Stefan de Konink wrote:
> Je mist een zeer interessante strofe uit het onderwerp van deze email.
> Voor de data die nu in OSM staat, komt de licentie verandering er nooit.
> Immers de data die nu onder CC-BY-SA wordt geleverd blijft dat, sterker
> nog, we weten inmiddels dat er OSM'ers zijn overleden. De OSMF kan dan
> de familie benaderen of een herlicentie 'ok is'. (Hoe wenselijk zoiets
> is weet ik niet, soort van 'orgaandonor vraag')
>
> Maar zoals al eerder door anderen bepleit, is de data die door OSM'ers
> zijn verzameld geen creatief werk. En ik denk dat de 'originele'
> [...]

Het lijkt erop dat er aangenomen werd dat de import een _subset_ was van
de data van Objectvision. Klein, maar belangrijk verschil met
overtrekken van data (afleiden)
Ook ik was onder die veronderstelling.

Wat betreft dat overleidensverhaal:
Zou de data dan niet aan OSM mogen vervallen? Kan in de licentie worden
opgenomen.
Achtergebleven data zal in dat opzicht altijd een probleem blijven...
Overleden bron of ongeinteresseerd....

Remy