On Saturday 16 May 2009, Stefan de Konink wrote:

> Kun je dan spreken van een 'illegaal' product?

Het betekent dat je met RWS moet bespreken hoe het zit met de licentie
en dat uitklaren.

Of je daar nu direct stempels als "illegaal" moet opplakken, moet jij
weten. Maar volgens mij kan je meer bereiken zonder meteen zo'n termen
te gebruiken. Kwestie dat je hier ook niet echt kan spreken van kwaad
opzet, moest het werkelijk niet mogen volgens CC-BY-SA.

> Het is duidelijk dat RWS deze data distribueert; dan wel opdracht
> gegeven heeft om deze site te maken. RWS is eigenaar van het NWB, dus
> als RWS het NWB samenvoegt met CC-BY-SA data... wat is het
> eindproduct dan?

Zolang de persoon die de data publiceert het niet de stempel CC-BY-SA
geeft, is het dat ook niet, of dat nu zo zou moeten of niet. En het
enige dat je kan doen is van die persoon verkrijgen dat de licentie
juist wordt nageleefd, hetzij door het de stempel CC-BY-SA te geven,
hetzij door het zo aan te passen dat het aan de licentie voldoet.

Maar je mag dus niks doen met de gepubliceerde kaarten van RWS omdat de
licentie daarvan niet CC-BY-SA is gemaakt (of het nu zo mag of niet).

Ben