2013/5/22 Gabriel Sebastian Moise <gabrielsebastianmo...@gmail.com>

> Corect la Pietriceaua, Oneway este no, adica drum in ambele sensuri , nu-l
> las unset. Eu asa m-am obisnuit sa fac la orice drum, asa e in Potlatch. De
> ce nu e bine ?

Eu îl las "unset".
"unset" e echivalent cu "oneway=no".

> Sigur Softul gandeste bine, la rutare? OsmAnd+ inca are unele
> probleme de routare.

N-am de unde ști ce face OsmAnd+.
Dar sunt foarte sceptic că are nevoie de "oneway=no" ca să ruteze în ambele
sensuri pe un segment de stradă. Dacă are nevoie, are un defect (bug) și
trebuie reparat.

> Eu m-am obisnuit sa trec :
> nr lane,
> tip pavaj,
> limita de viteza,

Aici e mai complicat.
Personal sunt împotriva "maxspeed=50" pe toate drumurile dintr-un oraș care
*nu* au semne de circulație privind limita de viteză.

Un soft de rutare decent ar trebui sa știe ca un segment de stradă dintr-un
oraș, fara *maxspeed*, are limită 50 în România.

Presupunând ca nu știe, se poate procesa harta cu un algoritm de genul:
*- pentru drumuri cuprinse in oraș (in pseudo-cod postgis ar fi
st_within(way_road, way_boundary))*
*- daca nu exista tag maxspeed*
*- maxspeed = 50*
*- pentru drumuri in afara orasului cu "ref=DN%" si "ref=E%"*
*- daca nu exista tag maxspeed*
*- maxspeed = 100 (drum national parte din european)*
*- pentru drumuri in afara orasului cu "ref=DN%" si fara "ref=E%"*
*- maxspeed = 90*
*- si așa mai departe*

și la ieșire obținem o hartă după reguli necesare pentru soft-ul X.
Nu spun că-i simplu de implementat algoritmul de mai sus dar mi se pare mai
corect decât adaugarea de tag-uri maxspeed cu valori care se pot calcula.

Altfel tu adaugi "maxspeed=50" si *Flaviu* adaugă "maxspeed=RO:urban" si
oricum nu iese nimic.
*Flaviu* pune "RO:urban" pentru că dacă mâine se schimbă legislația rutieră
și viteza în oraș se face 45 Kmh, el nu modifică nimic; tu trebuie sa
modifici toate drumurile pe care ai scris 50 și să înlocuiești cu 45.

> daca e oneway sau nu,

Vezi mai sus.

> ce tip de drum e,
> si unde e cazul daca sunt alte restrictii.
> In Campina, la mine in oras, am tot testat diverse informatii trecute. Am
> verificat  cu OsmAnd, si cu MapFactor Navigator.....
>
> Spune-mi te rog ce e bine si ce nu, poate nu fac nici eu bine, dar invat...
> Ca omu' cat traieste invata.....

Mulțumesc pentru deschidere.
Nu știu să existe consens 100% (nici măcar pe listă) referitor la cum se
editează harta OSM.

Eu încerc să nu mă enervez când/dacă primesc mesaje abuzive; să fiu deschis
la părerile celorlați; în final fac cum cred că-i bine. :-)

Salutări
--
Cristi