Har inte hunnit med i alla turer under dagen. Se ett par kommentarer nedan.

25 maj 2012 kl. 09:24 skrev Tobias Johansson <t...@mensa.se>:

> [...]
> det skulle bli bättre om det står kommun även där). Om man inte tycker
> det skall stå på kartan så kan vi ju alltid göra en egen rendering där
> inte kommuner skrivs ut.

> Fast tätorten heter väl "Tingsryd" och har väl egentligen ingen
> koppling till "Tingsryd kommun" rent administrativt förutom att den
> råkar ligga i "Tingsryds kommun" (sicket sammanträffande ;P ).
> Så den ser jag ingen anledning att ändra på. (förutom kanske
> is_in:taggen (som jag förövrigt inte ser nån anledning till men jag
> accepterar att en del vill ha den så låt om oss hoppa över den

Helt rätt, fel av mig. Stod med en fot utanför dörren på väg till jobbet och
förhastade mig i själva slutsatserna efter att jag lagt lite för lång tid på
att leta fram exempelnoder och -relation.

> Ser faktiskt ingen anledning till denna noden alls faktiskt. kommuner
> i Sverige finns ju som administrativa gränser så en nod för detta
> känns överflödigt.

> Som sagt över. Tätort och Kommun är inte samma sak så att slå ihop
> noderna blir ju bara konstigt?

Japp, samma tankefel som ovan.