Enjoy : http://www.qualitystreetmap.org/osmqa/ voire même
http://www.qualitystreetmap.org/osmqa/?lang=fr

Tous retour, demande d'évolution, patch, proposition, traduction sont
les bienvenus ...

Dans les evolutions déjà prévues, ou à discuter :
V2 :
 - users may ask for a specific area surveying, hence creating their
own grid referenced by this application with a unique id.
 - users may add wms layers
 - if inactivity detected, app triggers an alert, which freezes ajax requests
 - transparency control on overlay layers
 - cron job to unreserve tiles 24 hours after they've been reserved
 - maptypepanel (openlayers addin candidate) for base layers
 - better layer tree (subfolders)
 - tilecache for z < 10 with cache purge every day

V3 :
 - users may add survey keys at run time ?
 - users may login with their osm credentials, using oauth ?
 - users may choose to divide a tile into 4 if they think it's too
large (eg: big cities surveyal)

Pour finir, le code est disponible à cette adresse :
http://code.google.com/p/osmqa/ ... sous GPL

F.

PS : la dedibox va chauffer ... on espère que ça tiendra ;-)
Et au passage : un grand merci à Pierre Mauduit pour l'administration
système de la dite machine.