Problemet vidare är väl att det är näst intill omöjligt att faktiskt
mäta en vägs bredd på ett tillförlitligt sätt, åtminstone mer
trafikerade sådana (jag är inte villig att dra ut mitt i natten och
mäta vägar med tumstock iaf), och då blir det bättre att tagga "över
proxy", dvs en annan vägklass, lite som bilkartan som Mattias nämner.

Nu verkar det ju också finnas en lista (eller karta) över vilka vägar
som är av riksintresse, och då kan vi väl försöka följa den? Vilka
orter som är stora är ju subjektivt, men där får man väl applicera
samma sorts "sunt förnuft" som Peter hänvisar till när han pratar om
taggning av tätorter i sitt vägtaggningsdokument.

Ang. i tätorter kanske vi skulle låta oss inspireras av riktlinjerna
för Finland. De ser rätt vettiga ut:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Finland#Within_urban_areas

/Andreas