, et pelgalt kaardi väljanägemine parem
oleks.

> Need kohad kuhu ainult jalgsi pääseb (Looduskaitsealal matkarajad)
> paneks path=footway. Millise tüübi paneks nn. sissetallatud
> põlluteele, kus sõidetakse dziibi või traktoriga. Mingi variant oli
> track.

Jah, vaata tracktype erinevaid variante vikis, neid illustreerivaist
piltidest võib ka vabalt meil juhinduda.

> Metsa on märgitud kahel viisil natural=wood ja landuse=forest.
> Mõtlesin kasutada metsa puhul landuse=forest, taluniku põld kus kasvab
> näiteks nisu landuse=farm ja niisama lage ala kus on rohi
> landuse=meadow raba määraks natural=wetland ja looduskaitseala
> boundary=national_park

Metsaga on jah segadus ja seda ka rahvusvaheliselt (vikit lugedes võib
isegi segadusse sattuda). Ise olen forest kasutanud sihtidega
kvartaliteks jagatud metsamassiivide puhul, mispuhul on selge, et tegu
on kultuurmetsaga selles mõttes, et seda majandatakse. natural=wood on
jäänud neile metsatukkadele, mis ilmselt lastakse kasvada vaid
hooldades ja mida ilmselt lageraiega maha ei võeta (rannas,
looduskaitsealadel jms).

Teades, et nisu- või kartulipõld võib mõne aasta möödudes olla
heinamaa, olen kasutanud landuse=farmland, kui on teada, et ala on
aastaid kasutatud heina- ja karjamaana, siis jah meadow. Lisaks
soovitan kaaluda ka nõmme (heath), näiteks rannakadastikud või aasad
jõekaldail ning võsa (scrub) kasutamist, kui näiteks ortofotolt miskit
sellist tunduv paistvat.

> Need imporditud andmed boundary=national_park on kohati väga valesti
> ja arusaamatult joonistatud. Mõtlesin nii, et kui saab need korda teha
> (väikesed muudatused siis jätaks alles, aga kui mitte siis kustutan
> ära ja lisan uue õige metsa-põllu-piiri.

Või mõtled Corine import landuse-piire? Need on ja suhteliselt umbes.
Olen ise ka kustutanud ja siis jõudumööda asendanud täpsemate aladega,
ent häda on selles, et need Corine alad on tihtipeale suhteliselt
suured ning kohati ka relatsioonidega omavahel seotud. Nii et
kustutades tekib kõigepealt nö valge laik ja siis aegamööda, kuidas
andmeid uuesti lisada, alad siis taas "täituvad".

Tervitustega,
--
Joosep-Georg
kaaskaardistaja