2012/11/12 Joakim Fors <joa...@joakimfors.org>

> Sverige

> kartor som möjligt? Dvs kommungränser i kartan heter något med kommun och
> postorter heter ortsnamnet. Eller?

> att stuka databasen på något sätt för att lösa problem i Nominatim bara för
> att datan är knapphändig gällande ortsgränser. I stället borde man lägga
> tid på att få in polygoner i databasen som beskriver svenska postorter (går
> med en geocoder extrahera från postnummersystemet) och sedan skräddaresy
> specialregler i Nominatim för att generera stiligt formatterade svenska
> [...]
Tänkte bara påpeka att före du började med att döpa om en del kommuner, så
var namngivningen av Sveriges kommuner konsekvent, dvs. man kunde förlita
sig på att korta formen fanns i name-taggen och långa i
official_name-taggen. Sedan så valde du att slänga bort en del information,
dvs. korta namnformen, som du inte tyckte var intressant.

"Don't tag for the renderer" heter det ju i OSM-sammanhang, egentligen
borde det väl heta "Don't tag for one specific data consumer", dvs om
Nominatim ger dåliga resultat så det första är inte att börja ändra i
databasen för att Nominatim ska ge bra resultat.

/Markus