Gotlands kommun heter väl region Gotland eftersom de inte har ngt landsting
då det är integrerat i regionen, som i sin tur sammanfaller med länets
gränser. Till skillnad från Västra Götalands län som innefattar 49 kommuner
tex...

Btw så kommer det en utredning den 14 dec ang den eventuella
regionaliseringen av länen, så då kanske vi får veta hur det kommer se ut
om ett par år.

Mvh
Henrik