2009/10/11 Matija Nalis <mnalis-openstreetmapl...@voyager.hr>:

> ok, tnx

> Da, to bi bilo vrlo korisno. Medjutim, pitanje je koliko bi pomoglo za
> ovakve importe zbog nekompatibilnosti razlicitih javnih licenci. Npr. oni
> objave podatke pod CC-BY-SA, a OSM predje na ODbL, i opet podatke ne smijes
> importirati, iako su obdje licence "javne"/"slobodne" -- ali nisu medjusobno
> kompatibilne.

Da, svjestan sam toga, upravo zato sam i povukao tu temu. Zapravo
uopce ne kuzim kako ce oni to implementirati.

> E sad, problem je uglavnom (ako nemamo "public domain" ili nesto jaaako
> blizu tome, vidi dolje), da ona licenca koja ce biti dobra za neke stvari ce
> biti losa za neke druge stvari. Idealno bi bilo da imamo kao Ameri (da, znam
> da zvuci nevjerojatno da ameri *nesto* rade ispravno :) da sve stvari koje
> se naprave/proizvedu/itd novcem poreznih obveznika automatski budu javno
> vlasnistvo, pa da sve baze podataka koje proizvedu drzavne i slicne agencije
> budu public domain. No to zahtjeva izmjene zakona pa je (jos vise)
> problematicno, iako bi bilo idealno rjesenje.

Pa i ja razmisljam na tom tragu i cini mi se zgodno (a i kao
referenca) kako to sada Obamina administracija radi
(http://www.data.gov/datapolicy).

> Pa to je sasvim validno da nema licence (iako za nas lose). Naime, ukoliko
> nema (specificirane) licence, znaci da je nositelj prava zadrzao sva prava,
> i da ti nije dao na koristenje (licencirao) nista sto vec nemas po sili
> zakona (a imas vrlo malo). Sto ce reci da ne smijes niti kopirati, a kamo li
> modificirati, prevoditi itd. te podatke.

Ne postavljanje licence je legitimno s njihove strane ali upravo to i
treba promjeniti. Ma njima sto se kaze "ni iz dzepa ni u dzep", a uz
to i dobili bi reklamu.

> [...]
> ali mogla bi tu biti i prava nakladnika mozda.
>
> Jedina relativno poznata koja bi IMO mozda mogla drzati vodu za to je
> http://creativecommons.org/about/cc0
>
> ali ona jos nije prevedena (na stranu to sto nisam siguran niti da su one
> provedene prosle neku pravnu obradu van one entuzijasticke od nas par
> amatera). I naravno pitanje je koliko su lokalne vlasti zainteresirane za
> takvo sto uopce ("zasto bi ista dali ako ne moraju"). Tako da mislim da je
> to primarno marketinski problem, kako ih uvjeriti da oni takvo sto zele (da

Upravo to gore spomenuh... njima marketing, a cini mi se kako bi se
naslo razumnih ljudi koji mogu shvatiti prednosti ovog o cemu pricamo.

> Ajd ak vam se da nabacite i mene na mailing listu ili CC ili gdje se vec
> druzite oko tog pitanja sa licencom ? Ja sam isto proucavao ZAPSP preko
> nekoliko puta, pa me interesira, a mozda i neki pametni komentar mogu
> dobaciti (a mozda i ne naravno :)

OK... stavimo te u CC ili cu te obavijestiti ako cemo se nalaziti.

> Nda, treba biti dovoljno siroka da pokrije svasta... S druge strane, ako se
> priceka dovoljno dugo, vec ce OSMeri izmapirati cijelu Hrvatsku i bez pomoci
> scripte :)

> Iako GIS nije moj fah, svakako bi mi bilo interesatno takvo sto (ili mozda
> bas zato ? :). Problem je slobodno vrijeme, naravno, ali nije li uvijek?
> Svakako obavijesti na listu kad nesto takvo planirate...

Naravno....