On 24 maj 2012, at 23:39, Martin Holmgren wrote:

> Gissar att vi pratar om olika saker? Jag syftade på den nod med taggen
> "place=city" etc. som man kan sätta i mitten av en tätort, medan jag antar
> att ni pratar om den area med "boundary=administrative" som läggs längs
> kommungränsen? I så fall tycker jag det känns rätt att det står "Tingsryds
> kommun" (vilket också skrivs ut längs gränslinjen om man zoomar in
> tillräckligt långt). Vidhåller dock fortfarande att det över mittpunkten bör
> stå enbart "Tingsryd". Bygger mitt resonemang delvis på vad som står här:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Place

Jepp, är boundary relationen för kommungränsen som bör ha "name=Lunds kommun"
medan noden för staden Lund har "name=Lund".

Sen kan man iofs trixa till det och köra me boundary relation för staden också
(separat från kommungränsen förstås ;)) och plocka in en label nod[1] samt
administrative_center[1]. Samma sak kan även göras för kommungränsen
(boundaryn) där man sätter stadsnoden som administrative_center i relationen.
Men det är kanske en annan diskussion. :)

/Joakim

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:boundary