Maarten Deen wrote:

> Het is ook op informationhighway te zien dat overal waar een tile
> kustlijn heeft, de tile ofwel volledig water ofwel volledig land is
> gerenderd.
>
> Nog maar even afwachten totdat de database weer online is.

Ja, ik heb het net nog even kunnen controleren (wat is JOSM traaaaag als
je een klein beetje te veel inlaadt) en rond de Eemshaven worden de
punten die de kust opmaken gebruikt voor (bijvoorbeeld):
- AND_admin8=10000458, name=Delfzijl
- AND_admin1=10000012, name=Groningen;GR
- unwayed segments

Ik neem aan dat die unwayed segments eigenlijk tot coastline gewayed
moeten worden. Is dit een fout in het conversiescript?
Het feit dat de geemeente- en provinciegrenzen dezelfde nodes gebruiken
maakt het er volgens mij ook niet makkelijker of overzichtelijker op.

Daarbij zijn alle segmenten ook nog eens dubbel. Als ik een segment
afzonderlijk selekteer heb ik direkt twee segmenten geselekteerd, en als
ik ga deleten dan delete ik eerste de ene grens, dan de andere grens,
dan lijkt het alsof ik niks verwijder, en dan is het segment weg.
Ik denk dat hier ook nog wat opgeschoond moet worden, want dubbele
segmenten die dezelfde richting uit wijzen zijn overbodig.

Volgens mij is hier nog heel wat werk te doen. En het zou mooi zijn als
voor woensdag de hele kustlijn wel in orde is, anders gaat de officiele
kaart de soep in.

Maarten