Alla riks- och länsvägar är förstås allmänna. Så även de sekundära
länsvägarna. Om man har svårt att identifiera sekundära länsvägar (de
är inte alltid asfalterade) kan man göra det baserat på att de alltid
har blå skyltar (eller lokala mål, vita) till sin destination, medan
enskilda vägar har gula skyltar.

Och nej, jag tänker inte börja tagga vägbredd, eftersom det är
fullständigt livsfarligt.

/Andreas