On Sat, Oct 10, 2009 at 10:15:12PM +0200, Darko Boto wrote:

> Poslat cu listu podataka koje targetiramo, tj ima smisla importati u
> OSM (na poslu mi je).

ok, tnx

> Ovako... zapravo moja intencija je pokusati stvoriti klimu u Gradu
> Zagrebu da javne podatke objavljuju pod nekom javnom licencom i da se
> to nastavi primjenjivati i na ostale podatke koje imaju i objavljuju.

Da, to bi bilo vrlo korisno. Medjutim, pitanje je koliko bi pomoglo za
ovakve importe zbog nekompatibilnosti razlicitih javnih licenci. Npr. oni
objave podatke pod CC-BY-SA, a OSM predje na ODbL, i opet podatke ne smijes
importirati, iako su obdje licence "javne"/"slobodne" -- ali nisu medjusobno
kompatibilne.

E sad, problem je uglavnom (ako nemamo "public domain" ili nesto jaaako
blizu tome, vidi dolje), da ona licenca koja ce biti dobra za neke stvari ce
biti losa za neke druge stvari. Idealno bi bilo da imamo kao Ameri (da, znam
da zvuci nevjerojatno da ameri *nesto* rade ispravno :) da sve stvari koje
se naprave/proizvedu/itd novcem poreznih obveznika automatski budu javno
vlasnistvo, pa da sve baze podataka koje proizvedu drzavne i slicne agencije
budu public domain. No to zahtjeva izmjene zakona pa je (jos vise)
problematicno, iako bi bilo idealno rjesenje.

> Primjera radi, na interaktivnoj karti Zagreba uopce nema licence i na
> to sam im ukazao u razgovoru.

Pa to je sasvim validno da nema licence (iako za nas lose). Naime, ukoliko
nema (specificirane) licence, znaci da je nositelj prava zadrzao sva prava,
i da ti nije dao na koristenje (licencirao) nista sto vec nemas po sili
zakona (a imas vrlo malo). Sto ce reci da ne smijes niti kopirati, a kamo li
modificirati, prevoditi itd. te podatke.

> S tim u vez sa Marcellom i Tomijem iz multimedijalnog instituta cu
> pokusati napraviti neki pismen template za takve koji bi imao formu i
> njihovog informiranja i zahtjeva za objavljivanjem pod nekom licencom.

Da, oni su se bavili prevodjenjem CC licenci na hrvatski IIRC. Problem je
sto su vecina CC licenci problematicna upravo oko baza podataka jer se njima
ne bave -- bave se mahom samo autorskim pravama (srecom i imovinskim i
moralnim [koja ne diraju, sto je i najbolje, jer ih se vecinom niti ne moze
dirati]), dok se na baze podataka *uz* autorska odnose i neka od (u
Hrvatskoj njih 6) SRODNIH prava. Primarno prava proizvodjaca baze podataka,
ali mogla bi tu biti i prava nakladnika mozda.

Jedina relativno poznata koja bi IMO mozda mogla drzati vodu za to je
http://creativecommons.org/about/cc0

ali ona jos nije prevedena (na stranu to sto nisam siguran niti da su one
provedene prosle neku pravnu obradu van one entuzijasticke od nas par
amatera). I naravno pitanje je koliko su lokalne vlasti zainteresirane za
takvo sto uopce ("zasto bi ista dali ako ne moraju"). Tako da mislim da je
to primarno marketinski problem, kako ih uvjeriti da oni takvo sto zele (da
skupe politicke bodove ili whatever)

> Ja nisam uspio sloziti nista konkretnije. Marcell i Tomi se bolje od
> mene kuze i u zakonske okvire i u javne licence i imaju vise iskustva
> u takvim stvarima pa sad cekam njihovu pomoc oko toga.

Ajd ak vam se da nabacite i mene na mailing listu ili CC ili gdje se vec
druzite oko tog pitanja sa licencom ? Ja sam isto proucavao ZAPSP preko
nekoliko puta, pa me interesira, a mozda i neki pametni komentar mogu
dobaciti (a mozda i ne naravno :)

> ...da, zato sam i mislo da se takva stvar pokusa rijesti dugorocno tj.
> stvoriti kulturu objavljivanja podataka u institucijama koji ih imaju.
> Zato i ne brzam s tim nego bih zelio taj dokument proizvesti kako
> treba.

Nda, treba biti dovoljno siroka da pokrije svasta... S druge strane, ako se
priceka dovoljno dugo, vec ce OSMeri izmapirati cijelu Hrvatsku i bez pomoci
scripte :)

> Trebat ce napraviti reprojekciju shp-fileova iz GK5 u WGS84 sto nije
> problem. Podaci su dobrim dijelom pripremljeni tj iscupani iz DWG-ova,
> prebaceni u shp-ove i posetirani su atributi, no bit ce nesto posla
> oko samog importa. S tim u vezi, HackLab u mami bi trebao zazivjeti
> krajem mjeseca i unutar lab-a Dodo i ja cemo organizirati GIS
> interesnu grupu koja bi trebala djelovati u vrijeme nasih dezurstava.

Iako GIS nije moj fah, svakako bi mi bilo interesatno takvo sto (ili mozda
bas zato ? :). Problem je slobodno vrijeme, naravno, ali nije li uvijek?
Svakako obavijesti na listu kad nesto takvo planirate...

--
Opinions above are GNU-copylefted.